MB Conecto LF / Conecto LF G
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
No to teraz mogę rzucić fotkami z "wiadomego miejsca". Bo o ile dotychczas pisałem o jednym autobusie, to teraz serwis dosłownie zawalony jest autobusami dla BP Tour Gdańsk
No to teraz czas na zdjęcia. Oto autobusy dla Gdańska.Te dwie fotki są małe
https://hostmat.eu/images/01527386388037239023.jpg
https://hostmat.eu/images/79496566526521163777.jpg
Następne zdjęcia będą już duże - zatem Alpino575, Możesz je spokojnie pokazać kolegom z Gdańska
1. Autobusy są bardzo szczegółowo przygotowywane przez serwis Evobusa, włącznie z zewnętrznymi naklejkami informacyjnymi dla pasażerów oraz numerami taborowymi. Zakres numeracji dla solowych Conecto LF - to 8001-8022. Przegubowce jeszcze nie były oklejone, toteż nie wiem jaki zakres numeracyjny przewidziano dla nich
Numer taborowy i loga (przewoźnika i organizatora) znajdują się w tych samych miejscach co w autobusach GAiT, ale jest mała różnica względem GAiT. Logo przewoźnika (napis "BP Tour") znajduje się po lewej stronie pojazdu - w pasie nad okiennym, a herb miasta i jakiś napis bliżej nie zidentyfikowany znajduje się po prawej stronie pojazdu. Co tam jest napisane - nie wiem, ale to się szybko wyjaśni
https://hostmat.eu/images/79816866720665599288.jpg
https://hostmat.eu/images/57250273527273514968.jpg
2. To co od razu rzuca się w oczy to kremowa obudowa klimatyzacji. Ówczesny ZKM - a dzisiejszy GAiT - zamówił Conecto LF z ciemną obudową klimatyzatorów.
Dla porównania przegub z poprzedniej dostawy dla GAiT
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 643281322/
A tak wygląda jeden z przegubowców dla BP Tour
https://hostmat.eu/images/20805939935448465468.jpg
https://hostmat.eu/images/08966799862249410619.jpg
Pewnie dlatego jedna z solówek wprowadziła w błąd pewnego usera z Wawkomu, który z tydzień temu napisał, że widział solówkę dla warszawskiego MZA... i pomylił się, bo to była solówka dla BP Tour
3. Autobusy są wyposażone w uchylne okna i duży - szeroki - tylny wyświetlacz. To zobaczycie poniżej, a dodatkowo na poniższym zdjęciu widać również, że do serwisu dotarło także Citaro K - ten autobus jest również dla BP Tour
https://hostmat.eu/images/27327904433089124321.jpg
A zatem wydaje się, że powoli mamy komplet autobusów dla Gdańska.
Serwis bardzo mocno uwija się przy tych autobusach... nawet dzisiaj. Pomimo tego, że mamy święto i niby dzień wolny od pracy. Muszą się bardzo spieszyć, bo w weekendy nie pracują. A tymczasem czekamy na przyjazd aż 80 sztuk Conecto LF dla Warszawy (MZA - leasing), a jednocześnie miejsca na placu mają mało, szczególnie, że stoją też inne autobusy turystyczne.
Oczywiście naszych autobusów wciąż nie ma, aczkolwiek wydaje się, że powinny zaniedługo się pojawić
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Dzięki za zdjęcia, trochę dziwi mnie inny odcień kolorów na Citaro i Conecto. Po tych dostawach Gdańsk stanie się jeszcze bardziej miastem Mercedesa. Szkoda mimo wszystkiego Lionsów, które jeżdżą na pruszczańskich liniach. Obawiam się także, czy BP Tour porządnie zadba o swoje nowe cudeńka.
PS. Tak ogólnie to Mercedes musi się nieźle uwijać, po 80 sztukach Conecto dla Warszawy czeka jeszcze 60 C2 dla Wrocławia i 19 Conecto G dla Zielonej Góry i to w styczniu/lutym Nie wiem czy o czymś też nie zapomniałem
PS. Tak ogólnie to Mercedes musi się nieźle uwijać, po 80 sztukach Conecto dla Warszawy czeka jeszcze 60 C2 dla Wrocławia i 19 Conecto G dla Zielonej Góry i to w styczniu/lutym Nie wiem czy o czymś też nie zapomniałem
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Ano zgadza się. Listę mają dosyć sporą, a serwis jest malutki. Mają do dyspozycji raptem cztery "kanały", gdzie jednocześnie można pracować przy autobusach. A parę lat wstecz jak zamówienia były większe, na potrzeby serwisu stawiano na terenie - na parkingu - duży biały namiot, dzięki temu można było przyspieszyć serwis autobusów i szybciej przekazać je odbiorcy. Dzisiaj namiotu nie ma, parking jest w przebudowie... a kolejne dostawy w drodze
A zatem panowie spieszą się
A zatem panowie spieszą się
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Mercedes to nie tylko oddział w Polsce, do tego nie tylko dla polski składają autobusy. Więc dla nich to nie ma różnicy.
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Fabryki działające dla koncernu Evobus, produkują autobusy dla wielu państwa - to nie ma znaczenia, bo tu piszemy o serwisie w Wolicy, bo to właśnie pracownicy serwisu się spieszą
Z tego co pamiętam w Polsce są chyba tylko dwa serwisy Evobus. Jeden w Wolicy, a drugi zdaje się, że gdzieś jeszcze na Śląsku - sorry zapomniałem nazwy tej miejscowości.
Było dosłownie kilka przypadków, gdzie miejskie Mercedesy (Conecto LF i Citaro) były serwisowane - przed przekazaniem w innym miejscu niż w Wolicy. One do Wolicy nawet nie dotarły. Sporadycznie zdarza się też, że producent przygotowuje pojazdy już w zajezdni u przewoźnika, ale to sporadycznie.
Natomiast cała reszta autobusów dla polskich przewoźników "przejeżdża" jednak przez serwis w Wolicy.
Z tego co pamiętam w Polsce są chyba tylko dwa serwisy Evobus. Jeden w Wolicy, a drugi zdaje się, że gdzieś jeszcze na Śląsku - sorry zapomniałem nazwy tej miejscowości.
Było dosłownie kilka przypadków, gdzie miejskie Mercedesy (Conecto LF i Citaro) były serwisowane - przed przekazaniem w innym miejscu niż w Wolicy. One do Wolicy nawet nie dotarły. Sporadycznie zdarza się też, że producent przygotowuje pojazdy już w zajezdni u przewoźnika, ale to sporadycznie.
Natomiast cała reszta autobusów dla polskich przewoźników "przejeżdża" jednak przez serwis w Wolicy.
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Coś się jednak pojawiło. Zdjęcie z jakiejś tajnej grupy na facebooku
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Mogło przyjechać teraz na dniach, w tym tygodniu, bo w weekend jeszcze go nie było, ale zdjęcie wykonano albo na Włościańskiej, albo w którejś z zajezdni MZA, bo to na na pewno nie jest serwis Evobusa w Wolicy
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Tak tak, coś się pojawiło powiedziałem w odniesieniu do zajezdni MZA. Może ten jeden naprawdę był w Wolicy, a reszta wjedzie po eksmitacji gdańskich
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Pewnie na koniec grudnia lub początek stycznia zaczną przyjeżdżać bydgoskie Conecto G.
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
To widać przed serwisem pojechał do MZA na testy zgodności z SIWZ czy jakieś ostateczne ustalenia.
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Myślę, że i jedno i drugie. MZA obecnie życzy sobie aby przed dostawą docelową, producent dostarczył gotowy pojazd celem sprawdzenia systemu SIP. Czasami odbywają się nawet jazdy testowe po mieście. Potem pojazd jeszcze wróci do producenta - w tym przypadku wróci do Wolicy. A potem będzie już docelowa dostawa
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Ja tylko dodam, że ten "kebab", który przyjechał do MZA na testy systemu, to jest przegub. Piszę o tym, bo cała historia zaczęła się 27 października, kiedy to jeden z userów na Wawkomie napisał, że widział "solówkę dla Warszawy". Pojechałem tam jeszcze tego samego dnia i prócz solowego Conecto LF dla BP Tour - nic dla Warszawy nie znalazłem. Potem jeździłem jeszcze tam wiele razy i prócz autobusów dla Gdańska nie znalazłem nic dla nas
A tak wygląda nasza przegubowa nówka, przyznam, że bardzo ładne autko. Aż z ciekawości czekam teraz na solówki
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30480
A tak wygląda nasza przegubowa nówka, przyznam, że bardzo ładne autko. Aż z ciekawości czekam teraz na solówki
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30480
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Na omni-busie pojawiły się nowe zdjęcia testowych merców, tym razem zarówno solówki, jak i przeguba. I widać, że pokombinowali ludziska z MZA w układach siedzeń obydwu.
Po pierwsze, nowym standardem, znanym z wozów serii 52xx, stają się dwie rzeźnie - jedna na wózek dziecięcy, jedna na inwalidzki:
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30502
Po drugie, w tylnym członie przegubowego Conecto robi się luźniej, choć nie przybywa żadna rzeźnia, to tutaj zamiast w pierwszym członie jak w mobilisowych Conecto G pojawiają się pojedyncze fotele:
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30514
Po trzecie, w przednim członie mamy do czynienia też z dwiema rzeźniami, ale właściwie zajmującymi miejsce jednej z poprzedniego conecto z MZA i mobilisu. Mamy bowiem 6 foteli na niskiej podłodze z lewej strony autobusu (poprzednio 4) i 4 fotele na niskiej podłodze z prawej strony (poprzednio 6, u Mobilisu 5)
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30515
Ten wóz wydaje się być przekombinowany, acz na plus mogę mu zaliczyć znaczne poluźnienie przestrzeni w tylnym członie. Zaskoczyło mnie zaś to dzielenie rzeźni, w sytuacji jak w Ursusach była jedna rzeźna oraz jak w Mercedesach mobilisowych co prawda formalnie były dwie, ale po jednej stronie autobusu. Przez to też, o ile w przegubach wychodzi mniej więcej po staremu w kategorii rozmiaru rzeźni łącznie, to w solówkach jeżeli mnie oko nie myli, te wozy mogą konkurować z 11xx i 18xx.
Pytanie kiedy zaczną jeździć po Warszawie i tutaj mamy dwie wersje. Omni-bus twierdzi, że dopiero na gwiazdkę je dostaniemy, zaś jak pisałem na facebook'u do MZA to otrzymałem odpowiedź, że na początku grudnia. Zobaczy się. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i cieszyć się nowymi fotkami. A propo. Postaram się jutro być w Wolicy i zobaczyć czy coś tam stoi.
Po pierwsze, nowym standardem, znanym z wozów serii 52xx, stają się dwie rzeźnie - jedna na wózek dziecięcy, jedna na inwalidzki:
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30502
Po drugie, w tylnym członie przegubowego Conecto robi się luźniej, choć nie przybywa żadna rzeźnia, to tutaj zamiast w pierwszym członie jak w mobilisowych Conecto G pojawiają się pojedyncze fotele:
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30514
Po trzecie, w przednim członie mamy do czynienia też z dwiema rzeźniami, ale właściwie zajmującymi miejsce jednej z poprzedniego conecto z MZA i mobilisu. Mamy bowiem 6 foteli na niskiej podłodze z lewej strony autobusu (poprzednio 4) i 4 fotele na niskiej podłodze z prawej strony (poprzednio 6, u Mobilisu 5)
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30515
Ten wóz wydaje się być przekombinowany, acz na plus mogę mu zaliczyć znaczne poluźnienie przestrzeni w tylnym członie. Zaskoczyło mnie zaś to dzielenie rzeźni, w sytuacji jak w Ursusach była jedna rzeźna oraz jak w Mercedesach mobilisowych co prawda formalnie były dwie, ale po jednej stronie autobusu. Przez to też, o ile w przegubach wychodzi mniej więcej po staremu w kategorii rozmiaru rzeźni łącznie, to w solówkach jeżeli mnie oko nie myli, te wozy mogą konkurować z 11xx i 18xx.
Pytanie kiedy zaczną jeździć po Warszawie i tutaj mamy dwie wersje. Omni-bus twierdzi, że dopiero na gwiazdkę je dostaniemy, zaś jak pisałem na facebook'u do MZA to otrzymałem odpowiedź, że na początku grudnia. Zobaczy się. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i cieszyć się nowymi fotkami. A propo. Postaram się jutro być w Wolicy i zobaczyć czy coś tam stoi.
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Wydaje mi się, że te pojedyncze fotele w drugim członie to dobry pomysł. Jak będzie w praktyce - czas pokaże, ale na pewno lepszy niż to co jest w najnowszych SU18 III
O dziwo pomysł z drugą rzeźnią po prawej się chyba przyjął, albo dotyczy tylko leasingów. No cóż, pożyjemy zobaczymy, jak MZA kupi coś "za swoje"
O dziwo pomysł z drugą rzeźnią po prawej się chyba przyjął, albo dotyczy tylko leasingów. No cóż, pożyjemy zobaczymy, jak MZA kupi coś "za swoje"
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Tymczasem nowe Conecto LF G ponownie zawitało do MPK Wrocław.
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
W tym warszawiaku wszystko fajnie, jedyne ale jakie mam to pierwszy człon. Lepiej chyba byłoby dać więcej miejsc po stronie drzwi i mega rzeźnię po przeciwnej, dobrze się to sprawdza na moim podwórku. Albo, jeszcze lepiej, rzeźnie po obu stronach, tylko na boga, drzwi na zewnątrz i brak wiatrołapów! Ja wiem że pieniądze i inne takie ale to jest tak idealne rozwiązanie że aż się prosi
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Zgadzam się, ja trochę podróżuję po kraju to widzę, że jeżeli instalować w autobusie rzeźnię po prawej stronie - to drzwi koniecznie muszą być odskokowo-przesuwne - na zewnątrz. Jest to najpraktyczniejsze. No, ale MZA zamawia tak jak widać
Re: MB Conecto LF / Conecto LF G
Wróciłem właśnie przed chwilą z "wiadomego miejsca" no i wiadomości są następujące
1. BP Tour jest już w fazie odbiorów i zaniedługo powinny trafić do przewoźnika. Przegubowe Conecto LF otrzymały numeracje 85xx. Cały serwis zawalony jest wyłącznie autobusami dla Gdańska
2. Nadal nie ma autobusów ani dla Bydgoszczy ani dla Warszawy
Przyznam szczerze, że gdy przeczytałem - bodajże - na Omnibusie post jednego z tamtejszych userów, w którym napisał - cytuję: "dostawa Conecto 20 grudnia", to jakoś w to nie wierzę
Możliwości są dwie
- albo warszawskie kebaby są serwisowane w innym miejscu (np. w Świerklańcu) i w takim przypadku dostawa mogła by pojawić się około 20 grudnia. Jest to całkiem realne, bo do Warszawy dotarły dwa kompletne autobusy. A to oznacza, że zostały skompletowane w serwisie, prawdopodobnie poza Wolicą. One gotowe nie przyjeżdżają z Turcji. Z Turcji przyjeżdżają zwykle "golasy", a resztę robi serwis w Polsce
- druga możliwość jest taka, że tych autobusów nie zobaczymy na Gwiazdkę w Warszawie
Dla Warszawy to ma być w sumie 80 szt., serwis w Wolicy nie ma szans na wyrobienie się w terminie do ~20 grudnia, a przecież mają jeszcze innych odbiorców
No cóż czekamy dalej, ja tam będę nadal zaglądał
1. BP Tour jest już w fazie odbiorów i zaniedługo powinny trafić do przewoźnika. Przegubowe Conecto LF otrzymały numeracje 85xx. Cały serwis zawalony jest wyłącznie autobusami dla Gdańska
2. Nadal nie ma autobusów ani dla Bydgoszczy ani dla Warszawy
Przyznam szczerze, że gdy przeczytałem - bodajże - na Omnibusie post jednego z tamtejszych userów, w którym napisał - cytuję: "dostawa Conecto 20 grudnia", to jakoś w to nie wierzę
Możliwości są dwie
- albo warszawskie kebaby są serwisowane w innym miejscu (np. w Świerklańcu) i w takim przypadku dostawa mogła by pojawić się około 20 grudnia. Jest to całkiem realne, bo do Warszawy dotarły dwa kompletne autobusy. A to oznacza, że zostały skompletowane w serwisie, prawdopodobnie poza Wolicą. One gotowe nie przyjeżdżają z Turcji. Z Turcji przyjeżdżają zwykle "golasy", a resztę robi serwis w Polsce
- druga możliwość jest taka, że tych autobusów nie zobaczymy na Gwiazdkę w Warszawie
Dla Warszawy to ma być w sumie 80 szt., serwis w Wolicy nie ma szans na wyrobienie się w terminie do ~20 grudnia, a przecież mają jeszcze innych odbiorców
No cóż czekamy dalej, ja tam będę nadal zaglądał