O530 "Citaro"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...
Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

ŁK-MZK pisze:To będzie wyglądało pewnie tak, że pojeżdzą i wzbudzą zachwyt przez parę tygodni. Później popsują zagłówki, pomaziają siedzenia. Nie chce krakać, że klima przestanie działać, ale naprawdę nic mnie nie zdziwi.
Jasne, że wandale się przyczepią do nowych wozów - prędzej, czy później - ale jeżeli myślimy takimi kategoriami to nie kupujmy w ogóle nowych wozów. Przestańmy zamawiać lepsze wyposażenie itp. Bo po co? Przecież i tak zniszczą to wandale!?
Ja sobie oczywiście żartuję, ale doceńmy również to, że MPK chce zainwestować w lepsze wyposażenie. W ten sposób jakość KM poprawia się. Jeżeli nie będziemy prznajmniej starać się cos zmienić - to nic samo się nie poprawi, czy ulepszy ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Najpierw powinni zadbać o to, co mają.

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Gadzie pisze:Jasne, że wandale się przyczepią do nowych wozów - prędzej, czy później - ale jeżeli myślimy takimi kategoriami to nie kupujmy w ogóle nowych wozów. Przestańmy zamawiać lepsze wyposażenie itp. Bo po co? Przecież i tak zniszczą to wandale!?
Wszystko rozumiem. Ale właśnie KKS dobrze napisał...
KKS pisze:Najpierw powinni zadbać o to, co mają.
.
Gdyby rzeczywiście autobusy jeździły zadbane to wszystko ok, ale mój pesymizm wiąże się właśnie z eksploatacją obecną autobusów. Dlatego przewiduje, że zostaną zniszczone w pewien sposób, ale oczywiście fajnie, że są nowe autobusy i są to przede wszystkim wygodniejsze dla pasażerów, bo to o nich głównie chodzi ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Evobus wygrał przetargi :

Kraków: 12 MB Citaro G
Częstochowa : 8 sztuk MB Citaro i 6 sztuk MB Citaro G
Ostatnio zmieniony 2009-07-12, 18:55 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=25843
Tysięczne Citaro dla Bukaresztu :) Liczba moim zdaniem miażdży. To jest chyba najlepszy klient Mercedesa. Przy okazji trzeba zaznaczyć, że Solaris nie popisał się do tej pory tak pokaźną liczbą w naszej stolicy. Ale i tak osiągnięcie Evobusa jest nie do pokonania, bo Citara są tam dostarczane od 2006 roku!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Liczba moim zdaniem miażdży. To jest chyba najlepszy klient Mercedesa. Przy okazji trzeba zaznaczyć, że Solaris nie popisał się do tej pory tak pokaźną liczbą w naszej stolicy
To fakt - 1200 autobusów w 4 lata, to jest naprawdę niezły wynik... chociaż co do SB&C, to ja - jako warszawiak - wolałbym nie mieć 1000 Solarisów Urbino. Jeśli mógłbym pozwolić sobie wybrać markę, to nie pogniewałbym się, przynajmniej połową - z 1000 sztuk pojazdów - Mercedesów Citaro... :cool:

... tak, tak wiem - mogę sobie pomarzyć :mruga:

.... a reszta może sobie być Urbino :D

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Amalio pisze:Liczba moim zdaniem miażdży. To jest chyba najlepszy klient Mercedesa. Przy okazji trzeba zaznaczyć, że Solaris nie popisał się do tej pory tak pokaźną liczbą w naszej stolicy. Ale i tak osiągnięcie Evobusa jest nie do pokonania, bo Citara są tam dostarczane od 2006 roku!
Nie do osiągnięcia, bo Warszawa raczej nie kupiła tysiąca autobusów od 2006 :P

Lopez

Post autor: Lopez »

1000 sztuk robi wrażenie, ale IMO to wcale nie taki wyczyn.
Po pierwsze - czy RATB ma gdzie trzymać te autobusy? Szczerze wątpię. A co z serwisem?
Poza tym skala zamówień, przy ogólnej bryndzy w Rumunii świadczy o jeszcze większej niż u nas centralizacji - kasa jest w stolicy i tylko tam. A monokultura jednego producenta dowodzi przede wszystkim mocnego lobbingu na skalę afrykańską.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze: Po pierwsze - czy RATB ma gdzie trzymać te autobusy? Szczerze wątpię. A co z serwisem?
Przeczytaj ostatni akapit. A co do zajezdni - jak były tak są
Lopez pisze:Poza tym skala zamówień, przy ogólnej bryndzy w Rumunii świadczy o jeszcze większej niż u nas centralizacji - kasa jest w stolicy i tylko tam A monokultura jednego producenta dowodzi przede wszystkim mocnego lobbingu na skalę afrykańską.
Lobbing na skalę afrykańską :?: Monokultura :?: Tam nie było inwestycji w tabor od lat, więc teraz trzeba wymienić większość autobusów o ile nie wszystkie. I uważasz, że mieliby jeszcze kombinować wprowadzając kolejnych producentów :?: Transakcja jest obustronnie opłacalna, więc doszła do skutku. RATB ma dobre autobusy za zapewne dobrą cenę, bo przy takich zamówieniach producent sporo z ceny opuści, a przy okazji pomaga to w ekspansji na rynku.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Amalio pisze:I uważasz, że mieliby jeszcze kombinować wprowadzając kolejnych producentów
To świadczyłoby o "zachodniej" świadomości szefostwa RATB. Każdy wie że monopol nie jest fajny. A po skończeniu dostaw Mercedes będzie mógł trzymać Bukareszt za przysłowiowe jaja.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Filip7370 pisze: To świadczyłoby o "zachodniej" świadomości szefostwa RATB. Każdy wie że monopol nie jest fajny. A po skończeniu dostaw Mercedes będzie mógł trzymać Bukareszt za przysłowiowe jaja.
Ale umowa nie jest jednostronna :nuts:

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Wiadomo, a co jak się skończy i serwis zostanie z palcem w nocniku.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Ale przecież oni pierwsze Citara zakupili w 2005 albo 2006 roku, więc od tego na pewno uczyli się serwisować te wozy.

Lopez

Post autor: Lopez »

Znając realia naszych przewoźników, nawet tak dużych jak MZA, spróbuj sobie jednak wyobrazić jak będzie wyglądało utrzymywanie tych autobusów w sporo biedniejszym kraju. Szczególnie, że np. w Bukareszcie bilet jednorazowy kosztuje w przeliczeniu ok. 1,30PLN. Skąd kasa na części?

marekJG

Post autor: marekJG »

Zaczną się sypać to po prostu zakupią znowu większą partię. Akurat Rumunia nie żałuje pieniędzy na swoją stolicę.

spex

Post autor: spex »

A ja mam pytanie, nie widać w Warszawie powoli Krakowskich MB?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

spex pisze:A ja mam pytanie, nie widać w Warszawie powoli Krakowskich MB?
W Warszawie to na pewno nie. Prędzej w Wolicy.. ale tam również nie widać krakowskich Citaro. A jestem tam co tydzień ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Mercedes idzie jak burza :!: Jeszcze niedawno informowalem o Citarze nr. 20.000:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p48804250.html
a Mercedes dostarzyl juz woz No 25.000 :!:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2009-08-06, 19:20 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hejka. Mam wieści dla kolegów z Wrocławia. Są Wasze Citaro. :P

Tym razem - zgodnie z warunkami jakie postawiło MPK Wrocław - autobusy są klimatyzowane (przestrzeń pasażerska). Przy czym obudowa klimatyzatora jest biała. ;)

Niestety nie mam zdjęć. Po prostu przejeżdżałem przez Wolicę godzinę temu i nie zabrałem cyfrówki. Postaram się je sfocić w najbliższy weekend. ;)

Awatar użytkownika
Adam_pl
Posty: 115
Rejestracja: 2007-12-03, 17:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_pl »

Ale klimatyzator kabiny kierowcy jest 'trochę' mniejszy i mniej widoczny...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes/Setra”