O530 "Citaro"
Zdjęcia zostały wykonane po południu, ale ten odcień żółci jest mniej więcej zbliżony do oryginałuAuper pisze:Jakaś taka cytrynowa ta żółć się wydaje, ale to może kwestia jakości zdjęcia...
Nie chcę się jakoś specjalnie przed tym upierać, bo w końcu każdy ma prawo do swojego zdania i swojego gustu, ale wydaje mi się, że na upartego źle nie jest. Biały ładnie się wyróżnia na tle żółci.Amalio pisze:Nie wiem czemu uparcie pozostawia się klimatyzatory białe. O wiele lepiej by to wyglądało gdyby były one żółte.
http://www.phototrans.eu/14,497325,0,Me ... G_138.htmlJ-31 pisze: Nie chcę się jakoś specjalnie przed tym upierać, bo w końcu każdy ma prawo do swojego zdania i swojego gustu, ale wydaje mi się, że na upartego źle nie jest. Biały ładnie się wyróżnia na tle żółci.
http://www.phototrans.eu/14,471039,0,Me ... _4668.html (tu mamy nawet kolorystycznie bliźniaka, od razu mi się skojarzyły te Citara z wozami z Essen)
O ile lepiej to wygląda. Tylko u nas uchował się jakiś dziwny zwyczaj, że klima jest biała który wynika pewnie z oszczędzania na wszystkim. O ile lepiej wygląda autobus, podobnie jak dwa powyższe, który klimę ma w tym samym kolorze co reszta pojazdu.
Faktycznie nieco lepiej to wygląda, cóż PKM tak sobie zamówił autobusy. Podejrzewam, że nikt po prostu o tym nie pomyślał ani nie sprawdził podczas zamówienia i klima pozostała biała - zresztą już wczoraj trochę skrytykowałem PKM za jakiś taki brak konsekwencji w kolejnych zamówieniach.Amalio pisze:O ile lepiej to wygląda. Tylko u nas uchował się jakiś dziwny zwyczaj, że klima jest biała który wynika pewnie z oszczędzania na wszystkim. O ile lepiej wygląda autobus, podobnie jak dwa powyższe, który klimę ma w tym samym kolorze co reszta pojazdu.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Zatem dziwi fakt, że logo "Tubtina" nie nakleili na środku tylnej klapy.J-31 pisze:Przy okazji tego ostatniego zdjęcia, widać, że lubelskie Citaro G, mają prawdopodobnie kamerę cofania. Naklejka o dofinansowaniu UE znajduje się po obu bokach
Chyba jednak trochę postoją. Nic nie wiadomo o dodatkowej umowie powierzenia wozów MPK, a bez tego chyba nie będą mogły zacząć jeździć po odbiorze.J-31 pisze:Wychodzi na to, że ZTM Lublin (a w zasadzie MPK Lublin) otrzyma gotowe autobusy do eksploatacji
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
A ja wręcz przeciwnie- bardzo pochwalam takie rozwiązanie! Oczywiście pod warunkiem, że kierowcy będą blokowali przed wyjazdem z zajezdni okna, aby nikt z pasażerów nie otwierał ich przy działającej klimatyzacji (chociaż przeczuwam, że będzie z tym różnie).J-31 pisze:Co jednak dziwi - PKM Katowice wybrało opcję autobusów klimatyzowanych z ... szeroko odsuwanymi oknami. I tu muszę nieco skrytykować działania PKM-u.
Poza tym takie rozwiązanie ma jeszcze jedną oczywistą zaletę, w przypadku awarii klimatyzacji te okna zapewnią lepszą wentylację niż okna "uchylne" (poza tym znając dbałość o tabor PKMu, tej klimatyzacji jakoś nie wróże długiego działania, więc okna tak czy owak się sprawdzą ).
Ale tak poza tym pięknie się prezentują, chociaż popieram tutaj kol. Amalio, że obudowy klimatyzatorów powinny być w kolorze nadwozia
Ja się trochę obawiam tego zamykania okien na stałe, przy uruchomionej klimie. Tzn, oczywiście jest to słuszne, ale pod warunkiem, że kierowcy będą działać rozsądnie. W Warszawie zdarza się, że kierowcy MZA ryglują okna... przy nie działającej klimie, bo "tak im nakazano". Nie muszę chyba opisywać jak się takim zamkniętym szczelnie autobusem podróżuje w czasie upałuShadow238 pisze:A ja wręcz przeciwnie- bardzo pochwalam takie rozwiązanie! Oczywiście pod warunkiem, że kierowcy będą blokowali przed wyjazdem z zajezdni okna, aby nikt z pasażerów nie otwierał ich przy działającej klimatyzacji (chociaż przeczuwam, że będzie z tym różnie).
Mam nadzieję, że w driverzy PKM Katowice, będą o wiele bardziej rozsądniejsi w tej kwestii
J-31 pisze:W Warszawie zdarza się, że kierowcy MZA ryglują okna... przy nie działającej klimie, bo "tak im nakazano".
Tu sądzę, że będzie zupełnie na odwrót, tzn. jeśli kierownictwo nie zarządzi, aby kierowcy okna blokowali, to podejrzewam, że ludzie będą cały czas z niewiedzy otwierać okna, bo wciąż u nas klimatyzacja jest "nowością".J-31 pisze: Mam nadzieję, że w driverzy PKM Katowice, będą o wiele bardziej rozsądniejsi w tej kwestii
Ludzie będą otwierać okna nawet wiedząc o klimie. W Warszawie mamy to w Scaniach. W wielu z nich klima działa dosyć wydajnie, a mimo to ludzie otwierają oknaShadow238 pisze:Tu sądzę, że będzie zupełnie na odwrót, tzn. jeśli kierownictwo nie zarządzi, aby kierowcy okna blokowali, to podejrzewam, że ludzie będą cały czas z niewiedzy otwierać okna, bo wciąż u nas klimatyzacja jest "nowością".
U nas w Solbusie też kierowcy blokowali okna przy włączeniu klimy, a pasażerowie okna na sile otwierać chcieli wyłamując tym samym rączki, przychodząc co chwile na skargę, że się otworzyć nie da, kierowcy się powkurzali i juz klimy nie włączają. Ale wróćmy może do Mercedesów, czy wozy dla Lublina już tam dotarły czy dalej stoją w serwisie nieskompletowane?