Strona 1 z 1

Linie autobusowe i tramwajowe - Rędzin, Osobowice, Różanka

: 2010-09-01, 14:27
autor: 9507
Od 6. września na wrocławskie ulice wyruszy linia 140. Za zadanie ma zapewnić komunikację miejską schronisku dla zwierząt, a przy okazji dowozić do tramwaju mieszkańców Osobowic.
140 będzie kursować z powalającą częstotliwością (o ile można to tak nazwać) 60 minut z pętli pod Protramem (Kwiska) na ulicę Ślazową, pod bramę główną nowego schroniska dla zwierząt. Do obsługi linii zostanie skierowany jeden autobus solo (najprawdopodobniej pregniot lub gniot).

Rozkłady jazdy: http://www.um.wroc.pl/rozklady/linie/140.html

: 2010-09-01, 22:52
autor: 204wras
Ale pozostał linie to już można według WTRu pociąć. Już chyba rozgryzłem plan WTRu, oni chcą zrobić we Wrocławiu tyle linii autobusowych ile jeździ w GOPie, i oczywiście każda obsługiwana jednym wozem :retard:

: 2010-09-02, 08:43
autor: J-31
A może idea jest taka. Autobusy - lokalnie i na krótkie odcinki, a komunikację ogólno miejską będą obsługiwać tramwaje - tak jak mniej więcej to jest w Poznaniu ? ;)

Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Rędzin, Osobowice, Różanka

: 2019-02-07, 19:07
autor: Przemek
Planowane jest zwiększenie częstotliwości 140 do co 30min. przez cały dzień.

Re: Przebudowa ulicy Osobowickiej - zmiany w KM

: 2020-10-13, 20:22
autor: m.szklarski
Trochę OT, ale...czy kiedyś dojrzejemy do zupełnej reorganizacji linii 14/24? Mam na myśli rezygnację z tej totalnie nieintuicyjnej i wprowadzającej w błąd nawet "starych" Wrocławian ...półokólności jej/ich trasy.

Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Rędzin, Osobowice, Różanka

: 2020-10-14, 16:26
autor: Przemek
Nie wiem, czy nie chodzi głównie o zbyt małą przepustowość pętli Krzyki i Oporów.
Z powodu pociągnięcia zastępczej linii 74 aż na Krzyki, często są tam zatrzymania.

Ostatnio widziałem, jak siódemka (w kierunku Kleciny) stała kilkanaście minut pod wiaduktem towarowej obwodnicy, bo jakiś motorniczy blokował jeden z torów na pętli i tramwaj nie mógł przejechać.

Myślę, że kwestia 14/24 powinna być rozwiązana tak, że rozdzielamy te linie na jednotrasowe (w obu kierunkach tą samą trasą):
14 - Osobowice - Staszica - pl. Jana Pawła II - Podwale - Grabiszyńska - Hallera - Krzyki
24 - Osobowice - Staszica - Rynek - Podwale - Powstańców - Hallera - Grabiszyńska Cmentarz

Minusem tego rozwiązania będzie konieczność dołożenia przynajmniej po jednej brygadzie na każdej z tych linii. A plusem - nie trzeba będzie na Wszystkich Świętych uruchamiać E1 :D

Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Rędzin, Osobowice, Różanka

: 2020-10-14, 20:38
autor: m.szklarski
Mamy do dyspozycji jeszcze "zapomnianą" pętlę Ojca Beyzyma...

Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Rędzin, Osobowice, Różanka

: 2020-10-14, 21:35
autor: Przemek
Niestety rozjazd jest tylko od strony Powstańców Śląskich, a przydałby się także do nawrotki w przeciwnym kierunku od strony FAT-u. I byłoby pod moją propozycję trasy linii 14.

Generalnie moją intencją "rozcięcia" tych linii była poprawa komunikacji tramwajowej na al. Hallera, bo w układzie stałym 14/24 traktowana jest w tym miejscu jako jedna linia.

Tak czy siak, pogorszeniu ulegnie dojazd z Powstańców na Grabiszyńską, ale masz rację, wielu nawet rodowitych wrocławian ma problem z zapamiętaniem stałych tras każdej z tych linii.

Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Rędzin, Osobowice, Różanka

: 2020-10-16, 01:41
autor: vernalisadonis
Przemek pisze: 2020-10-14, 16:26 Nie wiem, czy nie chodzi głównie o zbyt małą przepustowość pętli Krzyki i Oporów.
Wg mnie pętla Oporów jest źle zrobiona, bo przy każdym torze masz peron do wsiadania. Można to było zrobić inaczej. Rezygnuje się z peronów i stawia jeden przystanek zbiorczy. Dzięki temu masz dodatkowe miejsce na kolejny tor postojowy.