Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
Temat dotyczący linii autobusowych i tramwajowych na os. Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów.
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
Zapowiedziano, że linia 127 zostanie przedłużona. Będzie kursować na trasie Kozia - Kozanów - Zwycięska
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
Kolejny odgrzewany kotlet, kolejna odgrzewana zapowiedź z jakiegoś czasu wstecz.
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
A kiedy niby zostało to wcześniej wspomniane?
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
No już się o tym mówi od pewnego czasu.
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
Jakiś czas wstecz...
Od pewnego czasu...
Bardzo konkretne informacje i niezwykle dużo wnoszące do dyskusji
Od pewnego czasu...
Bardzo konkretne informacje i niezwykle dużo wnoszące do dyskusji
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
No ta informacja pojawiła się co najmniej z rok temu, ale kiedy konkretnie nie pamiętam.
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
Co do 127, do rady osiedla trafił wniosek do opinii żeby na Maślice jechała z całkowitym pominięciem Kozanowskiej, rada prawdopodobnie zaopiniuje negatywnie.
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
https://www.wroclaw.pl/od-7-lipca-popra ... jerzmanowo
117 ma ten feler, że razem z 917 tworzą one wspólny takt 30 minutowy (poza porannym szczytem i dniami wolnymi) do "Ratynia - skrzyżowanie", po czym ich trasy rozdzielają się - 917 jedzie do Gałowa, a 117 do pętli na Ratyniu.
Ale od Ratynia wydłużone są tylko warianty trasy do dawnej pętli "Jerzmanowo - pętla" (Obecnie przedłużone o kilka przystanków do cmentarza). Daje to więc iście podmiejską częstotliwość:
https://www.wroclaw.pl/przystanek-jerzm ... upek-17727
A zapowiadane były kursy do Lotniska.
Co do 123 - mam mieszane uczucia. Iście miejska linia 123 wydłuża się co raz bardziej wgłąb miasta, ale pomimo tego, w autobusach na tej linii nie da się kupić biletu w biletomacie. Powód jest prozaiczny - nie ma w nich kasowników Mennicy (emtest), a w umowie na obsługę linii strefowych Gminy Miękinia, do której ta linia została włączona, nie było wymogu montażu takich kasowników.
Jest to też kolejna linia autobusowa dojeżdżająca z Leśnicy do Stadionu Miejskiego i została ona tylko częściowo zsynchronizowana z linią 101 - w kierunku wschodnim do Stadionu. W kierunku Leśnicy, poza godzinami szczytu, autobusy jeżdżą co 30 minut, w dodatku w krótkich odstępach od siebie (2-3 minuty) i tyle też wynosi między nimi różnica w czasie dojazdu ze Stadionu do Leśnicy.
Dla linii 117 zmiana jest bez sensu z kilku powodów.Aby usprawnić obsługę komunikacyjną osiedla Maślice, od 7 lipca 2019 roku (niedziela) zostanie wprowadzona stała zmiana trasy autobusów linii 123 i 923.
Linie 123 i 923
Autobusy ww. linii od skrzyżowania ulicy Głównej i Stabłowickiej będą kursowały w obu kierunkach przez ulicę Główną, Maślicką i Królewiecką do pętli przy Stadionie Wrocław.
Linia 117
Dodatkowo, aby usprawnić obsługę komunikacyjną osiedla Jerzmanowo oraz cmentarza przy ulicy Jerzmanowskiej, kursy linii 117 realizowane do pętli przy skrzyżowaniu ulicy Jerzmanowskiej i Adamczewskich, zostaną przedłużone do pętli przy cmentarzu przy ulicy Jerzmanowskiej.
117 ma ten feler, że razem z 917 tworzą one wspólny takt 30 minutowy (poza porannym szczytem i dniami wolnymi) do "Ratynia - skrzyżowanie", po czym ich trasy rozdzielają się - 917 jedzie do Gałowa, a 117 do pętli na Ratyniu.
Ale od Ratynia wydłużone są tylko warianty trasy do dawnej pętli "Jerzmanowo - pętla" (Obecnie przedłużone o kilka przystanków do cmentarza). Daje to więc iście podmiejską częstotliwość:
https://www.wroclaw.pl/przystanek-jerzm ... upek-17727
A zapowiadane były kursy do Lotniska.
Co do 123 - mam mieszane uczucia. Iście miejska linia 123 wydłuża się co raz bardziej wgłąb miasta, ale pomimo tego, w autobusach na tej linii nie da się kupić biletu w biletomacie. Powód jest prozaiczny - nie ma w nich kasowników Mennicy (emtest), a w umowie na obsługę linii strefowych Gminy Miękinia, do której ta linia została włączona, nie było wymogu montażu takich kasowników.
Jest to też kolejna linia autobusowa dojeżdżająca z Leśnicy do Stadionu Miejskiego i została ona tylko częściowo zsynchronizowana z linią 101 - w kierunku wschodnim do Stadionu. W kierunku Leśnicy, poza godzinami szczytu, autobusy jeżdżą co 30 minut, w dodatku w krótkich odstępach od siebie (2-3 minuty) i tyle też wynosi między nimi różnica w czasie dojazdu ze Stadionu do Leśnicy.
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
Co do 123 to jest to dobra decyzja. Linia wożąca powietrze na ul. KOZIĄ zmieniła się w realną dowózkę do tramwaju pod Stadionem. Sięgając pamięcią (jeśli dobrze pamiętam) to jeszcze głębiej zapuszczała się w miasto 123 później 623 kończyła się na dawnej pętli Pilczyce a i kursy były wariantowe na ul. Bystrzycką do Hydralu.Co do 123 - mam mieszane uczucia. Iście miejska linia 123 wydłuża się co raz bardziej wgłąb miasta, ale pomimo tego, w autobusach na tej linii nie da się kupić biletu w biletomacie. Powód jest prozaiczny - nie ma w nich kasowników Mennicy (emtest), a w umowie na obsługę linii strefowych Gminy Miękinia, do której ta linia została włączona, nie było wymogu montażu takich kasowników.
Jest to też kolejna linia autobusowa dojeżdżająca z Leśnicy do Stadionu Miejskiego i została ona tylko częściowo zsynchronizowana z linią 101 - w kierunku wschodnim do Stadionu. W kierunku Leśnicy, poza godzinami szczytu, autobusy jeżdżą co 30 minut, w dodatku w krótkich odstępach od siebie (2-3 minuty) i tyle też wynosi między nimi różnica w czasie dojazdu ze Stadionu do Leśnicy.
Z tego co jeszcze kojarzę to miasto miało plany przedłużenia 127 do pętli przy Ul. Koziej nie wiem na ile to jeszcze jest aktualne jednak to będzie kolejna linia, która pokrywa się z 103 i dowozi do PL. JP II dużo lepszym rozwiązaniem było by przedłużenie np linii o trasie 126 nie do pętli przy Koziej a do Pracz Odrzańskich przez ul. Główną i Stabłowicką. Na dzień dzisiejszy powstaje CH przy Królewieckiej, dalej jest szkoła podstawowa + przedszkole przy ul. Karpnickiej, dalej powstaje szereg nowych bloków i w sumie z ostatnich wiadomości wynika, że powstanie do końca 2020 kolejne CH w zakładach po Danmarku (WEL-TEX) i kolejne bloki + żłobek przedszkole i szkoła podstawowa dodatkowo w okolicy działa żłobek i 2 przedszkola.
Dlatego uważam, że linia o trasie zbliżonej do 126 jest dużo korzystniejsza, dla mieszkańców, którzy dodatkowo uzyskali by dojazd do osiedli Gądów, Kuźniki, ND, FAT.
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
Myślę, że tak na dobrą sprawę, należałoby 123 wydzielić z pakietu "leśnickiego" i przekazać obsługę MPK - a ta jako dodatkowe zlecenie dla podwykonawcy. Co raz więcej jest głosów, żeby 923 wróciło na Leśnicę, a po jej ewentualnej zmianie trasy, znikną przebieranki na stadionie, pomiędzy tymi liniami.
Zysk byłby też taki, że geolokalizacja trafia pod iMPK, bilety w końcu można kupić w autobusie, a pula Miękinii może zostać wykorzystana na inne kursy. Można by też popracować nad synchronizacją 123 i 101, żeby wzajemnie się uzupełniały częstotliwością.
Zysk byłby też taki, że geolokalizacja trafia pod iMPK, bilety w końcu można kupić w autobusie, a pula Miękinii może zostać wykorzystana na inne kursy. Można by też popracować nad synchronizacją 123 i 101, żeby wzajemnie się uzupełniały częstotliwością.
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
Zgadzam się jeśli chodzi o 123, ta linia powinna być linią miejską Wrocławia już samo oznaczenie linii przemawia o jej przynależności .Myślę, że tak na dobrą sprawę, należałoby 123 wydzielić z pakietu "leśnickiego" i przekazać obsługę MPK - a ta jako dodatkowe zlecenie dla podwykonawcy. Co raz więcej jest głosów, żeby 923 wróciło na Leśnicę, a po jej ewentualnej zmianie trasy, znikną przebieranki na stadionie, pomiędzy tymi liniami.
Zysk byłby też taki, że geolokalizacja trafia pod iMPK, bilety w końcu można kupić w autobusie, a pula Miękinii może zostać wykorzystana na inne kursy. Można by też popracować nad synchronizacją 123 i 101, żeby wzajemnie się uzupełniały częstotliwością.
Stabłowice i Maślice błyskawicznie teraz się rozwijają i już potrzebna jest nowa inna linia, którą można będzie podróżować w innym kierunku niż Pl. JP II. W tej chwili autobusy jeżdżą mocno obładowane i tworzą się ogromne korki.
Re: Linie autobusowe i tramwajowe - Leśnica, Stabłowice, Maślice, Pracze Odrzańskie, Kozanów
http://mpk.wroc.pl/content/108460-18012 ... usowej-127
18.01.2020r. - zmiana trasy przejazdu linii autobusowej 127
Celem usprawnienia obsługi komunikacyjnej Osiedla Maślice, od 18 stycznia 2020 roku (sobota) zostanie wprowadzona stała zmiana trasy autobusów linii 127, która zostanie przedłużona od pętli na Kozanowie przez ulicę Pilczycką i Maślicką do pętli "Kozia", która zlokalizowana jest przy skrzyżowaniu ulicy Maślickiej i Koziej na Maślicach Wielkich.