Historia komunikacji miejskiej - linie autobusowe
: 2018-03-17, 14:36
Historia, ale taka całkiem niedawna
Po reorganizacji komunikacji strefowej w gminie Długołęka 30 października 2010r., miejscowości takie jak: Stępin, Borowa, Byków, Raków, Oleśniczka i Kątna utraciły bezpośredni dojazd autobusem gminnym do Wrocławia. Zamiast tego, powstała linia dowozowa 944, która kursowała następującą trasą:
Zmienił się także operator ww. linii - obsługę przejął Sevibus w konsorcjum ze spółką powiązaną Socibus.
Z jednej strony miała zapewniać dowóz pasażerów na przesiadkę na linie: 904 (w Dobroszowie), 911 (w Bielawie) i na 921 (w Brzeziej Łące). Było to nowe rozwiązanie w tej gminie, jednak nie zostało ono dobrze przyjęte, zważywszy, że jeszcze dzień wcześniej dojazd do tych miejscowości zapewniała linia 905, która jeździła z pętli Kromera.
Po wnioskach pasażerów, wójt gminy uruchomił dodatkową linię autobusową 844, która jeździła na trasie:
Schemat linii: http://phototrans.pl/20,775,0,Gmina_D_ugo__ka.html
Taki stan rzeczy trwał do 25 czerwca 2011r., kiedy to w końcu zmieniono trasę linii 944 na mniej-więcej pokrywającą się z trasą linii 844, którą zlikwidowano.
Linia 844 jeszcze potem się pojawiała, ale nie pamiętam co było tego powodem: http://sevibus.pl/data/dlugoleka/2013/844_281013.pdf
Kolejny przetarg wyłonił nowe konsorcjum, ale wraz z dotychczasowym operatorem: Sevibusem, który tym razem dogadał się z DLA na wspólną obsługę linii. Od tamtej pory już nie uruchamiano linii 844, a wszystkie kursy przeniesiono do linii 944. Niestety ucierpiał na tym Byków, któremu pozostały tylko 3 pary kursów i tylko w dni robocze.
Obecnie - wraz z likwidacją linii 944 i 914a - z których powstała 924, zostały tylko 2 pary kursów przez Byków. Zwiększono za to ilość kursów do Rakowa, do którego dojeżdżają również niektóre kursy linii 911 i 921.
Po reorganizacji komunikacji strefowej w gminie Długołęka 30 października 2010r., miejscowości takie jak: Stępin, Borowa, Byków, Raków, Oleśniczka i Kątna utraciły bezpośredni dojazd autobusem gminnym do Wrocławia. Zamiast tego, powstała linia dowozowa 944, która kursowała następującą trasą:
Schemat linii:Dobroszów - Stępin - Borowa - Raków - Bielawa - Raków - Oleśniczka - Kątna - Brzezia Łąka
(kursy przez Byków)
Zmienił się także operator ww. linii - obsługę przejął Sevibus w konsorcjum ze spółką powiązaną Socibus.
Z jednej strony miała zapewniać dowóz pasażerów na przesiadkę na linie: 904 (w Dobroszowie), 911 (w Bielawie) i na 921 (w Brzeziej Łące). Było to nowe rozwiązanie w tej gminie, jednak nie zostało ono dobrze przyjęte, zważywszy, że jeszcze dzień wcześniej dojazd do tych miejscowości zapewniała linia 905, która jeździła z pętli Kromera.
Po wnioskach pasażerów, wójt gminy uruchomił dodatkową linię autobusową 844, która jeździła na trasie:
Rozkład jazdy: http://media.gmina.dlugoleka.pl/1_Stron ... 1.2011.pdfPsie Pole - Mirków - Długołęka - Kamień - Piecowice - Bielawa - Raków - Borowa - Stępin
(kursy przez Byków z pominięciem miejscowości: Raków, Bielawa, Piecowice, Kamień)
Schemat linii: http://phototrans.pl/20,775,0,Gmina_D_ugo__ka.html
Taki stan rzeczy trwał do 25 czerwca 2011r., kiedy to w końcu zmieniono trasę linii 944 na mniej-więcej pokrywającą się z trasą linii 844, którą zlikwidowano.
Linia 844 jeszcze potem się pojawiała, ale nie pamiętam co było tego powodem: http://sevibus.pl/data/dlugoleka/2013/844_281013.pdf
Kolejny przetarg wyłonił nowe konsorcjum, ale wraz z dotychczasowym operatorem: Sevibusem, który tym razem dogadał się z DLA na wspólną obsługę linii. Od tamtej pory już nie uruchamiano linii 844, a wszystkie kursy przeniesiono do linii 944. Niestety ucierpiał na tym Byków, któremu pozostały tylko 3 pary kursów i tylko w dni robocze.
Obecnie - wraz z likwidacją linii 944 i 914a - z których powstała 924, zostały tylko 2 pary kursów przez Byków. Zwiększono za to ilość kursów do Rakowa, do którego dojeżdżają również niektóre kursy linii 911 i 921.