Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Torowiska, pętle i przystanki, buspasy, Park & Ride
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

Nowy rok, pora na nowy temat.
Tym razem rezygnuję z podziału na tematy o remontach małych (napawanie i spawanie szyn) i dużych (wymiana zwrotnic i szyn). Wszystko w tym jednym temacie.

Było organizacyjnie, to teraz pora wrócić do właściwego tematu ;)

Po godzinie 1:00 1 stycznia na "Galerii Dominikańskiej" pojawiła się ekipa spawająca tory. Pomimo uruchomienia dodatkowych kursów, prace nie przeszkadzały w normalnym kursowaniu tramwajów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: J-31 »

Serdecznie współczuję pracownikom. Mieli zajęcie i to w Nowy Rok ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

Na Arkadach i na Kwiskiej też już dzisiaj było awaryjne spawanie.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

I mamy przetarg.
https://mpk-wroclaw.logintrade.net/zapy ... 764e8.html
„Wymiana nawierzchni w torach i rozjazdach na Rondzie Reagana”, „Remont przejazdu przez torowisko przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z ul. Kutnowską”; „Remont pętli Zawalna”; „Remont przejazdu przez torowisko na placu Strzegomskim”

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 261
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: vernalisadonis »

Plac Jana Pawła II remont torowiska na wczoraj. Szyny już dosłownie z asfaltu wychodzą.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

Awaryjne łatanie torowiska ;)
#AlertMPK - #TRAM
⚠️ Brak przejazdu - ul. Łokietka - naprawa torowiska.
🚋 Tramwaje linii 7>POŚWIĘTNE skierowano objazdem przez ul. Drobnera, pl. Bema, Jedności Narodowej, Słowiańską.
AKTUALIZACJA 13:46
Ruch przywrócony. Tramwaje wracają na swoje stałe trasy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

Awaryjne spawanko znów na Galerii Dominikańskiej ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

#AlertMPK - #TRAM
⚠ Pl. Dominikański - prace torowe (w kierunku jazdy do przystanku "Rynek" oraz "Hala Targowa").
🚋 Tramwaje linii 3, 4, 10, 33 skierowano objazdem przez Widok, Teatralną, Skargi (bez omijania przystanków).
🚋 Tramwaje linii 11 skierowano objazdem przez Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego.
🚋 Tramwaje linii 8, 9, 17 skierowano objazdem przez Oławską, pl. Społeczny, Wyszyńskiego.
AKTUALIZACJA 14:42
Ruch przywrócony. Tramwaje wracają na swoje stałe trasy przejazdu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

Awaryjne spawanko na Moście Pomorskim ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

Jest już SIWZ:
https://mpk-wroclaw.logintrade.net/zapy ... 4054c.html
KU.241/pn4_2020/KK Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego "Remont torowiska ul. Olszewskiego od ul. Wróblewskiego - zajezdnia Dąbie do pętli Biskupin wraz z przebudową sieci trakcyjnej".

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

#AlertMPK - #TRAM
📣 W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą 90 metrów szyny tramwajowej pomiędzy placem Społecznym a Mostem Grunwaldzkim (tylko tor w kierunku do Ronda Reagana), od godziny 23:00 w nocy z 25 na 26 stycznia 2020 roku (sobota/niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany trasy linii tramwajowych 0L, 4, 16 i 33.

🚋 Tramwaje ww. linii od placu Społecznego zostaną skierowane objazdem przez most Pokoju, ulicę Wyszyńskiego i Szczytnicką do Ronda Reagana z pominięciem przystanku "Urząd Wojewódzki" (przystanek przed mostem Grunwaldzkim) i "Most Grunwaldzki".

W kierunku przeciwnym tramwaje linii 0P, 4, 16 i 33 będą kursowały bez zmian.

⏳ Tramwaje powrócą na swoje stałe trasy przejazdu w dniu 27 stycznia 2020 roku (poniedziałek).

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

#AlertMPK - #TRAM
⚠️ Brak przejazdu - zjazd z Mostu Grunwaldzkiego> pl. Społecznego (naprawa torowiska).
🚋 Tramwaje linii 0p,4,16,33 skierowano objazdem przez Szczytnicką, Most Pokoju. Tramwaje linii 0p będą zawracać na ul. Kopernika.
ℹ️ Planujemy wznowić ruch za około pół godziny.
AKTUALIZACJA 13:36
Ruch przywrócony. Tramwaje wracają na stałe trasy przejazdu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

http://mpk.wroc.pl/content/108648-26012 ... unwaldzkim
26.01.2020r. - wymiana szyny tramwajowej przed Mostem Grunwaldzkim

W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą 90 metrów szyny tramwajowej pomiędzy placem Społecznym a Mostem Grunwaldzkim (tylko tor w kierunku do Ronda Reagana), od godziny 23:00 w nocy z 25 na 26 stycznia 2020 roku (sobota/niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany trasy linii tramwajowych 0L, 4, 16 i 33.

Tramwaje ww. linii od placu Społecznego zostaną skierowane objazdem przez most Pokoju, ulicę Wyszyńskiego i Szczytnicką do Ronda Reagana z pominięciem przystanku "Urząd Wojewódzki" (przystanek przed mostem Grunwaldzkim) i "Most Grunwaldzki".

W kierunku przeciwnym tramwaje linii 0P, 4, 16 i 33 będą kursowały bez zmian.

Tramwaje powrócą na swoje stałe trasy przejazdu w dniu 27 stycznia 2020 roku (poniedziałek).
http://mpk.wroc.pl/content/108651-20220 ... li-sepolno
2.02.2020r. - wymiana rozjazdu tramwajowego na pętli Sępolno

W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą rozjazdu tramwajowego na pętli Sępolno, w dniu 2 lutego 2020 roku (niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii tramwajowych 9, 17 i 33, które zostaną skrócone do pętli przy Stadionie Olimpijskim.

Na odcinku Stadion Olimpijski - Sępolno - Stadion Olimpijski zostaną uruchomione kursy zastępczej linii autobusowej nr 709, która będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut.

BILETY JEDNORAZOWE I OKRESOWE.

Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 9, 17 lub 33 będą mogli kontynuować podróż autobusem linii 709. Powyższa zasada również będzie obowiązywała w kierunku powrotnym. Skasowany bilet będzie zachowywał ważność nie dłużej niż przez 70 minut.

Celem przypomnienia, pasażerowie posiadający bilet na daną linię okresową mogą podróżować:

- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 64438.html
MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na remont nawierzchni torowiska w ciągu Pomorskiej, pl. Staszica i Reymonta. Zamówienie trafi do KZN Rail. Jednocześnie przewoźnik rozpisał postępowanie na konserwację torów tramwajowych.
Przedmiotem przetargu remont nawierzchni torowiska w ciągu Pomorskiej, pl. Staszica i Reymonta na odcinku od skrzyżowania z ul. Dubois do mostu Osobowickiego. Długość torowiska, poprowadzonego w jezdni, wynosi ok. 1,4 km.

Stan torowiska określany jest jako zły lub bardzo zły – liczne ubytki i wykruszenia nawierzchni, duże zużycie pionowe i boczne szyn, zapadnięcia szyn, odchylenia rozstawu toków szynowych. Zakres prac przewiduje wykonanie nowej podbudowy betonowej, nawierzchni torowej, regulacji pionowej i poziomej torów, a także wykonanie nawierzchni bitumicznej.

Termin składnia ofert minął 10 kwietnia, a wczoraj (20 kwietnia) postępowanie zostało rozstrzygnięte. Wygrała firma KZN Rail z ofertą na kwotę 1,986 mln zł, która pokonała droższą ofertę Zakładu Sieci i Zasilania. Prace powinny zostać wykonane w ciągu 23 dni od zawarcia umowy.

Jednocześnie MPK rozpisało przetarg na konserwację torów tramwajowych z podziałem na trzy zadania związanie z napawaniem regeneracyjnym szyn i rozjazdów, szlifowaniem szyn oraz regulacją torów i podbijaniem podkładów. Termin składania ofert mija 25 maja. Usługi będą realizowane do końca października 2020 r.
Czyli znów będzie pudrowanie trupa na wybranych odcinkach tego torowiska. Pomorską trzeba by było zamknąć i zrobić pełną przebudowę, bo później będzie to wyglądać jak na Moście Osobowickim.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

#AlertMPK - #TRAM - #BUS
📣 W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą zwrotnicy tramwajowej na placu Grunwaldzkim przed Rondem Reagana (wyłączony tylko tor od Mostu Grunwaldzkiego w kierunku do Ronda Reagana), w dniu 25 kwietnia 2020 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany trasy linii tramwajowych 0L, 4, 16 i 33 oraz linii autobusowych D, 145, 146, 149 i kursów nocnych linii 241.

🚋 Tramwaje ww. linii od placu Społecznego zostaną skierowane objazdem przez most Pokoju, ulicę Wyszyńskiego i Szczytnicką do Ronda Reagana z pominięciem przystanku "Urząd Wojewódzki" (przystanek przed mostem Grunwaldzkim) i "Most Grunwaldzki".

W kierunku przeciwnym tramwaje linii 0P, 4, 16 i 33 będą kursowały bez zmian.

🚌 Autobusy linii D, 145, 146, 149 i 241 jadące od centrum miasta w kierunku Ronda Reagana będą kursowały z pominięciem przystanku "Most Grunwaldzki", który zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu placu Grunwaldzkiego z ulicą Benedykta Polaka i z Wybrzeżem Wyspiańskiego.

⏳ Tramwaje i autobusy powrócą na swoje stałe trasy przejazdu w dniu 27 kwietnia 2020 roku (poniedziałek).

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

https://transportnews.eu/aktualnosci/zm ... widnickiej
Wymiana rozjazdów tramwajowych na ulicy Skargi i ul. Świdnickiej

Od soboty 2 maja rozpocznie się wymiana rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu ulicy Świdnickiej i Podwale (od strony placu Teatralnego) oraz wymiana rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu ulicy Piotra Skargi i Teatralnej (od strony ulicy Kołłątaja). Zmienią się trasy linii tramwajowych 0L, 0P, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15, 17 i 24 oraz na liniach autobusowych 110, 241, 242, 243, 245, 246, 251, 253, 255 i 259.

Linie tramwajowe
Linia 0L i 0P
Linie okólnej 0L i 0P zostaną zawieszone. Zamiast nich uruchomiona zostanie linia tramwajowa 70, która będzie kursowała w obu kierunkach na trasie Poświętne – pl. Staszica – Dw. Nadodrze – Nowowiejska – pl. Grunwaldzki – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Dw. Główny PKP – Arkady (Capitol) – Powstańców Śląskich – Hallera – Grabiszynek.

Linia 2
Linia 2 będzie kursowała w obu kierunkach objazdem od placu Społecznego przez plac Wróblewskiego, ulicę Pułaskiego i Małachowskiego do ulicy Piłsudskiego z pominięciem przystanków „Galeria Dominikańska” i „Wzgórze Partyzantów”.

Linia 4
Linia 4 będzie kursowała w obu kierunkach objazdem od placu Społecznego przez plac Wróblewskiego, ulicę Pułaskiego, Małachowskiego, Piłsudskiego do placu Legionów z pominięciem przystanków „Galeria Dominikańska”, „Świdnicka”, „Zamkowa” i „Narodowe Forum Muzyki”.

Linia 5
Linia 5 będzie kursowała w obu kierunkach objazdem od placu Legionów przez ulicę Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego do placu Dominikańskiego z pominięciem przystanków „Arkady (Capitol)”, „Dworzec Główny” i „Wzgórze Partyzantów”.

Linia 6
Linia 6 zostanie zawieszona. Zamiast nich uruchomiona zostanie linia tramwajowa 76, która będzie kursowała w obu kierunkach na trasie Kowale – Kromera – pl. Bema – Hala Targowa – pl. Dominikański – Park Staromiejski (skrzyżowanie ulicy Teatralnej i Wierzbowej).

Z uwagi na ograniczoną przepustowość torowiska w ciągu ulicy Krupniczej, połączenie pomiędzy placem Dominikańskim a pętlą „Krzyki” będą zapewniały tramwaje linii 17.

Linia 7
Linia 7 jadąca z Kleciny w kierunku pętli „Poświętne” będzie kursować objazdem od ulicy Świdnickiej przez ulicę Podwale, Krupniczą i Kazimierza Wielkiego do ulicy Szewskiej z pominięciem przystanku „Opera”.

W przeciwnym kierunku linia będzie kursowała bez zmian.

Linia 8
Linia 8 będzie kursowała w obu kierunkach objazdem od placu Bema przez ulicę Sienkiewicza, Wyszyńskiego, most Pokoju, plac Społeczny, plac Wróblewskiego, ulicę Pułaskiego, Małachowskiego i Piłsudskiego do ulicy Peronowej z pominięciem przystanków „Hala Targowa”, „pl. Nowy Targ”, „Galeria Dominikańska” i „Wzgórze Partyzantów”.

Linia 9
Linia 9 będzie kursować w obu kierunkach objazdem od ulicy Sienkiewicza przez ulicę Wyszyńskiego, most Pokoju, plac Społeczny, plac Wróblewskiego, ulicę Pułaskiego, Małachowskiego i Piłsudskiego do ulicy Peronowej z pominięciem przystanków „pl. Bema”, „Hala Targowa”, „pl. Nowy Targ”, „Galeria Dominikańska” i „Wzgórze Partyzantów”.

Linia 11
Linia 11 będzie kursować w obu kierunkach objazdem od placu Legionów przez ulicę Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego do placu Dominikańskiego z pominięciem przystanków „Arkady (Capitol)”, „Dworzec Główny” i „Wzgórze Partyzantów”.

Linia 14 i 24
Tramwaje linii 14 będą kursowały w relacji Krzyki – Powstańców Śląskich – Hallera – Grabiszyńska – pl. Legionów – Rynek – pl. Jana Pawła II – pl. Staszica – Poświętne, a w kierunku przeciwnym jako linia 24 w relacji Poświętne – pl. Staszica – pl. Jana Pawła II – Rynek – pl. Legionów – Grabiszyńska – Hallera – Powstańców Śląskich – Krzyki.

Zawieszone zostanie kursowanie linii 14 i 24 na trasie Poświętne – Powstańców Śląskich – Poświętne przez ulicę Kazimierza Wielkiego, Podwale i Świdnicką.

Linia 15
Tramwaje linii 15 będą kursowały w obu kierunkach objazdem od placu Staszica przez ulicę Pomorską, Dubois, Jagiełły most Sikorskiego i plac Jana Pawła II do przystanku „Rynek”.

Linia 17
Tramwaje linii 17 będą kursowały w obu kierunkach objazdem od ulicy Świdnickiej przez ulicę Podwale, Krupniczą i Kazimierza Wielkiego do placu Dominikańskiego z pominięciem przystanków „Opera” i „Park Staromiejski”.

Linie autobusowe
Linia 110
Linia 110 jadące w kierunku Jagodna pojadą przez plac Dominikański, ulicę Skargi i Kołłątaja do Dworca Głównego z pominięciem przystanku „Dworcowa”.

Zmiana lokalizacji przystanku „Wzgórze Partyzantów” w kierunku Dworca Głównego PKP.

Autobusy linii 110 oraz kursy nocne linii 241, 242, 243, 245, 246, 251, 253, 255 i 259 jadące od strony placu Dominikańskiego w kierunku Dworca Głównego PKP będą zatrzymywały się tymczasowo na przystanku „Wzgórze Partyzantów”, który zlokalizowany jest w zatoce autobusowej przy ulicy Kołłątaja za skrzyżowaniem z ulicą Podwale.

Honorowanie biletów
Pasażerowie posiadający bilet na daną linię okresową mogą podróżować:

wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.
Dodatkowo pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 0 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat:

tramwajami linii 70 na odcinku Arkady Capitol – pl. Staszica – Arkady Capitol;
tramwajami linii 15 na odcinku Dworzec Autobusowy – pl. Staszica – Dworzec Autobusowy.
Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 2 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat tramwajami linii 17 na odcinku Krzyki – Galeria Dominikańska – Krzyki.

Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 5 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat:

tramwajami linii 4 na odcinku Oporów – pl. Wróblewskiego – Oporów;
tramwajami linii 2 i 70 na odcinku Arkady Capitol – pl. Wróblewskiego – Arkady Capitol;
tramwajami linii 8 i 9 na odcinku Dw. Główny – pl. Wróblewskiego – Dw. Główny.
Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 6 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat:

tramwajami linii 76 na całej trasie przejazdu;
tramwajami linii 17 na odcinku Krzyki – pl. Bema – Krzyki.
Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 14 lub 24 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat:

tramwajami linii 7 na odcinku Poświętne – Arkady Capitol – Poświętne;
tramwajami linii 15 na odcinku Poświętne – Arkady Capitol – Poświętne.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

https://gazetawroclawska.pl/duze-zmiany ... 1-14993547
Duże zmiany w MPK. Inaczej pojadą prawie wszystkie tramwaje i autobusy kursujące przez centrum

Wraz z zakończeniem wymiany rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniach ulic Świdnickiej i Podwale oraz Piotra Skargi i Teatralnej zacznie się remont na Piłsudskiego.

Wymiana rozjazdów tramwajowych na ulicy Piłsudskiego przy skrzyżowaniu z ulicą Świdnicką, która rozpocznie się w najbliższy weekend, to kolejny etap remontu torowisk na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach Wrocławia. W tym samym czasie MPK zakończy remonty rozjazdów na skrzyżowaniach ulic Świdnickiej i Podwale oraz Piotra Skargi i Teatralnej. Zmienią się trasy niemal wszystkich linii tramwajowych i autobusowych przebiegające przez centrum.
W sobotę (30 maja) tramwaje znów pojadą przez wyremontowane rozjazdy tramwajowe na skrzyżowaniu ulicy Świdnickiej i Podwale (od strony placu Teatralnego), oraz na skrzyżowaniu ulic Piotra Skargi i Teatralnej (od strony ulicy Kołłątaja). Wymiana rozjazdów w tych miejscach trwała od kwietnia.
W tym samym dniu ekipy remontowe MPK pojawią na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego i Świdnickiej (od strony Dworca Głównego) i rozpoczną remont rozjazdów na obu torach tramwajowych. Inwestycja kosztująca 1,6 mln zł zakończy się pod koniec lipca.
Wymiany rozjazdów i torowisk w centrum Wrocławia, to pierwsze z ponad 10 rozpoczętych w maju i czerwcu remontów MPK. Łączny koszt tych zadań przekroczy 9 mln zł. W wakacje i po nich czekają wrocławian następne modernizacje. W całym roku spółka na poprawę stanu torowisk wyda 80 milionów.
Od 30 maja (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany na liniach tramwajowych: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15, 17, 20, 24, 31, 32, 33, 70 i 76 oraz na liniach autobusowych: K, N, 110, 145, 146, 241, 242, 243, 245, 246, 251, 253, 255 i 259.
https://transportnews.eu/aktualnosci/zm ... widnickiej
Koniec remontu torowiska na Pomorskiej i Skargi, początek remontu na Świdnickiej

Kończą się prace przy remoncie torowiska na ulicy Pomorskiej, oraz na skrzyżowaniu ulic: Świdnickiej i Podwale. Jednocześnie rozpocznie się remont torowiska na skrzyżowaniu ulic: Piłsudskiego i Świdnickiej.

Od soboty 30 maja zmieniają się trasy linii tramwajowych: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15, 17, 20, 24, 31, 32, 33, 70 i 76, oraz autobusowych: K, N, 110, 145, 146, 241, 242, 243, 245, 246, 251, 253, 255 i 259.


Komunikacja tramwajowa
Linia 2
Linia 2 będzie kursować w obu kierunkach objazdem od ulicy Powstańców Śląskich przez ulicę Świdnicką, plac Teatralny i ulicę Teatralną do ulicy Piotra Skargi z pominięciem przystanków „Dworzec Główny” i „Wzgórze Partyzantów”.

Linia 4
Linia 4 powróci na swoją stałą trasę przejazdu przez ulicę Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego i plac Dominikański.

Linia 5
Linia 5 będzie kursować w obu kierunkach objazdem od placu Legionów przez ulicę Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego do placu Dominikańskiego z pominięciem przystanków „Arkady (Capitol)”, „Dworzec Główny” i „Wzgórze Partyzantów”.

Linie 6 i 76
Linia 6 będzie kursować stałą trasą przejazdu z pętli Krzyki do pętli Kowale przez ulicę Powstańców Śląskich, Świdnicką, Szewską, most Uniwersytecki, plac Bema i ulicę Jedności Narodowej.

W przeciwnym kierunku Krzyki, linia 6 będzie kursowała od pl. Bema objazdem przez mosty Młyńskie, Halę Targową, plac Dominikański i ulicę Skargi, Teatralną do ulicy Świdnickiej.

Linia zastępcza 76 zostanie zlikwidowana.

Linia 7
Linia 7 powróci na stałą trasę przejazdu.

Linia 8
Linia 8 powróci na swoją stałą trasę przejazdu przez ulicę Kołłątaja, plac Dominikański, Halę Targową i plac Bema.

Linia 9
Linia 9 powróci na swoją stałą trasę przejazdu przez ulicę Kołłątaja, plac Dominikański, Halę Targową i plac Bema.

Linia 11
Linia 11 będzie kursować w obu kierunkach objazdem od placu Legionów przez ulicę Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego do placu Dominikańskiego z pominięciem przystanków „Arkady (Capitol)”, „Dworzec Główny” i „Wzgórze Partyzantów”.

Linia 14 i 24
Tramwaje linii 14 będą kursowały na trasie:

Poświętne – pl. Staszica – pl. Powstańców Wielkopolskich – Chrobrego – Drobnera – most Uniwersytecki – Kazimierza Wielkiego – pl. Teatralny – Świdnicka – Powstańców Śląskich – Hallera – FAT

i z powrotem na trasie:

FAT – Grabiszyńska – pl. Legionów – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – pl. Jana Pawła II – pl. Staszica – Poświętne.

Tramwaje linii 24 będą kursowały na trasie:

Poświętne – pl. Staszica – pl. Jana Pawła II – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza – pl. Legionów – Grabiszyńska – FAT

i z powrotem na trasie:

FAT – Hallera – Powstańców Śląskich – Świdnicka – pl. Teatralny – Szewska – most Uniwersytecki – Chrobrego – pl. Powstańców Wielkopolskich – pl. Staszica – Poświętne.

Linia 15
Tramwaje linii 15 w obu kierunkach pojadą objazdem od ulicy Kazimierza Wielkiego przez ulicę Widok, Teatralną, Kołłątaja i Peronową z pominięciem przystanków: „Narodowe Forum Muzyki”, „pl. Legionów”, „Arkady (Capitol)” i „Dworzec Główny (Stawowa)”.

Linia 17
Linia 17 powróci na swoją stałą trasę przejazdu przez ulicę Świdnicką, plac Teatralny, ulicę Teatralną i plac Dominikański.

Linia 20
Tramwaje linii 20 w obu kierunkach pojadą objazdem od ulicy Krupniczej przez ulicę Sądową, plac Legionów i ulicę Piłsudskiego do ulicy Świdnickiej z pominięciem przystanku „Renoma”.

Linie 31 i 32
Tramwaje linii 31 i 32 w obu kierunkach pojadą objazdem od ulicy Krupniczej przez ulicę Podwale, plac Teatralny, ulicę Teatralną, Kołłątaja i Peronową z pominięciem przystanków: „pl. Legionów”, „Arkady (Capitol)” i „Dworzec Główny (Stawowa)”.

Linia 33
Z uwagi na ograniczoną przepustowość torowisk tramwajowych w obrębie centrum miasta, tramwaje linii 33 w godzinach szczytowych będą kursowały z częstotliwością co 12 minut.

Linia 70
Tramwaje linii okólnej 0L i 0P nadal będą zawieszone a w ich miejsce będzie kursowała okresowa linia tramwajowa nr 70, w obu kierunkach na trasie:

pl. Staszica – Dw. Nadodrze – Nowowiejska – pl. Grunwaldzki – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Dw. Główny PKP – Park Południowy.

Komunikacja autobusowa
Autobusy linii K, N, 145, 146 jadące w kierunku ulicy Kołłątaja będą zatrzymywały się na przystanku w zatoce autobusowej przy ulicy Peronowej, obok bocznego wejścia do holu Dworca Głównego PKP (obecny przystanek dla linii 112, 113 i 612).

W kierunku przeciwnym obecny przystanek autobusowy z ulicy Peronowej dla linii K, N, 110, 145 i 146 zostanie przeniesiony na ulicę Stawową przed skrzyżowanie z ulicą Bogusławskiego (obecny przystanek dla linii 602).

Zmiana lokalizacji przystanku „Wzgórze Partyzantów” w kierunku Dworca Głównego PKP – od 2 czerwca 2020 roku (wtorek).

Autobusy linii 110 oraz kursy nocne linii 241, 242, 243, 245, 246, 251, 253, 255 i 259 jadące od strony placu Dominikańskiego w kierunku Dworca Głównego PKP od 2 czerwca 2020 roku będą zatrzymywały się na przystanku tramwajowo-autobusowym „Wzgórze Partyzantów”.

Honorowanie biletów
Przypominamy, że pasażerowie posiadający bilet na daną linię okresową mogą podróżować:

wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.
Dodatkowo pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 0 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat:

tramwajami linii 70 na odcinku Dworzec Główny – pl. Staszica – Dworzec Główny;
tramwajami linii 15 na odcinku Dworzec Główny – pl. Staszica – Dworzec Główny.
autobusami linii K na odcinku Dworzec Główny – pl. Staszica – Dworzec Główny.
Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 5 lub 11 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat:

autobusami linii 122 na odcinku Dworzec Autobusowy – pl. Legionów – Dworzec Autobusowy;
autobusami linii 106 i 148 na odcinku pl. Legionów – Dworcowa – pl. Orląt Lwowskich.
Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 15 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat:

autobusami linii 122 na odcinku Dworzec Autobusowy – pl. Legionów – Dworzec Autobusowy;
autobusami linii 106 i 148 na odcinku pl. Legionów – Dworcowa – pl. Orląt Lwowskich;
tramwajami linii 31 i 32 na odcinku Dworzec Autobusowy – pl. Jana Pawła II – Dworzec Autobusowy;
tramwajami linii 20 na odcinku Arkady Capitol – pl. Jana Pawła II – Arkady Capitol;
tramwajami linii 7, 14 i 24 na odcinku Rynek – Arkady Capitol – Świdnicka;
tramwajami linii 4, 5 i 11 na odcinku pl. Legionów – Świdnicka – pl. Legionów.
Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 31 lub 32 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat:

autobusami linii 122 na odcinku Dworzec Autobusowy – pl. Legionów – Dworzec Autobusowy;
autobusami linii 106 i 148 na odcinku pl. Legionów – Dworcowa – pl. Orląt Lwowskich;
tramwajami linii 15 na odcinku Dworzec Autobusowy – pl. Jana Pawła II – Dworzec Autobusowy;
tramwajami linii 20 na odcinku Arkady Capitol – pl. Jana Pawła II – Arkady Capitol;
tramwajami linii 7, 14 i 24 na odcinku Rynek – Arkady Capitol – Opera;
tramwajami linii 4, 5 i 11 na odcinku pl. Legionów – Świdnicka – pl. Legionów.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

W poniedziałek mieliśmy otwarcie ofert w kilku przetargach na remont torowisk.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 64824.html
MPK Wrocław otworzyło oferty w kolejnych przetargi na remonty elementów infrastruktury tramwajowej. Postępowania obejmują ul. Żmigrodzką, pętlę Zawalną oraz przejazdy przez torowiska na pl. Strzegomskim i skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Kutnowskiej.

Jeden z przetargów dotyczy remontu torowiska tramwajowego przy ul. Żmigrodzkiej od skrzyżowania z ul. Broniewskiego do skrzyżowania z ul. Bałtycką. Długość dwutorowego torowiska, poprowadzonego poza jezdnią, to ok. 558 m (1 116 mtp). Zaplanowano wykonanie torowiska zielonego, z wymianą podbudowy i budową systemu odwodnienia. Wyremontowane zostaną przejazdy i przejścia przez torowisko. Wymienione zostaną słupy wraz z siecią trakcyjną.

Termin składania ofert minął 1 czerwca. Wpłynęło aż sześć ofert, choć wszystkie przewyższają budżet określony na 6,3 mln zł brutto. KZN Rail z Krakowa proponuje 8,460 mln zł brutto, ZUE z Krakowa – 8,990 mln zł brutto, Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia – 11,050 mln zł brutto, Zakład Sieci i Zasilania z Wrocławia – 11,955 mln zł brutto, Torhamer z Gdyni – 12,042 mln zł, GM Roads Polska z Żarowa – 12,532 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), termin realizacji robót budowlanych (20%), okres gwarancji (20%). Zamknięcie torowiska zaplanowano w terminie od 27 czerwca. Wszyscy zaproponowali skrócony termin realizacji do 19 sierpnia oraz maksymalną, 60-miesięczną gwarancję.


Zaplanowano remont pętli Zawalna. Celem remontu układu torowego jest wymiana nawierzchni torowej wraz z budową odwodnienia torowiska w obrębie torowiska wydzielonego oraz remont przejazdów tramwajowych na skrzyżowaniach z ul. Żmigrodzką i Zawalną. W poniedziałek (1 czerwca) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów. Wszystkie przekroczyły budżet określony na 900 tys. zł brutto. Wrocławski Zakład Sieci i Zasilania proponuje realizację prac za 996,7 tys. zł brutto, Torhamer z Gdyni – 1,225 mln zł, Elektrotim z Wrocławia – 1,384 mln zł, ZUE z Krakowa – 1,673 mln zł, GM Roads Polska z Żarowa – 2,214 mln zł. O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (40%). Wszyscy zaproponowali 60 miesięcy gwarancji. Roboty powinny zostać wykonane do 10 września, przy czym zamknięcie torowe zaplanowano w terminie od 27 czerwca do 29 sierpnia.

Kolejny przetarg dotyczy remontu przejazdu przez torowisko przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z ul. Kutnowską. 1 czerwca minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy – GM Roads Polska z ofertą na 2,792 mln zł i Zakład Sieci i Zasilania z ofertą na 2,891 mln zł. Budżet na ten cel wynosił 1,502 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (40%). Wszyscy zaproponowali 60 miesięcy gwarancji. Roboty powinny zostać wykonane w terminie od 27 czerwca do 13 lipca (wyłączenia ruchu w weekendy).

Następne postępowanie obejmuje remont przejazdu przez torowisko na placu Strzegomskim. Termin składania ofert minął 1 czerwca. Wystartowały dwie firmy – GM Roads Polska z ofertą na 2,457 mln zł i Zakład Sieci i Zasilania z ofertą na 2,965 mln zł. Budżet na ten cel wynosił 1,575 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (40%). Roboty powinny zostać wykonane w terminie od 27 czerwca do 29 sierpnia z zachowaniem przejezdności po jednym torze.

m.szklarski
Posty: 22
Rejestracja: 2018-04-05, 18:10

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: m.szklarski »

Pętla "Zawalna" to powinna przewędrować na zachodnią stronę ul. Żmigrodzkiej.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Remonty wrocławskich torowisk - 2020

Post autor: Przemek »

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 64848.html
MPK Wrocław rozpisało przetarg na wykonanie remontu trasy tramwajowej od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. Prace rozpoczną się w połowie wakacji.

Przedmiotem przetargu jest remont torowiska tramwajowego w ul. Wróblewskiego i Olszewskiego od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. W sumie prace obejmą 3600 mtp. Dwutorowa linia przebiega w pasie zieleni, po północnej stornie jezdni. Pętla tramwajowa jest dwutorowa, z dodatkowym ślepym żeberkiem. Torowisko ma klasyczną zabudowę podsypkową, na podkładach drewnianych i betonowych. Odcinek ten jest pozbawiony odwodnienia. Stan infrastruktury jest zły i nie spełnia wymagań równości w planie i profilu.

Prace mają obejmować wymianę torowiska wraz z konstrukcją. Założono rozsunięcie torów dla zachowania skrajni (obecnie rozstaw torów to 3,6-3,65 m, a po remoncie – 3,9 m), a także wymianę sieci trakcyjnej, kabli zasilających, słupów kratownicowych i betonowych. Część nowych słupów rurowych zostanie odnowiona i wykorzystana ponownie. Wykonane ma być odwodnienie – zalecany sposób to drenaż francuski. Przebudowane zostaną perony przystankowe i przejazdy przez torowisko.

Rozpoczęcie robót przewidziano 27 lipca. Wszystkie prace, za wyjątkiem robót wykończeniowych niewymagających zmian w komunikacji zbiorowej i zamknięcia linii tramwajowej, mają zostać wykonanedo 13 listopada.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura”