Mercedes Citaro

Pirix

Post autor: Pirix »

J-31 pisze:Jak widziałem zdjęcie wnętrza (tylny zwis wrocławskiego Citaro), to wydaje mi się, że na taką osłonę chyba jednak brakuje miejsca. No, ale na żywo tego pojazdu nie widziałem, zatem nie chciałbym się tutaj spierać

Zresztą zobaczmy, poniżej link do zdjęcie tego miejsca jeszcze raz
http://infobus.pl/files/19485/20.jpg
Faktycznie wydaje się, że może być za ciasno po założeniu osłony i wstawieniu zamiast półki siedzeń. Ale oceniam to tylko po zdjęciach bo wrocławskimi Citaro jeszcze nie jechałem.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Dzisiaj byłem we Wrocławiu i miałem okazję przyjrzeć się trochę bliżej tym Citaro. Na jazdę nie starczyło mi czasu, chociaż żałuje. :(
Przyglądałem się Citaro i z bliska, i z daleka - powiem jedno - prezentują się świetnie. Z zewnątrz są na prawdę piękne, ładnie się komponują do Wrocławskich ulic ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Koledzy z Wrocławia podziwiają swoje najnowsze Citaro, a tymczasem w Wolicy czeka następna partia do wysyłki do Wrocławia :)
Obrazek

Dziwi mnie tylko, że wciąż nie ma autobusów dla Krakowa i Bielska Białej - a termin zdaje się "tuż-tuż" ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Nie martw się, nasze Citara miały pierwotnie być w MPK już w połowie sierpnia. Pierwsza partia wyjechała na drogi dopiero 1 września.
Tak więc Citaro dla Krakowa i Bielska-Białej będą zapewne z takim opóźnieniem dostarczone.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kędzior pisze:Tak więc Citaro dla Krakowa i Bielska-Białej będą zapewne z takim opóźnieniem dostarczone.
Tak się domyślam. Mimo to już powoli powinny one trafić do Wolicy.

A propo wrocławskich Citaro - Kędzior - czy następna dostawa nie jest czasami zaplanowana na 12 września ? ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:A propo wrocławskich Citaro - Kędzior - czy następna dostawa nie jest czasami zaplanowana na 12 września ? ;)
Do 30 września mają czas.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

bystrzak2000 pisze:Do 30 września mają czas.
Ojoj, to te autobusy będą stały w Wolicy prawie cały miesiąc :shocked:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Muszę się przyznać, że focąc w Wolicy, wrocławskie, Citara nie sądziłem, że będę miał okazję by je kiedykolwiek zobaczyć od środka na żywo....

... i okazuje się, że życie jednak jest przewrotne. Nie musiałem jechać do Wrocławia by zobaczyć najnowsze wrocławskie autobusy. :mruga:

ObrazekObrazek ObrazekObrazek

W czasie DTP w Warszawie, Evobus Polska, postanowił pokazać dwa autobusy - oba wrocławskie - MB Citaro. :P

:strzałka: Przyglądając się im zastanawiałem się czemu na tylnym zwisie, w solówce znaleziono miejsce na trzy fotele... a w przegubie nie - i powieszono tylko półkę :roll:

ObrazekObrazek ObrazekObrazek

Przecież w przegubowcu, jak by się tak uprzeć, to spokojnie miejsce by się znalazło. :cool:

:strzałka: Po drugie nie wiem czemu, ale MPK nie chciało w drugim członie rzeźni. Hmmm... nie będzie Wam w nich za ciasno ? :shocked:

ObrazekObrazek ObrazekObrazek

:strzałka: Po trzecie, w solówce, Evobus zdecydował się na nietypowy kształt obudowy zbiornika. Nie wiem czy to będzie praktyczne. Ludzie będą się chyba o to rozbijać :roll:

ObrazekObrazek

A tak wygląda rzeźnia w solowym Citaro
ObrazekObrazek

Spodobały mi się te kasowniki. Są małe, praktyczne, proste.
ObrazekObrazek

:strzałka: No i na koniec obudowa kabiny kierowcy. Może nie jest to najpiękniejsze, ale można jej uznać za plus, że po pierwsze kierowca jest dosyć szczelnie osłonięty od wiatru i "łokci" pasażerów. A jednocześnie zachowano mu dosyć dobrą widoczność ;)

ObrazekObrazek ObrazekObrazek

... i przy okazji, to co mi się we wrocławskich Citaro najbardziej spodobało, to pulpit kierowcy - VDO. Maximum prostoty :-P

ObrazekObrazek

Reasumując. Patrząc na - lekko nie dopracowaną, moim zdaniem ;) - przestrzeń pasażerską, w zasadzie chyba należałoby winić zarząd MPK Wrocław. Najwyraźniej chyba nie mieli wizji tych autobusów. Nie bardzo wiedzieli czego wymagać. Skoncentrowali się tylko na kabinie kierowcy - pasażerowie ich chyba nie interesowali :o:

A przecież Wrocław to w sumie duże miasto i potoki pasażerskie wymagają by autobusy były pojemne, wygodne, praktyczne. Mercedes mógłby z powodzeniem taki własnie być... ;)


Oczywiście nie chciałbym by ten post został odczytany przez kolegów z Wrocławia jako totalną krytykę. Citaro to piękne, nowoczesne autobusy, a ja nie znam specyfiki Wrocławia - zatem mam nadzieję, że te doskonale się sprawdzą u Was :)

BF201

Post autor: BF201 »

J-31 pisze:
:strzałka: Przyglądając się im zastanawiałem się czemu na tylnym zwisie, w solówce znaleziono miejsce na trzy fotele... a w przegubie nie - i powieszono tylko półkę :roll:


Przecież w przegubowcu, jak by się tak uprzeć, to spokojnie miejsce by się znalazło. :cool:
na dwa siedzenia, może uznali że nie są bardzo potrzebne


Spodobały mi się te kasowniki. Są małe, praktyczne, proste.

ale na kluczyk :/ jak kierman nie ma a zatnie sie papierek, to do przyjazdu pogota kasownik niesprawny ;-)
:strzałka: No i na koniec obudowa kabiny kierowcy. Może nie jest to najpiękniejsze, ale można jej uznać za plus, że po pierwsze kierowca jest dosyć szczelnie osłonięty od wiatru i "łokci" pasażerów. A jednocześnie zachowano mu dosyć dobrą widoczność ;)
straszna pstrokacizna z tym żółtym, na kabinie mogli sobie darować i dać ciemne... zabudowa dla Krakowa pewnie bedzie podobna

... i przy okazji, to co mi się we wrocławskich Citaro najbardziej spodobało, to pulpit kierowcy - VDO. Maximum prostoty :-P
względnie wygodny pulpit... gdyby nie guziki do drzwi... klawisze montowane w pulpitach Solarisa są dużo wygodniejsze

Reasumując. Patrząc na - lekko nie dopracowaną, moim zdaniem ;) - przestrzeń pasażerską, w zasadzie chyba należałoby winić zarząd MPK Wrocław. Najwyraźniej chyba nie mieli wizji tych autobusów. Nie bardzo wiedzieli czego wymagać. Skoncentrowali się tylko na kabinie kierowcy - pasażerowie ich chyba nie interesowali :o:
też tak myślę... Mercedes jest naprawdę elastyczny ;-)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:Spodobały mi się te kasowniki. Są małe, praktyczne, proste.
I (przynajmniej w tramwajach MKT) lubią się zacinać. R&G są lepsze (chociaż odmawiają pracy w wyższych temperaturach)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Spodobały mi się te kasowniki. Są małe, praktyczne, proste.
Bo ich nie używasz. W KM Płock są w miarę popularne i ciężko się w nich kasuje bilety, KRG6 są o wiele lepsze
J-31 pisze:Przyglądając się im zastanawiałem się czemu na tylnym zwisie, w solówce znaleziono miejsce na trzy fotele... a w przegubie nie - i powieszono tylko półkę
Tak sobie pomyślałem — a może to z myślą o pasażerach, którzy nadużyli alkoholu? Normalnie by się rozłożył na siedzeniach albo podłodze, a tak się walnie na półkę i może spać aż do pętli. I jak zarzyga, czyszczenia mniej

Awatar użytkownika
Adam_pl
Posty: 115
Rejestracja: 2007-12-03, 17:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_pl »

Z tego co wiem, to jeden z mercedesów (bodaj #8300) miał już dzwona. Ma obity bok. A te półki na bagaż już są powoli demontowane (np. #8309) ponieważ drzwi nie mogą się przez nie otworzyć.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:Po drugie nie wiem czemu, ale MPK nie chciało w drugim członie rzeźni. Hmmm... nie będzie Wam w nich za ciasno ?
W bydgoskich Citaro G też nie ma i jest dobrze :).

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Adam_pl pisze:Z tego co wiem, to jeden z mercedesów (bodaj #8300) miał już dzwona
#8300 miał dzwona z osobówką. Przód jest obity, tylny zderzak ( podobno ) też ...

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:Przyglądając się im zastanawiałem się czemu na tylnym zwisie, w solówce znaleziono miejsce na trzy fotele... a w przegubie nie - i powieszono tylko
Półkę na bagaż wymyśliło ponoć MPK, choć ja w to nie wierzę ;) Po 3 tygodniach eksploatacji w niektórych wozach półka się już zdematerializowała i nie ma tam nic...
J-31 pisze:Po drugie nie wiem czemu, ale MPK nie chciało w drugim członie rzeźni. Hmmm... nie będzie Wam w nich za ciasno ?
Może się tak wydawać, jednak rzeźnia w pierwszym członie jest bardzo duża, o wiele dłuższa od tej z V7700A, więc faktycznie miejsca jest dosyć.
J-31 pisze:No i na koniec obudowa kabiny kierowcy. Może nie jest to najpiękniejsze, ale można jej uznać za plus, że po pierwsze kierowca jest dosyć szczelnie osłonięty od wiatru i "łokci" pasażerów. A jednocześnie zachowano mu dosyć dobrą widoczność ;)
Dobra widoczność? W wewnętrznym lusterku w ogóle nie widać wnętrza, bo kabina zasłania. Gdyby nie kamery kierowca nic by nie widział.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

bystrzak2000 pisze:Dobra widoczność? W wewnętrznym lusterku w ogóle nie widać wnętrza, bo kabina zasłania. Gdyby nie kamery kierowca nic by nie widział.
Pisząc to miałem na myśli widoczność na zewnątrz wozu (przód i boki), nie myślałem o lusterku wewnętrznym. :cool:

Swoją drogą, to dziwi mnie, u Mercedesa takie niedopatrzenie ? :shocked:

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:Swoją drogą, to dziwi mnie, u Mercedesa takie niedopatrzenie ? :shocked:
Zapewne wyszli z założenia, że kamery kierowcy wystarczą, a lusterko jest tylko do ozdoby ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:
Swoją drogą, to dziwi mnie, u Mercedesa takie niedopatrzenie ? :shocked:
No co :?: Przyszli do nich Polacy i se wymyślają jakieś tam zamknięte kabiny.To im zrobili - grunt, że teraz są szczęśliwi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Przyszli do nich Polacy i se wymyślają jakieś tam zamknięte kabiny.To im zrobili - grunt, że teraz są szczęśliwi.
No dobra, ale chyba byłoby miło, gdyby jednak Mercedes to dopracował - przecież to Mercedes a nie jakiś tam MAZ czy inny LAZ. W końcu marka do czegoś zobowiązuje ;)

Citaro_Giętki

Post autor: Citaro_Giętki »

plocmaster pisze:Tak sobie pomyślałem — a może to z myślą o pasażerach, którzy nadużyli alkoholu? Normalnie by się rozłożył na siedzeniach albo podłodze, a tak się walnie na półkę i może spać aż do pętli. I jak zarzyga, czyszczenia mniej
:rotfl: Albo to takie miejsce dla psa/kota. Jak za...narobi, to też mniej czyszczenia :retard: No, może jak zaschnie, to będzie miał majtek robote...
MADE IN HUNGARY pisze:No i szyba jest opuszczana elektrycznie :)
*podnoszona :P Kierman mi to zademonstrował.
MADE IN HUNGARY pisze:Jak zobaczyłem tą półeczkę z tyłu zamiast siedzeń, to normalnie spadłem z krzesła
Ja jakoś nie. Przydatna czasem. Ale w 100% się zgodzę, że mogliby ją wymienić na fotele, tyle że bez osłony, bo miejsca nie starczy. A na kolana miejsce się znajdzie.

Ogólnie Citaresa oceniam na 19/20. Podoba mi się stylistyka, kabina prosta jak nic, kamerowanie pojazdu, no i......to, że jak kierman wyjdzie z busa bez kluczyków, odruchowo zatrzaskując drzwi, to ich potem nie otworzy :retard: Powód = brak klamki na zewnątrz. No, chyba żeby szukać takiego jak ja, z chudymi rękoma, to wsadzi łape przez szpare i otworzy xD To też mi kierman demonstrował.
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 15:23 przez Citaro_Giętki, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autobusy”