Strona 13 z 17

: 2010-08-20, 13:18
autor: Skoda 16T
Bocian :) na WFK pisze:W poniedziałek ma się odbyć na zaj IX pokaz Hybrydowego MB O530G.
Więcej szczegułów nie znam, podobno ma tez kilka dni pojeździć na linii ale jakiej i ile nie wiadomo.
Info od kierownictwa .
OJCIEC na WFK pisze:I dzisiaj rano zamiast przyjechać na IX to pojawił się na VII.

: 2010-08-23, 22:41
autor: Marcin_558
MPK przymierza się do zakupu autobusów na baterie

W poniedziałek testowany był we Wrocławiu kolejny autobus z napędem hybrydowym, tym razem marki Mercedes. Pojazd wyposażony w silniki elektryczny i spalinowy jest droższy od tradycyjnego, ale za to dużo oszczędniejszy w eksploatacji.

Mercedes Citaro G Blue Tec-Hybrid to najnowszy produkt fabryki z Mannheim. Do tej pory powstało zaledwie kilka testowych egzemplarzy. Jeden z nich prezentowany był w poniedziałek w zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej.

- To pierwszy pokaz tego modelu w Polsce. Pojazd zaledwie w czerwcu zjechał z taśmy produkcyjnej - mówi Adam Kempiński z firmy EvoBus, która zajmuje się dystrybucją mercedesów. - Autobusy hybrydowe naszej marki jeżdżą już w Rotterdamie i Hamburgu. We wrześniu dostarczymy je do Stuttgartu, w październiku do Mediolanu. Wciąż jednak jesteśmy w fazie testów u klienta.

Z tego powodu EvoBus nie chce na razie podać, ile kosztują hybrydy. MPK szacuje, że mogą być nawet o 60-80 proc. droższe od tradycyjnych autobusów. Po Wrocławiu na próbę jeździły już napędzane prądem pojazdy marki Solaris oraz Volvo. MPK od zeszłego roku przymierza się do kupna bardziej ekologicznych autobusów.

- Ich cena jest wysoka, ale technologia kosztuje - tłumaczy Kempiński. - Naszym celem jest, by większy wydatek przy zakupie klient mógł potem odzyskać dzięki oszczędności na paliwie.

Hybrydowy mercedes ma cztery silniki elektryczne umieszczone w kołach i akumulator na dachu, który ładuje się, podczas gdy pojazd hamuje. Jest też wyposażony w silnik spalinowy, ale o pojemności tylko 4,8 litra, podczas gdy zwykły autobus ma 12 litrów. Diesel włącza się wyłącznie wtedy, gdy rozładują się akumulatory.

- Zwykły autobus spala około 55 litrów paliwa na 100 km. Hybryda natomiast jakieś 30 proc. mniej - mówi Witold Turzański, prezes MPK. - To obniża koszty eksploatacji. Inwestycja w taki pojazd powinna się zwrócić w ciągu pięciu-sześciu lat. Jeszcze przed piłkarskimi mistrzostwami Euro 2012 chcielibyśmy kupić dwie hybrydy.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... terie.html

: 2010-09-12, 20:36
autor: Skoda 16T
:strzałka: http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... &mode=view
jan_niezbedny pisze:#7348 i nowy segment nadwozia, który prawdopodobnie nigdy nie doczeka się malowania zakładowego. Dlaczego? Bo już ma bardzo głęboką rysę, co widać (słabo bo słabo, komórką robione) na zdjęciu. Przerysowane aż do jakiejś białej warstwy, prawdopodobnie do podkładu.
¬ródło: WFK

Od siebie dodam, iż wóz ma nieco ponad rok. Po oknie zamkniętym na kij od miotły to już kolejny przykład "profesjonalizmu" zajezdni VII.

: 2010-09-12, 21:48
autor: M_Szymkowiak
Może odkopie pewien temat, bo racjonalnej odpowiedzi nie znalazłem: o co chodzi z tymi półkami za IV drzwiami? W solówkach też takowe występują za III drzwiami?

: 2010-09-12, 22:21
autor: Skoda 16T
M_Szymkowiak pisze:o co chodzi z tymi półkami za IV drzwiami?
Możliwe, iż dzięki nim, a konkretnie dzięki braku tam siedzeń MPK płaci mniejsze podatki za przegubowe Citara.
M_Szymkowiak pisze:W solówkach też takowe występują za III drzwiami?
Nie.

: 2010-09-13, 09:17
autor: J-31
Skoda 16T pisze:Od siebie dodam, iż wóz ma nieco ponad rok. Po oknie zamkniętym na kij od miotły to już kolejny przykład "profesjonalizmu" zajezdni VII.
Nie rozumiem, czemu ludzie z VII zajezdni - nie pomalują tego segmentu. Czy oni w ten sposób chcą zaoszczędzić, czy nie zależy im ? :]

: 2010-09-13, 09:29
autor: M_Szymkowiak
Skoda 16T pisze:Możliwe, iż dzięki nim, a konkretnie dzięki braku tam siedzeń MPK płaci mniejsze podatki za przegubowe Citara.
a nie prościej było zrobić rzeźnie w sekcji B?

: 2010-09-13, 14:15
autor: bystrzak2000
M_Szymkowiak pisze:a nie prościej było zrobić rzeźnie w sekcji B?
Nie, bo za liczbę siedzeń bezpośrednio na niskiej podłodze było więcej punktów w przetargu, a dwóch rzeźni MPK nie wymagało...

: 2013-05-08, 22:19
autor: Przemek
Obrazek
Tak się prezentuje 43-ci przegubowy Mercedes w MPK.

: 2013-05-09, 19:06
autor: J-31
On w końcu już zostanie na stałe w MPK, czy mimo wszystko jest tylko na testach ? ;)

: 2013-05-09, 19:20
autor: Rudy
Zostaje, tak samo jak Citaro K.

: 2013-05-09, 21:28
autor: Przemek
J-31 pisze:On w końcu już zostanie na stałe w MPK, czy mimo wszystko jest tylko na testach ? ;)
Numer już typowo MPK-owski i nowe tablice rejestracyjne zdradzają, że to już na stałe ;)

: 2013-05-09, 22:56
autor: Biały
MPK kupiło te Mietki jako testery czy to są nówki?? Skąd one się w ogóle wzięły we Wrocławiu??

: 2013-05-09, 23:39
autor: 9507
Kupiło je jako używane ex-testery. Skąd sie wzięły? Testowali je na początku roku, spodobały się, sytuacja taborowa trudna, to i kupili ;)

Ciekawi mnie, co z zakupem 3. Citara - "warszawskiego" przeguba?

: 2013-05-10, 09:47
autor: Przemek
Biały pisze:MPK kupiło te Mietki jako testery czy to są nówki?? Skąd one się w ogóle wzięły we Wrocławiu??
Oba rocznik 2011, więc nie takie nowe ;)

: 2013-05-10, 15:05
autor: Auper
Kupowanie ex testerów to okazja, ze względu na to, że autobusy są stosunkowo tanie, oraz mają pewną historię techniczną (serwisy w ASO...;)). Jest to jednak również loteria,, gdyż testerów się raczej nie oszczędza, oraz zdarza się, iż posiadają różne dziwne wymysły stosowane raczej w celach pokazowych, jak każde drzwi innego rodzaju czy połączenie okien uchylnych, otwieranych przesuwnie, oraz klimy w jednym egzemplarzu. Czasem posiadają też innowacyjne, nie sprawdzone rozwiązania techniczne... W tym przypadku, autobusy to raczej standardowe modele (no może poza podłogą w C2, która pewnie i tak się nie długo wytrze na jednobarwną, o ile już się to nie stało...;) Nic tylko czekać aż w barwy taborowe wejdą i życzyć udanej eksploatacji...

: 2013-05-10, 22:04
autor: J-31
Ja jeszcze dodatkowo zdradzę, że wrocławski #8342, większą część czasu od roku 2011 spędził jednak stojąc pod płotem serwisu Evobus (pod chmurką). Dosyć rzadko się gdziekolwiek ruszał. ;)

Także w sumie dobrze, że znalazł nowy dom ;)

: 2013-05-10, 23:29
autor: Biały
A więc to wcale nie taka perełka jak mi się wydawało. Oby ponad 2 lata stania w miejscu pod chmurką nie wpłynęło negatywnie na stan tego autobusu.
Tak jak napisał J-31 dobrze, że znalazł swój nowy dom. :)

: 2013-05-11, 00:03
autor: Auper
Oj, tutaj akurat śmiało można stwierdzić, że długie stanie pod płotem o wiele bardziej negatywnie wpływa na pojazd, niż intensywna eksploatacja połączona z przeciętnym serwisem... Ale bądźmy dobrej myśli...;)

: 2013-05-11, 17:14
autor: Przemek
Dywagujcie sobie do woli, przejedziecie się, to wtedy ocenicie, czy to miało jakiś wpływ na pojazd ;)