Strona 1 z 1

Jelcz M180

: 2009-07-29, 09:47
autor: J-31
Volvo B10MA / Jelcz M180
Przez przypadek natknąłem się na staruszka Volvo B10MA #8002. To co mnie w nim zdziwiło to ... ławy od Jelcza PR110. :mruga:

http://img169.imageshack.us/i/8002.jpg/

Co ciekawe - widać to nawet na fotce - są tam półoraki od PR100 :-P

Czy wszystkie wrocławskie B10Ma tak mają, czy tylko #8002 ? :cool:

: 2009-07-29, 10:40
autor: Skoda 16T
J-31 pisze:Czy wszystkie wrocławskie B10Ma tak mają, czy tylko #8002 ?
Wszystkie Jelcz'e M180 ;)

: 2009-07-29, 12:29
autor: J-31
Skoda 16T pisze:Wszystkie Jelcz'e M180 ;)
No dobra, ale przecież w Warszawie też mamy Jelcza M180 (#7370) i on nie ma takich foteli ;)

Czy to była jakaś wersja specjalna dla Wrocławia ? ;)

: 2009-07-29, 14:11
autor: Matlik
No bo przecież wasz warszawski to prototyp ;)

: 2009-07-29, 14:21
autor: OPi
J-31 pisze:Czy wszystkie wrocławskie B10Ma tak mają, czy tylko #8002 ?
J-31 pisze:No dobra, ale przecież w Warszawie też mamy Jelcza M180 (#7370) i on nie ma takich foteli
A my mamy w Szczecinie 80x Volvo B10MA i też żaden nie ma takich foteli. :]

: 2009-07-29, 15:34
autor: Przemek
OPi pisze:A my mamy w Szczecinie 80x Volvo B10MA i też żaden nie ma takich foteli. :]
Ale tu mowa jest o Jelczach M180 zmontowanych na podwoziach Volvo B10, a nie o Volvach B10MA z nadwoziem Carrus. Warszawski Jelcz był pierwszym złożonym na próbę, autobusem tego typu. Włąściwie rzecz biorąc był po prostu Steyr SG18 wyprodukowany dla JZS.

Następną siódemkę montowano już przy użyciu innych powszechnie używanych części przez JZS. Dlaczego? Pewnie dlatego, żeby zmniejszyć koszty produkcji i nieco cenę całego autobusu.

Mimo to cena nie zachęcała do kupna Jelczy M180 - więc całą siódemkę zabrało MPK Wrocław. #8001-8007. Do teraz w ruchu pozostały tylko 8001, 8002, 8003, 8005 i 8006 - wszystkie stacjonują na zaj. VII Grabiszyńska.

: 2009-07-29, 16:01
autor: OPi
Aha, już rozumiem. xD

: 2009-07-29, 23:17
autor: bystrzak2000
Kędzior pisze:Warszawski Jelcz był pierwszym złożonym na próbę, autobusem tego typu w JZS.
No nie do końca. Warszawski M180 złożono w Austrii w fabryce Steyr, w ramach szkolenia pracowników JZS.

: 2009-07-30, 00:19
autor: Przemek
[OT] Czyli w takim wypadku, przynajmniej ten warszawski, powinien się nazywać Steyr SG18, a nie Jelcz. ;)

a

: 2009-07-30, 11:33
autor: J-31
Kędzior pisze:Następną siódemkę montowano już przy użyciu innych powszechnie używanych części przez JZS. Dlaczego? Pewnie dlatego, żeby zmniejszyć koszty produkcji i nieco cenę całego autobusu.

Mimo to cena nie zachęcała do kupna Jelczy M180 - więc całą siódemkę zabrało MPK Wrocław. #8001-8007. Do teraz w ruchu pozostały tylko 8001, 8002, 8003, 8005 i 8006 - wszystkie stacjonują na zaj. VII Grabiszyńska.
Wielkie dzięki Kędzior. To teraz rozumiem, czemu w napotkanym Volvo - a w zasadzie w Jelczu M180 - są fotele od PR-ki. :)