Jelcz M121M/MB

Turbo94

Post autor: Turbo94 » 2007-01-10, 17:17

polsmol pisze:Gdyby tak jeszcze wyrównywali linię okien
Co wy chcecie od tej nierównej linii okien? Mnie się tam podoba :P
A co do wrocławskich Gniotów, dzisiaj jadąc 9514 słyszałem w radiu, że 9562 ma wyciek paliwa na silnik, czy coś takiego. Więc jak widać nawet najmłodsze się już psują... A ja uważałem 9562 za jednego z najlepszych M121M...

9507
Posty: 2900
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-05-25, 19:15

http://www.phototrans.eu/14,328047,2.html - Lublin ma gniota mniej.

Poza tym we Wrocławiu #9563 zmianił kubraczek i ma już barwy zakładowe :)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-06-15, 16:42

M121MB, o którym była mowa na forum (?) stoi obecnie Ligocie Pięknej. Co ciekawe, pojazd ma na filmach ustawioną wrocławską linię 105 --> Kromera, choć w MPK nigdy nie był.

Obrazek

9507
Posty: 2900
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-06-15, 17:33

A ja sie spytam, co to za firma - A-BUS? Niby z Gdyni, ale wszystkie jej pojadzy kręcą sie w okolicach Wrocławia...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29400
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-06-16, 09:21

Przyznam się szczerze, że coraz bardziej zastanawiam mnie ten wóz. Został bardzo ładnie wyremontowany i myślałem, że gdzieś się pojawi na trasie - a on tymczasem stoi - prawie w krzakach - a na dodatek ma ustawioną wrocławską linię 105. Hmmm. Czy ktoś z Was, zna jego dalsze losy ? ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-06-16, 09:56

J-31 pisze:Przyznam się szczerze, że coraz bardziej zastanawiam mnie ten wóz. Został bardzo ładnie wyremontowany i myślałem, że gdzieś się pojawi na trasie - a on tymczasem stoi - prawie w krzakach - a na dodatek ma ustawioną wrocławską linię 105. Hmmm. Czy ktoś z Was, zna jego dalsze losy ? ;)
Pojazd miał pełnić służbę w na linii 105. Niestety nie wyszło i wóz stoi tam, gdzie stoi.

Info: WFK

Radek_89

Post autor: Radek_89 » 2009-12-20, 23:00

Mógł by ktoś dokładnie czym różniły się kolejne serie Jelczy M121M?
(np seria II od III)

ppln

Post autor: ppln » 2009-12-20, 23:30

3. seria miała zmienione fronty, a 4. (3,5-ta) wyrównaną linię okien.
W 3. pojawił się pulpit VDO na zamówienie, zdaje się że trochę przearanżowane wnętrze. Za to w 4. pojawiła się też opcja drzwi Huebnera, b. dobrych swoją drogą.

bystrzak2000
Ekspert
Ekspert
Posty: 75
Rejestracja: 2018-06-14, 13:29

Post autor: bystrzak2000 » 2009-12-20, 23:36

Radek_89 pisze:Mógł by ktoś dokładnie czym różniły się kolejne serie Jelczy M121M?
(np seria II od III)
Proszę bardzo:

I generacja: http://tabor.we.wroclawiu.net/showphoto.php?i=9501.jpg
II generacja: wprowadzono nowy typ przednich lamp: http://tabor.we.wroclawiu.net/showphoto.php?i=9511.jpg
III generacja: wprowadzono nowe drzwi (szyby wklejane zamiast uszczelek), tylna szyba wklejana zamiast w uszczelce, niewielkie zmiany układu siedzeń z przodu pojazdu, rezygnacja z przyciemnianych szyb: http://tabor.we.wroclawiu.net/showphoto.php?i=9524.jpg
IV generacja: zmiana kształtu nadwozia: obniżenie dolnej linii okien w przedniej części pojazdu, wprowadzenie skośniej szyby, wprowadzenie nowej ściany przedniej z dużym świetlikiem wyświetlacza/filmu, szybą panoramiczną i nowymi lampami, wprowadzenie zbiornika paliwa nad prawym przednim nadkolem, zmiana układu siedzeń we wnętrzu: więcej siedzeń dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi: http://tabor.we.wroclawiu.net/showphoto.php?i=9529.jpg
V generacja: wprowadzenie nowej ściany przedniej i tylnej pojazdu: http://www.phototrans.eu/14,3160,0,Jelcz_M121I_11.html
VI generacja: wprowadzenie nowego nadwozia z wyrównaną linią okien i nowym kształtem tylnej ściany: http://www.phototrans.eu/14,221340,0,Je ... _4938.html

Poza tym wprowadzano inne zmiany jak różne silniki, skrzynie biegów czy druga rzeźnia naprzeciw trzecich drzwi.

Radek_89

Post autor: Radek_89 » 2009-12-21, 00:22

bystrzak2000 pisze:

IV generacja: zmiana kształtu nadwozia: obniżenie dolnej linii okien w przedniej części pojazdu, wprowadzenie skośniej szyby, wprowadzenie nowej ściany przedniej z dużym świetlikiem wyświetlacza/filmu, szybą panoramiczną i nowymi lampami, wprowadzenie zbiornika paliwa nad prawym przednim nadkolem, zmiana układu siedzeń we wnętrzu: więcej siedzeń dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi: http://tabor.we.wroclawiu.net/showphoto.php?i=9529.jpg
.
W samej IV generacji były zmiany.
Czy objęły one tylko przód czy coś jeszcze?

bystrzak2000
Ekspert
Ekspert
Posty: 75
Rejestracja: 2018-06-14, 13:29

Post autor: bystrzak2000 » 2009-12-21, 18:01

Radek_89 pisze:W samej IV generacji były zmiany.
Czy objęły one tylko przód czy coś jeszcze?
Wklejenie przodu i tyłu od Salusa przyjąłem jako V generację. W samej IV generacji zmieniano głównie silniki i skrzynie biegów.

spex

Post autor: spex » 2009-12-23, 12:54

bystrzak2000 pisze:Poza tym wprowadzano inne zmiany jak różne silniki, skrzynie biegów czy druga rzeźnia naprzeciw trzecich drzwi.
Właśnie jak wyglądał podział na generacje ze względu właśnie na część techniczną? I jakie to się mniej więcej przedziały czasowe?

trasamd

Post autor: trasamd » 2009-12-23, 17:26

Radek_89 pisze:W samej IV generacji były zmiany.
Czy objęły one tylko przód czy coś jeszcze?
Jeśli chodzi o przednią ścianę to w 1997 roku rozpoczęto montaż nowego, niedzielonego wlotu powietrza w zderzaku. W ścianie tylnej wprowadzono wklejaną szybkę obudowy wyświetlacza, w miejsce montowanej w uszczelce.

Wnętrze przeszło niewielką modernizację w 2002 roku. Rozpoczęto wtedy montaż nowego wzoru przednich nadkoli ze zintegrowanymi siedzeniami ustawionymi tyłem do kierunku jazdy.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5466
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2011-07-06, 22:48

ppln pisze:Serio? Bo ja myślę, że chętnie zamieniłbym nasze 34 postberliety na Vecto
Wrocław też chętnie by się tego padła pozbył ;)
Odbijające się bez powodu drzwi; ECAS który miejscami nie domaga; strzelanie powietrzem (nie wiem co to dokładnie, może ktoś bardziej obeznany wyjaśni;)) co parę metrów; skrzynia biegów która przegłusza myśli pasażerów; podłoga która potrafi zachowywać się jak rdzenie w reaktorze w Czarnobylu pamiętnego dnia; czy grzejniki, których nie da się wyłączyć.
Ostatnio zmieniony 2011-07-06, 23:51 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5466
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-04-11, 22:50

http://fotogaleria.transportnews.eu/det ... ge_id=1486
No i mamy pierwszego gniota, który po przetasowaniu taborowym zmienił swoje wdzianko.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-04-12, 00:11

W jakim sensie? Bo wygląda normalnie

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5466
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-04-12, 01:06

pmaster pisze:W jakim sensie? Bo wygląda normalnie
Jeszcze do niedawna był żółto-czerwony.
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29400
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-04-12, 20:28

Czyli de facto MPK przywróciło mu oryginalny schemat malowania ;)

:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,138724,0,Je ... _9541.html

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5466
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-11-03, 00:08

gornik357 pisze:No i właśnie mam pytanie dotyczące tych dwóch wozów. wrocławski gniotek z tego co mi wiadomo od dłuższego czasu jest remontowany- jak obecnie wygląda jego sytuacja? Wyjechał już czy jeszcze go dłubią? Nie wiecie jakie malowanie dostał/dostanie (czerwono-żółte czy "strzałę")?
Jeśli w ogóle wyjedzie, to dostanie malowanie strzałkowe, bo takiego trzyma się zajeznia Obornicka na której ów pojazd stacjonuje.

Zresztą, jeśli dowiemy się czegoś nowego, to któryś użytkownik z Wrocławia o tym poinformuje na forum ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5466
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Jelcz M121M

Post autor: Przemek » 2019-02-04, 00:08

Artykuł o wrocławskich jelczach M121M/MB: http://transportnews.eu/tabor/autobusy/ ... jelcz-m121
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autobusy”