Tabor DLA

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Ekhm, co tam robi SOR z Jarosławia?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Wojtek-MKM pisze:Ekhm, co tam robi SOR z Jarosławia?
Jarosław ma inna wersje: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=90

Ten co stoi w DLA to testowiec co śmigał po Polsce:

http://www.phototrans.eu/1014,2503,881.html

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Wiem co ma Jarosław, bo jeżdżę tam dość często, a takie coś to chyba miała być druga partia. No chyba że mi się coś pogubiło. W ferie jadę na tydzień do Jarosławia więc się dowiem co i jak.

galant7

Post autor: galant7 »

Marcin_558 pisze:Kolejne SORy kupił DLA:
Nie kupiło, nie kupiło.
To są wozy na testach. Z tego co mówi SOR Poland, auta dla DLA pojawią się we Wrocławiu dopiero pod koniec stycznia...
Ostatnio zmieniony 2011-01-18, 13:04 przez galant7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

galant7 pisze:To są wozy na testach.
Z wrocławskimi blachami i numerkami taborowymi z zakresu przeznaczonego dla SOR'ów?

galant7

Post autor: galant7 »

Skoda 16T pisze:Z wrocławskimi blachami i numerkami taborowymi z zakresu przeznaczonego dla SOR'ów? Zastanawiające ...
A co w tym zastanawiającego?
Wcześniejszy SOR (czerwony) też był odpowiednio oklejony (logo, numer taborowy).
W tym przypadku numery taborowe na wozach i pozostałe oznaczenia zupełnie nie powinny dziwić.
Musieli wymienić od nowego roku auta starsze niż 10 lat (Solarisy). W ich miejsce weszły testowe SOR'y, które będą na gościnnych występach do czasu dostawy właściwych - produkowanych obecnie przez SOR'a pojazdów. Zamawiający oprócz wieku, wymaga również wszystkich oznaczeń (tablice, numery, loga, etc.) na wozach podstawowych...

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Kiedy dostawa SORów?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KB pisze:Ponadto chyba zaryzykuję stwierdzenie (przekonałem się po dzisiejszych targach) że lepszy SOR niż MAZ :P
Nigdy wcześniej nie miałeś okazji się o tym przekonać? Imho jeśli chodzi o niskopodłogowe 12m, to od MAZa 203 gorszy jest tylko LiAZ i MAZ 103.
Nie wiem jak sprawdzi się ten dziwaczny układ drzwi, ale i tak uważam, że jest to lepszy wybór niż gdyby wygrał Autosan.
KB pisze:Jeżeli tak jak przegub mają być wykonane solówki to ja dziękuję ;)
Uwierz mi, że jak na MAZa, to ten z dzisiejszych targów był naprawdę fajny...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Z tej okazji nawet będzie jazda testowcem dla miłośników w niedzielę ;)
http://www.dla.com.pl/news.php?id=75
Niespodzianka dla wszystkich miłośników komunikacji miejskiej.
[2011-05-19]
Jazda testowa autobsuem SOR NB 12!!!




Gorąco zapraszamy wszystkich miłośników komunikacji miejskiej, na jazdę testową autobusem Sor NB 12 w dniu 22.05.2011 o godzinie 12:00. Odjazd z zajezdni DLA przy ulicy Długosza 60.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

Amalio pisze:Nie wiem jak sprawdzi się ten dziwaczny układ drzwi, ale i tak uważam, że jest to lepszy wybór niż gdyby wygrał Autosan.
bo...?

Zaś co do LAZa i MAZa, to po moich kilku przejażdżkach w Kielcach mam odwrotne wrażenie. Tzn. LAZ wydał mi się wyraźnie lepszy - dużo lepsze zagospodarowanie przestrzeni pasażerskiej (dużo miejsc z niskiej podłogi) i lepiej skręcone wnętrze. O wyglądzie zewnętrznym już nie wspomnę bo tu akurat LAZ wygrywa zdecydowanie.

galant7

Post autor: galant7 »

Amalio pisze:Nie wiem jak sprawdzi się ten dziwaczny układ drzwi, ale i tak uważam, że jest to lepszy wybór niż gdyby wygrał Autosan.
Układ drzwi rewelacyjny na linie o dużym natężeniu. Zobacz, otwiera się praktycznie połowa autobusu, więc wymiana pasażerów może nastąpić zdecydowanie szybciej niż w tradycyjnych wozach...

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

Tyle, że każde dodatkowe drzwi to obniżenie sztywności nadwozia. A SOR i tak wygląda na dość delikatną konstrukcję.

galant7

Post autor: galant7 »

tantus pisze:Tyle, że każde dodatkowe drzwi to obniżenie sztywności nadwozia. A SOR i tak wygląda na dość delikatną konstrukcję.
W takim razie należy liczyć na to, iż drogi w Rybniku są bardziej proste i mniej dziurawe niż te we Wrocławiu a pasażerowie nie mają nadwagi :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

galant7 pisze:W takim razie należy liczyć na to, iż drogi w Rybniku są bardziej proste i mniej dziurawe niż te we Wrocławiu a pasażerowie nie mają nadwagi :diabeł:
... albo będzie okazja do szybkiej wymiany taboru na inny, po kilku latach eksploatacji :P

Swoją drogą, czego się tak Obawiacie. Jeszcze fizycznie nie ma autobusów. BN12 może się okazać całkiem fajnym autobusem :cool:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

tantus pisze:Tyle, że każde dodatkowe drzwi to obniżenie sztywności nadwozia. A SOR i tak wygląda na dość delikatną konstrukcję.
Ale co to ma do rzeczy, skoro to tylko leasing na trzy lata? Tyle chyba wytrzyma ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

tantus pisze:
bo...?
Bo jak widać jest tańszy, SORy są w dodatku chwalone za oszczędność. A NB12, to przyjemy pojazd zarówno tak podczas prezentacji jak i w ruchu. Autosan pokazuje jedynie chałę.
tantus pisze:O wyglądzie zewnętrznym już nie wspomnę bo tu akurat LAZ wygrywa zdecydowanie.
Zważywszy, że jest on kopią Citara i NLa. 203 posiada przynajmniej oryginalny design.

bubel12345

Post autor: bubel12345 »

galant7 pisze:
Marcin_558 pisze:Kolejne SORy kupił DLA:
Nie kupiło, nie kupiło.
To są wozy na testach. Z tego co mówi SOR Poland, auta dla DLA pojawią się we Wrocławiu dopiero pod koniec stycznia...

A te SORy co mają przyjechać pod koniec stycznia, to raczej nie są te przekazane do obsugi w Rybniku linii.

galant7

Post autor: galant7 »

bubel12345 pisze:A te SORy co mają przyjechać pod koniec stycznia, to raczej nie są te przekazane do obsugi w Rybniku linii.
Jak już cytujesz, to zastanów się co...
O styczniowych wozach, rozmawialiśmy na początku tego roku - w kontekście wymiany taboru na zadaniu świadczonym dla Gminy Wrocław. Te wozy już są i jeżdżą w barwach DLA we Wrocławiu.
Wtedy o przetargu w Rybniku nikt pewnie jeszcze nie wiedział, a na pewno nikt głośno o nim nie mówił.
Po drugie, nie mogły to być wozy dla Rybnika - bo nie spełniały wymogów SIWZ.
Do Wrocławia zamawiali wozy typu "low entry", a Rybnik wymagał wozów typu"low-floor".

A skoro pytasz w kwestii dostawy wozów do obsługi zadania wygranego przez DLA w Rybniku...
Testowali SOR'a NB12, teraz testują Autosana M12LF SanCity. Później pewnie przyjdzie pora na test Mercedesa Conecto LF, a w nowym roku w Rybniku pojedziecie i tak SOR'ami :retard:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Amalio pisze:
tantus pisze:O wyglądzie zewnętrznym już nie wspomnę bo tu akurat LAZ wygrywa zdecydowanie.
Zważywszy, że jest on kopią Citara i NLa. 203 posiada przynajmniej oryginalny design.
To akurat ma najmniejsze znaczenie przy wyborze danej oferty w przetargu.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

Amalio pisze: Bo jak widać jest tańszy, SORy są w dodatku chwalone za oszczędność.
Za oszczędność może i tak, tyle że to koniec jego zalet.
Amalio pisze:A NB12, to przyjemy pojazd zarówno tak podczas prezentacji jak i w ruchu.
Jeździłem w Pradze wiele razy i nie potwierdzam
Amalio pisze:Autosan pokazuje jedynie chałę.
...powiedział nieomylny Amalio. To akurat wyłącznie Twoje prywatne zdanie.
Amalio pisze:Zważywszy, że jest on kopią Citara i NLa. 203 posiada przynajmniej oryginalny design.
Może i oryginalny, tylko szkoda że taki szkaradny...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autobusy”