Tabor DLA
To zanim następnym razem wsiądziesz przyklej sobie znaczek Autosana - od razu poczujesz inny, lepszy wymiar miejskiego autobusu.tantus pisze: Jeździłem w Pradze wiele razy i nie potwierdzam
Tak, wiem. Nie musisz mi o tym przypominaćtantus pisze:
...powiedział nieomylny Amalio.
Twoje też - i o tym pamiętajtantus pisze:To akurat wyłącznie Twoje prywatne zdanie.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
W Rybniku stawiają na klimatyzację w autobusach
Nowe autobusy z klimatyzacją, która ma być cały czas włączona - m.in. takie warunki postawił przewoźnikowi Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku. Miejscowe firmy nie podołały temu zamówieniu. Rywalizację wygrały Dolnośląskie Linie Autobusowe jeżdżące we Wrocławiu.
Na prawdziwe luksusy mogą od stycznia przyszłego roku liczyć pasażerowie korzystający z linii nr 46, jeżdżącej ze szpitala w Orzepowicach do Boguszowic. Na trasę wyjadą nowiutkie mercedesy conecto, nie tylko spełniające rygorystyczne normy ochrony środowiska (EEV), lecz także wyposażone w klimatyzację, wygodne siedzenia i system informacji głosowej. Co najważniejsze, po raz pierwszy Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku zaznaczył w przetargu, że klimatyzacja (zimą ogrzewanie) ma być włączona przez cały czas, a nie tylko od święta. - Będziemy sprawdzać, czy przewoźnik wywiązuje się z tego zadania - zapowiada Kazimierz Berger, dyrektor ZTZ.
Stanowisko rybnickiego organizatora komunikacji miejskiej jest inne niż pogląd KZK GOP, który od lat powtarza, że klimatyzacja w autobusach miejskich jest nieefektywna i mało ekonomiczna. Z tego powodu związek nie wymaga jej od przewoźników. Ci, którzy postanowili się wyłamać - jak PKM Katowice, który ma 25 klimatyzowanych autobusów - robią to na własną odpowiedzialność. - Uznaliśmy, że liczy się przede wszystkim wygoda pasażerów. Tego lata zdarzało się, że w autobusie było 50 stopni Celsjusza. To nie są warunki do podróżowania - mówi dyrektor Berger.
Przyznaje jednak, że decyzja o wprowadzeniu w Rybniku nowych autobusów z non stop włączoną klimatyzacją to eksperyment, który kosztuje 10 proc. więcej niż obsługa tradycyjnych linii. Dlatego póki co autobusy będą jeździły na typowo miejskiej linii 46. - Prezydent uznał, że na razie klimatyzowane autobusy powinny jeździć tylko po Rybniku, żeby nie zmuszać ościennych gmin, by dopłacały do takiego połączenia - mówi Berger. Dodaje jednak, że na tym nie koniec. ZTZ już przygotowuje kolejny przetarg na obsługę linii, na której wymagane będą nowe autobusy wyposażone w klimatyzację. W przyszłości w Rybniku to ma być standard.
Co ciekawe, miejscowe firmy nie podołały temu zamówieniu i rywalizację wygrały Dolnośląskie Linie Autobusowe, które jeżdżą m.in. po Wrocławiu. Firma nie ukrywa, że od jakiegoś czasu szuka nowych rynków działalności, bo wrocławski nieco się już skurczył. - Niedawno ubiegaliśmy się też o zamówienie w Chrzanowie, ale przegraliśmy ułamkiem punktu - mówi Grzegorz Bajorek z DLA. Dodaje, że firma będzie startowała w innych przetargach w aglomeracji, skupiając się głównie na zamówieniach, gdzie wymagane będę nowe, klimatyzowane pojazdy. - Śląski rynek ze względu na duży potencjał i sporą liczbę mieszkańców jest dla nas atrakcyjny - przyznaje Bajorek.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... usach.html
No wiesz, mimo włączonej klimatyzacji możesz sobie ustawić temperaturę, w tym roku były takie anomalie pogodowe, że zdarzało mi się jeździć na klimie i ogrzewaniu Poza tym czy np. w autach z elektroniczną klimatyzacją, gdzie ustawiasz sobie temperaturę klimatyzacja nie jest włączona przez większy okres niż tylko przez okres upałów?
Zasadniczo chodzi mi o to, że przy manualnej klimatyzacji z regulacją ciepło-zimno może być zbyt często i zbyt mocno ustawione na ,,zimno", bo w końcu jak ma chłodzić cały czas, to niech chłodzi, nie? Z automatem lepiej, ale też przecież może być 16 zamiast 24 i będzie ciekawie.
Zresztą ja mam bardzo niemiłe doświadczenia z eksploatacją zachodnich aut z klimą, których właściciele powinni mieć Poloneza. Np. przeziębiłem się w upalne lato od automatycznej dwustrefowej
Zresztą ja mam bardzo niemiłe doświadczenia z eksploatacją zachodnich aut z klimą, których właściciele powinni mieć Poloneza. Np. przeziębiłem się w upalne lato od automatycznej dwustrefowej
Tymczasem od przejęcia Siechnic pojawiły się pewne zmiany obsadowe.
#1101 dotychczas będący stałym bywalcem na 908, poszedł na Siechnice, zatem konieczne było obsadzenie brygady solo MAXI.
Z racji tego, że Jelcze Supero wkrótce przestaną się nadawać jako kandydaci na objęcie tego stanowiska (wiek prawie 10 lat), to obsadzono Conecto LF #5453
http://phototrans.pl/14,586924,0,Merced ... _5453.html
#1101 dotychczas będący stałym bywalcem na 908, poszedł na Siechnice, zatem konieczne było obsadzenie brygady solo MAXI.
Z racji tego, że Jelcze Supero wkrótce przestaną się nadawać jako kandydaci na objęcie tego stanowiska (wiek prawie 10 lat), to obsadzono Conecto LF #5453
http://phototrans.pl/14,586924,0,Merced ... _5453.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Nic nam o tym nie wiadomoMarcin_558 pisze:Zamówili coś jeszcze do obsługi linii 908? Bo chyba rybnicki Conecto LF wiecznie we Wrocławiu nie będzie jeździł.
Może jak uda im się w Kobierzycach, albo gdy będzie przetarg na Czernicę, z czego ten ostatni może zostać rozpisany już niedługo (umowa na 945/955 z Sevibusem trwa od 2008r.); to wtedy o tym pomyślą
Ostatnio ktoś pokazywał pierwszego Isuzu Citybusa w Polsce gdzieś na Śląsku a teraz mamy kolejne testowane przez DLA
http://phototrans.eu/14,668263,0,Isuzu_Citibus_5.html
http://phototrans.eu/14,668263,0,Isuzu_Citibus_5.html
Re: Dolnośląskie Linie Autobusowe sp. z.o.o.
W ramach naprawy gwarancyjnej w DLA po Rybniku jeździ Citaro C2: LINK.
Re: Dolnośląskie Linie Autobusowe sp. z.o.o.
1103 (SOR CN12) i 1003 (Bogdan A092) zmienił barwy na żółto-granatowe. Oba z nich, jak i nowy SOR BN9,5 - 1114 trafiły na Długołękę.
Re: Dolnośląskie Linie Autobusowe
Z ciekawostek wartych zanotowania - na tą chwilę mamy dwa autobusy o tym samym nr w sieci wrocławskiej komunikacji. Są to pojazdy o nr 504:
- Autosan Solina City z DLA (jeździ na Siechnicach jako linia 920)
- SOR CN12 od Kłosoka.
Ale kto by się tam w WTr przejmował Oczywiście zgłoszone gdzie trzeba.
- Autosan Solina City z DLA (jeździ na Siechnicach jako linia 920)
- SOR CN12 od Kłosoka.
Ale kto by się tam w WTr przejmował Oczywiście zgłoszone gdzie trzeba.
Re: Dolnośląskie Linie Autobusowe
Tak jak myślałem, odpowiedź WTr dotyczyła tylko tego, że w Skycashu nie można kupić biletów na linie 9xx, a nr ajentów mają być 3-cyfrowe. A to, że się między przewoźnikami dublują, to już nie ich problem...
Re: Dolnośląskie Linie Autobusowe
A czemuż to zostały odstawione ?
Re: Dolnośląskie Linie Autobusowe
Jakiś czas temu skończyła się umowa na Długołękę, więc trafił pod płot Dużo autobusów w DLA tak zostało potraktowanych
Re: Dolnośląskie Linie Autobusowe
1103 oraz inne SOR-y, które jeździły na Długołęce, teraz trafiły na Czernicę, w nowym "pseudo-rybnickim" malowaniu
Re: Dolnośląskie Linie Autobusowe
https://allegro.pl/ogloszenie/autobus-a ... 7876000767
DLA sprzedaje Trampa za 60 tys. Ktoś chętny?
DLA sprzedaje Trampa za 60 tys. Ktoś chętny?