Strona 1 z 1

Isuzu Citiport

: 2020-02-12, 13:35
autor: Przemek
Pora na nowy temat, dotyczący wrocławskich autobusów Isuzu Citiport, będących w posiadaniu Mobilisa.

https://mobilis.pl/2020/01/18/debiut-is ... wroclawiu/

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Isuzu Citiport

: 2020-02-12, 21:24
autor: J-31
Autobus - jak widać. Wnętrze - jak widać... ale jaki jest Isuzu w czasie jazdy ? Porównywalny np. z Solarisem ? Czy raczej nie ? Czy któryś z kolegów może tym jechał ? :cool:

Ciekawi mnie ten pojazd, bo miałem okazję zobaczyć go na żywo, ale to była krótka znajomość na targach - nie jechałem nim. ;)

Re: Isuzu Citiport

: 2020-02-13, 00:53
autor: vernalisadonis
Miałem raz okazję tym autobusem jechać i jeszcze nie raz okazja będzie.
Pierwsze wrażenia pozytywne. Autobus szybko się zbiera, zwinny na zakrętach.
Plusy:
- Wielki plus za pasy bezpieczeństwa dla kierowcy.
- Możliwość pracy skrzyni w pięciu trybach. O ile pamiętam to: Super eco, eco, normal i coś tam jeszcze.
- Boczna szyba regulowana elektronicznie góra/dół. Tak samo roleta na przedniej szybie.
- Panoramiczna szyba ale słupek od kabiny z przodu trochę przeszkadza.
- Zewnętrzna boczna kamera, dzięki której widzisz pasażerów którzy wchodzą do autobusu.

Minusy:
- Jak pasażer naciśnie STOP, to cały czas jest dźwięk podobny do kierunkowskazu, który pika do momentu otwarcia drzwi. I nieważne, że stoisz dwadzieścia minut w korku. To będzie dalej pikać
- Brak radia do słuchania.
- Małe lusterko do oglądania wnętrza pojazdu.
- Boczne siedzenia, które strasznie walą o ścianę, jak pasażer wstaje.

Re: Isuzu Citiport

: 2020-02-13, 22:23
autor: J-31
Dzięki wielkie. Przyznam szczerze, że ten CG - w niektórych autobusach po naciśnięciu przez pasażera, pulsuje światełko przycisku drzwi, albo czasami, jak tutaj w Isuzu, jest dźwięk. To może naprawdę nie tylko irytować, ale odwracać uwagę prowadzącego. Trochę źle to przemyślał producent :nuts:

Re: Isuzu Citiport

: 2020-02-14, 01:40
autor: vernalisadonis
Tutaj też pulsuje. W Manach jak pulsowało to znaczy że drzwi nie są poprawnie otwarte i wystarczyło nacisnąć guzik, żeby je zamknąć i było OK.
Jak jeździłem tym Isuzu, to pierwsze co chciałem robić, to nacisnąć ten pulsujący guzik od drzwi ale się powstrzymywałem na szczęście.
W Isuzu jak pulsuje światełko w guziku do otwierania, to znaczy że ktoś nacisnął STOP.
Za niedługo będę miał dłuższą zmianę, to się pobawię guzikami oraz SIPem, to bardziej moje spostrzeżenia opiszę.

Re: Isuzu Citiport

: 2020-02-14, 18:11
autor: J-31
A generalnie jak on reaguje ? Jak się toto prowadzi ? ;)

Re: Isuzu Citiport

: 2020-02-15, 00:28
autor: vernalisadonis
Prowadziło mi się dobrze, ogólnie jakoś nie miałem z nim problemów. Skrzynia całą zmianę pracowała w trybie Normal, to dobrze się "zbierał" z przystanków. Następnym razem sprawdzę sobie jeszcze inne tryby.
Autobus nie szarpał przy ruszaniu/hamowaniu. Jedynie jak hamujesz i dosłownie się powoli toczy, a naciśniesz hamulec przystankowy, to nagle staje. W MANach tego nie ma, bo jak naciśniesz przystankowy podczas toczenia, to uaktywni się dopiero po całkowitym zatrzymaniu.,

Re: Isuzu Citiport

: 2020-02-15, 17:30
autor: J-31
Wow. Super, dzięki wielkie. :)

Re: Isuzu Citiport

: 2020-03-04, 23:07
autor: vernalisadonis
To jeszcze kilka moich uwag odnośnie tego pojazdu.

Z punktu pasażera:
- "Potrójne" poręcze przy drzwiach. Dzięki temu więcej osób może się złapać za poręcz.
- Elektrodecha praktycznie z całą pokazaną trasą.
- Siedzenia na samym końcu.
- Jedno siedzenie przy I drzwiach
- Plus za nisko ustawiony przycisk dla inwalidy przy drzwiach.
- Mało przycisków STOP we wnętrzu pojazdu. Są tylko dwa między I a II drzwiami.


Z punktu kierowcy:
- Brak haka do rampy.
- Dla mnie za nisko są otwory na drzwiach kierowcy, przez to słabo słychać pasażera co mówi.
- Gaśnica przy II drzwiach. Mogą być przez to kradzieże.
- Przycisk "zbiorczy". Jak są otwarte I oraz II drzwi i chce się zamknąć "zbiorczym". To się zamykają ale III otworzą i tak w kółko niezależnie od konfiguracji.
- Jak "ciepły guzik" jest włączony i nikt nie otworzy drzwi, to autobus ruszy. Trzeba uważać, żeby podczas jazdy był wyłączony, bo ktoś może nacisnąć STOP przy drzwiach i drzwi się otwierają. Fatalnie jest to zrobione.

PS Tych trybów jest nie pięć, jak wcześniej pisałem a cztery. SuperEco, Eco, Normal i Power.

Re: Isuzu Citiport

: 2020-03-05, 21:23
autor: J-31
One nie mają blokady otwarcia drzwi powyżej jakiejś prędkości np. 5km/h, czy coś w tym stylu ? ;)

Re: Isuzu Citiport

: 2020-03-06, 02:21
autor: vernalisadonis
Jak jedziesz a "ciepły guzik" jest włączony i jak ktoś naciśnie to nie otworzą się drzwi. Gorzej jak wóz się zatrzyma na skrzyżowaniu czy w korku, to wtedy otworzą się.