Strona 2 z 5

: 2006-12-18, 22:18
autor: mpConroe
Tak, ale PESA nie jest sprawdzona, a Skoda ma większe doświadczenie. Z kolei Citek jest za drogi.

: 2006-12-18, 22:33
autor: pmaster
mpConroe pisze:Tak, ale PESA nie jest sprawdzona, a Skoda ma większe doświadczenie.
Tak, ale PESA nie wygląda jak pewien narząd męski, wkrótce będzie sprawdzona i jest polska.

: 2006-12-18, 23:38
autor: Wilchelm
No to teraz pytanie. To dlaczego Pesa i Bombardier nie staneli do przetargu? Ich sprawa. Poza tym kol. plocmaster używa sformułowań, które po przeczytaniu wywołuje reakcje zarzenowania. Zacznij od porównania swojej osoby. Poza tym przeczytaj nazwę tego tematu. Poza tym 16T jest w pewnym sensie Polska. Całą elektrykę zaprojektował polski inżynier.

: 2006-12-18, 23:57
autor: pmaster
Wilchelm pisze:Poza tym kol. plocmaster używa sformułowań, które po przeczytaniu wywołuje reakcje zarzenowania.
Och, istotnie to takie żenujące. Ale to dobrze odwzorowuje jej wygląd. Wiem, że jesteś silnie podniecony wizją nowych tramwajów we Wrocławiu, ale takie są fakty.
Wilchelm pisze:Zacznij od porównania swojej osoby.
Ha ha. Może ty też porównaj swoją osobę.
Wilchelm pisze:Poza tym 16T jest w pewnym sensie Polska. Całą elektrykę zaprojektował polski inżynier.
Łojejku…

: 2006-12-19, 09:47
autor: J-31
Dobra... :spam:

.... Wracamy do tematu - Protram 205WRas. :mruga:

Tramwaj wygląda ciekawie. Kiedy przewiezie pierwszych pasażerów ? ;)

: 2006-12-19, 16:48
autor: mpConroe
Na styczeń. A [ :wall: ] plocmaster niech łaskawie nie myli swojego prywatnego zdania z faktami. Zanim zaczniesz używać tak prostych terminów, poznaj ich znaczenie...

A pierwsza Skoda ma przyjechać w tym tygodniu.
Przywitanie tylko dla zaproszonych Protramika 205WrAs odbyło się/odbędzie się dziś. 205 zacznie ludzi wozić od stycznia (testują go), tak, jak Skoda.

: 2006-12-20, 09:13
autor: aleksej
PESA 122N kosztuje 6,5 mln zl, Bombardier Flexity Outlook okolo 7,5, ale duzo zalezy od wyposazenia wagonow.

Aleksej

: 2007-02-16, 22:26
autor: plen
Wilchelm pisze:Produkcja własna oparta o plany czechów. Jak tłumaczył jeden z członków zarządu Protramu firma ta jest w tym momencie w stanie wyprodukować tramwaj o 80 % niskiej podłogi
A nie. Człon środkowy został zbydowany na miejscu. A konstrukcja jego struktury nośnej (części stalowej - po prostu) powstała w firmie EC Engineering.

[ Dodano: 2007-02-16, 21:26 ]
Wilchelm pisze:Produkcja własna oparta o plany czechów. Jak tłumaczył jeden z członków zarządu Protramu firma ta jest w tym momencie w stanie wyprodukować tramwaj o 80 % niskiej podłogi
A nie. Człon środkowy został zbudowany na miejscu. A konstrukcja jego struktury nośnej (części stalowej - po prostu) powstała w firmie EC Engineering.

: 2007-02-16, 23:27
autor: Wilchelm
plen pisze:
Wilchelm pisze:Produkcja własna oparta o plany czechów. Jak tłumaczył jeden z członków zarządu Protramu firma ta jest w tym momencie w stanie wyprodukować tramwaj o 80 % niskiej podłogi
A nie. Człon środkowy został zbydowany na miejscu. A konstrukcja jego struktury nośnej (części stalowej - po prostu) powstała w firmie EC Engineering.
Czytanie ze zrozumieniem. Gdzie napisałem, że środkowy człon powstał w Czechach?

: 2007-02-17, 00:15
autor: plen
Wilchelm pisze:Czytanie ze zrozumieniem. Gdzie napisałem, że środkowy człon powstał w Czechach?
Czytanie ze zrozumieniem - proponuję sprawdzić "narodowość" konstruktorów, potrem odpowiadać. Ze zrozumieniem :)

: 2007-11-22, 20:03
autor: bystrzak2000
Nie znalazłem lepszego tematu, więc ciekawsze fragmenty wklejam tutaj:
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 68939.news

Z wizytą w Protramie

Łukasz Faluta, Gabriela Błażek, 21.11.2007

204 czy 205?

Firma Protram słynie z budowy tramwajów 204WrAs. Rocznie halę fabryki opuszcza 30-40 wagonów (ogólnie), z czego większość to modernizacje przypominające wyglądem tramwaje 204WrAs. Spółka odchodzi jednak od w pełni wysokopodłogowych konstrukcji, skupiając się na produkcji wagonów 205WrAs z 22% udziałem niskiej podłogi. Dwa tramwaje tego typu jeżdżą już po torach Wrocławia, kolejne dwa są w fazie produkcji. MPK chwali sobie te tramwaje.

- Przede wszystkim są mniej awaryjne niż czeskie ©kody, które są w pełni niskopodłogowe - tłumaczą pracownicy Protramu.

Wagony 205WrAs są trójczłonowe, będą wypierały najstarsze wozy typu 102Na, których obecnie w ruchu liniowym jest około 20 sztuk. Obecnie trwają prace projektowe nad udoskonaleniem konstrukcji 205WrAs. Głównym celem jest zwiększenie udziału niskiej podłogi do 50%, choć jak wynika z badań, 22% niskiej podłogi już jest wystarczająca, gdyż rzadko zdarza się, aby jednym tramwajem podróżowały dwie matki z wózkami i osoby niepełnosprawne jednocześnie. Mimo to projektanci dążą do zwiększenia ilości niskiej podłogi. Jednym z pomysłów jest dodanie jeszcze jednego członu. Zapytaliśmy, dlaczego tramwaj nie może być w pełni niskopodłogowy.

- Problem jest z umocowaniem silników przy tak niskiej konstrukcji. Wózki są dosyć duże, jednak rozważany jest pomysł zamontowania napędu pod siedzeniami, aby niska podłoga mogła znaleźć się między nimi w przejściu i na całej długości tramwaju. To jeden z wielu pomysłów rozwiązania tego problemu. - dowiedzieliśmy się od mechaników.

: 2007-11-22, 20:38
autor: PAFAWAG
bystrzak2000 pisze:Wagony 205WrAs są trójczłonowe, będą wypierały najstarsze wozy typu 102Na, których obecnie w ruchu liniowym jest około 20 sztuk.
A, więc zmienili się zabójcy stodwójek - ©koda przekazała zlecenie WrAsowi :diabeł:
bystrzak2000 pisze:Spółka odchodzi jednak od w pełni wysokopodłogowych konstrukcji, skupiając się na produkcji wagonów 205WrAs z 22% udziałem niskiej podłogi.
A to ciekawe, bo Protram modernizuje przecież wrocławskie stopiątki, no i teraz wykonuje ileśtam doczep 105N2k/2000 dla Szczecina, które niskopodłogowe także nie są - 205WrAsy są dopiero w ilości sztuk 2, no i jeszcze te 2 w produkcji.

bystrzak2000 pisze:Problem jest z umocowaniem silników przy tak niskiej konstrukcji.
Można by to rozwiązać też tak jak np. w Poznańskich Combino ;)
A jeśli silniki znalazłyby się pod siedzeniam, to ze skrętnością wózka byłoby chyba nie najlepiej - wózki musiałyby być stałe :]

: 2007-11-22, 21:47
autor: bystrzak2000
PAFAWAG pisze:no i jeszcze te 2 w produkcji.
4 (słownie: cztery) ;)
PAFAWAG pisze:Można by to rozwiązać też tak jak np. w Poznańskich Combino ;)
A jeśli silniki znalazłyby się pod siedzeniam, to ze skrętnością wózka byłoby chyba nie najlepiej - wózki musiałyby być stałe :]
A czy Combino ma wózki od stopiątki? W Protramie w końcu się skapnęli, że fullniskacza na wózkach od 105N się nie zrobi ;)

: 2007-11-22, 22:57
autor: ep40
Może niech zrobią tramwaj konstrukcyjnie podobny do 116Na itp..

: 2007-11-22, 23:02
autor: bystrzak2000
ep40 pisze:Może niech zrobią tramwaj konstrukcyjnie podobny do 116Na itp..
Ale do tego jest potrzebny wózek toczny, a Protram dysponuje tylko wózkami od 105. Z tych wózków można maksymalnie wyciągnąć coś na kształt Skody 05T, która ma ok. 50% niskiej podłogi. Wtedy w członach 1,3 i 5 wkładami wózki, a człony 2 i 4 sobie wiszą. Myślę, że coś takiego Protram byłby w stanie zrobić. Pożyjemy, zobaczymy.

: 2007-11-22, 23:46
autor: ep40
bystrzak2000 pisze:Ale do tego jest potrzebny wózek toczny, a Protram dysponuje tylko wózkami od 105.
Wtedy środkowy człon musiałby być wysoki (i tak daje to ogółem więcej niskiej podłogi niż w 205WrAs).

: 2007-11-22, 23:54
autor: bystrzak2000
ep40 pisze:Wtedy środkowy człon musiałby być wysoki (i tak daje to ogółem więcej niskiej podłogi niż w 205WrAs).
Masz rację. Jednak w tym artykule mówili coś o dodawaniu dodatkowego członu, więc może coś innego planują, ale nie potrafię sobie wyobrazić, jak miałby wyglądać czteroczłonowiec w wykonaniu Protramu ;)

: 2008-11-14, 19:22
autor: Skoda 16T

: 2008-11-15, 15:21
autor: PAFAWAG
Na szczęście póki co nie wyparły wszystkich stodwójek (przynajmniej na 4 można jeszcze uświadczyć raz na jakiś czas 102Na) ;)

: 2008-11-28, 19:27
autor: Skoda 16T
Otóż po mojej wycieczce na Protram mam dla Was, Drodzy Userzy niespodziankę, ale o tym w 2-giej części postu.
:strzałka: #2707:
Obrazek

:strzałka: A teraz o w/w niespodziance. Otóż w tej hali:
Obrazek
Skrywana jest jedna z największych tajemnic Protramu. Mianowicie 1-szy człon tramwaju 206WrAs. Dowiedziałem się o tym, kiedy pracownik otworzył na chwilę drzwi. Owa część jest póki co w 100% biała, bez osprzętu itp.