Škoda 16T / 19T
Škoda 16T / 19T
¬ródło:Marcin Torz pisze:W Czechach powstają Tramwaje Plus dla Wrocławia
Marcin Torz
2010-08-06 07:45:04, aktualizacja: 2010-08-06 07:45:04
Jeszcze w tym roku trafią do nas Tramwaje Plus. W środku będzie LCD, klimatyzacja i niebieskie fotele.
Trwa produkcja dwóch pierwszych Tramwajów Plus. Montowane są w czeskiej fabryce Skody w Pilznie. Teraz malowane są człony, z których złożony zostanie wagon. W sumie jest ich pięć. - Do Wrocławia tramwaje trafią pod koniec tego roku - zapowiada Wojciech Grzonka, przedstawiciel producenta.
Jednak nie oznacza to, że Tramwaj Plus wyjedzie wtedy na szyny. I to mimo że gotowa już będzie nowalinia na Gaj. - Nie ma sensu uruchamiać połączenia dla dwóch tramwajów - mówi Patryk Wild, wiceprezes MPK. - Jeździłyby wtedy co godzinę. Potrzebujemy sześciu tramwajów, żeby otworzyć linię.
Skoda ma dostarczać kolejne wagony regularnie, co kilka tygodni. Dlatego na jazdę Tramwajem Plus poczekamy do wiosny przyszłego roku. W sumie po Wrocławiu ma jeździć 30 takich pojazdów.
W przyszłym tygodniu za naszą południową granicę wybiera się delegacja MPK. - Chcemy zobaczyć, jak idzie montaż - wyjaśnia Janusz Korzeniowski z MPK.
I zdradza szczegóły, jak tramwaje będą wyglądały w środku. Wiadomo już, że foteliki będą niebieskie. Na nich wyszyte zostaną litery W (jak Wrocław). Nie zabraknie też wyszywanych obrazków, pokazujących, które miejsce przeznaczone jest dla osoby niepełnosprawnej czy dla kobiety w ciąży.
W środku zamontowane zostaną także ekrany LCD, na których wyświetlane będą reklamy. Będzie też specjalny stojak, do którego można przymocować rowery. W sumie zaczepimy tam dwa jednoślady.
Pasażerowie mogą odetchnąć z ulgą, bo wszystkie nowe tramwaje będą miały klimatyzację. W jeżdżących po naszych ulicach skodach napływ świeżego powietrza jest zamontowany jedynie w kabinie motorniczego.
Przypomnijmy, że Tramwaj Plus będzie kursował na Gaj, Kozanów, stadion na Maślicach, na Pilczyce i Sępolno (pętla przy Stadionie Olimpijskim).
W późniejszych latach przewiduje się kolejne linie - na Nowy Dwór i Jagodno oraz Psie Pole. Tramwaj Plus będzie miał drzwi po obu bokach, a także dwie kabiny dla motorniczego. Tak samo, jak w wagonach metra.
http://www.gazetawroclawska.pl/fakty24/ ... ,id,t.html
Nareszcie. Z niecierpliwością czekam na te wagony
Gorzej - że na Kozanów, to te tramwaje jeszcze długo nie pojadą.
Aż ciekawy jestem co MPK będzie robiło z tymi pierwszymi wagonami od grudnia do wiosny (wiosna zaczyna się w marcu a kończy w czerwcu, więc nawet nie wiadomo kiedy konkretnie miałyby one wozić pasażerów)
Postawią je w zajezdni, czy wyślą gdzieś na miasto (na linie)
Gorzej - że na Kozanów, to te tramwaje jeszcze długo nie pojadą.
Aż ciekawy jestem co MPK będzie robiło z tymi pierwszymi wagonami od grudnia do wiosny (wiosna zaczyna się w marcu a kończy w czerwcu, więc nawet nie wiadomo kiedy konkretnie miałyby one wozić pasażerów)
Postawią je w zajezdni, czy wyślą gdzieś na miasto (na linie)
Pierwsza Skoda 19T skończona, 12 listopada miała miejsce krótka prezentacja
Niżej czytamy również:busportal.cz pisze:W prezentacji uczestniczyli między innymi przedstawiciele Wrocławia i Pilzna, w tym nowy prezes ©koda Transportion Jospeh Bernard i dyrektor generalny w Polsce Wojciech Grzonka. Przedstawiono pierwszy z 31 dwukierunkowych tramwajów serii 19T. Umowa została podpisana w 2009 r. we Wrocławiu w kwocie około 2 mld CZK. Prezentowana była również jazda na torze testowym.
¬ródło:http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=8196busportal.cz pisze:©koda ściśle współpracuje z polskimi firmami, między innymi jako nabywca części do pojazdów, nie tylko dla Wrocławia, ale przede wszystkim z Solaris Bus&Coach, gdzie włączona jest do dostawy napędów. Dostarczono ok. 100 pojazdów, które jeżdżą w Bułgarii, Portugalii, Szwecji i na Węgrzech. W przyszłym roku zostanie wysłanych 15 napędów do Lublina (z opcją na kolejne 15).
Oprócz dostarczania tramwajowej i trolejbusowej w przyszłym roku we Wrocławiu zostanie dostarczony 100 silników trakcyjnych na nowe tramwaje w Krakowie. Obecnie ©koda walczy teraz o kontrakt na dostawę 35 pociągów metra dla Warszawy, wielkość finansową tego zamówienia przekracza 6 miliardów CZK.
¬ródło:tuwrocław pisze:Dwie pierwsze skody Tramwaju Plus będą w czwartek
Nowe skody 19T, które będą jeździć po Wrocławiu jako Tramwaj Plus, dotrą do nas najprawdopodobniej w nocy z czwartku – informuje Janusz Krzeszowski, rzecznik prasowy wrocławskiego MPK.
Ponad miesiąc temu pisaliśmy, że pierwsza skoda dla Tramwaju Plus już jeździ. Na razie tylko po szynach przy zakładzie w Pilznie, ale ma to się szybko zmienić. Skody 19T, które po ulicach miasta pojadą w barwach Tramwaju Plus, przeszły już badania homologacyjne i zostały dopuszczone do ruchu po ulicach.
- Nowe skody 19T, które będą jeździć po Wrocławiu jako Tramwaj Plus, dotrą do nas najprawdopodobniej w nocy z czwartku – informuje Janusz Krzeszowski, rzecznik prasowy wrocławskiego MPK.
Najpradwopodobniej, bo gdy po raz kolejny załamie się pogoda ciężarówki z tramwajami dla nas mogą dojechać później.
Od 17 wozów skody, które jeżdżą po Wrocławiu, nowe modele tej firmy różnią się nie tylko tym, że mają drzwi po obu stronach i kabiny motorniczych na obu końcach. Mają także inny rozkład siedzeń, tapicerkę, miejsca na rowery i monitoring. No i klimatyzację.
Model 19T ma inaczej rozstawione siedzenia w przednim i tylnym członie: nie będzie już siedzenia bokiem do kierunku jazdy, jak to się zdarza w metrze.
Jedyne miejsce, w którym w nowych skodach usiądziemy bokiem do kierunku jazdy jest sam środek pojazdu. Siedzenia są tam jednak tylko po jednej stronie, bo po drugiej jest miejsce na rowery.
Nowe Skody mają także poprawiony monitoring: 13 kamer: 4 na zewnątrz, dwie do przodu i do tyłu tuż nad motorniczym a reszta w środku.
Łączna wartość kontraktu to ponad 250 mln zł. Za te pieniądze dostaniemy 31 pojazdów Skoda 19T.
Inna sprawa jak dziś wygląda nieomal mityczny wrocławski szybki tramwaj. Tramwaj Plus miał stać się zupełnie nową jakością. Był „reklamowany” jako recepta na korki. Tyle, że będzie jeździł po tych samych torach, co inne tramwaje (a jak wiadomo na torowiskach ciężko się wyprzedza), będzie miał tak samo zielone światło ustawiane przez komputer jak inne tramwaje (skoro jest na tym samym torze co inne wozy, to najpierw one muszą dostać zielone). Do tego obcięto już jego trasę, co naukowcy od dawna krytykowali:
„Tramwaj Plus jest ogryzkiem w porównaniu z tym, co było przewidziane. Nie obsługujemy Biskupina, ani Sępolna, za to dojeżdżamy do Stadionu Olimpijskiego – a przecież wystarczy dwa razy przejechać się tam tramwajem, żeby zobaczyć ile osób wysiada na tym odcinku. Dla kogo my to budujemy? Dla ludzi? Czy dlatego, że mieliśmy jakąś potrzebę? Jeśli dla ludzi, to musimy mieć naprawdę dobry plan, bo wydajemy publiczne pieniądze” - pisze dr Bogusław Molecki, z Politechniki Wrocławskiej.
To jednak nie wszystkie złe informacje na temat Tramwaju Plus. Z dokumentów przetargowych wynika, że, linia Tramwaju Plus z Kozanowa na Gaj utknie na Podwalu – między pl. Orląt Lwowskich a pl. Jana Pawła II.
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,dwi ... -5213.html
Linia na Gaj już jest od dawna budowana. Natomiast na Kozanowie - z tego co pamiętam - jeszcze nie zaczęły się prace ziemne.Skoda 16T pisze:To jednak nie wszystkie złe informacje na temat Tramwaju Plus. Z dokumentów przetargowych wynika, że, linia Tramwaju Plus z Kozanowa na Gaj utknie na Podwalu – między pl. Orląt Lwowskich a pl. Jana Pawła II.
A zatem - w jakim sensie ta linia "utknie" na Podwalu ? Czy chodzi tu o nie wydzielone torowisko w jezdni ? Zresztą, z tego co pamiętam było ono w złym stanie technicznym
Proszę bardzo, oto zdjęcia Pierwszej 19T, która przybyła dzisiaj w nocy:
Póki co tramwaje te będą stały na zajezdni. Wyjeżdżać będą tylko na szkolenia motorniczych.
¬ródło: http://www.prw.pl/articles/view/11673/T ... -Wroclawiu
Póki co tramwaje te będą stały na zajezdni. Wyjeżdżać będą tylko na szkolenia motorniczych.
¬ródło: http://www.prw.pl/articles/view/11673/T ... -Wroclawiu
A jeszcze jedno pytanie odnośnie 19T. Pamiętam, że w internecie był sondaż (ankieta) odnośnie schematu malowania tych wagonów. Było kilka dziwnych propozycji, ale czy mogę prosić kolegów z Wrocławia o mały komentarz i przypomnienie w tej sprawie.
Czy to - co teraz widać, tzn. ten schemat malowania - to jest jeden z wybranych, czy MPK olało tą ankietę ?
Czy to - co teraz widać, tzn. ten schemat malowania - to jest jeden z wybranych, czy MPK olało tą ankietę ?
Trwają pierwsze jazdy testowe ©kody 19T:
http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... &mode=view
Zdjęcie autorstwa @olo
[ Dodano: 2011-03-11, 13:45 ]
[quote=""Polska" Gazeta Wrocławska"]Tramwaj Plus już pomalowany
2011-03-11 12:59:58, aktualizacja: 2011-03-11 12:59:58
Pierwsze dwa Tramwaje Plus są już gotowe do jazdy po Wrocławiu. Dziś zaprezentowano je w nowych barwach - takich, które wybrali wrocławianie w internetowym głosowaniu. Właśnie kolorystyka ma pomóc wrocławianom w odróżnieniu Tramwaju Plus od wagonów Skody już kursujących po Wrocławiu.
Dwa pierwsze tramwaje czekają na razie w zajezdni przy ul. Powstańców Śląskich. Już wiadomo, że pierwszy raz wrocławianie będą się nimi mogli przejechać już na przełomie czerwca i lipca. Wtedy mają kursować tymczasową trasą spod stadionu Olimpijskiego do pl. Dominikańskiego.
Docelowo - od początku 2012 roku - Tramwaj Plus będzie jeździł z Gaju na Kozanów oraz spod stadionu Olimpijskiego na nowy stadion na Pilczycach.
[/quote]
¬ródło:
http://www.gazetawroclawska.pl/aktualno ... ,id,t.html
http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... &mode=view
Zdjęcie autorstwa @olo
[ Dodano: 2011-03-11, 13:45 ]
[quote=""Polska" Gazeta Wrocławska"]Tramwaj Plus już pomalowany
2011-03-11 12:59:58, aktualizacja: 2011-03-11 12:59:58
Pierwsze dwa Tramwaje Plus są już gotowe do jazdy po Wrocławiu. Dziś zaprezentowano je w nowych barwach - takich, które wybrali wrocławianie w internetowym głosowaniu. Właśnie kolorystyka ma pomóc wrocławianom w odróżnieniu Tramwaju Plus od wagonów Skody już kursujących po Wrocławiu.
Dwa pierwsze tramwaje czekają na razie w zajezdni przy ul. Powstańców Śląskich. Już wiadomo, że pierwszy raz wrocławianie będą się nimi mogli przejechać już na przełomie czerwca i lipca. Wtedy mają kursować tymczasową trasą spod stadionu Olimpijskiego do pl. Dominikańskiego.
Docelowo - od początku 2012 roku - Tramwaj Plus będzie jeździł z Gaju na Kozanów oraz spod stadionu Olimpijskiego na nowy stadion na Pilczycach.
[/quote]
¬ródło:
http://www.gazetawroclawska.pl/aktualno ... ,id,t.html