Moderus Beta

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29342
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: J-31 » 2016-02-07, 13:24

Tak sobie oglądam fotki wrocławskiej Bety, a w zasadzie kilku Bet. I mam takie wrażenie, że chyba ciut lepiej by wyglądała gdyby:

- po pierwsze primo producent zainstalował czarne zderzaki - takie jak np. w wagonach dla Tramwajów Śląskich
- po drugie primo - matko święta czemu taki ciemny granat metali. W zasadzie nie widać tramwaju.

MPK chyba zmienia barwy swoich wagonów z jasnego błękitu na ciemny granatowy metalik, bo PESy też takie są. :cool:

Niby kolorystyka nie ma znaczenia w eksploatacji czy komforcie, ale jeżeli tramwaj ma ciemne barwy, to jest słabo widoczny na drodze, a to już temat o bezpieczeństwie, szczególnie dla osób niedowidzących. ;)

Awatar użytkownika
Formuła1
Posty: 178
Rejestracja: 2008-03-09, 13:29
Lokalizacja: "A moje miasto to Białystok, a moje życie to Białystok..."

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: Formuła1 » 2016-02-08, 10:48

J-31 pisze: - po pierwsze primo producent zainstalował czarne zderzaki - takie jak np. w wagonach dla Tramwajów Śląskich
Racja. Dodatkowo mogliby zamaskować odstępy między oknami i ich różną wysokość.
J-31 pisze: - po drugie primo - matko święta czemu taki ciemny granat metali. W zasadzie nie widać tramwaju.
Patryk Wild dostał wizji na taki kolor, to taki jest. Zapomniał tylko, że u nas tramwaje maluje się wałkiem.

Mędrek

Moderus Beta

Post autor: Mędrek » 2017-12-15, 00:20

http://transportnews.eu/km/katalog-tram ... -beta-mf19
Obrazek

Dość przestarzały technologicznie tramwaj z małą częścią niskiej podłogi. Ostatnie egzemplarze w porównaniu do pierwszych sztuk w MPK, mają osłony dachowe, by nie było widać urządzeń na dachu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5296
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Moderus Beta

Post autor: Przemek » 2017-12-15, 00:27

Gwoli uzupełnienia - na tą chwilę są 22 Bety w MPK i każda stacjonuje na Gaju.

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 157
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Moderus Beta

Post autor: michalsolaris » 2017-12-15, 14:52

Czy to prawda, że dostawa kolejnych 40 Bet ma iść na Borek, a w zamian Ołbin dostanie Protramy?

Awatar użytkownika
204wras
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 356
Rejestracja: 2006-06-02, 20:57
Lokalizacja: Wrocław Bronx

Re: Moderus Beta

Post autor: 204wras » 2017-12-15, 16:02

Zaczęła się też akcja montowania osłon na wozach, które fabrycznie ich nie miały. Jednym z pierwszych takich przypadków jest 2806.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5296
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Moderus Beta

Post autor: Przemek » 2017-12-16, 14:30

Część z tych 40 zamówionych Bet ma pójść na Borek, ale reszty to już moje źródła nie potwierdzają 😉

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29342
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moderus Beta

Post autor: J-31 » 2017-12-16, 22:18

MPK rzuciło - na łamach Transportu Publicznego - nowe "światło" w kwestii zakupów wagonów Moderus Beta. MPK upiera się, co zresztą nawet możecie przeczytać w artykule Przemka ...

:strzałka: http://transportnews.eu/km/katalog-tram ... -beta-mf19

... że te wagony są po prostu niby tańsze. MPK wyjaśnia, że podąża za potrzebą szybkiej wymiany taboru. Wg. MPK lepiej kupić więcej Moderusów Beta i mieć więcej nowych wagonów. Niż kupić mniej, dużo droższych wagonów tramwajowych - LF ;)

Nie mniej jednak istnieje pewne "światełko w tunelu" i MPK jest w trakcie dialogu technicznego. Wrocławskie MPK chce ogłosić przetarg na 39 nowych tramwajów z opcją rozszerzenia do 87 sztuk i ma to być zupełnie nowe podejście w kwestii ilości procent niskiej podłogi w tramwaju 100% LF :retard:

Czyli ile jest cukru w cukrze, a więc ... Pesa Twist Step LE Polska :diabeł:

Ach link, naturalmente
:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57168.html

A właściwie czemu MPK nie chce zatańczyć Twista ? Jest fajny, dobrze oddziałuje na infrastrukturę i ma tyle niskości ile potrzeba. Czyżby Twist był już z tej górnej półki cenowej ? ;)

Awatar użytkownika
#mkmgdańsk
Posty: 2
Rejestracja: 2017-10-30, 08:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Moderus Beta

Post autor: #mkmgdańsk » 2017-12-17, 09:25

Podejrzewam, że MPK nie chce kupić Twistów m.in. dlatego, że Pesy mogą pojechać tylko w wybrane miejsca, a taka Beta z wysokimi wózkami pojedzie ci po każdym torowisku.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Moderus Beta

Post autor: Rudy » 2017-12-17, 12:29

Bo MPK patrzy jakby tu się nie narobić a zarobić. Najlepiej gdyby im te tramwaje za darmo dali. Pieniędzy miasto nie ma i mieć nie będzie. Twisty mogą pojechać wszędzie, lecz przez to że MPK źle rozpisało specyfikację nie mogą.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5296
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Moderus Beta

Post autor: Przemek » 2018-01-21, 11:39

Co raz więcej starszych Moderusów dostaje osłony dachowe. Ostatnio dostały je 2807, 2808, 2810.

Awatar użytkownika
michalsolaris
Posty: 157
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Moderus Beta

Post autor: michalsolaris » 2018-01-21, 13:19

Widziałem także 2817.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29342
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moderus Beta

Post autor: J-31 » 2018-01-21, 13:58

A właściwie co im dają te osłony dachowe ? Jest jakiś konkretny powód ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5296
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Moderus Beta

Post autor: Przemek » 2018-01-21, 14:04

Poprawia to tylko i wyłącznie ogólną estetykę tramwaju i ukrywa klimatyzatory zamontowane na dachu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5296
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Moderus Beta MF19

Post autor: Przemek » 2018-02-08, 17:46

Obrazek
Nowe Moderusy już się produkują.
Parę podstawowych zmian w stosunku do pierwszej wersji:
- inne wyposażenie elektryczne
- inny wygląd ściany czołowej
- nieco inny pulpit i zadajnik jazdy
- nieco inne malowanie
Źródło cytatu i zdjęcia: grupa Wrocławscy Miłośnicy Komunikacji Miejskiej - na Facebooku.

j__a
Posty: 65
Rejestracja: 2018-09-24, 22:28

Re: Moderus Beta MF19

Post autor: j__a » 2018-02-08, 18:00

To jest to nowe malowanie? Subtelności, ale ładniejsze. Szkoda, że jeszcze nad drzwiami nie pociągnęli czarnego paska, ale naprawdę jest nieźle.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5296
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Moderus Beta MF19

Post autor: Przemek » 2018-02-08, 18:30

Podążamy jak widać, drogą jaką wyznaczyło MPK Kraków - nowy pojazd, nowe barwy 😉

j__a
Posty: 65
Rejestracja: 2018-09-24, 22:28

Re: Moderus Beta MF19

Post autor: j__a » 2018-02-08, 19:00

W barwie nie widzę różnicy... A jeśli mówisz tylko o tych szczegółach, to akurat od dawna mamy ten proceder :D Może nie od nowości, ale są różnice między kilkoma seriami 205-tek, są też składy 105-tek wyróżniające się malowaniem w takich szczegółach...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29342
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moderus Beta MF19

Post autor: J-31 » 2018-02-08, 21:25

No, ale z tymi osłonami na dachu, Beta wygląda o wiele, wiele lepiej. No i malowanie też ciekawe, tzn. czarny pas wydaje mi się, jest dobrym pomysłem, aczkolwiek szkoda, że nadal dominuje tzw. "granatowy metalic" :cool:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5296
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Moderus Beta MF19

Post autor: Przemek » 2018-02-08, 22:55

Po kształcie czoła i wyglądzie tramwaju widać, że usilnie Modertrans chce ukryć pochodzenie konstrukcyjne swego tramwaju.

[Zdjęcie usunięte z powodów prawnych.]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tramwaje”