Moderus Beta
Re: Modertrans - Poznań
Tak sobie oglądam fotki wrocławskiej Bety, a w zasadzie kilku Bet. I mam takie wrażenie, że chyba ciut lepiej by wyglądała gdyby:
- po pierwsze primo producent zainstalował czarne zderzaki - takie jak np. w wagonach dla Tramwajów Śląskich
- po drugie primo - matko święta czemu taki ciemny granat metali. W zasadzie nie widać tramwaju.
MPK chyba zmienia barwy swoich wagonów z jasnego błękitu na ciemny granatowy metalik, bo PESy też takie są.
Niby kolorystyka nie ma znaczenia w eksploatacji czy komforcie, ale jeżeli tramwaj ma ciemne barwy, to jest słabo widoczny na drodze, a to już temat o bezpieczeństwie, szczególnie dla osób niedowidzących.
- po pierwsze primo producent zainstalował czarne zderzaki - takie jak np. w wagonach dla Tramwajów Śląskich
- po drugie primo - matko święta czemu taki ciemny granat metali. W zasadzie nie widać tramwaju.
MPK chyba zmienia barwy swoich wagonów z jasnego błękitu na ciemny granatowy metalik, bo PESy też takie są.
Niby kolorystyka nie ma znaczenia w eksploatacji czy komforcie, ale jeżeli tramwaj ma ciemne barwy, to jest słabo widoczny na drodze, a to już temat o bezpieczeństwie, szczególnie dla osób niedowidzących.
- Formuła1
- Posty: 178
- Rejestracja: 2008-03-09, 13:29
- Lokalizacja: "A moje miasto to Białystok, a moje życie to Białystok..."
Re: Modertrans - Poznań
Racja. Dodatkowo mogliby zamaskować odstępy między oknami i ich różną wysokość.J-31 pisze: - po pierwsze primo producent zainstalował czarne zderzaki - takie jak np. w wagonach dla Tramwajów Śląskich
Patryk Wild dostał wizji na taki kolor, to taki jest. Zapomniał tylko, że u nas tramwaje maluje się wałkiem.J-31 pisze: - po drugie primo - matko święta czemu taki ciemny granat metali. W zasadzie nie widać tramwaju.
Moderus Beta
http://transportnews.eu/km/katalog-tram ... -beta-mf19
Dość przestarzały technologicznie tramwaj z małą częścią niskiej podłogi. Ostatnie egzemplarze w porównaniu do pierwszych sztuk w MPK, mają osłony dachowe, by nie było widać urządzeń na dachu.
Dość przestarzały technologicznie tramwaj z małą częścią niskiej podłogi. Ostatnie egzemplarze w porównaniu do pierwszych sztuk w MPK, mają osłony dachowe, by nie było widać urządzeń na dachu.
Re: Moderus Beta
Gwoli uzupełnienia - na tą chwilę są 22 Bety w MPK i każda stacjonuje na Gaju.
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Moderus Beta
Czy to prawda, że dostawa kolejnych 40 Bet ma iść na Borek, a w zamian Ołbin dostanie Protramy?
Re: Moderus Beta
Zaczęła się też akcja montowania osłon na wozach, które fabrycznie ich nie miały. Jednym z pierwszych takich przypadków jest 2806.
Re: Moderus Beta
Część z tych 40 zamówionych Bet ma pójść na Borek, ale reszty to już moje źródła nie potwierdzają
Re: Moderus Beta
MPK rzuciło - na łamach Transportu Publicznego - nowe "światło" w kwestii zakupów wagonów Moderus Beta. MPK upiera się, co zresztą nawet możecie przeczytać w artykule Przemka ...
http://transportnews.eu/km/katalog-tram ... -beta-mf19
... że te wagony są po prostu niby tańsze. MPK wyjaśnia, że podąża za potrzebą szybkiej wymiany taboru. Wg. MPK lepiej kupić więcej Moderusów Beta i mieć więcej nowych wagonów. Niż kupić mniej, dużo droższych wagonów tramwajowych - LF
Nie mniej jednak istnieje pewne "światełko w tunelu" i MPK jest w trakcie dialogu technicznego. Wrocławskie MPK chce ogłosić przetarg na 39 nowych tramwajów z opcją rozszerzenia do 87 sztuk i ma to być zupełnie nowe podejście w kwestii ilości procent niskiej podłogi w tramwaju 100% LF
Czyli ile jest cukru w cukrze, a więc ... Pesa Twist Step LE Polska
Ach link, naturalmente
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57168.html
A właściwie czemu MPK nie chce zatańczyć Twista ? Jest fajny, dobrze oddziałuje na infrastrukturę i ma tyle niskości ile potrzeba. Czyżby Twist był już z tej górnej półki cenowej ?
http://transportnews.eu/km/katalog-tram ... -beta-mf19
... że te wagony są po prostu niby tańsze. MPK wyjaśnia, że podąża za potrzebą szybkiej wymiany taboru. Wg. MPK lepiej kupić więcej Moderusów Beta i mieć więcej nowych wagonów. Niż kupić mniej, dużo droższych wagonów tramwajowych - LF
Nie mniej jednak istnieje pewne "światełko w tunelu" i MPK jest w trakcie dialogu technicznego. Wrocławskie MPK chce ogłosić przetarg na 39 nowych tramwajów z opcją rozszerzenia do 87 sztuk i ma to być zupełnie nowe podejście w kwestii ilości procent niskiej podłogi w tramwaju 100% LF
Czyli ile jest cukru w cukrze, a więc ... Pesa Twist Step LE Polska
Ach link, naturalmente
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57168.html
A właściwie czemu MPK nie chce zatańczyć Twista ? Jest fajny, dobrze oddziałuje na infrastrukturę i ma tyle niskości ile potrzeba. Czyżby Twist był już z tej górnej półki cenowej ?
- #mkmgdańsk
- Posty: 2
- Rejestracja: 2017-10-30, 08:47
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Moderus Beta
Podejrzewam, że MPK nie chce kupić Twistów m.in. dlatego, że Pesy mogą pojechać tylko w wybrane miejsca, a taka Beta z wysokimi wózkami pojedzie ci po każdym torowisku.
Re: Moderus Beta
Bo MPK patrzy jakby tu się nie narobić a zarobić. Najlepiej gdyby im te tramwaje za darmo dali. Pieniędzy miasto nie ma i mieć nie będzie. Twisty mogą pojechać wszędzie, lecz przez to że MPK źle rozpisało specyfikację nie mogą.
Re: Moderus Beta
Co raz więcej starszych Moderusów dostaje osłony dachowe. Ostatnio dostały je 2807, 2808, 2810.
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Moderus Beta
Widziałem także 2817.
Re: Moderus Beta
A właściwie co im dają te osłony dachowe ? Jest jakiś konkretny powód ?
Re: Moderus Beta
Poprawia to tylko i wyłącznie ogólną estetykę tramwaju i ukrywa klimatyzatory zamontowane na dachu.
Re: Moderus Beta MF19
Nowe Moderusy już się produkują.
Źródło cytatu i zdjęcia: grupa Wrocławscy Miłośnicy Komunikacji Miejskiej - na Facebooku.Parę podstawowych zmian w stosunku do pierwszej wersji:
- inne wyposażenie elektryczne
- inny wygląd ściany czołowej
- nieco inny pulpit i zadajnik jazdy
- nieco inne malowanie
Re: Moderus Beta MF19
To jest to nowe malowanie? Subtelności, ale ładniejsze. Szkoda, że jeszcze nad drzwiami nie pociągnęli czarnego paska, ale naprawdę jest nieźle.
Re: Moderus Beta MF19
Podążamy jak widać, drogą jaką wyznaczyło MPK Kraków - nowy pojazd, nowe barwy
Re: Moderus Beta MF19
W barwie nie widzę różnicy... A jeśli mówisz tylko o tych szczegółach, to akurat od dawna mamy ten proceder Może nie od nowości, ale są różnice między kilkoma seriami 205-tek, są też składy 105-tek wyróżniające się malowaniem w takich szczegółach...
Re: Moderus Beta MF19
No, ale z tymi osłonami na dachu, Beta wygląda o wiele, wiele lepiej. No i malowanie też ciekawe, tzn. czarny pas wydaje mi się, jest dobrym pomysłem, aczkolwiek szkoda, że nadal dominuje tzw. "granatowy metalic"
Re: Moderus Beta MF19
Po kształcie czoła i wyglądzie tramwaju widać, że usilnie Modertrans chce ukryć pochodzenie konstrukcyjne swego tramwaju.
[Zdjęcie usunięte z powodów prawnych.]
[Zdjęcie usunięte z powodów prawnych.]