Przetargi na dostawę nowych tramwajów
Kończąc temat 206WrAS dochodzę do wniosku, że to nic dziwnego, że zrezygnowano z tego pojazdu lub skierowano go do dalszych prac. Aranżacja wnętrza jak i brak odpowiedniej liczby drzwi to fatalne rozwiązania. Niemniej jednak mam nadzieję, że środki, które już skierowano na prace nad tym wagonem nie będą zaprzepaszczone i wagon ten będzie dopracowywany. Choćby dlatego, że z zewnątrz jest bardzo ładnym i zgrabnym pojazdem.
http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/1012200.html
Marcin Torz - POLSKA Gazeta Wrocławska pisze:Wrocław kupił nowe tramwaje
W tym roku na wrocławskie tory trafi dwanaście nowych tramwajów. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne właśnie podpisało umowę z wrocławską firmą Protram.
Chodzi o cztery zwykłe, dwuwagonowe składy oraz osiem długich tramwajów, podobnych do tych, jakie jeżdżą po Wrocławiu już od kilku lat- głównie na liniach 2, 4 i 17. Mają one po 26,5 metra długości (o 4 metry mniej niż znane nam także tramwaje Skody) i mieszczą dwustu pasażerów. Za dwanaście nowych tramwajów MPK zapłaci w sumie 33 miliony złotych.
To właśnie te zakupy mają sprawić, że stare tramwaje, tzw. ogórki, faktycznie przestaną jeździć po Wrocławiu. MPK chciało z nich zrezygnować już w połowie maja, ale szybko okazało się, że to nierealne. "Ogórki" muszą nadal niemal codziennie jeździć po mieście, zastępując inne wozy, które się psują albo są konserwowane.
Nowe tramwaje będą jeździły na różnych liniach. - Z wyjątkiem czeskich skód, nasze wozy nie są przypisane do danych tras - wyjaśnia Iwona Czarnacka, rzeczniczka MPK.
Mimo że nowe tramwaje przyjadą do nas prosto z fabryki, to pasażerowie w pełni zadowoleni być nie mogą, bo w wagonach nie zostanie zamontowana klimatyzacja. - Nie mamy teraz pieniędzy na takie instalacje - rozkłada ręce Iwona Czarnacka.
Oznacza to, że w upalne dni wrocławianie będą zmuszeni jeździć w ukropie, a to na pewno nie zachęci części mieszkańców do przejazdów komunikacją miejską.
Pod tym względem lepiej będzie w kolejnych autobusach Mercedes Citaro. 33 takie wozy, każdy z klimatyzacją, trafią do Wrocławia we wrześniu. To już ostatnia partia dostarczana w ramach podpisanego w ubiegłym roku wielkiego kontraktu, zakładającego dostawę 100 autobusów. 67 mercedesów już jeździ po Wrocławiu.
Kolejne dostawy nowego taboru Wrocław planuje dopiero na rok 2011. Wtedy na torach pojawią się Tramwaje Plus.28 takich wagonów już produkuje dla nas Skoda. Pojadą od Sępolna do Leśnicy i nową linią z Gaju na Kozanów i Maślice. MPK w 2011 roku kupi też cztery niskopodłogowe tramwaje, które pojadą z Oporowa na Biskupin.
Łał, normalnie aż cztery...bystrzak2000 pisze:MPK w 2011 roku kupi też cztery niskopodłogowe tramwaje, które pojadą z Oporowa na Biskupin.
A mają zamiar zrobić to później, czy będze tak przez najbliższe 40 lat?bystrzak2000 pisze:to pasażerowie w pełni zadowoleni być nie mogą, bo w wagonach nie zostanie zamontowana klimatyzacja.
Czy ja mógłbym prosić kolegów z Wrocławia o wypisanie mi nazw ulic, po których w niedalekiej przyszłości przejedzie "Tramwaj +".
Z Waszych wcześniejszych postów wiem tylko tyle, że będą dwie linie:
1 linia - łącząca osiedla Kozanów i Gaj
2 linia - miała łączyć os. Leśnica z Wielką Wyspą (czy to jest jeszcze aktualne ?)
Z Waszych wcześniejszych postów wiem tylko tyle, że będą dwie linie:
1 linia - łącząca osiedla Kozanów i Gaj
2 linia - miała łączyć os. Leśnica z Wielką Wyspą (czy to jest jeszcze aktualne ?)
(STADION MIEJSKI - Pilczycka - Nadrzeczna - Gwarecka - Dokerska - Kozanowska)/(GÓRNICZA) - Pilczycka - Popowicka - Milenijna - Legnicka - pl. Jana Pawła II - Podwale - Piłsudskiego - Stawowa - Borowska - Sucha - Hubska - Bardzka - Świeradowska - GAJJ-31 pisze:1 linia - łącząca osiedla Kozanów i Gaj
LEŚNICA - Kosmonautów - Lotnicza - Legnicka - pl. Jana Pawła II -> Ruska (<- św. Mikołaja) - Kazimierza Wielkiego - Oławska - Traugutta - "pl. Społeczny" - Most Grunwaldzki - pl. Grunwaldzki - Most Szczytnicki - Różyckiego - Paderewskiego - Mickiewicza - SęPOLNOJ-31 pisze:2 linia - miała łączyć os. Leśnica z Wielką Wyspą (czy to jest jeszcze aktualne ?)
¬ródło: http://www.polskatimes.pl/gazetawroclaw ... ,id,t.htmlWraca głosowanie nad kolorem wrocławskich tramwajów
Od jutrzejszego południa do godziny 12 w środę internauci będą mogli wybrać, na jaki kolor pomalowane zostaną wozy Tramwaju Plus.
Te wyróżnione linie będą za dwa lata wozić pasażerów z Gaju na Kozanów i stadion na Maślicach oraz z Biskupina do Leśnicy.
Internauci na stronie http://www.wroclaw.pl mają zdecydować, które z czterech propozycji pomalowania tych wozów trafią na wrocławskie ulice. Trzy przygotowali urzędnicy, a czwartą miłośnicy tramwajów.
Urzędnicy już dwa razy uruchamiali głosowanie i dwa razy musieli z niego zrezygnować, bo wyniki były zmanipulowane. Część internautów używała programów komputerowych, by zwiększyć szanse niektórych propozycji. Tym razem przed głosowaniem trzeba będzie wpisać specjalny kod z obrazka. Dzięki temu sonda ma być zabezpieczona przed programami.
Już to widzę... same zabezpieczenie oparte na captcha nie wystarczy, ostatnie przypadki pokazały jak są one podatne na złamanie, o czym świadczą m.in. złamane zebezpieczenia Google, Microsoftu i Yahoo!. W dodatku takie zabezpieczenie jest jednym z najbardziej znienawidzonych przez internautów, rzeczy w internecie, oprócz spamu. http://pornel.net/captcha
Już nie wspominając, że mimo captchy, można głos zaliczyć przez proxy i to bez stosowania żadnych zewnętrznych programów... tylko samą przeglądarką.
W trosce o wrocławskie tramwaje, rozsyłajcie powyższą informację znajomym .Wejdź na http://tramwaje.um.wroc.pl i zagłosuj na malowanie niebieskie z dwoma białymi pasami.
Pamiętaj, że nad obrazkiem z kodem jest informacja, które znaki musisz wpisać (np. pierwszy i 3 ostatnie).
Ktoś z administracji mógłby się pokusić o rozesłanie prywatnej wiadomości każdemu z użytkowników forum .
Jak się okazuje MPK do dzisiaj nie podpisało umowy z Protramem na dostawę 4 składów 204WrAs i 8 wagonów 205WrAs. Miasto (właściciel MPK) unieważniło przetarg i MPK kupi tylko dwa wagony 205WrAs, a Protram wyprodukował już nieco więcej, dzięki czemu Protramowi grozi teraz upadłość. MPK planuje na przyszły rok modernizację 12 składów stopiątek, co ma uratować zakład. Ponadto ma być przetarg na 8 tramwajów częściowo niskopodłogowych, ale nie wiadomo, czy będzie on ustawiony pod 206WrAs. Nieco informacji można znaleźć tutaj: http://www.gazetawroclawska.pl/fakty24/ ... ,id,t.html
Oops. No to MPK nieźle załatwiło Protram. Czemu władze Wrocławia unieważniły tamten przetarg ? Co im nie odpowiadało ? Kasa ?bystrzak2000 pisze:Jak się okazuje MPK do dzisiaj nie podpisało umowy z Protramem na dostawę 4 składów 204WrAs i 8 wagonów 205WrAs. Miasto (właściciel MPK) unieważniło przetarg i MPK kupi tylko dwa wagony 205WrAs, a Protram wyprodukował już nieco więcej, dzięki czemu Protramowi grozi teraz upadłość.
Czemu w takim razie miasto nie zacznie kupować 206? Byłby to pewnie tramwaj o niebo tańszy niż którykolwiek z konkurentów.bystrzak2000 pisze:Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Z drugiej strony oszczędzono nam kolejnych wysokopodłogowych składów. Tak źle, tak niedobrze.
Drugie wyjście to wypuszczenie Protramu na otwarte wody i zakończenie takiej więzi, jaka jest obecnie. Wliczyć w to trzeba oczywiście, że firma sobie nie poradzi i pójdzie na dno jak "Titanic".
To też ma być przetarg na 8 wozów. Jednak na dziś nie jestem w stanie powiedzieć, czy MPK będzie chciało kupić 206WrAs, bo opinie o tym wozie były dość krytyczne.Lopez pisze:Czemu w takim razie miasto nie zacznie kupować 206? Byłby to pewnie tramwaj o niebo tańszy niż którykolwiek z konkurentów.
Ogólnie tramwaje z Protramu nie są takie dobre jak się wydaje. 204 psują się na umór (niektóre miały już kilkukrotnie wymienianie silniki), a 205 mają problemy ze skrajnią i ciasnymi łukami.
Lopez pisze:Czemu w takim razie miasto nie zacznie kupować 206? Byłby to pewnie tramwaj o niebo tańszy niż którykolwiek z konkurentów.
Podejrzewam, że tym razem Protram będzie już ostrożny przy budowie - potencjalnych - 206-stek. Pewnie poczekają na podpisanie umowy.bystrzak2000 pisze:To też ma być przetarg na 8 wozów. Jednak na dziś nie jestem w stanie powiedzieć, czy MPK będzie chciało kupić 206WrAs, bo opinie o tym wozie były dość krytyczne.
No, ale... póki co jest problem z wybudowanymi 205-tkami. Jak sądzisz. Co Protram teraz zrobi z tymi wagonami. Skoro MPK chce kupić mniej - niż zaplanowano w przetargu - wagonów ?
Czy jest jakaś szansa na zbycie ich gdzieś indziej ?
Ciężko mi odpowiedzieć, bo nie wiem ile dokładnie tramwajów więcej zrobił Protram lub jak zaawansowana jest ich budowa. Jeśli coś jednak zrobili, to pewnie będą próbować sprzedać gdzie indziej. Może Tramwaje Śląskie się skusząJ-31 pisze:No, ale... póki co jest problem z wybudowanymi 205-tkami. Jak sądzisz. Co Protram teraz zrobi z tymi wagonami. Skoro MPK chce kupić mniej - niż zaplanowano w przetargu - wagonów ?
Czy jest jakaś szansa na zbycie ich gdzieś indziej ?