Przetargi na dostawę nowych tramwajów
I kolejny protest (który był do przewidzenia) w związku z przetargiem na trójczłonowcze i składy dwuwagonowe.
Tym razem złożyła go..... PESA.
http://www.mpk.wroc.pl/images/documents ... amwaje.doc
i wersja online:
http://viewer.zoho.com/docs/i0Vab
Tym razem złożyła go..... PESA.
http://www.mpk.wroc.pl/images/documents ... amwaje.doc
i wersja online:
http://viewer.zoho.com/docs/i0Vab
O ile punkt 1 na pewno uwzględnią, o tyle punkt 2 już niekoniecznie. Widać wyraźnie, że PESA chce wystartować z tramwajem 119N, a taki wóz MPK jest niepotrzebny ze względu na małą pojemność. Wiele zapisów w SIWZ potrafię na już obronić (choć będą one sprzeczne np. z zakupem Skód). Poza tym w proteście PESA dokonała manipulacji podając błędne dane dotyczące 205WrAs.TLG pisze:Co jak co, ale po lekturze wynika, że PESA, w przeciwieństwie do FPS jednak przygotowała się do tego. Moim skromnym zdaniem wskazane zapisy mogą iść do wymiany. Jednak zauważcie, że PESA nie wnosi o unieważnienie, a o zmiany w Specyfikacji.
Poza tym Protram już dawno rozpoczął produkcję i pracę szybko posuwają się do przodu
Tak, także doszedłem do tego wniosku. Co trochę dziwi, bo i pojemność i jednak cena, która wcale nie jest konkurencyjna.bystrzak2000 pisze:Widać wyraźnie, że PESA chce wystartować z tramwajem 119N
Dlatego uważam, że PESA absolutnie nie liczy nie tylko na zwycięstwo, ale nawet na start. Raczej to jest formalność, obliczona na wykazanie, że przetarg jest ustawiony i nic poza tym.bystrzak2000 pisze:Poza tym Protram już dawno rozpoczął produkcję i pracę szybko posuwają się do przodu
http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option ... &Itemid=32
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu zawiadamia w trybie art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, że:
W postępowaniu o zamówienie publiczne na „dostawę 8 tramwajów wieloczłonowych z częścią niskopodłogową oraz 4 składów tramwajowych dwuwagonowych, fabrycznie nowych, z silnikami asynchronicznymi”, przeprowadzonym w trybie przetargu ograniczonego, została wybrana oferta, która uzyskała, zgodnie z ustalonymi kryteriami oceny ofert, największą ilość punktów, złożona przez:
Remonty i Modernizacja Tramwajów „PROTRAM-Wrocław” Spółka z o.o., ul. Legnicka 65, 54-206 Wrocław
Cena wybranej oferty: 33.911.120,00 zł
Wyboru najkorzystniejszych ofert dokonano na podstawie przedstawionego poniżej Streszczenia oceny i porównania złożonych ofert:
Nr oferty-Nazwa, siedziba i adres Wykonawców, którzy złożyli oferty-Punkty za kryterium "cena oferty"-Punkty za kryterium "termin wykonania"-Razem
1-H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., ul. 28 Czerwca 1956r. Nr 223/229, 60-965 Poznań-81-10-91
2 Remonty i Modernizacja Tramwajów "PROTRAM-WROCŁAW" Spółka z o.o., ul. Legnicka 65, 54-206 Wrocław-90-10-100
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu zawiadamia w trybie art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, że:
W postępowaniu o zamówienie publiczne na „dostawę 8 tramwajów wieloczłonowych z częścią niskopodłogową oraz 4 składów tramwajowych dwuwagonowych, fabrycznie nowych, z silnikami asynchronicznymi”, przeprowadzonym w trybie przetargu ograniczonego, została wybrana oferta, która uzyskała, zgodnie z ustalonymi kryteriami oceny ofert, największą ilość punktów, złożona przez:
Remonty i Modernizacja Tramwajów „PROTRAM-Wrocław” Spółka z o.o., ul. Legnicka 65, 54-206 Wrocław
Cena wybranej oferty: 33.911.120,00 zł
Wyboru najkorzystniejszych ofert dokonano na podstawie przedstawionego poniżej Streszczenia oceny i porównania złożonych ofert:
Nr oferty-Nazwa, siedziba i adres Wykonawców, którzy złożyli oferty-Punkty za kryterium "cena oferty"-Punkty za kryterium "termin wykonania"-Razem
1-H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., ul. 28 Czerwca 1956r. Nr 223/229, 60-965 Poznań-81-10-91
2 Remonty i Modernizacja Tramwajów "PROTRAM-WROCŁAW" Spółka z o.o., ul. Legnicka 65, 54-206 Wrocław-90-10-100
Jeśli chodzi o taką PESę to jest to firma, która jest teraz "na fali". Kontrakty na podzespoły do wagonów są już podpisywane, nie są to podzespoły z najniższej półki, a cena wagonów wciąż pozostaje konkurencyjna. Lada moment PROTRAM może mieć problem.bystrzak2000 pisze:Niby tak, ale widać, że Protram poczuł oddech konkurencji drastycznie schodząc z ceną.
A jak TW zamawiało 123N to caaaała Polska się śmiałaLopez pisze:nie kumam, czemu MPK Wroc. kupuje jeszcze składy "204"
Tak w sumie to te 204 są prawie za darmo Choć teoretycznie powinny być dwa razy tańsze od 205
A MPK większą wagę przywiązuje do wieku tramwjów niż do niskiej podłogi. Ogólnie przewoźnik wstydzi się, że użytkuje jeszcze 102Na (wiem, wiem, w Warszawie jeżdżą starsze 13N ). Nie wiadomo czy takie zakupy będą kontynuowane w przyszłości. Ale projekt 206WrAs być może trafi na półkę, bo nie przypadł do gustu ludziom z MPK i z Urzędu Miasta... Na dzień dzisiejszy Wrocław jest jedynym miastem, gdzie kupuje się wozy pokroju 204 czy 205WrAs. Jednak z drugiej strony od 2004 r. MPK nieustannie (co roku) kupuje nowe tramwaje. Zakupiono ich 32 sztuki, kolejne 40 jest zamówionych. Czas pokaże co będzie dalej.
A MPK większą wagę przywiązuje do wieku tramwjów niż do niskiej podłogi. Ogólnie przewoźnik wstydzi się, że użytkuje jeszcze 102Na (wiem, wiem, w Warszawie jeżdżą starsze 13N ). Nie wiadomo czy takie zakupy będą kontynuowane w przyszłości. Ale projekt 206WrAs być może trafi na półkę, bo nie przypadł do gustu ludziom z MPK i z Urzędu Miasta... Na dzień dzisiejszy Wrocław jest jedynym miastem, gdzie kupuje się wozy pokroju 204 czy 205WrAs. Jednak z drugiej strony od 2004 r. MPK nieustannie (co roku) kupuje nowe tramwaje. Zakupiono ich 32 sztuki, kolejne 40 jest zamówionych. Czas pokaże co będzie dalej.
No to może warto by PROTRAM poszukał sobie innego klienta niż wrocławskie MPK. To chyba jest jedyne perspektywiczne rozwiązanie, bo miłe siedzenie we własnym grajdołku może się pewnego dnia skończyć.bystrzak2000 pisze:Ale projekt 206WrAs być może trafi na półkę, bo nie przypadł do gustu ludziom z MPK i z Urzędu Miasta...
A co się nie podobało tym "ludziom z MPK i z Urzędu Miasta"?
Pojedyncze drzwi za ostatnim wózkiem były od początku w planie. Jednak projekt zakładał, że przednie drzwi będą jedynie dla motorniczego. Z resztą widać to tutaj: http://img125.imageshack.us/img125/3282 ... 6f2ke6.jpg