Przetargi na dostawę nowych tramwajów

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

I kolejny protest (który był do przewidzenia) w związku z przetargiem na trójczłonowcze i składy dwuwagonowe.
Tym razem złożyła go..... PESA.

http://www.mpk.wroc.pl/images/documents ... amwaje.doc
i wersja online:
http://viewer.zoho.com/docs/i0Vab

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Co jak co, ale po lekturze wynika, że PESA, w przeciwieństwie do FPS jednak przygotowała się do tego. Moim skromnym zdaniem wskazane zapisy mogą iść do wymiany. Jednak zauważcie, że PESA nie wnosi o unieważnienie, a o zmiany w Specyfikacji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pytanie do kolegów z Wrocławia. Rozumiem, że ta ankieta dotycząca schematu malowania dwukierunkowych Skody, to już się skończyła i odnośnik do niej - nie jest już potrzebny ? ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:Co jak co, ale po lekturze wynika, że PESA, w przeciwieństwie do FPS jednak przygotowała się do tego. Moim skromnym zdaniem wskazane zapisy mogą iść do wymiany. Jednak zauważcie, że PESA nie wnosi o unieważnienie, a o zmiany w Specyfikacji.
O ile punkt 1 na pewno uwzględnią, o tyle punkt 2 już niekoniecznie. Widać wyraźnie, że PESA chce wystartować z tramwajem 119N, a taki wóz MPK jest niepotrzebny ze względu na małą pojemność. Wiele zapisów w SIWZ potrafię na już obronić (choć będą one sprzeczne np. z zakupem Skód). Poza tym w proteście PESA dokonała manipulacji podając błędne dane dotyczące 205WrAs.
Poza tym Protram już dawno rozpoczął produkcję i pracę szybko posuwają się do przodu ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

bystrzak2000 pisze:Widać wyraźnie, że PESA chce wystartować z tramwajem 119N
Tak, także doszedłem do tego wniosku. Co trochę dziwi, bo i pojemność i jednak cena, która wcale nie jest konkurencyjna.
bystrzak2000 pisze:Poza tym Protram już dawno rozpoczął produkcję i pracę szybko posuwają się do przodu
Dlatego uważam, że PESA absolutnie nie liczy nie tylko na zwycięstwo, ale nawet na start. Raczej to jest formalność, obliczona na wykazanie, że przetarg jest ustawiony i nic poza tym.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option ... &Itemid=32

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu zawiadamia w trybie art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, że:
W postępowaniu o zamówienie publiczne na „dostawę 8 tramwajów wieloczłonowych z częścią niskopodłogową oraz 4 składów tramwajowych dwuwagonowych, fabrycznie nowych, z silnikami asynchronicznymi”, przeprowadzonym w trybie przetargu ograniczonego, została wybrana oferta, która uzyskała, zgodnie z ustalonymi kryteriami oceny ofert, największą ilość punktów, złożona przez:
Remonty i Modernizacja Tramwajów „PROTRAM-Wrocław” Spółka z o.o., ul. Legnicka 65, 54-206 Wrocław
Cena wybranej oferty: 33.911.120,00 zł
Wyboru najkorzystniejszych ofert dokonano na podstawie przedstawionego poniżej Streszczenia oceny i porównania złożonych ofert:
Nr oferty-Nazwa, siedziba i adres Wykonawców, którzy złożyli oferty-Punkty za kryterium "cena oferty"-Punkty za kryterium "termin wykonania"-Razem
1-H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., ul. 28 Czerwca 1956r. Nr 223/229, 60-965 Poznań-81-10-91
2 Remonty i Modernizacja Tramwajów "PROTRAM-WROCŁAW" Spółka z o.o., ul. Legnicka 65, 54-206 Wrocław-90-10-100

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

W sumie to tylko formalność.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:W sumie to tylko formalność.
Niby tak, ale widać, że Protram poczuł oddech konkurencji drastycznie schodząc z ceną. Gdyby Protram przyjął ceny z zeszłego roku, to by przegrał.

Lopez

Post autor: Lopez »

Może udaje im się ciąć koszty dzięki nieco większym zamówieniom?
BTW: nie kumam, czemu MPK Wroc. kupuje jeszcze składy "204" mając pod ręką "205" za niewiele większe pieniądze?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

bystrzak2000 pisze:Niby tak, ale widać, że Protram poczuł oddech konkurencji drastycznie schodząc z ceną.
Jeśli chodzi o taką PESę to jest to firma, która jest teraz "na fali". Kontrakty na podzespoły do wagonów są już podpisywane, nie są to podzespoły z najniższej półki, a cena wagonów wciąż pozostaje konkurencyjna. Lada moment PROTRAM może mieć problem.
Lopez pisze:nie kumam, czemu MPK Wroc. kupuje jeszcze składy "204"
A jak TW zamawiało 123N to caaaała Polska się śmiała :D

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Tak w sumie to te 204 są prawie za darmo :D Choć teoretycznie powinny być dwa razy tańsze od 205 ;)
A MPK większą wagę przywiązuje do wieku tramwjów niż do niskiej podłogi. Ogólnie przewoźnik wstydzi się, że użytkuje jeszcze 102Na (wiem, wiem, w Warszawie jeżdżą starsze 13N ;) ). Nie wiadomo czy takie zakupy będą kontynuowane w przyszłości. Ale projekt 206WrAs być może trafi na półkę, bo nie przypadł do gustu ludziom z MPK i z Urzędu Miasta... Na dzień dzisiejszy Wrocław jest jedynym miastem, gdzie kupuje się wozy pokroju 204 czy 205WrAs. Jednak z drugiej strony od 2004 r. MPK nieustannie (co roku) kupuje nowe tramwaje. Zakupiono ich 32 sztuki, kolejne 40 jest zamówionych. Czas pokaże co będzie dalej.

filimer

Post autor: filimer »

bystrzak2000 pisze:Czas pokaże co będzie dalej.
Jak to co? Będziecie mieli mniej zabytkowych wagonów niż Kraków ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

filimer pisze:Jak to co? Będziecie mieli mniej zabytkowych wagonów niż Kraków ;)
Zważywszy na stan zaawansowania prac nad nowymi Protramami, to najbliższy tydzień będzie najpewniej ostatnim tygodniem stodwójek na mieście. Ale który to już raz tak piszemy :D

ppln

Post autor: ppln »

bystrzak2000 pisze:Ogólnie przewoźnik wstydzi się, że użytkuje jeszcze 102Na (wiem, wiem, w Warszawie jeżdżą starsze 13N ).
A w naszym TP podstawą taboru są 803N, uzupełniane przez około 50-letnie GT6. Kto się ma wstydzić ten niech się wstydzi ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

bystrzak2000 pisze:Ale projekt 206WrAs być może trafi na półkę, bo nie przypadł do gustu ludziom z MPK i z Urzędu Miasta...
No to może warto by PROTRAM poszukał sobie innego klienta niż wrocławskie MPK. To chyba jest jedyne perspektywiczne rozwiązanie, bo miłe siedzenie we własnym grajdołku może się pewnego dnia skończyć.
A co się nie podobało tym "ludziom z MPK i z Urzędu Miasta"?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Lopez pisze:No to może warto by PROTRAM poszukał sobie innego klienta niż wrocławskie MPK
Może TŚ jeśli byli zadowoleni z testów 205WrAsa.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Problemem 206WrAs jest mała liczba drzwi w stosunku do długości pojazdu. W Skodzie 16T z 4 podwójnymi i dwoma pojedynczymi drzwiami wymiana pasażerska trwa długo. A co dopiero w tramwaju z 3 podwójnymi i jednym pojedynczym wejściem.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

To takli problem dołożyć drzwi? A tego problemu i tak się nie wyeliminuje, bo ludzie i tak pchają sie do jednych ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

9507 pisze:To takli problem dołożyć drzwi?
W tym wypadku problem. Układ wózków powoduje, że nie ma gdzie wstawić dodatkowych. Jedyna opcja to doklejenie pojedyńczych drzwi za wózkiem napędowym w ostatnim członie.

[ Dodano: 13 Cze 2009 00:05 ]
Chociaż IMO taki układ 2-2-2-1 i tak by wystarczył.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Pojedyncze drzwi za ostatnim wózkiem były od początku w planie. Jednak projekt zakładał, że przednie drzwi będą jedynie dla motorniczego. Z resztą widać to tutaj: http://img125.imageshack.us/img125/3282 ... 6f2ke6.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tramwaje”