Przetargi na dostawę nowych tramwajów
Zgadzam się - to jest czysta propaganda. Łatwiej w końcu nazwać wyremontowaną linię "jakiśtam szybki tramwaj" niż przebudować się, żeby było faktycznie szybko. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że kiedy już połowa linii tramwajowych będzie zmodernizowanych, to samorządowcy odpuszcżą sobie fantastyczne nazwy dla czegoś co powinno być minimalnym standardem.J-31 pisze:Przyznam szczerze, że patrząc na to co zamierza zrobić Wrocław i porównując z ostatnimi inwestycjami w innych polskich miastach. To mamy najwyraźniej jakąś tendencję do nadużywania nazw.
Nie taki zwykły, bo działa na jego trasie obszarowy system sterowania ruchu - obecnie dzięki niemu tramwaj jedzie kilka minut krócej niż na początku, co sam odczułem (kiedyś z linii 4 dało się przesiąść na linię 50 prawie od razu, teraz linia 4 przyjeżdża 2-3 minuty po odjeździe linii 50 i trzeba czekać ). Docelowo (jak MPK ktoś w końcu kopnie w tyłek i każe jeździć w tunelu 70/h) tramwaj ma jechać 30 minut, a po wybudowaniu reszty KST (Estakada nad torami kolejowymi łącząca się z trasą z Płaszowa do Ronda Grzegórzeckiego) czas przejazdu spadnie poniżej 30 minut. ale to dopiero w okolicach 2014.J-31 pisze: - Krakowski Szybki Tramwaj... jeździ z max prędkością 30 km/h w krótkim tunelu, a tak po za tym jest to zwykły tramwaj.
We Wrocławiu T+ będzie odróżniać od innych tramwajów:
- tabor z udziałem 65% niskiej podłogi
- klimatyzowany i monitorowany [tabor]
- inne przystanki
- system informacji pasażerskiej w taborze [ekrany LCD] i na przystankach [elektroniczne tablice informacyjne]
- całkowicie wydzielone torowiska
Większość skrzyżowań CAŁEJ SIECI ma być objęta INTELIGENTNYM SYSTEMEM STEROWANIA RUCHEM, tramwaje mają mieć pierwszeństwo na skrzyżowaniach.
- tabor z udziałem 65% niskiej podłogi
- klimatyzowany i monitorowany [tabor]
- inne przystanki
- system informacji pasażerskiej w taborze [ekrany LCD] i na przystankach [elektroniczne tablice informacyjne]
- całkowicie wydzielone torowiska
Większość skrzyżowań CAŁEJ SIECI ma być objęta INTELIGENTNYM SYSTEMEM STEROWANIA RUCHEM, tramwaje mają mieć pierwszeństwo na skrzyżowaniach.
We Wrocławiu nie ma obecnie żadnego priorytetu dla tramwajów na skrzyżowaniach. Wzbudzana sygnalizacja jest tylko na jednym mało ważnym skrzyżowaniu. Na pozostałych tramwaje stoją i to niemało. W niektórych miejscach cykli świetlnych w ciągu godziny jest mniej niż przejeżdżających tamtędy tramwajów, co skutkuje korkami tramwajowymi na kilka składów. Dla przykładu najdłuższa wrocławska linia tramwajowa nr 10 pokonuje 19-kilometrową trasę w 54 minuty. Na części trasy ma nawet ładny odcinek z zieloną falą, ale i tak wyrobienie się w takim czasie jest praktycznie niemożliwe, bo co zyska na zielonej fali, straci na następnych skrzyżowaniach (o niewydzielonych torach nawet nie wspomnę, choć w przypadku tej linii jest tego niewiele).
Wg. mnie T+ to slogan marketingowy, służący jedynie do opracowania programu w celu wykorzystania dotacji unijnej. I tyle.
No może jeszcze zastosowanie dwukierunkowego wagonu, czyli uniknięcie w ten sposób budowy dużej pętli (teren można będzie wykorzystać na zaplanowane w tym miejscu np. parkingi...
* Priorytety na skrzyżowaniach? ?Jakoś tego nie widzę. Zobaczmy jak dziś się blokują skrzyżowania przez tramwaje i ruch uliczny...
* Przystanki - bez komentarza...
* System elektronicznej informacji... - No jeśli ma to działać tak jak na Rondzie Reagana i Placu Powstańców Wlkp. - to powodzenia życzę
No może jeszcze zastosowanie dwukierunkowego wagonu, czyli uniknięcie w ten sposób budowy dużej pętli (teren można będzie wykorzystać na zaplanowane w tym miejscu np. parkingi...
* Jak się popatrzy na mapę przebiegu T+, to większość jego trasy biegnie dotychczasowymi torowiskami, chyba że miasto planuje wyłączyć po jednej nitce drogi pod torowisko T+.Zintegrowany System Transportu Szynowego we Wrocławiu i aglomeracji wrocławskiej pisze: Główne cechy odróżniające Tramwaj Plus od tramwaju klasycznego:
* wydzielone z ruchu innych środków transportu torowiska tramwajowe
* priorytet na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną
* wszystkie przystanki wyłącznie w formie wysepek przystankowych nowy, niskopodłogowy (min. 70% niskiej podłogi) tabor, przystosowany do poruszania się w dwóch kierunkach
* system elektronicznej informacji pasażerskiej odrębny wizerunek (kolorystyka, logo, system oznakowania rozkładów jazdy itp.)
* Priorytety na skrzyżowaniach? ?Jakoś tego nie widzę. Zobaczmy jak dziś się blokują skrzyżowania przez tramwaje i ruch uliczny...
* Przystanki - bez komentarza...
* System elektronicznej informacji... - No jeśli ma to działać tak jak na Rondzie Reagana i Placu Powstańców Wlkp. - to powodzenia życzę
Jutro o 10.00 na stronie www.wroclaw.pl rozpocznie się głosowanie dotyczące malowania Skody 19T.
Poniżej propozycje malowania: trzy pierwsze to propozycje Urzędu Miasta, czwarta to wspólna propozycja Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia oraz Wrocławskiego Forum Komunikacyjnego. Głosujemy oczywiście na propozycję nr 4
Poniżej propozycje malowania: trzy pierwsze to propozycje Urzędu Miasta, czwarta to wspólna propozycja Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia oraz Wrocławskiego Forum Komunikacyjnego. Głosujemy oczywiście na propozycję nr 4
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751 ... mwaju.html
Tutaj jest napisane, że głosować można będzie od poniedziałku. Dziwnym trafem, kiedy ja chciałem oddać głos, to głosowanie 'padło'
Tutaj jest napisane, że głosować można będzie od poniedziałku. Dziwnym trafem, kiedy ja chciałem oddać głos, to głosowanie 'padło'
...co może niezbyt "nowocześnie" wygląda przy innych propozycjach, ale lepsze to, niż krasnoludki wyglądające jak grzybki-halucynogenki czy ten pierwszy schemat malowania...Lopez pisze:Przy okazji jest to też projekt najbardziej konserwatywny.
I że haker najwięcej głosów przypisał schematowi niebieskiemu i niebiesko-seledynowemu... Zbieg okoliczności?Adam_pl pisze:Tutaj jest napisane, że głosować można będzie od poniedziałku.
Na to wygląda. Zapewne chodzi o to, by nowe tramwaje nie były takie nudne, monotonne;plocmaster pisze:Oni naprawdę to rozważają?
IMO te krasnoludki-halucynogenki można by umieścić na niebiesko-białych ©kodach, ale tak, jak umieszcza się reklamy - zawsze można zdjąć, no i łatwiej utrzymać niż gdyby był namalowane.
Ok. Czekam, na info... a póki co ja już wykombinowałem coś na "szybko". Mam nadzieję, że się spodoba9507 pisze:J: jakoś tydzień zdajsię, damy znać jak się skończy
http://www.transport131.webpark.pl/