Przetargi na dostawę nowych tramwajów

DAB

Post autor: DAB »

Jessi pisze:Przy ulicy Powstańców Śląskich, To ta droga którą można dojechać na Bielany.
Oto Ci chodziło? Nie wiedziałeś gdzie ona jest?
Chodzi mi o specjalną aparaturę :)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Specjalna aparatura to kanał rewizyjny z nowoczesną aparaturą do kalibryzacji wózków. A Oporów to Oporów w tej kwestii nic się nie zmieniło.

bystrzak2000

Wrocław zamawia tramwaje

Post autor: bystrzak2000 »

Nie wiedziałem, gdzie to umieścić, więc niech będzie tutaj :)

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu ogłasza przetarg ograniczony na dostawę 2 składów tramwajowych dwuwagonowych, jednokierunkowych, wysokopodłogowych oraz 4 tramwajów trzyczłonowych z częścią niskopodłogową:
1) Każdy ze składów tramwajowych powinien posiadać 2 wagony 4 osiowe, z których każdy ma 3 sztuki drzwi odkładanych, przetwornice statyczne, napęd asynchroniczny oraz nowoczesny wygląd zewnętrzny.
2) Każdy z tramwajów powinien posiadać maksymalnie 8 osi, 5 sztuk drzwi odkładanych, napęd asynchroniczny, przetwornice statyczne, nowoczesny wygląd zewnętrzny oraz więcej niż 20% niskiej podłogi w części środkowej tramwaju.
Termin wykonania: 31.12.2007. Kryteria udzielenia zamówienia: najniższa cena. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 15.06.2007. Szczegóły: http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option ... 32&lang=pl

ppln

Post autor: ppln »

Protramy będą. 2 wysokie złomy i 3 niskie. Chociaż równie dobrze może być 5 sztuk czegoś lepszego (nieścisłość w warunkach)
bystrzak2000 pisze:oraz więcej niż 20% niskiej podłogi w części środkowej tramwaju.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

204WrAs i 205WrAs.
Dobre busy macie tam we Wrocu, ale z tramwajami wam zupełnie nie idzie.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

plocmaster pisze:204WrAs i 205WrAs.
Dobre busy macie tam we Wrocu, ale z tramwajami wam zupełnie nie idzie.
204 to faktycznie nieporozumienie, ale 205 za swoją cenę, to się opłaca kupić, zwłaszcza że MPK kupuje to za własne pieniądze (a dokładniej z kredytu) bez żadnych dopłat z UE, czy innego PFRON-u. Na coś lepszego przyjdzie czas, ale to najwcześniej za 2 lata :)
Nie można zapomnieć, że w tym roku przybędzie jeszcze 9 Skód, które MPK też musi zpłacić.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A nie dało rady zamówić pięciu - sześciu 205WrAS? Szmalu nie starczyło?
bystrzak2000 pisze:Na coś lepszego przyjdzie czas, ale to najwcześniej za 2 lata
Może jakieś konkrety? :chytry:
plocmaster pisze:Dobre busy macie tam we Wrocu, ale z tramwajami wam zupełnie nie idzie.
Dobre i to, ważne, że coś się dzieje. Z resztą i tak nie przebije naszego kontreaktu na 123N :D
ppln pisze:Protramy będą. 2 wysokie złomy i 3 niskie. Chociaż równie dobrze może być 5 sztuk czegoś lepszego (nieścisłość w warunkach)
bystrzak2000 pisze: oraz więcej niż 20% niskiej podłogi w części środkowej tramwaju.
205WrAS ma dokładnie 22,04%. Ale przyznam, że mam cichą nadzieję, że może się jednak objawi tajemniczy 206WrAS...? ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:A nie dało rady zamówić pięciu - sześciu 205WrAS? Szmalu nie starczyło?
MPK udało się wziąć kredyt - 19 mln zł. brutto. Za te pieniądze można było kupić 5 205WrAs, albo 4 205WrAs i 2 składy 204WrAs. Wybrano to drugie.
TLG pisze:Może jakieś konkrety? :chytry:
Wiedziałem, że zapytasz ;)
Wieloletni Plan Inwestycyjny Wrocławia na lata 2007-2011 przewiduje dwa duże projekty tramwajowe:
1. „Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – etap I” który ma być wykonany w latach 2007-2011 i opiewa na kwotę 600.000.000 zł. Jego elementami są:
- budowa i modernizacja trasy tramwajowej łączącej osiedla Gaj i Kozanów w celu wykreowania pierwszej linii systemu Tramwaj Plus (numeru linii brak, bo torowisk brak)
- modernizacja trasy tramwajowej łączącej osiedle Leśnica z Wielką Wyspą w celu wykreowania drugiej linii systemu Tramwaj Plus (linia 10)
- modernizacja trasy tramwajowej łączącej Wielką Wyspę z osiedlem Oporów, w celu wykreowania Trasy Średnicowej Wschód – Południowy Zachód (linia 4)
- system obszarowego zarządzania i sterowania ruchem we Wrocławiu dla istniejących i planowanych Tras Średnicowych oraz linii systemu Tramwaj Plus
- rozbudowa węzłów przesiadkowych oraz innych elementów służących integracji systemu szynowego z innymi systemami transportu.
Pierwsze 3 projekty zakładają zakup taboru.
2. „Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – etap II” który ma być realizowany w latach 2009-2010 i opiewa na kwotę 880.000.000 zł. Niestety nie wiadomo jeszcze, co zawiera ten projekt, choć są pewne przypuszczenia i zakup nastąpnych tramwajów też tam powinien być.

Wszystko to oczywiście ma być współfinansowane przez UE, o ile oczywiście Wrocław otrzyma dotację.
TLG pisze:205WrAS ma dokładnie 22,04%. Ale przyznam, że mam cichą nadzieję, że może się jednak objawi tajemniczy 206WrAS...? ;)
To na pewno będzie 205, a na 206 to chyba trzeba będzie jeszcze poczekać ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

bystrzak2000 pisze:To na pewno będzie 205, a na 206 to chyba trzeba będzie jeszcze poczekać
Wydawało mi się, że 206 ma być już bardzo niedługo pokazana, może w pierwszej połowie tego roku. Coś się pozmieniało?

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Lopez pisze:Wydawało mi się, że 206 ma być już bardzo niedługo pokazana, może w pierwszej połowie tego roku. Coś się pozmieniało?
Prawdę mówiąc pierwsze słyszę, aby 206 miała być pokazana w tym roku ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

bystrzak2000 pisze:Prawdę mówiąc pierwsze słyszę, aby 206 miała być pokazana w tym roku
Wydaje mi się, że coś takiego czytałem kiedyś na ich stronie. A kiedy w takim razie spodziewana jest premiera, jeśli jest?
W sumie Protram jest jako firma jest nawet całkiem OK i za jakiś czas Wrocław może być na prawdę w świetnej sytuacji mając pod ręką dobre, tanie pojazdy od lokalnego producenta.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Lopez pisze:A kiedy w takim razie spodziewana jest premiera, jeśli jest?
Nie wiadomo. Jeśli projekt tramwaju będzie gotowy, to MPK ogłosi stosowny przetarg na jego dostawę i wtedy wszystko będziemy już wiedzieli :)

Lopez

Post autor: Lopez »

bystrzak2000 pisze:Nie wiadomo. Jeśli projekt tramwaju będzie gotowy, to MPK ogłosi stosowny przetarg na jego dostawę i wtedy wszystko będziemy już wiedzieli
Niezłe jaja :retard: To się nazywa kooperacja.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie lepiej podpisać jakąś umowę typu „łykamy Protramy bez przetargu, i w ogóle”?

Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:Nie lepiej podpisać jakąś umowę typu „łykamy Protramy bez przetargu, i w ogóle”?
Właśnie tego się legalnie zrobić nie da. W każdy razie tego typu "ustawione" przetargi to też czynności pozorne, zmierzające do obejścia prawa. Nie powinno być to wg mnie dopuszczalne.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:Właśnie tego się legalnie zrobić nie da.
„Przetarg na niewiadomo ile i jakich tramwajów przez x lat”? Z ustawieniem żaden problem, MPK ma tabor tylko 3 marek, z czego 1 obecnie nie występuje na rynku.

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie ma możliwości dokonania zakupu z wolnej ręki w taki sytuacji. Z jednej strony tramwaje jakie nam odpowiadają produkuje jedna firma i tylko do niej będzie skierowny "przetarg" (w istocie fikcja).
Natomiast zakup z wolnej ręki dopuszczalny jest, gdy:
- z obiektywnych przyczyn dany produkt znajduje się w ofercie tylko jednego podmiotu (a tramwaje produkuje nie tylko Protram...),
- konieczne jest wykonanie zamówienia natychmiast,
- odbył się konkurs i umowa zostaje podpisana ze zwycięzcą,
- dokupujemy coś do poprzedniego przetargu do wartości 20% zamówienia, albo
- do ostatniego przetargu na to samo zamówienie nikt się nie zgłosił
i jeszcze parę innych opcji bez większego znaczenia.
(wg ustawy prawo zamówień publicznych)

Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:
Lopez pisze:Nie ma możliwości dokonania zakupu z wolnej ręki w taki sytuacji.
W autobusach jakoś podobny system się sprawdza.
Tzn. jaki system się sprawdza?
plocmaster pisze:Przetarg na wszystko oddzielnie będziesz robił?
Właśnie o to chodzi, żeby obejść przetarg :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Protram do końca roku wyprodukuje 2 składy 204WrAs, 6 doczep do szczecińskich bulw, 4 wagony 205WrAs oraz wyremontuje kilkanaście składów stopiątek. A co przez ten czas zrobi FPS? Sami sobie odpowiedzcie ;)

[ Dodano: 29 Maj 2007 21:36 ]
A tymczasem FPS złożyła protest na warunki przetargu. Zakwestionowali m.in. "wowoczesny wygląd zewnętrzny" tramwajów oraz ilość wyprodukowanych tramwajów w ciągu ostatnich 3 lat. Większych szns nie mają, ale widać zaiteresowali się tym przetargiem.

Lopez

Post autor: Lopez »

Niestety dla Protramu taka sytuacja też może być na dłuższą metę niekorzystna, bo ciepłe gniazdko na miejscu i MPK, który kupi wszystko co wyprodukują może ich zniechęcić do pracy nad nowymi modelami i poszukiwaniem kolejnych klientów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tramwaje”