Przetargi na dostawę nowych tramwajów

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-06-14, 09:02

Kończąc temat 206WrAS dochodzę do wniosku, że to nic dziwnego, że zrezygnowano z tego pojazdu lub skierowano go do dalszych prac. Aranżacja wnętrza jak i brak odpowiedniej liczby drzwi to fatalne rozwiązania. Niemniej jednak mam nadzieję, że środki, które już skierowano na prace nad tym wagonem nie będą zaprzepaszczone i wagon ten będzie dopracowywany. Choćby dlatego, że z zewnątrz jest bardzo ładnym i zgrabnym pojazdem.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-06-15, 12:33

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/1012200.html
Marcin Torz - POLSKA Gazeta Wrocławska pisze:Wrocław kupił nowe tramwaje


W tym roku na wrocławskie tory trafi dwanaście nowych tramwajów. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne właśnie podpisało umowę z wrocławską firmą Protram.
Chodzi o cztery zwykłe, dwuwagonowe składy oraz osiem długich tramwajów, podobnych do tych, jakie jeżdżą po Wrocławiu już od kilku lat- głównie na liniach 2, 4 i 17. Mają one po 26,5 metra długości (o 4 metry mniej niż znane nam także tramwaje Skody) i mieszczą dwustu pasażerów. Za dwanaście nowych tramwajów MPK zapłaci w sumie 33 miliony złotych.

To właśnie te zakupy mają sprawić, że stare tramwaje, tzw. ogórki, faktycznie przestaną jeździć po Wrocławiu. MPK chciało z nich zrezygnować już w połowie maja, ale szybko okazało się, że to nierealne. "Ogórki" muszą nadal niemal codziennie jeździć po mieście, zastępując inne wozy, które się psują albo są konserwowane.

Nowe tramwaje będą jeździły na różnych liniach. - Z wyjątkiem czeskich skód, nasze wozy nie są przypisane do danych tras - wyjaśnia Iwona Czarnacka, rzeczniczka MPK.
Mimo że nowe tramwaje przyjadą do nas prosto z fabryki, to pasażerowie w pełni zadowoleni być nie mogą, bo w wagonach nie zostanie zamontowana klimatyzacja. - Nie mamy teraz pieniędzy na takie instalacje - rozkłada ręce Iwona Czarnacka.
Oznacza to, że w upalne dni wrocławianie będą zmuszeni jeździć w ukropie, a to na pewno nie zachęci części mieszkańców do przejazdów komunikacją miejską.

Pod tym względem lepiej będzie w kolejnych autobusach Mercedes Citaro. 33 takie wozy, każdy z klimatyzacją, trafią do Wrocławia we wrześniu. To już ostatnia partia dostarczana w ramach podpisanego w ubiegłym roku wielkiego kontraktu, zakładającego dostawę 100 autobusów. 67 mercedesów już jeździ po Wrocławiu.

Kolejne dostawy nowego taboru Wrocław planuje dopiero na rok 2011. Wtedy na torach pojawią się Tramwaje Plus.28 takich wagonów już produkuje dla nas Skoda. Pojadą od Sępolna do Leśnicy i nową linią z Gaju na Kozanów i Maślice. MPK w 2011 roku kupi też cztery niskopodłogowe tramwaje, które pojadą z Oporowa na Biskupin.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-06-15, 21:16

bystrzak2000 pisze:MPK w 2011 roku kupi też cztery niskopodłogowe tramwaje, które pojadą z Oporowa na Biskupin.
Łał, normalnie aż cztery... :rotfl:
bystrzak2000 pisze:to pasażerowie w pełni zadowoleni być nie mogą, bo w wagonach nie zostanie zamontowana klimatyzacja.
A mają zamiar zrobić to później, czy będze tak przez najbliższe 40 lat?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29373
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-09, 11:59

Czy ja mógłbym prosić kolegów z Wrocławia o wypisanie mi nazw ulic, po których w niedalekiej przyszłości przejedzie "Tramwaj +".

Z Waszych wcześniejszych postów wiem tylko tyle, że będą dwie linie:

1 linia - łącząca osiedla Kozanów i Gaj
2 linia - miała łączyć os. Leśnica z Wielką Wyspą (czy to jest jeszcze aktualne ?)

9507
Posty: 2899
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2009-07-09, 14:35

2. propozycja jest aktualna ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-07-09, 20:57

J-31 pisze:1 linia - łącząca osiedla Kozanów i Gaj
(STADION MIEJSKI - Pilczycka - Nadrzeczna - Gwarecka - Dokerska - Kozanowska)/(GÓRNICZA) - Pilczycka - Popowicka - Milenijna - Legnicka - pl. Jana Pawła II - Podwale - Piłsudskiego - Stawowa - Borowska - Sucha - Hubska - Bardzka - Świeradowska - GAJ
J-31 pisze:2 linia - miała łączyć os. Leśnica z Wielką Wyspą (czy to jest jeszcze aktualne ?)
LEŚNICA - Kosmonautów - Lotnicza - Legnicka - pl. Jana Pawła II -> Ruska (<- św. Mikołaja) - Kazimierza Wielkiego - Oławska - Traugutta - "pl. Społeczny" - Most Grunwaldzki - pl. Grunwaldzki - Most Szczytnicki - Różyckiego - Paderewskiego - Mickiewicza - SęPOLNO

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29373
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-10, 08:47

Bystrzak2000 - wielkie, ogromne dzięki :P :P

Dokładnie o taki opis prosiłem. Bardzo mi się to sprzyda, ponieważ chciałbym zajrzeć do wszystkich tych miejsc. Jestem ich bardzo ciekawy :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-08-03, 00:30

Na końcówkę Gaj jest zamiar skierowania tylko tej jednej linii (Gaj -Stadion Miejski), czy stworzą jeszcze jakąś, która by tam kończyła bieg (pojazdy wahadłowe mogą przecież korzystać z normalnych, istniejących już pętli)?

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-08-04, 13:15

No na razie ma być jedna linia.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5403
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-08-20, 16:50

Wraca głosowanie nad kolorem wrocławskich tramwajów

Od jutrzejszego południa do godziny 12 w środę internauci będą mogli wybrać, na jaki kolor pomalowane zostaną wozy Tramwaju Plus.

Te wyróżnione linie będą za dwa lata wozić pasażerów z Gaju na Kozanów i stadion na Maślicach oraz z Biskupina do Leśnicy.

Internauci na stronie http://www.wroclaw.pl mają zdecydować, które z czterech propozycji pomalowania tych wozów trafią na wrocławskie ulice. Trzy przygotowali urzędnicy, a czwartą miłośnicy tramwajów.

Urzędnicy już dwa razy uruchamiali głosowanie i dwa razy musieli z niego zrezygnować, bo wyniki były zmanipulowane. Część internautów używała programów komputerowych, by zwiększyć szanse niektórych propozycji. Tym razem przed głosowaniem trzeba będzie wpisać specjalny kod z obrazka. Dzięki temu sonda ma być zabezpieczona przed programami.
¬ródło: http://www.polskatimes.pl/gazetawroclaw ... ,id,t.html

Już to widzę... same zabezpieczenie oparte na captcha nie wystarczy, ostatnie przypadki pokazały jak są one podatne na złamanie, o czym świadczą m.in. złamane zebezpieczenia Google, Microsoftu i Yahoo!. W dodatku takie zabezpieczenie jest jednym z najbardziej znienawidzonych przez internautów, rzeczy w internecie, oprócz spamu. http://pornel.net/captcha

Już nie wspominając, że mimo captchy, można głos zaliczyć przez proxy i to bez stosowania żadnych zewnętrznych programów... tylko samą przeglądarką.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29373
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-08-20, 17:14

Kędzior - a czy oni zdążą wybudować linię na Kozanów, skoro to ma być już za dwa lata ? ;)

mpConroe

Post autor: mpConroe » 2009-08-21, 13:19

Wejdź na http://tramwaje.um.wroc.pl i zagłosuj na malowanie niebieskie z dwoma białymi pasami.
Pamiętaj, że nad obrazkiem z kodem jest informacja, które znaki musisz wpisać (np. pierwszy i 3 ostatnie).
W trosce o wrocławskie tramwaje, rozsyłajcie powyższą informację znajomym ;) .
Ktoś z administracji mógłby się pokusić o rozesłanie prywatnej wiadomości każdemu z użytkowników forum :) .

Kamil

Post autor: Kamil » 2009-08-21, 23:07

Taka sama dupa z tą ankietą jak wcześniej... Wystarczy usuwać ciasteczka i głosować ile się chce...

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-11-30, 12:50

Jak się okazuje MPK do dzisiaj nie podpisało umowy z Protramem na dostawę 4 składów 204WrAs i 8 wagonów 205WrAs. Miasto (właściciel MPK) unieważniło przetarg i MPK kupi tylko dwa wagony 205WrAs, a Protram wyprodukował już nieco więcej, dzięki czemu Protramowi grozi teraz upadłość. MPK planuje na przyszły rok modernizację 12 składów stopiątek, co ma uratować zakład. Ponadto ma być przetarg na 8 tramwajów częściowo niskopodłogowych, ale nie wiadomo, czy będzie on ustawiony pod 206WrAs. Nieco informacji można znaleźć tutaj: http://www.gazetawroclawska.pl/fakty24/ ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29373
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-11-30, 13:05

bystrzak2000 pisze:Jak się okazuje MPK do dzisiaj nie podpisało umowy z Protramem na dostawę 4 składów 204WrAs i 8 wagonów 205WrAs. Miasto (właściciel MPK) unieważniło przetarg i MPK kupi tylko dwa wagony 205WrAs, a Protram wyprodukował już nieco więcej, dzięki czemu Protramowi grozi teraz upadłość.
Oops. No to MPK nieźle załatwiło Protram. Czemu władze Wrocławia unieważniły tamten przetarg ? Co im nie odpowiadało ? Kasa ? :confused:

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-11-30, 13:50

J-31 pisze:Czemu władze Wrocławia unieważniły tamten przetarg ? Co im nie odpowiadało ? Kasa ? :confused:
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Z drugiej strony oszczędzono nam kolejnych wysokopodłogowych składów. Tak źle, tak niedobrze.

Lopez

Post autor: Lopez » 2009-11-30, 16:44

bystrzak2000 pisze:Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Z drugiej strony oszczędzono nam kolejnych wysokopodłogowych składów. Tak źle, tak niedobrze.
Czemu w takim razie miasto nie zacznie kupować 206? Byłby to pewnie tramwaj o niebo tańszy niż którykolwiek z konkurentów.
Drugie wyjście to wypuszczenie Protramu na otwarte wody i zakończenie takiej więzi, jaka jest obecnie. Wliczyć w to trzeba oczywiście, że firma sobie nie poradzi i pójdzie na dno jak "Titanic".

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-11-30, 19:53

Lopez pisze:Czemu w takim razie miasto nie zacznie kupować 206? Byłby to pewnie tramwaj o niebo tańszy niż którykolwiek z konkurentów.
To też ma być przetarg na 8 wozów. Jednak na dziś nie jestem w stanie powiedzieć, czy MPK będzie chciało kupić 206WrAs, bo opinie o tym wozie były dość krytyczne.
Ogólnie tramwaje z Protramu nie są takie dobre jak się wydaje. 204 psują się na umór (niektóre miały już kilkukrotnie wymienianie silniki), a 205 mają problemy ze skrajnią i ciasnymi łukami.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29373
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-12-01, 09:58

Lopez pisze:Czemu w takim razie miasto nie zacznie kupować 206? Byłby to pewnie tramwaj o niebo tańszy niż którykolwiek z konkurentów.
bystrzak2000 pisze:To też ma być przetarg na 8 wozów. Jednak na dziś nie jestem w stanie powiedzieć, czy MPK będzie chciało kupić 206WrAs, bo opinie o tym wozie były dość krytyczne.
Podejrzewam, że tym razem Protram będzie już ostrożny przy budowie - potencjalnych - 206-stek. Pewnie poczekają na podpisanie umowy.

No, ale... póki co jest problem z wybudowanymi 205-tkami. Jak sądzisz. Co Protram teraz zrobi z tymi wagonami. Skoro MPK chce kupić mniej - niż zaplanowano w przetargu - wagonów ? ;)

Czy jest jakaś szansa na zbycie ich gdzieś indziej ? ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2009-12-01, 11:35

J-31 pisze:No, ale... póki co jest problem z wybudowanymi 205-tkami. Jak sądzisz. Co Protram teraz zrobi z tymi wagonami. Skoro MPK chce kupić mniej - niż zaplanowano w przetargu - wagonów ? ;)

Czy jest jakaś szansa na zbycie ich gdzieś indziej ? ;)
Ciężko mi odpowiedzieć, bo nie wiem ile dokładnie tramwajów więcej zrobił Protram lub jak zaawansowana jest ich budowa. Jeśli coś jednak zrobili, to pewnie będą próbować sprzedać gdzie indziej. Może Tramwaje Śląskie się skuszą :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tramwaje”