Konstal 102Na

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Ja użyje zwrotu jednego z użytkowników z któregos forum tylko juz nie pamiętam, którego. To jest esencja Polskich torów. Dla mnie to są kultowe tramwaje i oby jeździły jak najdłużej. Nawet ceną nowych niskopodłogowych. 102N zwany we wrocku potocznie Kanciakiem jeździ juz jako tramwaj muzealny, ale 102Na normalnie kursują i bardzo mnie to cieszy. :D :D :D

Profesor

Post autor: Profesor »

102N i 102Na . Sa to wspaniałe tramwaje . W krakowie zostały one tylko jako zabytki . Remontowane przez miłosników . Ciesza oko na licznych kwestach i imprezach komunikacyjnych . Jest to legenda . Miodzio

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Zgadzam się z tobą Profesorze i zarazem zapraszam do Wrocławia tu ujrzysz je bez większych problemów :D

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Wcale nie jest powiedziane ze 102N pobiera mniej pradu niz 105N/Na. Wrecz przeciwnie - stodwojka ma ubozszy system rozruchu bez zmiany polaczen grup silnikow z szeregowwego na rownologle co zwieksza pobor pradu. Zmiane polaczen wprowadzono dopiero w wagonach 102Nd

Awatar użytkownika
204wras
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 356
Rejestracja: 2006-06-02, 20:57
Lokalizacja: Wrocław Bronx

Post autor: 204wras »

Cóż 102N/Na są esencją polskich torów, nie wyobrażam sobie Wrocławia bez nich bez tego jednego reflektora i bez drzwi harmonijkowych. Szkoda że są one kasowane.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No niestety. Trzeba się rozwijać. Tak jak kiedyś "ogórki" zostały zastąpione przez inne autobusy, tak obecnie we Wrocławiu 102-ki są stopniowo zastępowane przez inne, nowsze tramwaje... chociaż wiem, że za chwilę dostanie mi się za słowo "nowsze" :chytry:

No, ale jednak MPK ma trochę nowych Skód, a także wagonów typu 205WrAs - a przecież będzie ich więcej ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

J-31 pisze:we Wrocławiu 102-ki są stopniowo zastępowane przez inne, nowsze tramwaje...
J-31 pisze:chociaż wiem, że za chwilę dostanie mi się za słowo "nowsze"
Dlaczego? Przecież wszyscy wiedzą, że to wredne Skodziny 16T wypierają 100dwójki z miasta. 205WrAsy też może troszkę, ale to Skodziny mają za zadanie eksterminację 102Na :diabeł: :cry:
(w radiu mówili ;) )

Co oczywiście nie znaczy, że Skody nie są fajne (bo fajne są :razz: ), ale wolałbym, żeby 100dwójki jeszcze sobie pojeździły :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

We Wrocławiu, w związku z nieodpowiednią przednią szybą, dokonano modyfikacji wagonów 102N. Przebudowano je z przodu na wzór 102Na, jednak posiadały one zamiast pierwszego skrzydła pierwszych drzwi pojedyncze okienko (rozwiązanie podobne do tego w GOPie), "film" był lekko kanciasty (jak w warszawskich 13N), a wokół podstawy pantografu pozostała szara osłona. Zdjęcia i nformacje tu:
http://komunikacja.we.wroclawiu.net/102n.html
Chcę się zapytać, czy tak przebudowane stodwójki jeszcze jeżdżą, czy w ogóle jeszcze istnieją :?:
Ostatnie dwa egzemplarze miały numery 2001 i 2003. :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

PAFAWAG pisze:Chcę się zapytać, czy tak przebudowane stodwójki jeszcze jeżdżą, czy w ogóle jeszcze istnieją :?:
Ostatnie dwa egzemplarze miały numery 2001 i 2003. :)
#2003 od zawsze był 102Na, tylko miał dzwona i zamontowali mu przód od trzynastki.
Poza tym oba wozy istnieją i stoją obecnie na Borku.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

A ja mam dość nietypowe pytanie dla krakowskich użytkowników KMF:
Jak wyglądał 102N #106 (ex. #206), zanim został sprzedany do Wrocławia (późniejszy #2110 i obecny #2002) ?

Czy wyglądał tak samo jak później we Wrocławiu:
Obrazek

czy może wyglądał podobnie, jak teraz wygląda #203?
Obrazek

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Ja mam pytania odnośnie wszystkich 102Na, jakie się przewinęły przez MPK Wrocław.

Konkretnie:

Ile ich było? :?: Jakie posiadały numery inwentarzowe, od którego do którego :?:

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Pojazdów : 84

Numery taborowe od #2001 do #2082

Pojazdy były złomowane, przerabiane, sprzedawane. Więc podałem numery taborowe obecne i te które były kiedyś ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Skoda 16T pisze:Numery taborowe od #2001
Ale te pierwsze numery to przecież były 102N (później przerabiane), a mi chodzi o same 102Na ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Najpierw to były 102Na a potem je skasowali/sprzedali. 102N miały wtedy inne numerki ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Nie barzdo. #2001 i #2002 to były 102N. #2001 został przerobiony na 102Na, a los #2002 jest nieznany (podobno został sprzedany do Szczecina i tamże przerobiony na Na, ale 100% pewności nie ma).

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

No a reszta numerów do 2010 to 102Na były/jeszcze są? ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

PAFAWAG pisze:No a reszta numerów do 2010 to 102Na były/jeszcze są? ;)
Tylko 2001 i 2002 były 102N. Pozostałe to Na.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

2003 też kiedyś 102N, potem zaś dostał kabinę z Warszawskiej parówy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ep40 pisze:2003 też kiedyś 102N, potem zaś dostał kabinę z Warszawskiej parówy.
Nie całkiem. One nie dostawały kabin z 13N, jedynie podczas rekonstrukcji ścian przedniej i tylnej otrzymywały podobne "filmy".

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

ep40 pisze:2003 też kiedyś 102N
Nigdy nie był on 102N.
http://wroclaw.hydral.com.pl/24544,foto.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tramwaje”