Konstal 102Na
Około 10.
Kilka z nich pocięto na zajezdni, zaś pozostałości odkupiło złomowisko.
Generalnie, to w tym tygodniu można spotkać na mieście przynajmniej 2 stodwójki. #2072 na Awaryjnym
jakiś inny (wczoraj był #2069) na linii 14/20
No i jeszcze cotygodniowo pewien pracownik Nadzoru Ruchu robi sobie przejazd zamknięty po wrocławskiej sieci otablicowany jako Awaryjny (R). Nie podstawia się za uszkodzone składy.
M.in. poleciała: #2017, #2024, #2018, #2023.stoker pisze:Czy tnie się już jakieś wagony ?
Kilka z nich pocięto na zajezdni, zaś pozostałości odkupiło złomowisko.
Generalnie, to w tym tygodniu można spotkać na mieście przynajmniej 2 stodwójki. #2072 na Awaryjnym
jakiś inny (wczoraj był #2069) na linii 14/20
No i jeszcze cotygodniowo pewien pracownik Nadzoru Ruchu robi sobie przejazd zamknięty po wrocławskiej sieci otablicowany jako Awaryjny (R). Nie podstawia się za uszkodzone składy.
A czy Orientujesz się, po co pracownik NR robi objazd sieci wagonem tramwajowym ? Jaki jest cel tego objazdu ?Kędzior pisze:No i jeszcze cotygodniowo pewien pracownik Nadzoru Ruchu robi sobie przejazd zamknięty po wrocławskiej sieci otablicowany jako Awaryjny (R). Nie podstawia się za uszkodzone składy.
¬ródło: Gazeta Wyborcza WrocławPo 40 latach MPK wycofuje stare tramwaje
W ten weekend po raz ostatni na trasy wyjadą tramwaje 102N. Popularne przegubowce przez 40 lat kursowały po ulicach Wrocławia. Teraz trafią na złom
W grudniu 1969 roku wrocławskie MPK - jak donosiła ówczesna prasa - dostało dwa "pierwsze nowoczesne, szybkobieżne, wielkopojemne, przegubowe wagony 102N, wyprodukowane przez chorzowski Konstal".
Czerwono-kremowe pojazdy o kanciastej stylistyce pomostów trafiły na zajezdnię Dąbie i początkowo obsługiwały linię 10 (Biskupin - Rynek) i 12 (Biskupin - PaFaWag). W kolejnych latach do Wrocławia docierały przegubowce oznaczone jako 102Na, posiadające charakterystyczny zaokrąglony przód. Cześć z nowo dostarczonych pojazdów posiadała inne barwy - niebiesko-kremowe, którymi początkowo wyróżniano tramwaje będące "darem" wrocławskich zakładów pracy dla mieszkańców miasta. Wkrótce niebieski kolor zagościł także na burtach innych wagonów, stając się ponownie barwą wrocławskich tramwajów.
Ogółem w latach 1969 - 1973 MPK Wrocław otrzymał aż 104 wagony generacji 102N. W swojej 40-letniej historii kursowały one praktycznie na każdej wrocławskiej linii tramwajowej, jednak ich domeną były trasy 6, 7, 8, 13, 14, 17 i 20. W drugiej połowie lat 80. na linii 17 zagościły także dwuwagonowe składy przegubowców.
Po powodzi w 1997 roku "stodwójki" charakteryzujące się mniejszym poborem prądu mogły kursować tam, gdzie napotykano na problemy z zasilaniem sieci trakcyjnej. Obsługiwały także linie nocne.
W niedzielę przewiozą ostatnich pasażerów. Potem do grudnia będą jeszcze wykorzystywane jako wozy zastępcze w przypadku różnych awarii, ale nie będą już używane w regularnej komunikacji. MPK zdecydowało się je zezłomować.
W ostatnie kursy tramwaje 102N wyruszą na liniach 2, 4, 14, 17 i 20. Jak radziły sobie przez 40 lat we Wrocławiu, będzie można dowiedzieć się z plakatów wywieszonych w wagonach.
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751 ... mwaje.html
Ech...
Przynajmniej zdążyłem w ferie na pożegnanie nagrać #2072 i #2028, oba na 14...
[ Dodano: 2009-05-22, 18:00 ]
Ostatni planowy kurs 102Na (#2009, 20) odbył się dzień po mojej wizytacji - 17.05.2009.
Artykuł w Moim Mieście Wrocławiu:
http://www.mmwroclaw.pl/4147/2009/5/18/ ... nged=true# -
Może ktoś chce? Od 8000 PLN
http://www.mmwroclaw.pl/4182/2009/5/21/ ... anged=true
Przynajmniej zdążyłem w ferie na pożegnanie nagrać #2072 i #2028, oba na 14...
[ Dodano: 2009-05-22, 18:00 ]
No faktycznie w niedzielę, ale nie tamtą...Adam_pl pisze:W niedzielę przewiozą ostatnich pasażerów
Ostatni planowy kurs 102Na (#2009, 20) odbył się dzień po mojej wizytacji - 17.05.2009.
Artykuł w Moim Mieście Wrocławiu:
http://www.mmwroclaw.pl/4147/2009/5/18/ ... nged=true# -
Może ktoś chce? Od 8000 PLN
http://www.mmwroclaw.pl/4182/2009/5/21/ ... anged=true
No to niestety nie będę miał pecha, ponieważ we Wrocławiu zamierzam być w tym roku, ale najwcześniej dopiero w lipcu - jeśli uda mi się znaleźć jakiś hotel.Kędzior pisze:Zaj. Borek dostała kilka dodatkowych brygad i z tego względu stowójki wyjadą na miasto od 1 czerwca i będą jeździć liniowo około dwóch tygodni.
(...)
Tak więc - J-31, jak chcesz złapać stodwójkę we Wrocławiu - to jest ostatni dzwonek
Zresztą za bardzo mnie to nie martwi, ponieważ mnie bardziej interesuje miasto i aktualny tabor MPK (ze szczególnym naciskiem na Skodę i Protramy). 102-ką najeździłem się już po Poznaniu
Generalnie istotnie tak jest, żeby szkolący się na motorniczego nabrał odpowiednich odruchów i nauczył się reakcji. Ale trochę to jednak dziwi z tej perspektywy. Kiedy sam uczyłem się jeździć to dawałem hamowanie tak, że za plecami miałem zbiórkę9507 pisze:@TLG: wszyscy tak sądzą, ale cóż, zawsze nauczysz kiedy zacząć hamować itp.
Czyli prawdopodobieństwo że przyjeżdżając na fotki spotkam jakiś wóz na linii jest mało prawdopodobne ?9507 pisze:Coś tam jeździ, ale to zależy jaki dzień/ile wozów ma awarię. Największe prawdopodobieństwo spotkania 102Na jest na L (nauka jazdy) lub 12R (linia widmo na trasie WPP-Plac Grunwaldzki-ZOO).
Czy planowane jest jakieś pożegnanie 102Na ?