Linia tramwajowa na Biskupin
Linia tramwajowa na Biskupin
Temat do dyskusji o linii tramwajowej na Biskupin.
Re: Linia tramwajowa na Biskupin
http://bip.zdium.wroc.pl/?zadania=wymia ... roclawiu-2
Przetarg na wymianę szyn tramwajowych i podkładów w torze tramwajowym na pętli tramwajowej ZOO.
Przetarg na wymianę szyn tramwajowych i podkładów w torze tramwajowym na pętli tramwajowej ZOO.
Re: Linia tramwajowa na Biskupin
No i miało być szybko, a remont się przedłuży i to dość sporo.
https://wroclaw.tvp.pl/49656672/remont- ... dni-drzewa
https://wroclaw.tvp.pl/49656672/remont- ... dni-drzewa
To miała być jedna z największych inwestycji prowadzona przez wrocławskie MPK. Wymiana torowiska na Biskupinie na razie jednak została wstrzymana. Za decyzją stoi biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków. Prace wstrzymano w pobliżu starej dębowej alei, której zagrażała budowa.
O rozpoczęciu prac miasto informowało 25 lipca. Remont ruszył chwilę po specjalnie zorganizowanej z tej okazji konferencji. Nie na długo, bo dwa tygodnie później zareagował Miejski Konserwator Zabytków:
- W dniu 7.08.2020 r. Miejski Konserwator Zabytków we Wrocławiu wydał decyzję 907/2020, którą nakazał "niezwłocznie wstrzymać prace prowadzone na terenie nieruchomości w ciągu ul. Olszewskiego we Wrocławiu" - czytamy w piśmie Miejskiego Konserwatora Zabytków datowanego na 31 sierpnia.
Pismo jest odpowiedzią na wniosek złożony przez Ewę Domańską - mieszkankę Biskupina.
- Byliśmy zaniepokojeni sytuacją związaną z niechronionymi drzewami i prowadzonymi kolo nich pracami. Nasze dalsze dociekania doprowadziły do odkrycia, że prace prowadzono bez wymaganych pozwoleń i uzgodnień - mówi Ewa Domańska.
Zdaniem wrocławskiego MPK prace wstrzymano ze względu na konieczność opracowania nowego projektu. W przesłanym do mediów komunikacie czytamy, że od początku zakładano jak najpłytszą ingerencję, aby chronić system korzeniowy drzew.
- Tyle, że dopiero zdjęcie torów, podkładów a także podtorza pokazało, że niektóre z drzew mają korzenie stabilizujące na głębokości około 70 cm – mówi cytowany w komunikacie Tomasz Sikora, rzecznik MPK. - Wcześniej odkrywki robione przy pracach projektowych nie wskazywały, że dęby mają grube korzenie stabilizujące tak płytko. Ich ujawnienie wstrzymuje nasze prace. Musimy znaleźć inne rozwiązania technologiczne - deklaruje rzecznik.
Ewa Domańska zarzuca miastu, że nieprawidłowości związane z ochroną drzew towarzyszą inwestycji od samego początku.
- Drzewa nie były zabezpieczone. Zabezpieczono je dopiero po naszej interwencji. - Relacjonuje Ewa Domańska. - Jest wokół nich mocno ubity grunt poprzez jeżdżenie ciężkim sprzętem i składowanie starych podkładów, co uniemożliwia pobieranie wody i oddychanie. Jeżeli to się nie poprawi, to drzewa zaczną po prostu zamierać. Do tego uszkodzone zostały pnie i konary. Demontaż krawężników odsłonił tez system korzeniowy.
Głos w sprawie zabrał też Marek Szempliński z Zarządu Zieleni Miejskiej. Twierdzi on, że drzewa są pod dobrą opieką.
- Nasi pracownicy na co dzień monitorują ich stan, sprawdzamy też czy wykonawca właściwie dba i zabezpiecza drzewa – na przykład teraz, gdy zdjęto żwir podtorza. Korzenie zostały przykryte białą fizeliną, którą wykonawca remontu utrzymuje wilgotną. Na pewno będziemy współpracować z MPK i tak pracować, by drzewom nie stała się krzywda - deklaruje Marek Szempliński z ZZM.
Koszt inwestycji na Biskupinie to około 20 milionów złotych. Prace miały zakończyć się do końca roku. Przez wstrzymanie prac prace mogą się przedłużyć i być droższe. Jeśli drzewa zostały uszkodzone, to konsekwencje mogą być widoczne nawet za kilka lat.
Re: Linia tramwajowa na Biskupin
MPK ma po prostu pecha, najwyraźniej źle przygotowali się do tego remontu no i pani Ewa D. skutecznie im utrudniła życie. Bo faktycznie teraz będzie długo i drogo
Re: Linia tramwajowa na Biskupin
https://transportnews.eu/aktualnosci/zm ... 3-stycznia
Remont torowiska na Biskupinie – zmiany w komunikacji od 23 stycznia
W sobotę 23 stycznia br. rozpocznie się kolejny etap remontu torowiska na ulicy Olszewskiego. Kolejny etap obejmie przebudowę sieci trakcyjnej i zakończenie prac w rejonie skrzyżowania ulicy Olszewskiego i Spółdzielczej. Zmienią się trasy linii tramwajowych 2 i 10, oraz nocnych autobusowych 253 i 255.
Linie 1, 4 i 16 będą nadal kursować bez zmian do pętli ZOO.
Tramwaje linii 2 i 10 pojadą zmienioną trasą – od Ronda Reagana zostaną w obu kierunkach skierowane przez pl. Grunwaldzki, Most Szczytnicki, al. Różyckiego i Paderewskiego do pętli przy Stadionie Olimpijskim.
Tramwaje tych linii powrócą na trasę do Zajezdni Dąbie „Czasoprzestrzeń” w sobotę 6 lutego br.
Jednocześnie na swoje trasy powrócą linie nocne 253 i 255.
Linia 253 od ulicy Olszewskiego będzie kursować w obu kierunkach przez ulicę Bacciarellego i Monte Cassino.
Linia 255 od ulicy Olszewskiego pojedzie przez ulicę Spółdzielczą i Monte Cassino do pętli „Sępolno”.
Honorowanie biletów
Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 2 lub 10 będą mogli kontynuować podróż autobusem linii 701 na całej długości trasy lub tramwajami linii 1, 4 lub 16 na odcinku pl. Grunwaldzki – ZOO.
Powyższa zasada również będzie obowiązywała w kierunku powrotnym. Skasowany bilet będzie zachowywał ważność nie dłużej niż przez 70 minut.
Przypominamy, że pasażerowie posiadający bilet na daną linię okresową mogą podróżować:
wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.