Linia tramwajowa na Nowy Dwór
: 2017-12-30, 23:25
Umowa na dofinansowanie podpisana, ale przetarg na budowę się opóźni:
https://www.wroclaw.pl/dofinansowanie-n ... -podpisaneW urzędzie wojewódzkim podpisano dwie ważne umowy o dofinansowanie ze środków unijnych wrocławskich inwestycji tramwajowych. Chodzi o budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór oraz budowę linii tramwajowych na ul. Hubskiej i Popowickiej.
Umowy zostały podpisane w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim przez wiceprezydenta Macieja Bluja oraz Przemysława Gorgola, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
- Budowa trasy tramwajowej przez ul. Hubską i Popowicką to kontynuacja projektu rozbudowy torowisk, który rozpoczęliśmy w 2012 roku realizując trasę na Kozanów. Natomiast trasa tramwajowo-autobusowa na Nowy Dwór to wygodne połączenie dla mieszkańców dużych osiedli położonych w zachodniej części miasta. Przy okazji budowy trasy tramwajowo-autobusowej powstaną obiekty infrastruktury technicznej – wiadukty a także ścieżki rowerowe, chodniki i parkingi P&R – mówił Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia.
Tramwajem i autobusem wygodnie na Nowy Dwór
Trasa rozpocznie się na pl. Orląt Lwowskich, a zakończy przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Jej całkowita długość to 6,8 km. - Tramwaj zapewni mieszkańcom osiedla Nowy Dwór wygodny i sprawny dojazd do centrum miasta - mówi Marek Żabiński, zastępca dyrektora Departamentu Zrównoważonego Rozwoju UMW.
Trasa tramwajowa na Nowy Dwór sprawi, że prawie 14 000 osób uzyska dostęp od domu do tramwaju w odległości dojścia do 500 m- mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności DZR.- Na samym osiedlu Nowy Dwór taki dostęp zyska prawie 10 000 osób. Mamy nadzieję, że tramwaj z dużego osiedla do centrum miasta zachęci mieszkańców do zamiany samochodu na wygodny transport publiczny.
Przetarg na to zadanie ma być ogłoszony w pierwszym kwartale 2018 roku. Prace budowlane planowane są w latach 2018–2020, natomiast uruchomienie trasy, zgodnie z obecnym harmonogramem inwestycji, na pierwszą połowę 2020 roku. Całkowita wartość projektu- 246 MLN (dofinansowanie z UE 110 MLN).