Re: Linia tramwajowa na Nowy Dwór
: 2019-12-19, 19:38
Ja jeszcze się zastanawiam nad tym czy na ulicy Podwale wymienią całe torowisko od Pl Orląt Lwowskich do skrzyżowania z ulicą Sądową.
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
W tej chwili pierwsze sto metrów torowiska biegnącego równolegle do ul. Braniborskiej jest już zespawane i zabetonowane. Kolejne odcinki są układane. Na ul. Nabycińskiej pojawiła się nowa nawierzchnia. Natomiast na pl. Orląt Lwowskich drogowcy kończą powoli prace przy sieciach podziemnych.
Pierwsze sto metrów nowego torowiska, którym tramwaje pojadą na Nowy Dwór jest już zabetonowane. Wcześniej szyny zostały połączone metodą spawania termitowego. Inżynierowie wyposażyli je też w system antywibracyjny, tak aby tramwaje jeżdżąc po szynach robiły jak najmniej hałasu.
- Jeśli warunki pogodowe pozwolą drogowcy zaczną w ten sam sposób układać drugą nitkę torowiska. Cały czas w hucie produkowane są dla nas kolejne szyny. Powoli na trasie zaczną się również pojawiać słupy, które później będą podtrzymywać sieć trakcyjną. Ogólnie, można powiedzieć, że już ponad kilometrowy fragment nowej trasy ma swój korytarz – mówi Krzysztof Świercz ze spółki Wrocławskie Inwestycje.
Wiadukt nad ul. Smolecką zdemontowany
Prace toczą się również przy wiadukcie nad ul. Smolecką. Obiekt jest już w zasadzie w całości rozebrany. Fragment prowadzący do niego ma już ułożoną warstwę stabilizującą podłoże, pojawiły się też pierwsze krawężniki. Na ul. Nabycińskiej, która również zostaje przebudowana w ramach tej inwestycji pojawiła się już nowa nawierzchnia.
Robotnicy pracują teraz przy układaniu chodników. Na pl. Orląt Lwowskich gdzie drogowcy działają od listopada na pierwszym fragmencie jest w większości gotowa nowa kanalizacja. Niebawem wykonawca będzie się przygotowywał do przełożenia ruchu samochodowego na przeciwległy pas.
Przetargi na kolejne odcinki
Wrocławskie Inwestycje rozpisały już przetarg na kolejny odcinek torowiska od ul. Smoleckiej do skrzyżowania Strzegomskiej z ul. Rogowską. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul. Rogowskiej zakończony petlą jest w fazie projektowania. Przetarg na roboty ma zostać ogłoszony w przyszłym roku. Przypomnijmy. TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych! TAT pojedziemy w 2023 roku.
Na miły weekend. Na TAT robota wre..Na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Podwala jakoś czarno zaczyna się robić, a na łuczku przy Robotniczej tak bialutko. Betonik wiąże
A na TAT betonujemy kolejny odcinek międzytorza. Tym razem przy samym wiadukcie nad ulicą Smolecką.
Pamiętacie jak pokazywaliśmy Wam efektowne spawanie termitowe. Teraz trwa szlifowanie szyn w miejscach tych łączeń. Wszystko po to aby jeździło się wygodniej
Ścianka szczelna przy torach kolejowych To oznacza, że rozpoczęły się prace przy budowie drugiej podpory pod 160 metrowy wiadukt na TAT. Przy torach stoją już nowe szare słupy trakcyjne. Podczas tego etapu przebudujemy tu trakcję. Pierwsza podpora wiaduktu już pręży. W połowie czerwca dotrą do Wrocławia części konstrukcyjne tego olbrzymiego obiektu inżynierskiego.
Coraz okazalej wygląda też wiadukt nad ulicą Smolecką. Rośnie jak na drożdżach
Od soboty powrót linii autobusowych na pl. Orląt Lwowskich.W piątek około południa kierowcy będą mogli skorzystać przebudowanego z fragmentu ulicy Piłsudskiego i przejechać od placu Legionów w kierunku ul. Podwale i dalej do Jana Pawła II.
Wykonawca przebudował na tym odcinku sieci podziemne, ułożył rozjazdy, zabetonował międzytorze, ułożył asfalt.
Rośnie w oczach 160 metrowy wiadukt, którym nad torami kolejowymi przejadą na #TAT . Na olbrzymiej konstrukcji pojawiły się pierwsze poprzecznice i rygle. W kolejnych dniach pojawią się na budowie kolejne fragmenty wiaduktu, tym razem aż 36 metrowe. Zostaną zamontowane nad torami kolejowymi.
Zdjęcia w linku powyżej.W ramach prac związanych powstawaniem trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór, trwa budowa 22-metrowego wiaduktu nad ulicą Smolecką i 160-metrowego nad torami kolejowymi znajdującymi się w pobliżu ulic Robotniczej i Strzegomskiej.
Jacek Sutryk poinformował, że w nocy z poniedziałku na wtorek z Krakowa przyjechały 33-metrowe dźwigary kratownicowe wiaduktu na TAT. – W najbliższych tygodniach będą przygotowywane do montażu, a następnie montowane na podporach nad torami kolejowymi – zapowiada prezydent Wrocławia.
I dodaje, że obecnie trwają prace na pierwszych 25 metrach olbrzymiej konstrukcji, która powstanie w pobliżu ulic Robotniczej i Strzegomskiej.
– Obiekt będzie miał 160 metrów długości i przejadą po nim bezkolizyjnie nad torami kolejowymi tramwaje oraz autobusy. Koszt jego budowy to blisko 40 milionów złotych – podkreśla Sutryk.