Linia tramwajowa na Osobowice

Torowiska, pętle i przystanki, buspasy, Park & Ride
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Linia tramwajowa na Osobowice

Post autor: J-31 »

Ooops, czyli po remoncie Wrocław straci linię jednotorową. :confused:

Teraz inne miejsce Wrocławia. Osobowice. Niesamowicie zainteresował mnie rejon cm. Osobowickiego ze względu na torowisko tramwajowe. Czy w normalnym ruchu - czyli po za wakacjami - tramwaje nie są tam blokowane przez pozostałych uczestników ruchu ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

J-31 pisze:Niesamowicie zainteresował mnie rejon cm. Osobowickiego ze względu na torowisko tramwajowe. Czy w normalnym ruchu - czyli po za wakacjami - tramwaje nie są tam blokowane przez pozostałych uczestników ruchu ? ;)
Torowisko na Osobowickiej jest w dużej mierze wydzielone, jedyny wspólny fragment to odcinek pod wiaduktem kolejowym linii do Poznania. Tramwaje owszem, są tam czasem blokowane, ale przynajmniej zawsze kiedy tam bywam, przejazd tramwajem przez ten odcinek przebiega sprawnie.

Z autobusami linii 118, 119, 129 i w dni robocze szkolne, także 319, jest już gorzej, z uwagi na korki tworzące się przy zjeździe z mostu Milenijnego w ul. Osobowicką. Myślę jednak, że po oddaniu budowanej obwodnicy śródmiejskiej i AOW, będzie lepiej, choć pewnie i tak do czasu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A czy z uwagi na mały ruch tramwajowy, nie można byłoby zalać asfaltem cały wydzielony odcinek torowiska, by stworzyć specjalny "bus+tram pasa" i puścić tam autobusy (wspólnie z tramwajami). Może to być małym szaleństwem, ale w sumie na Osobowickiej, autobusy jadące w stronę Śródmieścia i tak wjeżdżają na torowisko i zatrzymują się wspólnie z tramwajami ;)

Czy myślano o tym ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

J-31 pisze:A czy z uwagi na mały ruch tramwajowy, nie można byłoby zalać asfaltem cały wydzielony odcinek torowiska, by stworzyć specjalny "bus+tram pasa" i puścić tam autobusy (wspólnie z tramwajami). Może to być małym szaleństwem
Znając wrocławski magistrat, byłoby jak z osią Grunwaldzką, w przetargu wygrałby najtańszy wykonawca o "jakości" jak przy remoncie Krakowskiej (oddanie do użytku znowu przesunięto, przyp. aut. http://old.transportnews.eu/newsy/1250045944 w dodatku na asfalcie już są dziury), pas wyłożonoby kostką brukową bez uprzedniego na przygotowania gruntu; po pół roku pojawiłyby wyboje, a magistrat uciszyłby sprawę, żeby brukowce nie psioczyły.

I właśnie - coś gazety przestały pisać o spartolonej osi Grunwaldzkiej, ciekawe dlaczego...

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Myślę, że dlatego, że ZDiUM (?) obiecał przetarg i dokładnie opisał jak zamierzają wykonać tym razem, jakiego materiału chcą użyć itp. ;) Jak przetargu nie będzie do powiedzmy października, to znowu zaczniec się pisanie, a P. Mazur będzie miała robotę :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kędzior pisze:Znając wrocławski magistrat, byłoby jak z osią Grunwaldzką (...)
No, tu muszę się zgodzić. Oś grunwaldzka to i mnie przeraża. Jak można było tak zepsuć, tak ważny węzeł... cóż wygrał "najtańszy" wykonawca. I takie są skutki :wall:

To może faktycznie lepiej, żeby Osobowicka pozostała bez zmian :cool:

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Przy okazji modernizacji ul. Osobowickiej wydzielony fragment torowiska nie był wymieniany, gdyż był w dobrym stanie. Tory jedynie podbito.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

bystrzak2000 pisze:Przy okazji modernizacji ul. Osobowickiej wydzielony fragment torowiska nie był wymieniany, gdyż był w dobrym stanie. Tory jedynie podbito.
A jeszcze tak z ciekawości zapytam. Kiedy wybrukowano (bo chyba tam jest kostka brukowa, ale mogę się mylić ;) ) przystanki na torowiskach, na Osobowickiej ? ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:A jeszcze tak z ciekawości zapytam. Kiedy wybrukowano (bo chyba tam jest kostka brukowa, ale mogę się mylić ;) ) przystanki na torowiskach, na Osobowickiej ? ;)
No dokładnie w czasie tego remontu, czyli w 2004 r. ;) Na tych krótkich odcinkach torowisko wymieniono.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Osobowice

Post autor: Przemek »

http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... zebudowana
Pętla tramwajowa na Osobowicach będzie przebudowana

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na przebudowę ulicy Osobowickiej na odcinku od obwodnicy śródmiejskiej do skrzyżowania z ulicą Lipską. Prace obejmą również pętlę tramwajową.


Ulica Osobowicka będzie rozbudowana na 1,3 kilometrowym odcinku od obwodnicy śródmiejskiej do skrzyżowania z ulicą Lipską. Przebudowany zostanie pl. Wyzwolenia, wyremontowane zostaną chodniki, wybudowane zostaną wysepki na przejściach dla pieszych, wybudowana zostanie ścieżka rowerowa.

Na pętli tramwajowej Osobowice zostaną wymienione szyny, zamontowany zostanie też system sterowania rozjazdami. Pojawi się dodatkowy przystanek przy wyjeździe z pętli, który będzie uruchamiany na Wszystkich Świętych. Przy pętli wybudowany zostanie parking Park&Ride na 17 miejsc postojowych ogólnodostępnych oraz 31 zamkniętych (za szlabanem).

Kryterium wyboru oferty będzie cena (60%), termin gwarancji (20%) oraz utrzymania rękojmi (20%).

Termin składania ofert mija 11 marca,. Wykonawca będzie miał 14 miesięcy na ukończenie prac budowlanych.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Osobowice

Post autor: Przemek »

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62567.html
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa ul. Osobowickiej na 1,3-kilometrowym odcinku od obwodnicy śródmiejskiej do Lipskiej. Przetarg zakłada też budowę sieci sanitarnych, niewielkiego parkingu przesiadkowego Parkuj i Jedź oraz przebudowę pętli tramwajowej Osobowice. Zadaniem wykonawcy będzie też uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Na reazliację całości przeznaczono 15 miesięcy.

Torowisko ma zostać odtworzone z zachowaniem istniejącej geometrii (o nienormatywnych promieniach). Przewidziano dodatkowy przystanek przy wyjeździe z pętli, który będzie uruchamiany podczas Wszystkich Świętych. W ramach parkingu zaplanowano 17 miejsc postojowych ogólnodostępnych oraz 31 zamkniętych (za szlabanem).
Sześć firm złożyło oferty i wszystkie były poza budżetem. Ostatecznie miasto dopłaciło do najtańszej - za 33,8 mln zł brutto, firmy Eurovia.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Osobowice

Post autor: Przemek »

Postępy przebudowy pętli tramwajowej na Osobowicach:
https://gazetawroclawska.pl/nowa-petla- ... 1-14985496
Nowa pętla tramwajowa i parking przy niej na wrocławskich Osobowicach nabierają kształtów. To część inwestycji, jaką jest przebudowa ul. Osobowickiej. Koszt to ponad 33 miliony złotych.
Prace na pętli ruszyły przed miesiącem – są jednym z etapów wielkiej inwestycji, jaką jest przebudowa ulicy Osobowickiej (drogi wojewódzkiej) od mostu Milenijnego do ulicy Lipskiej.
Robotnicy rozebrali już stare torowiska, a przy ogrodach działkowych powstaje parking typu park&ride, na którym łącznie zmieści się blisko 50 aut (31 zamkniętych/17 dla wszystkich). Teraz powstanie nowe torowisko, perony oraz sieć trakcyjna.
Na Osobowicach powstanie nie tylko nowa ulica licząca 1,3 km długości, ale też ścieżki rowerowe, chodniki, przystanki autobusowe, skrzyżowania. Przebudowane zostaną także kompleksowo sieci podziemne m.in. kanalizacja, sieć wodociągowa i oświetlenie ulic.
Przypominamy, że w związku z przebudową pętli i torowisk na Osobowice z placu Staszica jeździ autobus zastępczy 714.
Prace na Osobowickiej mają zakończyć się pod koniec 2020 roku. Ich koszt to 33,7 mln zł.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 282
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Linia tramwajowa na Osobowice

Post autor: vernalisadonis »

Jest gdzieś w internecie plan przyszłej pętli tramwajowej na Osobowicach?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Linia tramwajowa na Osobowice

Post autor: Przemek »

Układ torowy najwyraźniej pozostanie taki sam, a w MPK, Osobowice już są tematem drwin i żartów.

Ponoć przystanek będzie przed wyjazdem na pętle, a na pętli tylko na prawym torze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Infrastruktura”