Rozróżnianie generacji

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Solaris...
DAB

Rozróżnianie generacji

Post autor: DAB »

Po czym mozna rozpoznac / rozroznic generacje I i II ? Z trzecia nie mam problemu prosze o pomoc

B.A. Baracus

Re: Rozroznianie generacji

Post autor: B.A. Baracus »

Po niewielkich detalach :P
W sumie, są raczej nie do rozróżnienia.

DAB

Post autor: DAB »

NP po kierownicy ?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Z solarisem jest taka sprawa, że u nich można było sobie wszystko dopasować, włącznie z kierownicą. I naprawde ciężko się je rozróżnia.

DAB

Post autor: DAB »

Rozumiem, a wiesz moze jaka jest roznica w pojemnosci DAFa i MANa ( z U15 )

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

MAN- ma 6 cilindrów i 6871 cm3 pojemności
DAF- chyba ma większą pojemnośc, nie jestem pewien

DAB

Post autor: DAB »

Ale <b>napewno</b> wiem ze bardziej rwie do przodu ( wynik moich obserwacji ) i nie wchodzi na takie wysokie obroty jak MAN ( 2000RPM )

voy

Post autor: voy »

No to jest akurat kwestia nie tylko silnika.

Trudno rozróżnić generację I od II, mnie się wydaje że tu chodzi o siedzenia bezpodestowe z przodu pojazdu, w I generacji było ich tylko dwa, reszta była jednak na podestach.

DAB

Post autor: DAB »

Rowniez skrzyni biegow wiem

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

voy pisze:
Trudno rozróżnić generację I od II, mnie się wydaje że tu chodzi o siedzenia bezpodestowe z przodu pojazdu, w I generacji było ich tylko dwa, reszta była jednak na podestach.
Siedzenia możesz sobie zamówić jakie chcesz :P

voy

Post autor: voy »

Akurat... pokaż mi takiego Solarisa, mającego inne siedzenia niż te twarde Stery.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Hym... może inaczej mozliwości są, ale nikt nie korzysta z mozliwości zmiany siedzeń, bo po co :> a z montowaniem siedzeń to różnie bywa :P

Dziwny

Post autor: Dziwny »

VOITH pisze:Rozumiem, a wiesz moze jaka jest roznica w pojemnosci DAFa i MANa ( z U15 )
Standardowo w U15 występuje silnik DAF PE 265C o pojemności 9186 cm3.

Morpheo

Post autor: Morpheo »

A nie chodzi tutaj czasami o... producenta? Pamiętajcie, że pierwsze solarki wychodziły jeszcze z "Neoplan Polska Sp. z o.o.", więc może I generacja to "Neoplan Solaris", a II to już właściwy Solaris.

voy

Post autor: voy »

Nie bardzo...Solaris I generacji mało co różni się od reszty, powiedziałbym że idiotyczne było to podzielenie Solarisów na I i II bo i tak nie ma praktycznie żadnych różnic.
Było jeszcze tak, że Solarisy II mają poprawioną linię dachu, ale i tak na pierwotne nadwozie mówi się również II generacja nie wiedzieć czemu.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Hym... jednym słowem mozna powiedziec, że nie rozróżni sie I i II generacji :P Tak samo jak jest sajas przedziwna generacja która łączy II z III ostatnio widziałem zdjęcie Solarisa który miał normalne czoło (tak jak II generacja), ale dach jak III :shocked:

voy

Post autor: voy »

No to jest właśnie druga generacja, teoretycznie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozroznianie generacji

Post autor: J-31 »

VOITH pisze:Po czym mozna rozpoznac / rozroznic generacje I i II ? Z trzecia nie mam problemu prosze o pomoc
Wydaje mi się, że jest mały sposób na rozróżnienie I i II generacji. Tego chyba koledzy nie zauważyli.

1. Szyba przednia. W I generacji jest pełna nie dzielona, w II generacji jest podzielona pionowym słupkiem (podobnie jak w np. w Neoplanie).
Pamiętam, że przy prezentacji I generacji przedstawiciele Neoplan Polska w 1999 roku, chwalili się tą szybą - że duża, przestronna, nie ograniczająca widoczności - potem zmienili zdanie.... :(

2. Zabudowa tylnej ściany. Wiadomo, że silnik w zabudowie wieżowej wymusił od producenta zmniejszenie powierzchni tylnej szyby. Przy czym w I generacji jest to brzydko wyglądająca powierzchnia polakierowana w kolorach reszty autobusu. Natomiast w II generacji polakierowano ją na czarno i wygląda jednolicie z tylną szybą. Jednak tutaj takim wyjątkiem są autobusy dla BVG Berlin.

A teraz porównaj sobie rysunki:
SU 15 - MZA Warszawa. I generacja (1999)
Obrazek

II generacja (2002)
Obrazek

B.A. Baracus

Re: Rozroznianie generacji

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:
1. Szyba przednia. W I generacji jest pełna nie dzielona, w II generacji jest podzielona pionowym słupkiem (podobnie jak w np. w Neoplanie).
Pamiętam, że przy prezentacji I generacji przedstawiciele Neoplan Polska w 1999 roku, chwalili się tą szybą - że duża, przestronna, nie ograniczająca widoczności - potem zmienili zdanie.... :(

2. Zabudowa tylnej ściany. Wiadomo, że silnik w zabudowie wieżowej wymusił od producenta zmniejszenie powierzchni tylnej szyby. Przy czym w I generacji jest to brzydko wyglądająca powierzchnia polakierowana w kolorach reszty autobusu. Natomiast w II generacji polakierowano ją na czarno i wygląda jednolicie z tylną szybą. Jednak tutaj takim wyjątkiem są autobusy dla BVG Berlin.


Przepraszam, ale musze obalic twoją teze :( Wiec tak przednia szyba, np. niemcy nie kupują z dzieloną szybą wieć i tak dostaną całą, to samo w Gdyńskich SU18II równiez maja całą przednią szybe :P Więc od szyby to chyba nie zależy :P
Jeżeli chodzi o tył, to jak wytłumaczysz fakt, iż trollino 12T (4 sztuki, jeżdzące w Gdyni) maja różne tyły, zarówno baiłe, jak i czarne.
Wyznancznikiem dla II generacji może być taki szczegół jak zbiornik paliwa nad przednim nadkolem, choc to chyba za mały szczegół. Sam juz sie w tym pogubiłem :(

voy

Re: Rozroznianie generacji

Post autor: voy »

J-31 pisze:1. Szyba przednia. W I generacji jest pełna nie dzielona, w II generacji jest podzielona pionowym słupkiem (podobnie jak w np. w Neoplanie).
Pamiętam, że przy prezentacji I generacji przedstawiciele Neoplan Polska w 1999 roku, chwalili się tą szybą - że duża, przestronna, nie ograniczająca widoczności - potem zmienili zdanie.... :(
Bzdura. W Rzeszowie Solarisy mają dzieloną szybę, a to pierwsza generacja. Ponadto nie dzieloną szybę kupuje się na zamówienie teraz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris”