Duewag GT8 -"Helmut"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
PE 099

Post autor: PE 099 »

GT8ZR sa dwukierunkowe i dlatego tak ma.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

PE 099 pisze:GT8ZR sa dwukierunkowe i dlatego tak ma.
To ja wiem, ale pytam się o sposób pracy, czyli co, gdzie, kiedy.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

http://phototrans.eu/14,258290,0.html
Szpachla-helmut dostał nowe malowanie. Oryginalne, czyli opłaciło się trzymać go w tej szpachli :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Szpachla-helmut dostał nowe malowanie.
Wow. On naprawdę sympatycznie wygląda w tym "ubranku". Najnormalniej w świecie, ten schemat malowania doskonale pasuje do tego tramwaju :)

dariuszz94

Post autor: dariuszz94 »

GT8 #685 jeździł nawet podczas Katarzynki 2008 jako 23/5
podobno miał już kilka wypadków z samochodami, ale podobno wszystkie zadrapania są odmalowywane na kolor niemiecki

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

GT8 #685 jeździł nawet podczas Katarzynki 2008 jako 23/5
podobno miał już kilka wypadków z samochodami, ale podobno wszystkie zadrapania są odmalowywane na kolor niemiecki
To by się zgadzało, bo ja go widziałem na Gajowej i był naprawdę w bardzo dobrej kondycji. Bardzo ładnie się prezentował. Nie widziałem, żadnych śladów po wypadkach ;)

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

GT8

Post autor: Gullit »

W piatek pojawił się w Łodzi pierwszy z pięciu wagonów kupionych w Innsbrucku http://gtlodz.eu/cat167.htm

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ładny wagon, ciekawy jestem, czy MKT przelakieruje go, czy będzie jeździł w tej reklamie ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Oczywiście że to zrobią, tak jak wszystkie. Ja jestem ciekaw czy jego cecha szczególna będzie wykorzystywana i czy MKT zrobi pewną wariacje swojego malowania dostosowując jest do "obukierunkowości" wozu.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A tymczasem do MPK ma trafić ok. 20 GT8 z Dusseldorfu - takich jak mamy, tylko z rocznika ~1970. Mają one zastąpić GT6 i holendry do czasu przyjazdu Tramino. Ponoć wszystko jest już dogadane i sprawdzone.

Podi

Post autor: Podi »

I największe szroty GT8. Podyktowane jest to faktem zamknięcia zajezdni Gajowa do końca tego roku, która specjalizowała się w obsłudze holendrów. Wagony GT6 są natomiast za małe na realia poznańskie i zostanie ich około 5, tyle, ile jest w umowie z ZTM Poznań.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

A dlaczego zamykają Gajową?

Podi

Post autor: Podi »

Bo jest sprzedana i zostanie w większości wyburzona. Obecnie miasto już tylko wynajmuje budynek od inwestora, któremu się taki biznes nie opłaca. Zostanie tylko, najstarsza, zabytkowa część, gdzie będą stały zabytkowe wagony.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

KKS pisze:A tymczasem do MPK ma trafić ok. 20 GT8 z Dusseldorfu - takich jak mamy, tylko z rocznika ~1970. Mają one zastąpić GT6 i holendry do czasu przyjazdu Tramino. Ponoć wszystko jest już dogadane i sprawdzone.
Mam cichą nadzieję, że nikt nie wpadnie na pomysł wstawiania im członu niskopodłogowego?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Szkoda Gajowej, to jest naprawdę fantastyczne miejsce.
Coffee pisze:Mam cichą nadzieję, że nikt nie wpadnie na pomysł wstawiania im członu niskopodłogowego?
Raczej nie wstawią. MPK Poznań już od dawna eksploatuje GT8 w wersji zarówno dwu jak i jednokierunkowej. I żaden z tych wagonów nie miał wstawianego niskopodłogowego członu. No, a jeśli dodać, że te wagony, które dopiero przyjadą, mają pozostać do czasu dostawy Tramino...

.... hmmm, taka mi dziwna myśl przeszła przez głowę, że MPK powinien był poczekać z kasacją Duewagów (tychże GT8), aż Tramino "rozkręcą" się na dobre na poznańskich torach. Szczególnie, że to jest zupełnie nowa, prototypowa konstrukcja i możliwe są choroby "wieku dziecięcego". ¯eby się potem nie okazało, że MPK będzie miał nowe tramwaje... i kłopoty taborowe :retard:

Podi

Post autor: Podi »

Nikt nie będzie niczego modernizował, bo te wagony są w znacznej większości na góra 2-3 lata. Zresztą, w tym roku pojawią się 4 Moderusy Beta (które są już robione) i to one będą miały niskopodłogowe wstawki. Będą traktowane jako nowe wagony, czyli za nie kasować będą helmuty albo stopiątki.
J-31 pisze:hmmm, taka mi dziwna myśl przeszła przez głowę, że MPK powinien był poczekać z kasacją Duewagów (tychże GT8), aż Tramino "rozkręcą" się na dobre na poznańskich torach.
Przecież taka sytuacja zaistnieje i wiadomo o tym od dawna. GT8 zostaną skasowane dopiero po meczach Euro 2012, kiedy to już bedą eksploatowane Tramino.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:Przecież taka sytuacja zaistnieje i wiadomo o tym od dawna. GT8 zostaną skasowane dopiero po meczach Euro 2012, kiedy to już bedą eksploatowane Tramino.
Aaa, jeśli tak MPK zaplanowało - to spoko. To jest rozsądne podejście :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Podi pisze:te wagony są w znacznej większości na góra 2-3 lata.
Często jednak okazuje się, że chociaż dane przedsiębiorstwo mówiło, że dane wagony kupuje tylko kilka lat, to przeważnie zostawały na całą dekadę. Zdarzyło się to nie jeden raz w wielu ściągających używki państwowych przedsiębiorstwach komunikacyjnych. ;)

Przepraszam, że trochę zbaczam z tematu, ale MPK Poznań podobno miało kupować z Berlina Tatry T6A2. Czyżby zrezygnowali z tego pomysłu?

Podi

Post autor: Podi »

U nas akurat sobie nie przypominam deklaracji, na ile zostają wagony typu GT8 i GT6. Miały być do "zakupu nowych wagonów". Jak ktoś rzuca niepokładalnymi deklaracjami, to przykro mi. Po przyjęciu na stan 40 Solarisów (choć wiadomo, że i tak będzie ich więcej), na stanie zostaną na pewno wagony typu O (GT8ZR), jest ich sześć.
Na stanie wydziału S2, który gromadzi tylko i wyłącznie wszystkie wagony używane z Niemiec, są na stanie 62 wagony. Solarisów będzie już prawie na pewno trochę więcej, więc z kalkulacji wychodzi, że zwykłych GT8 zostanie ok. 10-14. Te jednak będą zastępowane wspomnianymi już wyżej wagonami Moderus Beta. To samo będzie się tyczyć znikających już kasetonowych stopiątek bez wyświetlaczy.

Co do wagonów z Berlina, miłośnicy pracujący we wszystkich możliwych spółkach i wydziałach MPK, sugerowali ten zakup, jednak wstrzemięźliwość i obawy zwyciężyły. W tej kwestii faktycznie, możemy pozazdrościć Szczecinowi. W reszcie już nie za bardzo.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Podi pisze:W tej kwestii faktycznie, możemy pozazdrościć Szczecinowi. W reszcie już nie za bardzo.
A czy ja coś mówiłem, żebyście nam zazdrościli Tatr T6? ;)
Podi pisze:Wagony GT6 są natomiast za małe na realia poznańskie i zostanie ich około 5, tyle, ile jest w umowie z ZTM Poznań.
Czyżby na linię 18? Zauważyłem, że na nią nadają się idealnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”