Seria pytań typu "co to, po co i ile"

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Mibars

Post autor: Mibars »

OK, dokładnie o to chodziło.

A teraz kolejne pytanie - czemu od trilexów się odchodzi, gdy zmiana koła wydaje się być prostsza?

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Może dlatego, że jest to trudne w utrzymaniu, albo coś jest tańsze ;)
Ja dodam swoje pytanie:
Dzisiaj widziałem przy Powązkach Scanię PKS Grodzisk Mazowiecki, i z tyłu, na zderzaku, po prawej stronie, poniżej klapy znajduje się niewielka czarna naklejka z wizerunkiem czegoś w rodzaju konewki :o:
Co to oznacza :?: To miejsce, gdzie należy wlewać olej, czy co :?:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mibars pisze:A teraz kolejne pytanie - czemu od trilexów się odchodzi, gdy zmiana koła wydaje się być prostsza?
Łatwość zmiany koła to nie wszystko, są nienowoczesne
PAFAWAG pisze:To miejsce, gdzie należy wlewać olej, czy co
Na to wygląda. Może to olej do smarowania czegoś innego niż silnik albo AdBlue, ale one chyba nie mają AdBlue

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No jak nie :?: Na pewno mają Euro4 lub lepsze.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie wszystkie wozy z Euro4 mają AdBlue

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:Nie wszystkie wozy z Euro4 mają AdBlue
A (tytułowe:)co to to AdBlue :?:
plocmaster pisze:Może to olej do smarowania czegoś innego niż silnik
A to chyba na pewno, bo wtedy naklejka z takąż konewką-oliwiarką powinna raczej znajdować się wewnątrz, a nie na zewnątrz autobusu (przynajmniej ja bym tak zrobił, nie wiem, jak PKS Grodzisk Maz.) ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A (tytułowe:)co to to AdBlue
Mam dla Ciebie dwa linki:
www.google.pl
http://pl.wikipedia.org/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:A (tytułowe:)co to to AdBlue
Bardzo drogi płyn, który trzeba wlewać do niektórych autobusów, żeby miały czyste spaliny. Ale jak się nie wleje, nic wielkiego się nie stanie

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Za te dwa linki to ja bym warna dawał... to może od razu zamykamy ten dział :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Niekoniecznie. Jak ktoś np. zrobi zdjęcie jakiejś części autobusu, to nie będzie szperał po necie i szukał, co to jest, tylko wrzuci fotkę tutaj, albo opisze, co widział. Ale jak szuka odpowiedzi na pytanie, co to AdBlue, lub cokolwiek innego, czego zna nazwę, to może śmiało wejść na wikipedię, gdzie odpowiedź znajdzie dużo szybciej.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Bardzo drogi płyn
Nie aż tak, chociaż w dłuższej perspektywie jest to jakiś dodatkowy wydatek.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Na Wikipedii polskiej nie ma nic o AdBlue :P
ppln pisze:Nie aż tak, chociaż w dłuższej perspektywie jest to jakiś dodatkowy wydatek.
Dla biednych przedsiębiorstw to jest wydatek.
Nie pamięta ktoś, co się dzieje, gdy się tego nie tankuje?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »


Mibars

Post autor: Mibars »

Mówiąc po ludzku AdBlue to zastrzeżona nazwa na substancję będącą roztworem mocznika w wodzie - jak podaje angielska Wikipedia 32.5% .

Ogólnie rzecz biorąc AdBlue powoduje, że spaliny zawierają mniej toksycznych związków, chodzi tutaj (zapewne) o tlenki azotu...

Istnieją już silniki spełniające normy EuroIV nie wymagające AdBlue..

A ja pociągne pytania o Trilexy - Dlaczego w niecie prawie nic o nich nie ma :P (tzn czy mają może jakąś bardziej ogólną nazwę nie będącą nazweą firmy, która je produkuje), oraz na czym polega ich "nienowoczesność"... póki co widze same plusy stosowania kilkuczęściowych felg...

nolem

Post autor: nolem »

plocmaster pisze:Na Wikipedii polskiej nie ma nic o AdBlue :P
ppln pisze:Nie aż tak, chociaż w dłuższej perspektywie jest to jakiś dodatkowy wydatek.
Dla biednych przedsiębiorstw to jest wydatek.
Nie pamięta ktoś, co się dzieje, gdy się tego nie tankuje?
Cóż... Właściwie nic złego poza tym, że silnik nie będzie spełniał założonej normy czystości spalin. Możliwe jest w skrajnych przypadkach uszkodzenie katalizatora.
Zapewne pojazd będzie dodatkowo komunikował brak tego cudownego płynu... Nie sądzę, aby z jego braku pojazd został "uziemniony", choć pomysły na różne blokady mają teraz producenci...
Mibars pisze: Istnieją już silniki spełniające normy EuroIV nie wymagające AdBlue..
Dokładnie tak i to od dłuższego czasu.
Do normy EURO 4 poprzez recyrkulację spalin (brak konieczności stosowania AdBue) doszli następujący producenci:
- MAN (także EURO 5)
- Scania

Do producentów korzystających z AdBlue należą (ich silniki spełniają normę EURO 4 lub 5):
- Mercedes-Benz
- Daf
- Iveco
- Volvo

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A Cummins :?:

nolem

Post autor: nolem »

Amalio pisze:A Cummins :?:
Cummins także AdBlue. Pominął mi się...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

nolem pisze:Cóż... Właściwie nic złego poza tym, że silnik nie będzie spełniał założonej normy czystości spalin. Możliwe jest w skrajnych przypadkach uszkodzenie katalizatora.
Zapewne pojazd będzie dodatkowo komunikował brak tego cudownego płynu... Nie sądzę, aby z jego braku pojazd został "uziemniony", choć pomysły na różne blokady mają teraz producenci..
Czyli Zenek złota rączka mechanior zajezdniowy wspawa kawał rury zamiast tego całego katalizatora, a Gienek elektronik przerobi czujnik tak, że ECU nie będzie zgłaszać pretensji, potem jeszcze tylko załatwić z miśkami i można jeździć. Wiem, że brzmi kosmicznie, ale za kilkanaście lat to może być norma.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:ale za kilkanaście lat to może być norma.
W PeKaEsach to nawet od razu jak zaczną (z konieczności) wymieniać tabor ;)

nolem

Post autor: nolem »

plocmaster pisze:
nolem pisze:Cóż... Właściwie nic złego poza tym, że silnik nie będzie spełniał założonej normy czystości spalin. Możliwe jest w skrajnych przypadkach uszkodzenie katalizatora.
Zapewne pojazd będzie dodatkowo komunikował brak tego cudownego płynu... Nie sądzę, aby z jego braku pojazd został "uziemniony", choć pomysły na różne blokady mają teraz producenci..
Czyli Zenek złota rączka mechanior zajezdniowy wspawa kawał rury zamiast tego całego katalizatora, a Gienek elektronik przerobi czujnik tak, że ECU nie będzie zgłaszać pretensji, potem jeszcze tylko załatwić z miśkami i można jeździć. Wiem, że brzmi kosmicznie, ale za kilkanaście lat to może być norma.
Słyszałem o prostszym sposobie... Nalać wody zamiast AdBlue....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”