MZK Grudziądz
MZK Grudziądz
MZK Grudziądz obsługuje mieszkańców Grudziądza już od 1896 roku, wtedy w Grudziądzu pojawiły się tramwaje konne. 3 lata później pojawił się pierwszy tramwaj elektryczny. Autobusy pojawiły się za to w 1925 roku, były to Fordy TT. Obecnie stan taboru w firmie wygląda tak:
AUTOBUSY:
Jelcz PR110M:
#206 1985 CG 04729 - aktualnie naprawa silnika
#209 1985 CG 04752
#251 1990 CG 04583
#253 1990 CG 04670
#254 1990 CG 04250
#255 1990 CG 09138
#256 1990 CG 04789
#258 1991 CG 04375
#259 1991 CG 04733
#260 1991 CG 04376
#262 1991 CG 04795
#263 1992 CG 04796
#264 1992 CG 04671
#265 1992 CG 04797
#266 1992 CG 04904
#267 1992 CG 04798
#268 1992 CG 04640
Jelcz M11
#240 1988 CG 04637
Jelcz 120M
#270 1993 CG 04799
#271 1993 CG 04906
#272 1993 CG 04645
#273 1993 CG 04730
#274 1993 CG 04755
#275 1993 CG 04903 - aktualnie w remoncie
#276 1993 CG 04589
#277 1993 CG 04587
#278 1994 CG 04907
#279 1994 CG 04588
#280 1994 CG 04582
#281 1994 CG 04788
Jelcz 120M/M1
#282 1997 CG 04728
#283 1997 CG 04581
#284 1997 CG 04643
Jelcz M121M
#285 1998 CG 04787
#286 1998 CG 04374
#287 1998 CG 04732
#288 1998 CG 04786
Neoplan k4016TD
#289 1999 CG 04785
#290 1999 CG 04784
#291 1999 CG 04586
#292 1999 CG 04905
Kapena Thesi City / Cacciamali Iveco Urbanino 65C
#293 2004 CG 20707
#294 2004 CG 20951
#295 2004 CG 20881
Iveco Irisbus TurboDaily
#296 2005 CB 7629C
#297 2005 CB 0907E
#298 2005 CB 0908E
#299 2005 CB 0910E
Scania L94UB
#300 2002 CG 29440
#301 2002 CG 29441
#302 2003 CG 29442
#303 2003 CG 29443
#305 2003 CG 30525
Scania N113CLL/CN113CLL
#304 1994 CG 29660
#307 1999 CG 357??
#308 1999 CG 35749
#309 1999 CG 36499
Scania CL94UB OmniLink
#306 2001 CG 30625
Oprócz powyższych pojazdów w MZK Grudziądz służy Jelcz M11 ( były numer taborowy #223 ) jak Pogotowie Techniczne i posiada pudło od Ikarusa 280/A - nr. rejestracyjny - CG 04783.
TRAMWAJE:
Konstal 805Na/Nb:
#38 #41 #42 #46 #47 #49 #58 #59 #60 #63 #64 #65 #66 #67 #68
Duewag GT6:
#71 #72 #74 #75 #76 #77 #78
Taki mały dodatek: Krótki filmik z grudziądzkimi autobusami:
http://pl.youtube.com/watch?v=NtAjPMVix18
Pozdrawiam.
AUTOBUSY:
Jelcz PR110M:
#206 1985 CG 04729 - aktualnie naprawa silnika
#209 1985 CG 04752
#251 1990 CG 04583
#253 1990 CG 04670
#254 1990 CG 04250
#255 1990 CG 09138
#256 1990 CG 04789
#258 1991 CG 04375
#259 1991 CG 04733
#260 1991 CG 04376
#262 1991 CG 04795
#263 1992 CG 04796
#264 1992 CG 04671
#265 1992 CG 04797
#266 1992 CG 04904
#267 1992 CG 04798
#268 1992 CG 04640
Jelcz M11
#240 1988 CG 04637
Jelcz 120M
#270 1993 CG 04799
#271 1993 CG 04906
#272 1993 CG 04645
#273 1993 CG 04730
#274 1993 CG 04755
#275 1993 CG 04903 - aktualnie w remoncie
#276 1993 CG 04589
#277 1993 CG 04587
#278 1994 CG 04907
#279 1994 CG 04588
#280 1994 CG 04582
#281 1994 CG 04788
Jelcz 120M/M1
#282 1997 CG 04728
#283 1997 CG 04581
#284 1997 CG 04643
Jelcz M121M
#285 1998 CG 04787
#286 1998 CG 04374
#287 1998 CG 04732
#288 1998 CG 04786
Neoplan k4016TD
#289 1999 CG 04785
#290 1999 CG 04784
#291 1999 CG 04586
#292 1999 CG 04905
Kapena Thesi City / Cacciamali Iveco Urbanino 65C
#293 2004 CG 20707
#294 2004 CG 20951
#295 2004 CG 20881
Iveco Irisbus TurboDaily
#296 2005 CB 7629C
#297 2005 CB 0907E
#298 2005 CB 0908E
#299 2005 CB 0910E
Scania L94UB
#300 2002 CG 29440
#301 2002 CG 29441
#302 2003 CG 29442
#303 2003 CG 29443
#305 2003 CG 30525
Scania N113CLL/CN113CLL
#304 1994 CG 29660
#307 1999 CG 357??
#308 1999 CG 35749
#309 1999 CG 36499
Scania CL94UB OmniLink
#306 2001 CG 30625
Oprócz powyższych pojazdów w MZK Grudziądz służy Jelcz M11 ( były numer taborowy #223 ) jak Pogotowie Techniczne i posiada pudło od Ikarusa 280/A - nr. rejestracyjny - CG 04783.
TRAMWAJE:
Konstal 805Na/Nb:
#38 #41 #42 #46 #47 #49 #58 #59 #60 #63 #64 #65 #66 #67 #68
Duewag GT6:
#71 #72 #74 #75 #76 #77 #78
Taki mały dodatek: Krótki filmik z grudziądzkimi autobusami:
http://pl.youtube.com/watch?v=NtAjPMVix18
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2007-12-01, 23:53 przez JasinGDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie miasto planuje zakup 10 używanych MANów NL202 z BVG Berlin (o zgrozo!) i 8 nowych niskopodłogowych autobusów. Obecnie testowane są różne autobusy - były u nas: Man Lion's City z Torunia, Solaris U12 III z Gdyni, Scania N270UB z Grodziska Maz. W tym tygodniu przyjechać ma Irisbus Citelis. Władze planują podział spółki na oddzielną autobusowa i tramwajową, co zdaniem wszystkich MKMów z Grudziądza jest nieporozumieniem. MKMowie grudziądzcy toczą bój o wóz historyczny (jedynak M11, było ich prawie 30). Co do tramwajów - idiotyczny pomysł mają włodarze miasta aby zakupić wagony GT4 ze Stuttgartu z 1961 roku Już lepiej błoby wyremontować stojące na torach odstawczych osiemsetpiątki... Gdyby nie pamiętny pożar zajezdni to dziś pewnie nie mielibyśmy takich dylematów...
A oto kolejna prezentacja taboru grudziądzkiego MZK:
A oto kolejna prezentacja taboru grudziądzkiego MZK:
Kod: Zaznacz cały
http://pl.youtube.com/watch?v=r6Y5IZC6bf8
Dokładnie plocmasterze. JasinGDZ nie masz co narzekać na te MANy, bo są naprawdę zadbane i dobrze utrzymane wewnątrz i na pewno bardziej sprzyjające dla pasażerówplocmaster pisze:JasinGDZ napisał:
10 używanych MANów NL202 z BVG Berlin (o zgrozo!)
Co w tym groźnego? Bardzo dobry zakup, sam chciałbym, żeby przedsiębiorstwo z mego miasta kupiło coś takiego.
A to ten sławny techniczny Ikarusjelcz- muszę przyznać, że można się pomylić, twierdząc, że to IK280/AJasinGDZ pisze:Oprócz powyższych pojazdów w MZK Grudziądz służy Jelcz M11 ( były numer taborowy #223 ) jak Pogotowie Techniczne i posiada pudło od Ikarusa 280/A - nr. rejestracyjny - CG 04783.
Który rocznik ?Scania CL94UB OmniLink
#306 2001 CG 30625
Na pewno są mniej "zużyte", niż peerki... Patrzysz na to tylko z miłośniczego punktu widzenia, podejrzewam, że 90% pasażerów będzie zadowolonych z wymiany 15- i 20-letnich peerek na 10-letnie niskacze dobrej jakości.JasinGDZ pisze:Ale MANy z 1997 roku nadają się do remontu a nie do jazdy - chodzi głównie o silniki. W Niemczech pojęcie "zużyty autobus" ma całkiem inny sens niż w Polsce.
Wybaczcie, Łódź kupiła 11-letnie MB O405GN2 i są naprawdę w idealnym stanie. Przypuszczam, że tak samo wyglądały polskie kiedy były nowe. II generacja autobusów (405N, NL2x2) to pojazdy niezwykle wytrzymałe i niezbyt awaryjne.
PS. 500 tys. km to 5-7 lat służby autobusu. Nie wierzę, aby MAN robił tak mało wytrzymałe silniki
PS. 500 tys. km to 5-7 lat służby autobusu. Nie wierzę, aby MAN robił tak mało wytrzymałe silniki
Chyba raczej zalecił kupnoJasinGDZ pisze:A MANów się obawiamy, gdyż ich sprzedaż ZALECIŁ (pewnie przez jakiś układ "pod stołem") wielebny prof. Wyszomirski po swoich "profesjonalnych" badaniach ;/ Z tego co wiem tam, gdzie Wyszomirski prowadził badania, tam trafiały MANy NL202 z BVG
Eee tam katastrofą, dość gierkowskiego złomu na ulicachJasinGDZ pisze:Poza tym, może nam grozić rzeź peerek, zwłaszcza tych z 85 roku, a także kasacja ostatniego MIGa, co byłoby katastrofą...
Potworki? Czemu potworki? I chyba zbyt nowe są, żeby je sprzedawać.JasinGDZ pisze:A stare wagony z Niemiec chcą sprowadzić "żeby pojeździły chociaż 3 lata", wtedy mają być jakieś 10 letnie potworki z Bielefeldu (widziałem jena własne oczy).
Bredzisz.JasinGDZ pisze:Ale MANy z 1997 roku nadają się do remontu a nie do jazdy - chodzi głównie o silniki.
A ciekawe, co ile km potrzebuje remontu silnik mielecki? Poza tym pół miliona to dużo.JasinGDZ pisze:Poza tym - każdy mechanik odpowie, że silniki MANa wymagają remontu co 500 tysięcy kilometrów. W końcu silniki MANa pojawiały się już w Jelczach (a są to te same co w NL202) i mechanicy wiedzą swoje.
I tak są przestarzałym złomem, którego miejsce jest w hucie.JasinGDZ pisze:Chodziło mi o to że też są nienajgorzej utrzymane