[Warszawa] Przetargi Tramwajów Warszawskich

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Umowa podpisana. W ciągu dwóch tygodni będzie wszczęta procedura zamówienia 186 wagonów tramwajowych.
Ufff. Ogromne dzięki TLG za wieści. Jeden problem mamy zatem z głowy - no to teraz czekamy na przetarg :)

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Umowa podpisana. W ciągu dwóch tygodni będzie wszczęta procedura zamówienia 186 wagonów tramwajowych.
Niezłe tempo. Widać, że TW nie przespało sprawy i dopięli wszystko. Ze swojej strony życzę powodzenia :)
TLG pisze:Umowa podpisana. W ciągu dwóch tygodni będzie wszczęta procedura zamówienia 186 wagonów tramwajowych.
Niezłe tempo. Widać, że TW nie przespało sprawy i dopięli wszystko. Ze swojej strony życzę powodzenia :)

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 »

Dziś w gazetach możemy przeczytać kto chce nam zaoferować wagony, Gazeta Wyborcza napisała tak:
Swoje wagony chcą nam zaoferować najwięksi producenci na świecie: Alstom, Bombardier i Siemens, a także nieco mniejsze firmy - szwajcarski Stadler i hiszpański Caf. O zlecenie powalczy też bydgoska PESA.
Pytanie do TLG, co z tej listy możemy skreślić? ;)

mkm101

Post autor: mkm101 »

TLG pisze:Na pewno CAF (zbyt długi termin dostawy). Siemens raczej odpadnie w ocenie technicznej (brak osi przelotowych), Stadler - trudno powiedzieć.
Nie skreślałbym tak szybko CAF ani Stadlera. A co do Siemensa to sądzę że prędzej wyłoży się ceną niż wymogami technicznymi. Brakuje tu jeszcze Crotrama, który swego czasu interesował się przetargiem na 15 niskich - pytanie jednak czy przeprojektował swój tramwaj na tor 1435mm? Skoda natomiast chyba się zatkała Pragą...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Rekord w tramwajach
Konrad Majszyk 18-08-2008, ostatnia aktualizacja 19-08-2008 08:25

W tym tygodniu Tramwaje Warszawskie ogłoszą przetarg na 186 pojazdów. To ma być największy taki kontrakt w Europie.

Przetarg ruszy w piątek – zapewnia „¯W“ prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

Szacowany koszt tego zakupu to ponad 1,4 mld zł. Zamówienie niemal 200 pojazdów ma pomóc miejskiemu przewoźnikowi unowocześnić tabor, który dziś w większości składa się z gruchotów. Ponad 400 spośród 800 wożących warszawiaków wagonów to wysokopodłogowe chorzowskie modele 13N i 105Na, które mają 20 lat i więcej (najstarsze są z lat 60.).

Miasto zapowiada skok jakościowy. Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, wyposażone w monitoring, klimatyzację i automaty biletowe.

Jak twierdzi prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz, to obecnie największy przetarg tramwajowy w Europie. Ponad 140 tramwajów zamawiał kilka lat temu Berlin, później kontrakt tej wielkości już w UE się nie zdarzył. Urzędnicy potwierdzają, że przetargiem są zainteresowani wszyscy producenci tramwajowi obecni na polskim rynku: polscy – Cegielski, PESA oraz Solaris i zachodni – Alstom, Bombardier, Siemens i Stadler.– Pierwsze z nowych wozów dojadą do Warszawy w 2010 roku. Do Euro 2012 będzie ich ok. 120 – oblicza Krzysztof Karos.

A to nowość. Dwa tygodnie temu prezydent Warszawy zapowiedziała, że wszystkie z zamówionych 186 tramwajów przyjadą przed Euro 2012. Większość z nich ma bowiem dowozić pasażerów w okolice Stadionu Narodowego – po torach w al. Zielenieckiej, Al. Jerozolimskich i na Trasie W-Z.

Początkowo Tramwaje Warszawskie planowały podzielić zamówienie na kilka mniejszych przetargów. Dlaczego zdecydowały się na jeden duży? Jak usłyszeliśmy, tramwajarze chcą kupić tylko jeden typ taboru, co powinno ułatwić eksploatację i obniżyć koszty jego późniejszego serwisu.

Zakup tramwajów jest możliwy dzięki podpisaniu przez ratusz z Tramwajami Warszawskimi umowy przewozowej na lata 2008 – 2027. Władze miasta dały w niej spółce gwarancje zakupu od niej przewozów za 16,6 mld zł. To będzie zabezpieczenie dla banku, który udzieli spółce kredytu na nowy tabor. – We wrześniu zostanie podpisana analogiczna umowa z Szybką Koleją Miejską. Umożliwi ona zaciągnięcie kredytu na pociągi, które dojadą do lotniska Okęcie – mówi szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.

¯ycie Warszawy

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Cegielski, PESA oraz Solaris
Ignorancja pismaków jest porażająca.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Ignorancja pismaków jest porażająca.
Zauważ, że napisali tam „zainteresowani są”. Solaris może utworzy jakieś konsorcjum czy inną spółkę z bardziej doświadczonym producentem (o ile będzie taka możliwość), a w Cegielskim nie mają wszystkiego z mózgami w porządku.
To naprawdę będzie największy przetarg tramwajowy? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nikt nigdy nie zamówił więcej. Przecież jeśli to prawda, to pewnie opłacałoby się producentom opracować model specjalnie dla Warszawy (vide Flexity Berlin) i umieszczenie tam Ceglorza nie byłoby takie głupie

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:To naprawdę będzie największy przetarg tramwajowy?
Nie. Praski, który formalnie nie jest zakończony jest większy: 250 wagonów
plocmaster pisze:. Przecież jeśli to prawda, to pewnie opłacałoby się producentom opracować model specjalnie dla Warszawy (vide Flexity Berlin) i umieszczenie tam Ceglorza nie byłoby takie głupie
Jak najbardziej byłoby głupie. Ja serdecznie dziękuję za wykonawstwo made by FPS. Partacze i tyle.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Jak najbardziej byłoby głupie. Ja serdecznie dziękuję za wykonawstwo made by FPS. Partacze i tyle.
Kupić byłoby głupio, ale gdyby opłacało się im opracować nowy model, mogliby wystartować w przetargu z szansami, ale i tak możnaby ich wykluczyć kryteriami

Lopez

Post autor: Lopez »

Na szczęście akurat w tej sprawie dziennikarze nie mają nic do powiedzenia i bardzo dobrze. Papier zniesie przecież wszystko, a ludzie nie koniecznie.
Jednak z pewnością TW muszą przeprowadzić postępowanie w pełni przejrzyście, bo kto by nie wygrał na pewno będą to "nie ci, co powinni".

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:Jednak z pewnością TW muszą przeprowadzić postępowanie w pełni przejrzyście, bo kto by nie wygrał na pewno będą to "nie ci, co powinni".
W trakcie się dowiecie jak zostanie to rozwiązane.
Lopez pisze:Na szczęście akurat w tej sprawie dziennikarze nie mają nic do powiedzenia i bardzo dobrze. Papier zniesie przecież wszystko, a ludzie nie koniecznie.
Po prostu korzystali oni z nieaktualnych informacji

ppln

Post autor: ppln »

TLG pisze:W trakcie się dowiecie jak zostanie to rozwiązane.
Przetarg ograniczony?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Zapewne tak, pisał, że nie dopuszczą FPS do następnego etapu czy coś takiego

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Co Wy myślicie, że wiem? To są tylko moje spekulacje. Byle TLGowi nikt takich rzeczy nie powie. Ale nie zdziwiłoby mnie takie rozwiązanie do pozbycia się natrętnych oferentów. Już kilkakrotnie zastosowano takie rozwiązanie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A przy ograniczonym to nie ma ryzyka podwyższonego stężenia protestów etc.?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:A przy ograniczonym to nie ma ryzyka podwyższonego stężenia protestów etc.?
Wszystko zależy od tego jak się zorganizuje całą procedurę ograniczenia. Myślę, że w tym przypadku - jeżeli do czegoś takiego dojdzie - postawione warunki dopuszczenia do składania ofert przez oferentów będą po prostu jasno określone i nie będzie trzeba być inteligentem, żeby je zrozumieć.

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:W trakcie się dowiecie jak zostanie to rozwiązane.
No to czekamy na szczegóły :) Też nie siedzę na tyle w pzp, żeby prorokować w tej dziedzinie.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »


Bąbel

Post autor: Bąbel »

TLG pisze:Właściwie w grę wchodzą - co powtarzam już od wielu miesięcy - Bombardier, Alstom i PESA. Bombardier w tej trójce wypaść może trochę gorzej, więc ostateczne starcie będzie między PES¡ i Alstomem. Myślę, że tutaj zadecyduje cena oferty.
A wedle mnie przetarg jest tak napisany, że jedynym zwycięzcą jest PESA. Oto co wyczytałem:
"Przetarg jest dwuetapowy - pierwszym etapem jest kwalifikacja oferentów spełniających wymagania formalne (wynikające z Ustawy o Zamówieniach Publicznych) oraz techniczne (technicznym warunkiem dopuszczenia do drugiego etapu jest wykazanie się dostawą w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej 15 szt. całkowicie niskopodłogowych tramwajów wieloczłonowych). Wnioski o dopuszczenie do drugiego etapu przetargu mają być złożone do 26 września 2008r. (dopuszczonych będzie maksymalnie 10 spełniających wymogi oferentów). Dopiero w drugiem etapie dopuszczeni oferenci złożą ostateczne oferty (w tym przedstawią oferowane wagony tramwajowe)."
Preferencją jest produkt polski: Alstom przez ostatnie trzy lata nie wprodukował w Chorzowie tramwaju. Cegielski zbudował prototyp (stojący bardziej niż jeżdżący). Bombardier w ofercie krajowej nie ma pojazdu w pełni niskopodłogowego. Siemens i Skoda stracą punkty za produkcję za granicą.
Niby nie mam nic przeciwko wyrobom PESY ale wydaje mi się, że pisanie przetargu pod konkretną firmę nie jest do końca fair.
Oczywiście są to wyłącznie moje luźne rozmyślania i ile będą warte wyjdzie po dopuszczeniu oferentów do składania konkretnych ofert. Stawiam, że w drugim etapie będą PESA i Siemens może zostanie dopuszczony Alstom. Zobaczymy :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Bąbel pisze:w przeciwieństwie do Tatr, którą wyniszczono w parę lat zaledwie
Przypadek Tatry to jest wspaniały przykład wrogiego przejęcia, natomiast Konstal rzeczywiście był przejmowany przez Alstom jako zakład z potencjałem. Ja także mam nadzieję, że rynek pozwoli pokazać ten potencjał.

Tymczasem już mamy pierwszy protest.
http://www.tw.waw.pl/zampubl/NZ-176-200 ... nr%201.pdf
Oczywiście pewnie będzie odrzucony, a i w sądzie z takim uzasadnieniem też raczej większych szans nie mają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”