Siemens Taurus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:Bo na CMK to nie wiem po co wystawiać do obsługi pojazd o więcej niż jednym systemie zasilania
No chyba, że w ramach modernizacji sieci trakcyjnej do standardu kolei dużych prędkości wreszcie ktoś ruszy głową i zmieni system zasilania na 25kV 50Hz.

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal »

TLG pisze:No chyba, że w ramach modernizacji sieci trakcyjnej do standardu kolei dużych prędkości wreszcie ktoś ruszy głową i zmieni system zasilania na 25kV 50Hz.
Ale wówczas 10 Taurusów nie byłoby ilością zbyt małą?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

JaBaal pisze:Ale wówczas 10 Taurusów nie byłoby ilością zbyt małą?
I bez tego 10 Taurusów jest zbyt małą liczbą.

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal »

A czy one zawsze tak pięknie grają:
http://www.youtube.com/watch?v=m1utpxU6 ... re=related
Czy tylko na prądzie zmiennym? Tam był jakiś komentarz wyjaśniający, ale słabo fersztejen...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Faktycznie - Taurus, fantastycznie gra :P
JaBaal pisze:A czy one zawsze tak pięknie grają:
Może tylko te należące do OBB. Obejrzałem jeszcze kilka innych filmów, gdzie Taurusy ruszały na innych stacjach (jedna w Niemczech). I wszędzie było podobnie :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

JaBaal pisze:Czy tylko na prądzie zmiennym?
Zawsze. Ten dźwięk to falownik, który bezpośrednio steruje prędkością obrotów silników asynchronicznych. Między falownikiem a silnikiem nie ma już żadnego urządzenia, zmieniającego charakterystykę prądu. Zauważ: warszawskie Metropolisy też pięknie gwiżdżą podczas rozruchu i hamowania pomimo, że w szynie jest 750V prądu stałego.


Rittel

Post autor: Rittel »

Już był w Warszawie, na Grochowie.

usłyszałem plotkę, że rzucili go na testy... Do Niemiec.

Czy ktoś ma jakieś informacje na ten temat?

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Martwi mnie tylko jedna rzecz - czy te maszyny otrzymają oznaczenia zgodnie ze starą nomenklaturą PKP (tzn. - jeśli dobrze odcyfrowuję - EU44) :?: Czy będzie się je określało tylko jako lokomotywy dziewięćcośtamcośtam?

Skoro TRAXX-y otrzymału polski znak serii, to może te także taki otrzymają?...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ja coś słyszałem, że mają dostać EU44 albo EP44.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:Martwi mnie tylko jedna rzecz - czy te maszyny otrzymają oznaczenia zgodnie ze starą nomenklaturą PKP (tzn. - jeśli dobrze odcyfrowuję - EU44)
Póki co Intercity jest spółką grupy PKP toteż nie wiem co w tym dziwnego?

Rittel

Post autor: Rittel »

Była mowa o EU44, niestety nie pamiętam gdzie dokładnie to widziałem; Osobiście wydaje mi się, że bardziej pasowałoby EP44.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

TLG pisze:Póki co Intercity jest spółką grupy PKP toteż nie wiem co w tym dziwnego?
Obawiałem się, że skoro wprowadzana jest już nomenklatura składająca się z cyfr i myślników, to stosowanie starego nazewnictwa zostanie ograniczone/całkiem zniesione. Lecz jeśli tak się nie stanie, to wspaniale :)
Rittel pisze:Osobiście wydaje mi się, że bardziej pasowałoby EP44.
Jeśli taka jest jej charakterystyka trakcyjna i jeśli będą ją zaciągać do pracy z pociągami pasażerskimi, to pewnie tak je ochrzczą, aczkolwiek i od tego bywają wyjątki (np. 7E/201E) :]

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Tymczasem we wczorajszym Teleexpresie podali ze PKP połamało jedyny kluczyk do Taurusa i wejść do środka nie mogli :D

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Wczoraj także w Teleexpresie relacjonowali uroczystą prezentację Taurusa - a właściwie od tamtej pory - "Husarza" :mruga:
Przez pewien czas nawet było słychać słynny falownik (na koniec materiału), ale szkoda, że nie wyemitowali sceny ruszania Taurusa - mało który pojazd tak ładnie gra :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak, nawet Gazeta napisała o wczorajszym wydarzeniu. ;)

:strzałka: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... y_PKP.html

Teraz "Husarz" będzie maltretowany przez UTK... przez pół roku :mruga:

JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal »

A czy 'Husarz' to nazwa konkretnej lokomotywy, czy całego typu? Na nazwę całego typu - pudło, bo nazwa 'Taurus' jest raczej znana i ta się nie przyjmie. Skoro Taurusów nie ma tak dużo, to każdy mółby się nazywać indywidualnie.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Myślę, że konkretnej - to po prostu jest jej imię ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

tak jak NGT6/2 #2015 to Drezno :)

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

Husarz. Ciekawe kto wymyśla takie nazwy?! A co do samej lokomotywy to jest dosyć ładna i czekamy na kolejne.
PAGAWAG pisze:Martwi mnie tylko jedna rzecz - czy te maszyny otrzymają oznaczenia zgodnie ze starą nomenklaturą PKP (tzn. - jeśli dobrze odcyfrowuję - EU44)
Pewnie będzie tak jak z EU43 (i nowa i stara nazwa).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”