Reforma Biletowa
Reforma Biletowa
Czy uważacie że w waszych miastach oferta biletowa jest wystarczająca ? ewentualnie jakie byście zrobili zmiany gdyby od was zależało (no ale bez przesady w zmianach)
- Czegoś brakuje albo jakieś bilety są zbędne ?
- Zmiany w zakresie ważności biletów przystankowych/czasowych i innych ?
- inne
Jestem ciekaw waszych opinii.
Wkrótce zamieszczę projekt moich zmian w moim mieście. jest prawie gotowy
- Czegoś brakuje albo jakieś bilety są zbędne ?
- Zmiany w zakresie ważności biletów przystankowych/czasowych i innych ?
- inne
Jestem ciekaw waszych opinii.
Wkrótce zamieszczę projekt moich zmian w moim mieście. jest prawie gotowy
U nas we Wrocławiu bilety i ich różnorodnośc jest wystarczająca, chociaż poprzednia taryfa (przed ostatnią zmianą) bardziej mi się podobała. Bilety mogły by być tylko nieco tańsze Jedyne czego mi na dzień dzisiejszy brakuje to biletów czasowych, godzinnych z możliwością przesiadek - takich jakie ma Gdańsk...
Osobiście jestem zadowolony z taryfy biletowej obowiązującej w MZK Tychy, chociaż ciekawym rozwiązaniem jest rybnicka E-Karta. Byłem kilka dni temu właśnie w Rybniku przyglądnąć się tamtejszej komunikacji i na prawdę byłem pod wrażeniem. Przy wsiadaniu kasujemy kartę, a przy wysiadaniu jeśli jeszcze raz ją przyłożymy do czytnika to oddaje nam pewną część kwoty. Tak że przez cały dzień w Rybniku wydałem niecałe 4 złote na przejazdy komunikacją miejską.
Także mam pytanie- czy w miastach w których funkcjonuje e-karta są bilety dobówki, weekendówki czy tygodniówki? Jeśli tak to na jakiej zasadzie odbywa się zakup takiego biletu poprzez 'elektroniczną portmonetkę' jak to nazywa UM Rybnik?
Pozdrawiam
Także mam pytanie- czy w miastach w których funkcjonuje e-karta są bilety dobówki, weekendówki czy tygodniówki? Jeśli tak to na jakiej zasadzie odbywa się zakup takiego biletu poprzez 'elektroniczną portmonetkę' jak to nazywa UM Rybnik?
Pozdrawiam
W Warszawie są bilety dobowe, trzy dniowe oraz tygodniowe - tyle, że na razie nie można ich kodować na Warszawskiej Karcie Miejskiej.kilof pisze:Także mam pytanie- czy w miastach w których funkcjonuje e-karta są bilety dobówki, weekendówki czy tygodniówki? Jeśli tak to na jakiej zasadzie odbywa się zakup takiego biletu poprzez 'elektroniczną portmonetkę' jak to nazywa UM Rybnik?
Jeśli kiedykolwiek do tego dojdzie, to u nas w Warszawie nie ma czegoś takiego jak np. "elektroniczna portmonetka" - przynajmniej w kwestii biletów.
Programujesz kartę w biletomacie. I Musisz ją przytknąć do kasownika (jeśli jest to pierwszy przejazd z tą kartą). Od tego momentu czas biegnie. Jeśli jest to bilet np. 30-dniowy, to bilet zaprogramowany na WKM-ce jest ważny przez 30 dni od momentu pierwszego przytknięcia (pierwszego przejazdu).
U nas w Jeleniej Górze biletów moim zdaniem jest pod dostatkiem. Chciał bym tylko wiedzieć co się stało z biletem za sms-a???Zrobili kampanie po czym słuch się urwał i o biletach ktoś zapomniał A co do zmian to zmienił bym cenę biletów ulgowych i normalnych bo są za drogie i zlikwidował bilet studencki, bo rożni się ceną od ulgowego...o zaledwie 15 gr
http://www.mzk.jgora.pl/taryfa.php?taryfa=wzory_biletow
Tutaj są wzory biletów jakie są u nas dostępne,jak ktoś chce to sobie zobaczy Tylko nie ma tu wzoru biletów jedno i dwudniowych bo są dostępne tylko u kierowcy
http://www.mzk.jgora.pl/taryfa.php?taryfa=wzory_biletow
Tutaj są wzory biletów jakie są u nas dostępne,jak ktoś chce to sobie zobaczy Tylko nie ma tu wzoru biletów jedno i dwudniowych bo są dostępne tylko u kierowcy
Ostatnio zmieniony 2009-09-27, 20:39 przez JELCZU85, łącznie zmieniany 1 raz.
W Jastrzębiu IMHO brakuje biletu czasowego (np. na godzinę lub pół godziny) z możliwością przesiadania się.
No i zobaczymy jak potoczą się losy 50% ulgi ustawowej. Jeżeli okaże się że ulgowy musi być 50% to będzie mały misz-masz (pewnie małe zniżenie cen ulgowych i podwyższenie cen biletów normalnych). No i ciekawe czy będzie wtedy ulgowy dobowy.
Pozostaje jeszcze kwestia e-karty. Chociaż zanim wejdzie ona w MZK Jastrzębie to minie jeszcze "trochę" czasu. IMHO w wykonaniu MZK to będzie jeden wielki cyrk.
No i zobaczymy jak potoczą się losy 50% ulgi ustawowej. Jeżeli okaże się że ulgowy musi być 50% to będzie mały misz-masz (pewnie małe zniżenie cen ulgowych i podwyższenie cen biletów normalnych). No i ciekawe czy będzie wtedy ulgowy dobowy.
Pozostaje jeszcze kwestia e-karty. Chociaż zanim wejdzie ona w MZK Jastrzębie to minie jeszcze "trochę" czasu. IMHO w wykonaniu MZK to będzie jeden wielki cyrk.
JELCZU85 pisze:A co do zmian to zmienił bym cenę biletów ulgowych i normalnych bo są za drogie i zlikwidował bilet studencki, bo rożni się ceną od ulgowego...o zaledwie 15 gr
Chyba lepiej odwrotnie. zlikwidować bilet ulgowy a zostawić studencki i zmienić nazwę go na ulgowy. A wszyscy mający ulgę płacili by ponownie 50%. Bo likwidując bilet studencki, automatycznie wprowadzasz podwyżkę biletów ulgowych. bo 15gr to wbrew pozorom spora różnica.
[ Dodano: 2009-10-02, 17:46 ]
No przyszła pora na mnie.
Zmiany miejskie
- Zlikwidować 3 strefę czasową
- 1 wydłużyć do 20 min
- Wprowadzić również karnety 12-przejazdowe.
- Zlikwidować bilet Dzienny i W jego miejsce wprowadzić Dobowy (24-godzinny) także w wersji miejsko-podmiejskiej.
- Wprowadzić również bilety na 2,3 i 7 dni (również w wersjach miejsko-podmiejskich)
Strefa podmiejska:
- Drastycznie zmniejszyć liczbę biletów jednorazowych, bo obecnie 24 bilety wprowadzają niepotrzebne zamieszanie.
- zamiast pow. biletów Wprowadzić 2 strefy podmiejskie (niektóre linie miały by tylko 1. Tańszą, pozostałe 2) co powoduje ograniczenie do 6 biletów. (Opłaty były by za odległość, a nie za "linię")
- Wprowadzić karnety na linie Podmiejskie.
A docelowo przywrócenie wszystkim uprawnionym do ulgi, ulgę 50%
Co spowodowało by dalszą redukcję liczby biletów.
Niestety nie znam źródła W każdym razie pomysł ciekawyMPK SIEDLCE sp. z. o. o.
Siedleckie MPK wycofuje ostatnie bilety z papieru
Po wprowadzeniu elektronicznych biletów okresowych, teraz przychodzi czas na podobne bilety jednorazowe. Wkładane do kasowników papierki mają zniknąć z użytku do końca czerwca.
--------------------------------------------------------------------------------
-MPK już zakończyło sprzedaż biletów papierowych dla odbiorców hurtowych. Czyli hurtownicy nie kupią już biletów w MPK. Natomiast mają je jeszcze w swoich magazynach. Bilety papierowe jednorazowe są w kioskach ruchu i są jeszcze dostępne dla pasażerów, ale jest to już końcówka. Więcej nie będzie - mówi prezes Przedsiębiorstwa, Bogdan Kozioł.
Co w takim razie mają robić osoby, które z komunikacji miejskiej korzystają tylko od czasu do czasu?
-Kierowca autobusu sprzedaje bilety z kasy fiskalnej. Osoba, która sporadycznie korzysta z przejazdu autobusem zawsze może kupić bilet u kierowcy. Zachęcam jednak mieszkańców Siedlec, aby wyrabiali sobie kartę elektroniczną, czyli tzw. elektroniczną portmonetkę, na którą mogą włożyć dowolną kwotę np. 10 zł, którą mogą wykorzystać w ciągu 7 lat. Można więc mieć kilka złotych na karcie i skasować bilet wtedy, kiedy będziemy tego potrzebowali
Takie karty można uzupełniać na razie w sześciu punktach na terenie miasta. Liczba takich miejsc będzie stopniowo rosnąć, a niezależnie od tego MPK planuje wprowadzić doładowywanie kart przez internet.
Wykorzystam ten temat, ponieważ mowa w nim o reformie biletowej. Jest ku temu powód, bowiem czeka nas mała ciekawostka w Warszawie. Władze Warszawy chcą ... zlikwidować bilet jedorazowy, a jednocześnie wprowadzić w jego miejsce bilet 75-minutowy (cena 4.40 PLN). Oczywiście byłaby to jedna z pośród większej ilości zmian biletowy. Przypuszczalnie - jeśli ten pomysł przejdzie - ta zmiana weszła by w życie od 1-go stycznia 2014 roku lub trochę wcześniej.
Ja bym na to w ten sposób nie patrzył... teraz.ppln pisze:Istnieje chociaż jedna linia miejska, która ma czas przelotu dłuższy niż te 75 minut, żeby to robiło jakąś różnicę?
Bo teraz mamy lato i wszystko funkcjonuje normalnie. Natomiast jak przyjdzie zima, spadnie obfity śnieg i miasto stanie, to może się okazać, że autobus stanie w korku i będzie jechał 104 minuty
Inna sprawa, że korzystając z biletu okresowego można się z nim przesiąść, a posiadając bilet jednorazowy - trzeba skasować drugi bilet po przesiadce. Cóż, to jest coś za coś