Trolejbusy w Dębicy
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2009-08-12, 21:38
- Lokalizacja: Dębica
hmm z tego co ja wiem to lina trolejbusowa w dębicy istniała od 1988-90 a nie do 92.Była opcja rozbudowania sieci troli w dębicy w centrum al e ówczesny burmistrz dębicy był skłócony z Edwardem Brzostowskim i nie zezwolil na rozbudowe sieci pozniej trole w dębicy stały jeszcze do 94 roku ponieważ EB negocjował jeszcze rozbudowe sieci ale ostatecznie zostały sprzedane. Co jak co mysle tez ze nie tylko kłótnia między panami przyczyniła sie do likwidaci sieci, ale również to że burmistrz myślał racjonalnie i nie pozwolil równiez dlatego ze to musialby byc koniec mksu (autobusowego) który wtedy juz byl niezle rozwinięty dlatego lepiej bylo zlikwidować jakomś mało znacząca linie trolejbusową niz kilka bardziej znaczących lini autobusowych na terenie calego miasta i okolic.Niestety na tak male miasto i trolejbusy i autobusy nie znalazłyby zastosowania.
podaje jeszcze dla porównania ceny stworzenia sieci na jedna linie tramwajowej i trolejbusowej
tramwaj- 360 mln zł
trolejbus-319 mln zł
dlatego w większych miastach bardziej stawiają na tramwaj a nie na trolejbus bo tak naprawde nie wiele muszą dołożyc a mają lepsze.
podaje jeszcze dla porównania ceny stworzenia sieci na jedna linie tramwajowej i trolejbusowej
tramwaj- 360 mln zł
trolejbus-319 mln zł
dlatego w większych miastach bardziej stawiają na tramwaj a nie na trolejbus bo tak naprawde nie wiele muszą dołożyc a mają lepsze.
Może i do budowy dużo dokładać nie trzeba, ale jak ktoś nie ma tramwajów w mieście to koszt zakupu taboru, budowy bazy, jej wyposażenia i wozów technicznych już taki optymistyczny nie jest Nie chce oczywiście tu udowadniać wyższości jednego środka nad drugim bo oba mają zarówno zalety jak i wady ale przy budowie od podstaw koszt taboru tramwajowego jest ogromny.
A nie lepiej byłoby doprowadzić do przejęcia linii trolejbusowej przez MKS?...Rafal71642 pisze:Co jak co mysle tez ze nie tylko kłótnia między panami przyczyniła sie do likwidaci sieci, ale również to że burmistrz myślał racjonalnie i nie pozwolil równiez dlatego ze to musialby byc koniec mksu (autobusowego) który wtedy juz byl niezle rozwinięty dlatego lepiej bylo zlikwidować jakomś mało znacząca linie trolejbusową niz kilka bardziej znaczących lini autobusowych na terenie calego miasta i okolic.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2009-08-12, 21:38
- Lokalizacja: Dębica
Sądze ze w takim malym miescie nie zabardzo by to mogło funkcjonować <b>poprostu</b> są za małe potoki pasażerów i autobusy i trolejbusy to za dużo musiały by być albo trolejbusy albo autobusy,gdyby bylyn same trolejbusy to mogło by to ewnentualnie znaleźć zastosowanie ale i tak wydaje mi sie ze to by bylo <b>poprostu</b> nieoplacalne.PAFAWAG pisze:A nie lepiej byłoby doprowadzić do przejęcia linii trolejbusowej przez MKS?...
Na fali przypływu radości po imprezie zrobiłem wizualizację przebiegu linii trolejbusowych w Dębicy
Trasa linii 1:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... a5972&z=15
Trasa linii 2:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 77076&z=14
Trasa linii 1:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... a5972&z=15
Trasa linii 2:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 77076&z=14
Ostatnio zmieniony 2009-08-31, 23:39 przez Matlik, łącznie zmieniany 1 raz.
Tu jest sama mapka...Matlik pisze:Trasa linii 1:
Moim zdaniem najlepiej by zrobili, gdyby podciągnęli sieć trochę dalej i zrobili kryterium uliczne w ulicach 1 Maja, Krakowskiej, Kraszewskiego i Staszica. Linia miałaby większą rację bytu dochodząc do prawie samego centrum...Matlik pisze:Trasa linii 2:
PoprawionePAFAWAG pisze:Tu jest sama mapka...
Przy wiadukcie 2,7m ? Nie sądzę...PAFAWAG pisze: Moim zdaniem najlepiej by zrobili, gdyby podciągnęli sieć trochę dalej i zrobili kryterium uliczne w ulicach 1 Maja, Krakowskiej, Kraszewskiego i Staszica. Linia miałaby większą rację bytu dochodząc do prawie samego centrum...
Poza tym chyba sam nie wiesz jaka masa ludzi tam jeździła
Ja jestem zdania, że w takich miastach jak Dębica lepiej modernizować i przebudowywać i racjonalizować obecną trakcję autobusową niż tworzyć zupełnie nową, niekoniecznie bardziej efektywną, a na pewno znacznie bardziej kosztowną, gdyż tworzoną od podstaw. Inna jest sytuacja miast, gdzie taka sieć funkcjonuje, ale budowa od podstaw sieci trolejbusowych to chyba jednak ślepa uliczka.