Busworld 2009
Busworld 2009
Fotorelacja z targów Busworld 2009, całkiem obszerna:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768211.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768747.html - autobusy chińskie
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768751.html - różnorakie
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768754.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768758.html -Turcy, Fast, Bredamenarinibus
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768774.html - Hiszpania
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768777.html - Volvo i Scania
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768779.html - VDL
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768780.html - Van Hool
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768781.html - Evobus
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768782.html - Man, Neoplan
Warto pooglądać, jak zwykle wiele ciekawych konstrukcji w tym nowy miejski Otocar, nowy autokar Scanii i masa pojazdów, których w naszym kraju raczej nie uświadczymy.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768211.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768747.html - autobusy chińskie
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768751.html - różnorakie
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768754.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768758.html -Turcy, Fast, Bredamenarinibus
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768774.html - Hiszpania
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768777.html - Volvo i Scania
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768779.html - VDL
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768780.html - Van Hool
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768781.html - Evobus
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/c1768782.html - Man, Neoplan
Warto pooglądać, jak zwykle wiele ciekawych konstrukcji w tym nowy miejski Otocar, nowy autokar Scanii i masa pojazdów, których w naszym kraju raczej nie uświadczymy.
Mercedes ma co świętować. Ich nowe Travego dostało niedawno tytuł Autokaru roku
Ten nowy autokar Scani nie powala, ale bardziej interesująca będzie strategia odnośnie tego modelu. Wprawdzie nikt się nie decyduje, ale u nas jest dostępna Omni Expres, a teraz co Uzupełnią ten model kolejnym nowym turystykiem Jak to wpłynie na kooperację z Irizarem
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61584094.html
To też spora ciekawostka - pierwsze LE od Irizara. Ale jak widać podwozie Volvo - u nas tego modelu nie uświadczymy
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61582844.html
Ankai to ma tupet. Od wielu, wielu lat kopiuje Setry i tu też jej elementy widać, a pchają się na europejski rynek
Tak czy siak jest co oglądać, ale niestety muszę zgodzić się z przedmówcą - sporo ciekawych autobusów, których na naszych drogach nie ujrzymy
Ten nowy autokar Scani nie powala, ale bardziej interesująca będzie strategia odnośnie tego modelu. Wprawdzie nikt się nie decyduje, ale u nas jest dostępna Omni Expres, a teraz co Uzupełnią ten model kolejnym nowym turystykiem Jak to wpłynie na kooperację z Irizarem
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61584094.html
To też spora ciekawostka - pierwsze LE od Irizara. Ale jak widać podwozie Volvo - u nas tego modelu nie uświadczymy
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61582844.html
Ankai to ma tupet. Od wielu, wielu lat kopiuje Setry i tu też jej elementy widać, a pchają się na europejski rynek
Tak czy siak jest co oglądać, ale niestety muszę zgodzić się z przedmówcą - sporo ciekawych autobusów, których na naszych drogach nie ujrzymy
Ostatnio zmieniony 2009-10-17, 10:26 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
Myslę, że jednak to będzie inna klasa autokarów- ten nowy produkowany w Chinach, dla mniej zamożnych klientów, a Irizary na Scanii nadal będą dobrze się sprzedawaćAmalio pisze: Ten nowy autokar Scani nie powala, ale bardziej interesująca będzie strategia odnośnie tego modelu. Wprawdzie nikt się nie decyduje, ale u nas jest dostępna Omni Expres, a teraz co Uzupełnią ten model kolejnym nowym turystykiem Jak to wpłynie na kooperację z Irizarem |
Lopez pisze:Widać po fotorelacjach, że w Kortijk każdy producent stara się pokazać swoje pojazdy w wersjach full-wypas. Dzięki temu jest na czym oko zawiesić. Z polskich producentów niestety tylko Solaris umie wpisać się w tę konwencję.
Nie ma co powiedzieć wersje luks(skóra na fotelach dla pasażerów ),a oko jest naprawdę na czym zawiesić ...Mnie właśnie najbardziej spodobała się ta SCANIA turystyczna
Zmienili siedzenia czy to kolejny egzemplarz ?
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61580597.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61580598.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61580597.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61580598.html
Ja myślę, że Scania Higer będzie oferowana równolegle z OmniExpress. W końcu to raczej taki gadżet turystyczny dla jakichś ekstrawaganckich klientów. Zresztą Omniexpress też jest taką zabaweczką sprzedawaną głównie na rynkach skandynawskich. W Europie nadal branie będzie miał Irizar (tańszy i dobrze znany przewoźnikom). Z tego co mi wiadomo to Omniexpress w Polsce dostępny nie jest.Amalio pisze:Ten nowy autokar Scani nie powala, ale bardziej interesująca będzie strategia odnośnie tego modelu. Wprawdzie nikt się nie decyduje, ale u nas jest dostępna Omni Expres, a teraz co Uzupełnią ten model kolejnym nowym turystykiem
Wcale nie jest to takie oczywiste. Irizar I4 jest już u nas oferowany, pytanie tylko jaki PKS będzie chciał kupować takie cacka w wersji podmiejskiej LE skoro lepiej zainwestować w I4 który jest pojazdem klasy kombi i można wykorzystywać go do tras dalekobieżnych. No chyba, że Irizar pobawi się w wersję miejską LE tego modelu i zacznie konkurować z Crosswayem i SancityAmalio pisze:To też spora ciekawostka - pierwsze LE od Irizara. Ale jak widać podwozie Volvo - u nas tego modelu nie uświadczymy
Solaris także wypada blado patrząc np na stoiska Evobusa czy Neomana. Poza tym zarówno Autosan jak i mniejsi producenci powiedzmy niskobudżetowi nie mają tyle pieniędzy na promocję i świecidełka. Zresztą najważniejsze jest chyba to co pokazują. I jakiej jakości są ich produkty.Lopez pisze:Z polskich producentów niestety tylko Solaris umie wpisać się w tę konwencję.
Mnie zaciekawiły najbardziej premiery tureckich pojazdów miejskich. Temsa Avenue stylistycznie nawet mi się podoba, wygląda także na porządnie wykonaną . Teraz miała miejsce premiera wersji LE, od pewnego czasu dostępna jest niskowpodłogówka.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61606212.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61606211.html
Kokpit też niczego sobie.
Otocar także zrobił postęp w designie swoich pojazdów. Model Vectio 240LE może być potencjalnym konkurentem Sancity
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61580522.html , chociaż patrząc na jego wnętrze czuje jednak, że te plastiki są gorsze niż w Autosanie http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61580518.html.
W tym roku Otocar wystawił także nowy pojazd 12M o nazwie Kent 290LF. Nie wiem jaka jest jego trwałość i jakość wykonania ale wydaje się być także ciekawą propozycją
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61580517.html a deska naprawdę fajna http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61580516.html.
Ciekawi mnie czy Turcy zaczną coś działać w Polsce, w końcu Temsa jest już u nas obecna. Gdyby tak wprowadziła całą swoją paletę razem z miejskim Avenue to mogłaby znaleźć kilku klientów akurat w tym segmencie.
Skoro jest na stronie producenta, to chyba nie po to by zapchać stronę internetową.marekJG pisze: Z tego co mi wiadomo to Omniexpress w Polsce dostępny nie jest.
Pojmij to, że jest on zbudowany na podwoziu Volvo. U nas Irizary możesz kupić tylko przez sieć Scani. Nie będą przecież oni autobusów na cudzym podwoziu sprzedawaćmarekJG pisze:Wcale nie jest to takie oczywiste. Irizar I4 jest już u nas oferowany,
1. A który PKS u nas niby I4 kupujemarekJG pisze: pytanie tylko jaki PKS będzie chciał kupować takie cacka w wersji podmiejskiej LE skoro lepiej zainwestować w I4 który jest pojazdem klasy kombi i można wykorzystywać go do tras dalekobieżnych.
2. A gdzie ja napisałem, że ma to być PKS
2. Co ma LE do zwykłej wersji Przecież to jest miejski autobus. Zupełnie inna klasa pojazdów i inni odbiorcy. A u nas żaden PKS nie kupi nigdy dobrowolnie nowych, niskopodłogowych autobusów.
Mnie również. Ogólnie rzecz biorąc ubolewam nad tym, że nikt nie zawiązał współpracy z Otokarem i niestety nie ma go u nas.marekJG pisze:Mnie zaciekawiły najbardziej premiery tureckich pojazdów miejskich. .
Również uważam, że zarówno Avenue od Temsy i Kent Otokara byłyby ciekawą alternatywą. Tym nie mniej ciężko byłoby im się przebić. Turcy już nie chcą być koniecznie najtańsi, a polscy przewoźnicy głównie przez Ooyola są sceptycznie nastawieni do produktów z tego kraju. Z resztą - Czeladzki PUP eksploatuje przecież BMC Procity i ponoć masa z tym ustrojstwem problemów jest.
Międzymiastowy model Scania OmniExpres jest pięknym autobusem produkowanym w Finlandii, charakteryzującym się bardzo wysoką jakością, co ma także swoje odbicie w cenie. Dlatego w Polsce będziemy oferować inny, nowy autobus międzymiastowy –Scania-Irizar I4. Jest on bardziej przyjazny finansowo, a poza tym nasi klienci są już bardzo przywiązani do hiszpańskiej stylistyki. - Andrzeje Jaworski, dyrektorem sprzedaży autobusów Scania Polska w wywiadzie udzielonym Infobusowi : http://infobus.pl/text.php?id=20533&from=tagAmalio pisze:Skoro jest na stronie producenta, to chyba nie po to by zapchać stronę internetową.
Oczywiście nikt nie zabroni Ci go kupić jeżeli wyrazisz taką chęć, ale oficjalnie w naszym kraju dostępny ani oferowany nie jest. Nikt nie zabrania także kupowania Van Hoola, Castrosuy czy innych niedostępnych na naszym rynku pojazdów. Jednak oficjalnie w sprzedaży ich nie ma. Tak samo jest z Omniexpressem.
Przecież nie nie jest nigdzie napisane, że będzie oferowany tylko na podwoziu tego producenta. Znając Irizara zrobią identyczną wersję z tym, że na modułach Scanii. Nie ma z tym żadnego problemu.Amalio pisze:Pojmij to, że jest on zbudowany na podwoziu Volvo.
Ale nie odmówią sprzedaży tego pojazdu bezpośrednio z fabryki prawda? Inna sprawa, że gdyby nagle przewoźnicy zaczęli indywidualnie sprowadzać ten model do Polski w przyzwoitych ilościach Volvo dostanie szału i zerwie współpracę z Hiszpanami. Ale to są czyste dywagacje, bo nikt indywidualnie (niestety) nie sprowadza pojazdów poza siecią sprzedaży.Amalio pisze:U nas Irizary możesz kupić tylko przez sieć Scani. Nie będą przecież oni autobusów na cudzym podwoziu sprzedawać
No raczej jest to autobus międzymiastowy/ lokalny a nie miejski. Przynajmniej tak twierdzi producent na swojej stronie internetowejAmalio pisze:1. A który PKS u nas niby I4 kupuje
2. A gdzie ja napisałem, że ma to być PKS
2. Co ma LE do zwykłej wersji Przecież to jest miejski autobus
http://www.irizar.com/eng/00noticias_detalle.cfm?id=96
Zwróć uwagę, że w Hiszpanii na trasy podmiejskie ( u nas obsługiwane głównie przez PKSy) kursują bardzo często autobusy LE. Nie można powiedzieć o nich, że są w pełni miejskie, gdyż mają wygodniejsze fotele niż w wersji miejskiej. U nas jest to pieśń przyszłości (o ile w ogóle doczekamy się takich standardów). Jestem więc skłonny zakwalifikować i4 LE jako pojazd lokalny (odpowiednik Setry S415 LE), wobec czego naturalnym odbiorcą byłyby właśnie PKSy. Napisałem o Irizarze w kontekście konkurencji na polskim rynku z Crosswayem. Ale wtedy Irizar musiałby przeprojektować wnętrze pod kątem większej przestrzeni dla osób stojących oraz dołożyć trzecie drzwi. Oczywiście to tylko dywagacje bo nikt się nie będzie w to bawił.
Fakt, ale trzeba wziąść pod uwagę, że nasz najtańszy ( w zamyśle) Solbus Solcity wcale taki tani nie jest, przynajmniej patrząc na przetargi w których startowała a i jakość wykonania także nie zadowala. Jeśli taka Temsa Avenue czy Otocar były lepiej "podatne serwisowo" a przy tym oferowała cenę podobną do Solbusa nie wiadomo jakiego wyboru dokonywaliby przewoźnicy. Zresztą patrząc na Turków stwierdzam, że szybciej uczą się od naszym rodzimów producentów. W Polsce udało się przekonać już kilkunastu przewoźników do zakupu Temsy Opalin. nie sjet więc tak źle.Amalio pisze:Tym nie mniej ciężko byłoby im się przebić. Turcy już nie chcą być koniecznie najtańsi, a polscy przewoźnicy głównie przez Ooyola są sceptycznie nastawieni do produktów z tego kraju.
Owszem kooperacja z Higerem istnieje ale czy jej głównym celem jest sprzedaż w Europie tańszych autokarów. Wątpię. Sądzę, że w Europie ten autokar będzie raczej gadżetem, jakąś formą dodatku do oferty produkcyjnej. O ile w ogóle w Europie będzie sprzedawany. W końcu pod koniec ubiegłego roku razem z Higerem stworzono model Scania A80 http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p55845399.html a jakoś nie widziałem, żeby Scania go prezentowała szerszej publiczności.Gadżet? Przeciez współpraca z Higerem jest chyb awłaśnie po to, żey autobus był tani.
http://www.scania.pl/buses-coaches/inte ... niexpress/marekJG pisze: Jednak oficjalnie w sprzedaży ich nie ma. Tak samo jest z Omniexpressem.
Czyli dalej utrzymujesz, że jest to do jaj na stronie umieszczone
Owszem jest problem. Bo nie widzę jaki zysk miałaby Scania z odbierania potencjalnych klientów Scani OmniLink. Sam napisałeś, że Volvo by szau dostało. A Scania to niby niemarekJG pisze:Znając Irizara zrobią identyczną wersję z tym, że na modułach Scanii. Nie ma z tym żadnego problemu.
Nie, nie prawda. Doprowadziłoby to do scysji pomiędzy Irizarem, a Scanią, bo nie bez powodu nie kupisz u nas innych Irizarów na podwoziach innych niż Scania A scania mając OmniExpres i to chińskie cudo już nie potrzebuje aż tak Irizara.marekJG pisze:Ale nie odmówią sprzedaży tego pojazdu bezpośrednio z fabryki prawda?
Już nie pierwszy raz pokazujesz na forum całkowitą znieczulicę na panujące układziki. A one są I to od nich w pewnej mierze zależy to co na rynku jest dostępne.
Nie ma takiego czegośmarekJG pisze:(odpowiednik Setry S415 LE)
To masz chyba problemy z czytaniem:marekJG pisze:No raczej jest to autobus międzymiastowy/ lokalny a nie miejski. Przynajmniej tak twierdzi producent na swojej stronie internetowej
http://www.irizar.com/eng/00noticias_detalle.cfm?id=96
The IRIZAR i4 LE (low entry) bus on a Volvo chassis, for intercity and city centre use.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61584093.htmlmarekJG pisze: Nie można powiedzieć o nich, że są w pełni miejskie, gdyż mają wygodniejsze fotele niż w wersji miejskiej. U nas jest to pieśń przyszłości (o ile w ogóle doczekamy się takich standardów). Jestem więc skłonny zakwalifikować i4 LE jako pojazd lokalny
To jest według Ciebie to wygodniejsze, międzymiastowe wnętrze Temu bliżej do miejskiego autobusu.
.
Ale nie są, bo PKSy nie sa naturalnymi odbiorcami czegokolwiek z niską podłogą.marekJG pisze:wobec czego naturalnym odbiorcą byłyby właśnie PKSy.
Ty chciałbyś wymienić całe podwozie( na Scanie), a widzisz problem z wyrzuceniem kilku foteli...marekJG pisze: Oczywiście to tylko dywagacje bo nikt się nie będzie w to bawił.
Utopić własne pieniądze w gównie, to nie problem. Ale państwowe i wszem.marekJG pisze:W Polsce udało się przekonać już kilkunastu przewoźników do zakupu Temsy Opalin. nie sjet więc tak źle.
No właśnie. A ten jak widać Scania pokazała szerszej publiczności.marekJG pisze:W końcu pod koniec ubiegłego roku razem z Higerem stworzono model Scania A80 http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p55845399.html a jakoś nie widziałem, żeby Scania go prezentowała szerszej publiczności.
O to pytaj się dyr. sprzedaży Scania. Zakładam, że udzielając wywiadu Infobusowi wiedział co mówi. Może rzeczywiście od tego czasu zmienili politykę i włączył Omniexpressa do swojej oferty w naszym kraju choć nie doszukałem się jakiejś informacji o tym fakcie.
A jaki zysk ma Scania z dostarczania podwozi dla Castrosuy, Hispano i innych hiszpańskich firm karosujących. Chyba jednak wychodzi na swoje. Poza tym Volvo także oferuje model 8700 LE a podwozie jakoś dostarczyło.
Właśnie w wersji międzymiastowej także, pojazd który wystawiono na Busworld jest moim zdaniem typowym autobusem podmiejskim (podwójne rzędy siedzeń, mała rzeźnia,)
A jaki zysk ma Scania z dostarczania podwozi dla Castrosuy, Hispano i innych hiszpańskich firm karosujących. Chyba jednak wychodzi na swoje. Poza tym Volvo także oferuje model 8700 LE a podwozie jakoś dostarczyło.
Nadal nie widzę jakiegokolwiek powodu w kupnie takiego pojazdu prosto z fabryki. Nawet jeżeli umowa między Scanią a Irizarem zabrania Hiszpanom oferowania swoich produktów na określonych rynkach mogę sobie złożyć zamówienie indywidualne na taki autobus i nikt nie będzie mnie nawet pytał w jakim kraju będę go eksploatował. Mało tego nie ma nawet prawa zabronić mi sprowadzenia go do Polski. Wątpię też, żeby kupno pojazdu Irizar przez polskiego klienta (jeżeli oficjalnie nie jest sprzedawany w naszym kraju) mogło być powodem zerwania ewentualnej umowy między Scanią a Irizarem. W końcu ten drugi jej warunków nie łamie.Amalio pisze:Nie, nie prawda. Doprowadziłoby to do scysji pomiędzy Irizarem, a Scanią, bo nie bez powodu nie kupisz u nas innych Irizarów na podwoziach innych niż Scania
To, że jakieś układy między producentami istnieją jest oczywiste. Z tym, że niektórzy wyznają teorię układów w myśl której nic nie jest możliwe bo istnieje ogromna sitwa uniemożliwiająca dokonanie czegokolwiek. Ja raczej do tej grupy nie należę. Nadal nie widzę jakiejkolwiek przeszkody prawnej, żeby sprowadzić sobie pojazd od jakiego producenta mi się chce.Amalio pisze:Już nie pierwszy raz pokazujesz na forum całkowitą znieczulicę na panujące układziki. A one są
Chodziło mi o Setrę 415NF. Mój błąd.Nie ma takiego czegoś
Amalio pisze:The IRIZAR i4 LE (low entry) bus on a Volvo chassis, for intercity and city centre use.
Właśnie w wersji międzymiastowej także, pojazd który wystawiono na Busworld jest moim zdaniem typowym autobusem podmiejskim (podwójne rzędy siedzeń, mała rzeźnia,)
Jak wyżej. Jest różnica między miejskim a podmiejskim.To jest według Ciebie to wygodniejsze, międzymiastowe wnętrze Temu bliżej do miejskiego autobusu.
Technicznego problemu, no poza dołożeniem trzeciej pary drzwi nie widzę. Ale ten autobus nie ma być typowo miejskim pojazdem bo nie jest to jego założeniem. Dlatego nikt się w to nie będzie bawił.Amalio pisze:Ty chciałbyś wymienić całe podwozie( na Scanie), a widzisz problem z wyrzuceniem kilku foteli...
Nie zakładam, że jest to aż takie gó**o, tym bardziej, że u nas nieraz wydawało się pieniądze w jeszcze większe kupsztaleAmalio pisze:Utopić własne pieniądze w gównie, to nie problem. Ale państwowe i wszem.
Poczekamy, zobaczymy.Amalio pisze:No właśnie. A ten jak widać Scania pokazała szerszej publiczności.
Zrozum pewną rzecz. Scania czy Volvo dostarczają podwozia, ale na hiszpański rynek. Dlaczego Bo tam silną pozycję mają rodzime marki. Pozycja szwedzkich producentów jest żadna, więc logiczne, że bardziej się opłaca sprzedać samo podwozie niż nic. Ale nikt nie zgodzi dostarczać komponenty na rynki na których oni sami są mocni. Prosty przykład - MAN. MAN przecież zarabiał na dostarczaniu silników Solarisowi, a jednak więcej na tym tracił, bo Solaris odbierał MANowi zamówienia. Więcej zarobisz na dostarczeniu całego autobusu I tak samo wygląda to z innymi producentami. To po prostu godzi w ich interesymarekJG pisze:A jaki zysk ma Scania z dostarczania podwozi dla Castrosuy, Hispano i innych hiszpańskich firm karosujących. Chyba jednak wychodzi na swoje. Poza tym Volvo także oferuje model 8700 LE a podwozie jakoś dostarczyło.
Chyba nie uważasz tutaj, że Ci wszyscy wielcy producenci są reprezentowani przez bandę idiotów, którzy nie wiedzą co się w okół nich dzieje. Co z tego, że zamówiony prosto z fabryki skoro wiadomo gdzie trafi. A jak nawet nie wiadomo, to na początku przyszłego roku roku okazałoby się, że Irizar został odnotowany w kategorii "autobusy miejskie" i ma jakiś tam procent rynku.marekJG pisze:Nadal nie widzę jakiegokolwiek powodu w kupnie takiego pojazdu prosto z fabryki. Nawet jeżeli umowa między Scanią a Irizarem zabrania Hiszpanom oferowania swoich produktów na określonych rynkach mogę sobie złożyć zamówienie indywidualne na taki autobus i nikt nie będzie mnie nawet pytał w jakim kraju będę go eksploatował. Mało tego nie ma nawet prawa zabronić mi sprowadzenia go do Polski. Wątpię też, żeby kupno pojazdu Irizar przez polskiego klienta (jeżeli oficjalnie nie jest sprzedawany w naszym kraju) mogło być powodem zerwania ewentualnej umowy między Scanią a Irizarem. W końcu ten drugi jej warunków nie łamie.
Nie będzie w tym nic dziwnego jeżeli istniałby pisemny zakaz sprzedaży tego modelu po za Hiszpanią
Z punktu widzenia przewoźnika nie ma, ale z punktu widzenia producenta i owszem jest.marekJG pisze:Nadal nie widzę jakiejkolwiek przeszkody prawnej, żeby sprowadzić sobie pojazd od jakiego producenta mi się chce.
A ja mam coś z innej beczki. W następnym roku jest nowa edycja targów i chciałbym się tam wybrać. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia - czy wystawa jest otwarta dla publiczności (spoza grona zainteresowanych kupnem) i jeżeli tak czy przez cały czas trwania targów, czy tylko w określone dni. Potrzebne mi to jest po to, żeby móc odpowiednio zaplanować urlop, a że u mnie w firmie już chcą robić plan urlopowy, więc muszę to zrobić w najbliższym czasie. Jakby mi ktoś mógł pomóc, kto już tam był, z góry dzięki.
PS. Na ich oficjalnej stronie odpowiedzi na moje wątpliwości się nie doszukałem, także z góry dziękuję za takie sugestie .
PS. Na ich oficjalnej stronie odpowiedzi na moje wątpliwości się nie doszukałem, także z góry dziękuję za takie sugestie .