BMC w Polsce
BMC w Polsce
Informuję, że żółty BMC Procity 12LF trafił na testy do przewoźnika ze śląska firmy Sed-baz zwanej potocznie PUP z Czeladzi na testy. Podobno właściciel firmy Pan Sebza zgodził się promować oficjalnie ten pojazd w Polsce.
Szczegóły.
Posty wydzielone z tematu: "MPK Kielce / KASP Kielce". Mod. J-31
Szczegóły.
Posty wydzielone z tematu: "MPK Kielce / KASP Kielce". Mod. J-31
Ostatnio zmieniony 2008-11-19, 00:36 przez Shadow238, łącznie zmieniany 2 razy.
Ok, to już coś wiem. Ponieważ w Galerii pojawiły się dwa takie zdjęciaShadow238 pisze:Informuję, że ten żółty BMC Procity 12LF trafił na testy do przewoźnika ze śląska firmy Sed-baz zwanej potocznie PUP z Czeladzi na testy. Podobno właściciel firmy Pan Sebza zgodził się promować oficjalnie ten pojazd w Polsce.
galeria/categories.php?cat_id=2547
I z tego opisu zrozumiałem, że te autobus - ex testowiec - trafił już na stałe do Czeladzi. A tu się okazuje, że póki co on jeszcze jest testowany. A czy pan Sebza zakupi ten pojazd, to jeszcze się okażeAutor zdjęcia, Mody_82 pisze:Ex-testowiec, debiutował liniowo 15.09.2008. Turecka myśl techniczna...
To ja raz jeszcze dodam od siebie zdjęcia z Kielc które pozostały w innym wątku:
http://picasaweb.google.com/daniel.szym ... city250SLF
http://picasaweb.google.com/daniel.szym ... city250SLF
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Bardzo ciekawy artykuł o planach BMC w Polsce:
Myśle że można zmienić nazwe tematu na : BMC w PolsceO nowościach w ofercie BMC i handlowych planach na polskim rynku rozmawialiśmy Rafałem Masztalskim, przedstawiciel BMC LTD na Polskę.
Rafał Masztalski - przedstawiciel BMC LTD na Polskę
BMC LTD –polski przedstawiciel brytyjskiej spółki BMC LTD zaprezentował w tym roku w Kielcach dwa autobusy: miejski, niskopodłogowy BMC 250 SLF oraz międzymiastowy model –Karisma (RHD), czyli zmodernizowany stylistycznie autobus turystyczny Probus 850 TBX. Można zatem powiedzieć tym razem obyło się bez większych nowości, natomiast najważniejszą sprawą jest uzyskanie polskiej homologacji przez model BMC 250 SLF. W ciągu najbliższych miesięcy do ITS trafią kolejne dwa autobusy: BMC Profity LE i BMC Karisma. O dalszych planach BMC LTD rozmawialiśmy z Rafałem Masztalskim, przedstawiciel BMC LTD na Polskę. Oto zapis tego wywiadu:
InfoBus.pl: Nadszedł ten moment, że BMC może pochwalić się polską homologacją.
Rafał Masztalski, przedstawiciel BMC LTD na Polskę: Dokładnie. Trochę to nam zajęło czasu, ale w końcu udało nam się przekonać w końcu Brytyjczyków, że najpierw trzeba zrobić homologację a potem można mówić o jakiekolwiek sprzedaży. Ten moment nastąpił 25 sierpnia br., a homologacja dotyczy niskopodłogowego modelu BMC 250 SLF w czterech aranżacjach wnętrza. Testowaliśmy ten autobus już na polskich drogach podczas testów w MPK Kielce. I sprawdził się. Musimy teraz wprowadzić kilka poprawek kosmetycznych –m.in. zamontujemy zamkniętą kabinę, dodamy dodatkową półkę na bagaż –i ruszamy z jego sprzedażą.
InfoBus.pl: Jakie kolejne autobusy spod znaku BMC LTD trafią w najbliższym czasie do ITS-u?
W tym roku na targach IAA został pokazany model Houck, który w Polsce będzie sprzedawany pod nazwą Procity 9. To niskowejściowy autobus miejski o długości 9-metrów z silnikiem Cumminsa Euro 5 o mocy 285 KM. To bardzo ciekawa konstrukcja, która myślę, że na pewno zainteresuje polskich przewoźników. Będziemy chcieli w najbliższym czasie uzyskać polską homologację na ten model i wprowadzić do sprzedaży od czerwca 2009 r. Równolegle do Instytutu wyślemy model pokazywany w Kielcach międzymiastowy model BMC Karisma.
InfoBus.pl: Czyli obecnie ofensywa BMC na polskim rynku będzie nakierowana na sektor miejski?
Tak. Tutaj upatrujemy dla siebie największe szanse i chcemy startować z 12-metrowym modelem BMC 250 SLF zarówno w przetargach na dostawy nowych autobusów, jak i bezpośrednio trafiać do operatorów, którzy wygrają konkretne zamówienia transportowe. Myślę, że dzięki konkurencyjnej cenie wejdziemy już w tym roku na polski rynek, a do końca czerwca 2009 r. planujemy sprzedać 80 szt. tego modelu. To jak najbardziej realne plany.
InfoBus.pl: To bardzo ambitne założenia. Jak obecnie współpracujecie z firmą Auto-Cuby, która również oferuje autobusy BMC –bezpośrednio z fabryki w Turcji?
Obecnie firma Auto-Cuby nie posiada homologacji na autobusy BMC. Jeżeli sprzedaje w naszym kraju jakieś pojazdy tej marki to robi to pod szyldem sprzedaży używanych pojazdów. Dlatego zamierzamy porozmawiać z nimi o współpracy w sprzedaży pojazdów homologowanych w Polsce przez nas i importowanych przez BMC LTD. Nie wykluczam, że w przyszłości moglibyśmy stworzyć razem sieć dilerską BMC w Polsce.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuje za rozmowę.
żródło: Infobus
link: http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=20904
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61582995.html
- odnowiona wersja BMC Procity 12
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.ph ... &start=620
- z tego co widać nie ma wieży a'la Citelis a zrobili wieże normalną
- odnowiona wersja BMC Procity 12
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.ph ... &start=620
- z tego co widać nie ma wieży a'la Citelis a zrobili wieże normalną
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Kilka pojazdów Leveland XL jeździ pod Warszawą. M.in. w Lesznowoli nadal obsługują bardzo dzielnie linie Lx. Pomimo trudnych zimowych warunków w miarę dobrze sobie radzą.Wojtek-MKM pisze:Ile w Polsce jest stworów z BMC i czy model Levend XL ma szansę u prywatnych przewoźników na konkurencję z Mercami i Bogdanami? Czy ktoś z Was tym jechał i jaki jest komfort jazdy? Jak wygląda sprawa serwisowania tych wynalazków?
Nolem jechał jednym z tych pojazdów i Jego opinia powinna być jeszcze gdzieś tu na forum. Poszperaj np. w tematach dotyczących przewoźników
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny