EU8N - tzn. MPK-owskie igraszki

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Które wzornictwo się wam najbardziej podoba ( względy tylko stylistyczne)

EU8N
11
25%
N8S-NF
4
9%
Tramwaje a'la Moderus
11
25%
Pesa 120n
13
30%
Nie mam zdania
5
11%
 
Liczba głosów: 44

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:Czy naprawdę nie dało się go wcisnąć gdzieś np. na 5-tkę - czyli do tunelu ?
Oczywiście, że się da. Ale przecież najnowsza zabawka musi się objawić pod samymi oknami prezesa (chodzi o ulice Brożka) i w drugiej kolejności, łączyć Hutę z Centrum...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coffee, a czemu EU8N stało zamknięte na 135-leciu ? Czyżby ludzie z zarządu bali się, że im ludziska zadepczą ten wagon ? ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:Coffee, a czemu EU8N stało zamknięte na 135-leciu ? Czyżby ludzie z zarządu bali się, że im ludziska zadepczą ten wagon ? ;)
Nie wykluczone.

Dzulikiewicz

Post autor: Dzulikiewicz »


Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Matko, mam nadzieję że parę zachowacie w oryginalnej formie. Ładnie by się taki na pętli prezentował z E1.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Matko, mam nadzieję że parę zachowacie w oryginalnej formie
Niestety, nie...
Dokładniejsza relację z przejazdu dam jutro.

[ Dodano: 03 Lip 2010 12:51 ]
Otóż:
Wykonanie: Wagon prezentuje się dość dobrze. Estetyka wykonania wnętrza jest da dość dobrym poziomie. Nic nie odstaje, nie trzeszczy, nie piszczy, choć znalazło by się kilka niedoróbek (choćby pierwsze drzwi, które ocierają o stopień). Kabina jest wyłożona dość dobrym plastikiem (przyjemnym w dotyku), który się nie nagrzewa. Całość pulpitu została pomalowana na czarno, a pod każdym przyciskiem naklejono duże litery, opisujące przyciski. Jedynym kłopotem będzie pozostałość po kabinie w członie C. Szafka z bezpiecznikami + panel sterujący umiejscowiony bokiem = przedział barowy...

Komfort jazdy: Wagon na łukach spisuje się dość dobrze. Choć z węższymi ma nieznaczne problemy (prawdopodobnie przez ograniczony zakres ruchu przegubów). Zawieszenie jest w sam raz. Ani nie za sztywne (Stopiątki), ani za miękkie (Wideńczyk), co sprawdziliśmy na Walcowni. Wóz na prostych odcinkach nie "wężykuje" i nie buja. Klimatyzacja w tym wozie, to niestety porażka. Zastosowano klimatyzację taką,
jak stosuje się w Ewach SKM-u. Na zdjęciu tu dokładnie widać:http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... d1fd4d2b80 ... A kanały dolotowe, znajdują się tylko w kabinie motorniczego i środkowym członie. Podobno #3013 ma dostać klimatyzację, jak w autobusie. I te twarde siedzenia.

Jazda: Wóz nie szarpie, przy rozruchu i hamowaniu. Nie wpada w poślizgi, mimo iż nie posiada ani geamatica, ani systemu antypoślizgowego :) Jak wiadomo wóz ciągnął dość duży skład, więc ma duży zapas mocy. Dzięki temu rozpędza się do 60-70km/h w około 5-6 sekund...
Hamulce szynowe... Można się nieźle nadziać, jak się ktoś nie będzie trzymać. Z 50km/h wóz staje dosłownie w miejscu, zostawiając za sobą tumany kurzu.

Wygląd: Jest parę rzeczy do poprawy. Choćby wycięcia w fartuchach. Niestety, ale postarzają ten wóz. Mogli zostawić proste (bez wycięć). Z przodu, zamiast zderzaka a'la NGT6 można by było zastosować osłonę, jak w E1... Wyglądałby dużo lepiej. A i kierunkowskazy: Ikarus forever :confused: Wygląda to dość tandetnie. Do reszty nie mam żadnych zastrzeżeń...
Ostatnio zmieniony 2010-07-03, 14:57 przez Coffee, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Świetnie wygląda! No i tak się powinno modernizować tramwaje, nie dość że wygląda nowocześniej to jest bardziej funkcjonalny dzięki niskiej podłodze.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

¯eby to nie było takie dramatycznie brzydkie...

filimer

Post autor: filimer »

TLG pisze:¯eby to nie było takie dramatycznie brzydkie...
...To nie mieszkalibyśmy w PL :D

Co zrobisz, od dizajnu speców to my nie mamy, chociaż bardzo chcielibyśmy mieć :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

filimer pisze:speców to my nie mamy, chociaż bardzo chcielibyśmy mieć
Myślę, że jak najbardziej mamy takich speców (na co jest mnóstwo najróżniejszych innych dowodów). Co nie zmieni mojej subiektywnej opinii, że tramwaj EU8N jest brzydki jak noc grudniowa :D

filimer

Post autor: filimer »

TLG pisze:
filimer pisze:speców to my nie mamy, chociaż bardzo chcielibyśmy mieć
Myślę, że jak najbardziej mamy takich speców (na co jest mnóstwo najróżniejszych innych dowodów). Co nie zmieni mojej subiektywnej opinii, że tramwaj EU8N jest brzydki jak noc grudniowa :D
¬le się wyraziłem - nie mamy ich tam, gdzie bardzo chcielibyśmy mieć :diabeł:

Co do urody EU8N - w jednym szeregu z MordujTransem i FPS postawić ich można spokojnie :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tramwaj za piękny nie jest - to fakt - ale ja i tak jestem pod wrażeniem. :)

MPK zbudowało go sposobem gospodarskim. I zrobiło z tego całkiem fajny tramwaj. Sporo niedoróbek jest, ale to wina - nie wiem, czy to dobrze określę - "prototypowości", ale bardziej pod względem pomysłu, bo przecież to jes przebudowany E6, przedłużony o dodatkowy człon, od zupełnie innego producenta.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

No i mamy pierwszą (większą) awarię EU8N... Prawdopodobnie przegrzał się i padł moduł sterujący. W wagonie samoczynnie złożył się pantograf, po czym wóz przyssał się szynowymi do torów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Czasami zdarzają się różne takie sytuacje. Ciekawe jest jednak to, że od razu pantograf się złożył :)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

I mamy pierwszą jazdę próbną po awarii... Jak donosi kolega: O 11:30 był widziany na Rondzie Gen. Maczka w kierunku Bieńczyc. W drugą stronę też zajechał bez problemów, więc pewnie jutro znów pokaże się na linii...

[ Dodano: 08 Lip 2010 15:24 ]
Dziś wagon zrobił aż 4 kółka, po czym... Znów się zepsuł! Podobno zjechał do zajezdni o własnych siłach.

[ Dodano: 08 Lip 2010 16:14 ]
Tym razem coś drobnego... Wyjechał z powrotem :)

EU8N

Post autor: EU8N »

Ostatnio coraz rzadziej widuję ten wóz na linii. Wczoraj wyjechał ale popołudniu jeździł już E1+c3. Dziś (przynajmniej wieczorem) było podobnie.

Mam wrażenie, że ten EU8N to jeden wielki niewypał. Ale zapewne mimo to MPK będzie brnąć w modernizację kolejnych E1 w ten sposób. Nie wiem, jak wygląda sprawa niskopodłogowych członów (czy wszystkie są już gotowe). Ale według mnie lepiej byłoby wypuścić na miasto E6+c6 po modernizacji wnętrza.

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Ale zaraz, chwileczkę. Jak to jest E1+C3, to co to jest za cholerstwo :P
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=26798

Mi to nie przypomina E1 ani C1 o.O Skąd są te wagony ? I oraz gdzie można poczytać o tych wynalazkach? Bo ja to wszedłem i zbieram szczękę że Kraków robi takie coś.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Przecież tam pisze:
Przebudowa wagonów E6
Zaś E1 nie ma z tytułowym wagonem nic wspólnego :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Przecież zarówno wagony typu SGP E1, jak również Lohner C6 - toć to żadna nowość. ;)

Zatem po kolei
SGP E1 :strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=13841

Te tramwaje przyjeżdżają do Krakowa z Wiednia. W oryginale są czerwone

:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19636

Jeden z tych wagonów MPK pozostawił w oryginalnych barwach (#101)
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=11964

Wszystkie sprowdzone wagony - zanim trafią do eksploatacji w Krakowie - są gruntownie remontowane przez MPK. Tak, że na ulice Krakowa wyjeżdżają bardzo ładne, czyste, odświeżone wagony tramwajowe. Jechałem tym - jest naprawdę super :)

E1 jeżdżą w składach z doczepami typu Lohner C3 ;)

Lohnery E6 i C6 - również pochodzą z Wiednia, gdzie obsługiwały linie metra. Te wagony również trafiają do zajezdni "Podgórze"

I tak wyglądają w oryginale E6 od środka
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19633
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19632
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19638

:strzałka: http://phototrans.eu/14,329751,0,Rotax_E6_4908.html

A to już C6
:strzałka: http://phototrans.eu/14,344620,0,Rotax_c6_1908.html

No i właśnie z E6 oraz C6 MPK (zaj. "Podgórze") buduje wagony typu EU8N ;)
Ostatnio zmieniony 2010-08-18, 16:02 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

N8S

Post autor: N8S »

J-31 pisze:E1 jeżdżą w składach z doczepami typu Lohner C1 ;)
E1 jeżdżą z doczepami c3 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”