[Gdynia] Trolejbusy
Ja myślę, że po prostu PKT od samego początku było zainteresowane Solarisami.
Gdyby MAZ się uparł, to Solaris już by miał konkurencję - choć nie koniecznie MAZ mógłby wygrać przetarg w Gdyni.
Natomiast, to czy MPK Lublin w końcu zacznie montować elektrykę do 203-ek, czy też nie, wielkiego znaczenia nie ma. Ponieważ nawet jeśli by zaczęli działać w Lublinie - to i tak PKT może nie być zainteresowane MAZ-ami
Tak więc podejrzewam, że prócz zakupu tych 25-ciu szt. Solarisów Trollino (gratulacje, bo są naprawdę fajne), będą nadal kupować używane MB O405N2 i przerabiać je na trolejbusy.
Gdyby MAZ się uparł, to Solaris już by miał konkurencję - choć nie koniecznie MAZ mógłby wygrać przetarg w Gdyni.
Natomiast, to czy MPK Lublin w końcu zacznie montować elektrykę do 203-ek, czy też nie, wielkiego znaczenia nie ma. Ponieważ nawet jeśli by zaczęli działać w Lublinie - to i tak PKT może nie być zainteresowane MAZ-ami
Tak więc podejrzewam, że prócz zakupu tych 25-ciu szt. Solarisów Trollino (gratulacje, bo są naprawdę fajne), będą nadal kupować używane MB O405N2 i przerabiać je na trolejbusy.
Ale ja nie mówiłem nigdzie że PKT ma kupować MAZ-y. Chodzi tylko o to że konkurencja w postaci konsorcjum MPK-Medcom-MAZ może spowodować że wywindowane ceny trolejbusów choć trochę spadną. A jako że Solaris jest w tym segmencie monopolistą to się płaci po 1,5mln za 12m trolejbus... Zauważ jak Solaris schodzi z ceny w przypadku autobusów
Pytanie zasadnicze, czy to nie jest po prostu rynkowa cena za tego typu pojazd. Ekspertem od techniki trolejbudowej nie jestem, ale podejrzewam, że różnorodność jest tu dużo większa niż w przypadku autobusów. Do tego trolejbusów produkuje się zwyczajnie mniej tzn. że nie produkuje się dużych serii identycznych pojazdów, jak w przypadku autobusów.Citadis pisze:A jako że Solaris jest w tym segmencie monopolistą to się płaci po 1,5mln za 12m trolejbus...
Nie podejrzewam, żeby Solaris spuścił z cen, żeby walczyć z MAZem o klientów. MAZ może zejść do poziomu na którym fabryce z Bolechowa nie będzie się opłacało nawet produkcja autobusów-zabawek, ale nie każdy (czyli nie Gdynia i nie Tychy) skusi się na MAZa...
Jeśli chodzi o ostatni przetarg PKT to trzeba jasno powiedzieć, że doskonale wiedzieli kto i z czym ma wygrać, owszem zawsze wchodzi w grę tzw. "element zaskoczenia", ale w naszym prawie przetargowym na wszystko jest sposób
Jeśli chodzi o cenę, z pewnością Solaris mając świadomość swojej pozycji trochę ją wywindował. Aczkolwiek należy pamiętać o dość bogatym wyposażeniu jak baterie, kamery etc.
Co do MAZ-a, to ja na chwilę obecną jestem nastawiony sceptycznie.
Jeśli chodzi o cenę, z pewnością Solaris mając świadomość swojej pozycji trochę ją wywindował. Aczkolwiek należy pamiętać o dość bogatym wyposażeniu jak baterie, kamery etc.
Co do MAZ-a, to ja na chwilę obecną jestem nastawiony sceptycznie.
I pierwsze 2 sztuki już przybyły. http://www.phototrans.eu/14,442351,0,So ... _3006.html
Piękny widoczek
http://www.youtube.com/watch?v=xTnYj0v4zqI
Trolejbus jadący bez sieci. Takie rozwiązania popieram w 100%. Musi to być przydatne - jakiś objazd, czy awaria innego trolejbusu.
A tak A propos, to mam pytanie do wiedzących lepiej. Czy to była obsługa linii autobusowej przez trolejbus, czy może trasa, którą część trolejbus przejeżdżał podłączony do sieci, a część korzystała z akumulatorów?
http://www.youtube.com/watch?v=xTnYj0v4zqI
Trolejbus jadący bez sieci. Takie rozwiązania popieram w 100%. Musi to być przydatne - jakiś objazd, czy awaria innego trolejbusu.
A tak A propos, to mam pytanie do wiedzących lepiej. Czy to była obsługa linii autobusowej przez trolejbus, czy może trasa, którą część trolejbus przejeżdżał podłączony do sieci, a część korzystała z akumulatorów?
Nie wiem czy to nie był czasami kurs wyjazdowy. Z tego co pamiętam ZKM Gdynia robi właśnie w taki sposób, że kursy wyjazdowe i zjazdowe mają na początku numeru linii cyfrę 7 (jeśli się mylę, to proszę kolegów z Gdyni o poprawienie mnie). I z tego co widać trolejbus (linia 23, ale wyjazdowa 723) kieruje się w stronę pętli przy Stoczni.
Ale jest napisane wyraźnie w opisie filmu, że to objazd:J-31 pisze:Nie wiem czy to nie był czasami kurs wyjazdowy
27/02/2010 - Gdynia, Plac Kaszubski. Pierwszy raz w historii gdyńskiej komunikacji miejskiej wykorzystany został liniowo napęd pomocniczy (nie licząc testów obcego trolejbusu w 2007 roku). Linia zastępcza 723 na trasie Stocznia Gdynia - Plac Kaszubski z powodu zamknięcia skrzyżowania Świętojańskiej i 10 Lutego (plan zdjęciowy filmu "Czarny czwartek").