PKS Trans-Pol Legnica
PKS Trans-Pol Legnica
Przeglądałem niedawno forum, i stwierdziłem, że nie ma tematu o moim ukochanym PKSie Otóż PKS Trans-Pol posiada bazę (centralę) w Legnicy, a także placówki terenowe w Jaworze i Złotoryi. Niedawno zakupili "nowe" 20 letnie Setry S215 UL, zastępując nimi młodsze, najbardziej wysłużone wozy. Co myślicie o ich taborze? Lista TWB: http://www.phototrans.eu/24,26,0.html .
Tu mnie zaszokowałeś. Udziały w Transpolu mają także ¯ary i Lubin ? Myślałem, że tylko jeleniogórski PKS Tour. Co do utrzymywania tej spółki przy życiu. Z nieoficjalnych informacji wiem, że póki co TransPol zamknął rok z zyskiem z działalności przewozowej. Akurat jeleniogórski PKS nie ma zwyczaju dopłacania do interesu, chociaż ostatnio załoga z Jeleniej Góry coraz głośniej domaga się od władz zmiany polityki w zakresie nabywania mniejszych PKSów i wyprowadzania ich na prostą.Morpheo pisze:Ciekawe, ile Jelenią Górę do spółki z Lubinem i ¯arami kosztuje "przyjemność" podtrzymywania tej spółki przy życiu.
Szczerze mówiąc też mnie to zaskoczyło.
[ Dodano: 2010-10-24, 12:34 ]
PKS zawiesił kolejny kurs: "z dniem 20 października 2010 wspólnie obsługiwany z PKS Nowy Targ kurs relacji: Legnica - Wrocław - Kraków - Nowy Targ - Szczawnica z godz 10:25/8:00 z przyczyn ekonomiczno - eksploatacyjnych zostanie zawieszony". Odstawił kolejną H9-21 z 1994r (http://www.phototrans.eu/14,447220,0,Au ... 40005.html)
Od początku października PKS zawiesił już 6 kursów.
Trudno mi w to uwierzyć, ale to dobra wiadomośćmarekJG pisze:Z nieoficjalnych informacji wiem, że póki co TransPol zamknął rok z zyskiem z działalności przewozowej.
[ Dodano: 2010-10-24, 12:34 ]
PKS zawiesił kolejny kurs: "z dniem 20 października 2010 wspólnie obsługiwany z PKS Nowy Targ kurs relacji: Legnica - Wrocław - Kraków - Nowy Targ - Szczawnica z godz 10:25/8:00 z przyczyn ekonomiczno - eksploatacyjnych zostanie zawieszony". Odstawił kolejną H9-21 z 1994r (http://www.phototrans.eu/14,447220,0,Au ... 40005.html)
Od początku października PKS zawiesił już 6 kursów.
Z początkiem października w PT Jawor uruchomili 5 kursów komunikacji miejskiej, którą gmina odebrała prywaciarzowi z Legnicy, a zleciła im. Stosują ulgę ustawową 50%, więc muszą być dopłaty z UM Jawor do tej komunikacji.
Czyżby to się opłacało bardziej? Szczególnie, że kursy w rozkładzie wyglądają jak 1 wyjazd z bazy na "coś" dalszego, 4 zaś na powroty do bazy. W sensie: autobus przed rozpoczęciem/po zakończeniu właściwego kursu robi rundę po Jaworze.
Swoją drogą, ubiegły rok mogli zamknąć na plusie dzięki dokapitalizowaniu autami z JG. Tabor to też kapitał.
Czyżby to się opłacało bardziej? Szczególnie, że kursy w rozkładzie wyglądają jak 1 wyjazd z bazy na "coś" dalszego, 4 zaś na powroty do bazy. W sensie: autobus przed rozpoczęciem/po zakończeniu właściwego kursu robi rundę po Jaworze.
Swoją drogą, ubiegły rok mogli zamknąć na plusie dzięki dokapitalizowaniu autami z JG. Tabor to też kapitał.
Miałem o tym jakiś czas temu napisać Może w piątek przejadę się do Jawora, pofocę i zdam relację jak to działa.
http://www.test.phototrans.eu/14,454029 ... 68161.html
Dziwnej polityki taborowej Trans-Polu ciąg dalszy. Zastępują Autosany H9 starszymi Setrami S215UL. Niby komfort lepszy, ale jak jakiś czas temu podróżowałem jedną z nich, to dziwnie strzelała (bardzo głośne były to stuki) jakby cały czas pękał metal W sumie zakupili w ostatnim czasie pięć sztuk - trzy zgarnął Jawor, a dwie Złotoryja.
http://www.test.phototrans.eu/14,454029 ... 68161.html
Dziwnej polityki taborowej Trans-Polu ciąg dalszy. Zastępują Autosany H9 starszymi Setrami S215UL. Niby komfort lepszy, ale jak jakiś czas temu podróżowałem jedną z nich, to dziwnie strzelała (bardzo głośne były to stuki) jakby cały czas pękał metal W sumie zakupili w ostatnim czasie pięć sztuk - trzy zgarnął Jawor, a dwie Złotoryja.
Czyli typowa strategia PKSów, wyprzedajemy majątek i w ten sposób łatamy dziurę finansową, zadnych działań racjonalizujących siatkę połączeń. Do tego kupowanie dużych autobusów. Zupełnie bezmyślna polityka. Za te same pieniądze można kupić kilkanaście busów i ten sposób zagwarantować sobie rentownośc na większości tras. To jedyna metoda, aby konkurować z busiarstwem. Swoją drogą Transpol to doskonały przykład braku polityki transportowej samorządów gminnych i powiatowych. Firma z ogromną siatką połączeń w trzech powiatach skurczyła się d kilkudziesięciu kursów lokalnych ze Złotoryi i Jawora. Cały powiat legnicki jest już opanowany przez busiarstwo.Morpheo pisze:Jest to spowodowane opyleniem co najmniej części legnickiego dworca
Taki mały artykuł,:
źródło: http://www.prw.pl/articles/view/11419/N ... e-autobusy
Polecam posłuchać nagrania ;]Niebezpieczne autobusy
Łyse, letnie opony, opłakany stan techniczny, brak ogrzewania - tak wyglądają autobusy legnickiego PKS-u.
Rok temu reporterzy Radia Wrocław i ujawnili, że autobusy legnickiego PKS-u nie nadają się do eksploatacji. Tej zimy znów autobusy wyjeżdżają z bazy na łysych i letnich oponach. Potwierdza to pierwsza kontrola przeprowadzona przez funkcjonariuszy Inspekcji Transportu Drogowego.
Prezes PKS-u przyznaje, że jego firma boryka się z problemami finansowymi, ale całą odpowiedzialność za fatalny stan autobusów zrzuca na kierowców. Tymczasem to właśnie kierowcy poprosili inspektorów o przeprowadzenie kontroli.
źródło: http://www.prw.pl/articles/view/11419/N ... e-autobusy
Nie wiem jak w PT Złotoryja, ale w PT Jawor jest podobnie A tutaj reportaż w TVN: http://www.tvn24.pl/2397079,0,0,1,1,pod ... wideo.htmlstachu pisze:No to grubo w Legnicy. Strach jeździć takimi wozami...