Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje

O, takie coś mogło swego czasu PKP kupić. Na linię 326 Wrocław - Trzebnica byłoby w sam raz

¬ródło: http://iho.hu/index.php?option=com_cont ... t&Itemid=3
Więcej o tym wynalazku: http://stipistop.com/blog/2009/06/14/a-bzmot-601-es/
http://www.nnseek.com/e/pl.misc.kolej/a ... 6945m.html
Zależy, co masz na myśli twierdząc - dobrze się sprawuje. Oś skrętna ma to do siebie, że doczepa zachodzi przy skręcie i jej zachowanie jest wówczas dość nieprzewidywalne. Było z tego powodu już wiele wypadków, zwłaszcza wrocławskiego 5292 z drzewem.ep40 pisze:Czemu się na takie coś zdecydowano skoro skrętna oś w Ik280 dobrze się sprawuje?
W Volvo B10MA nie ma tego problemu, oś jest nieskrętna i doczepa zachowuje się tak jak zwykła przyczepka, a więc w bardziej przewidywalny sposób.
Ostatnio zmieniony 2011-11-26, 02:34 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie, przy osi skrętnej i większej długości i przez to większej masie własnej miałby mniejszą pojemność nominalną niż IK280. Dopuszczalne obciążenie (nacisk) na oś skrętną z pojedynczym ogumieniem to 6,5 tony, a osi na bliźniakach to 10 ton.Amalio pisze:Nie wiem czy taka niewielka. Nie tylko tył ma dłuższy, ale pierwszy człon też. A jego pojemność jest określana na nieco ponad 200 osób, więc obciążenie jest spore.ep40 pisze: Niewielka różnica długości między 280, a 283 ma tak duży wpływ?
I słusznie Marcin, bo nią właśnie się okazał, choć nie tak miało być. W każdym razie bardzo szybko okazało się iż zły układ i ilość siedzeń w przyczepie autobusu (zwłaszcza w wersjach 2-0-2-0 i trzydrzwiowej powodowały o wiele zbyt duży nacisk na tylną oś autobusu i w konsekwencji powyższego problemy w ekspolatacji autobusu. Skutkiem tego model 282 okazał się na tyle niepopularny, iż łącznie powstało zaledwie 13 egzemplaży tego modelu w różnych wersjach (dziś już wszystkie skasowane). A sam Ikarus już jakiś czas później opracował kolejny 18-to metrowy model Ikarusa 2xx czyli bardziej popularny i kursujący gdzieniegdzie do dziś model 283Marcin_FTŚ pisze:(...)w.w Ik 282 traktowałem jako taką "przejściówkę" (...).Serd pisze:Przedstawiam Ikarusa 282 czyli 18-sto metrowy wariant 280-tki.
A, proszę bardzo. ¬ródło fotek: InternetJ-31 pisze:Serd - byłbym wdzięczny, Gdybyś, zgodnie z prośbą Irisbusa - podał źródło tych zdjęć. Część z nich na pewno jest z "busztipusok" - a reszta ?

A tak poważnie część jest faktycznie z Busztipuszoka, a część z ruskich stron Bipipedia.info i Transporta.ru. Chociaż i tak znalazłem wszystkie te fotki przez Googla.
Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje
Odkopuję, bo znalazłem dość dziwacznego Ikarusa z końca okresu produkcyjnego.
To co prawda model C83, ale dość nietypowy nawet jak na wersję Classic.

Więcej fotek: http://busztipusok.hu/c83/c83.htm
To co prawda model C83, ale dość nietypowy nawet jak na wersję Classic.


Więcej fotek: http://busztipusok.hu/c83/c83.htm
Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje
To ja tylko powiem, że to jest całkiem standardowe w porównaniu z niemalże identyczną wersją tylko przystosowaną do wysokich peronów 

Źródło: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=883 ... 10d7ba7a32


Źródło: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=883 ... 10d7ba7a32
Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje
Tyle że sam Ikarus jakoś specjalnie standardowo nie wygląda 