Pesa Twist/Twist Step

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Aha, no faktycznie, zapomniałem, że w Częstochowie buduje się teraz nowa trasa. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:o zdaje się było finansowane przez Unię i przez to te tramwaje będą musiały przez kilka lat pojawiać się na ściśle określonych liniach.
Przecież to idiotyzm, nie lepiej puścić na nową trasę parę stopiątek i w zamian za to obsługiwać wcześniej istniejący odcinek także niskaczami? Wszyscy by skorzystali.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z tego co się mgliście orientuje, aktualnie w Częstochowie trwa wiele różnych remontów torowisk - pomijając już budowę nowego odcinka. I komunikacja tramwajowa jest dosyć utrudniona. W ramach remontów - z tego co pamiętam - remontowany jest również rozjazd tuż przy wyjeździe z zajezdni ;)

Tak więc trochę czasu upłynie zanim Twisty zaczną kursować ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze: To zdaje się było finansowane przez Unię i przez to te tramwaje będą musiały przez kilka lat pojawiać się na ściśle określonych liniach. Toteż choćby wszystko z nimi było gotowe na jutro to wyjadą dopiero tam gdzie mogą,
Dodam, że 120N po dostawie zanim wyjechały na 9, to - by puścić je w miasto - trzeba było zdobywać specjalne zgody od urzędników, którzy przydzielali środki unijne na tę inwestycję.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:Przecież to idiotyzm, nie lepiej puścić na nową trasę parę stopiątek i w zamian za to obsługiwać wcześniej istniejący odcinek także niskaczami?
Mi to tłumaczysz :?: Witamy w Unii. Pojazdy kupowane ze środków unijnych są obarczone wieloma absurdalnymi rzeczami.
Jak je kupujesz to muszą jeździć na ściśle określonych liniach, jak bierzesz coś za pieniądze z unii w ramach wymiany taboru to starych autobusów nie wolno Ci sprzedać tylko musisz je zezłomować.
Jedyne co pozytywne z tych kretyńskich przepisów to to, że nie pozwalają naklejać reklam przez pięć lat.

Aha i jest jeszcze jeden kretynizm - np w Kielcach autobusy mają po dwa sterowniki, bo jeden steruje wszystkim tym co jest w autobusie, a drugi jest podpięty do GPS który jest połączony z SIPem na przystankach. Jest to osobno, bo ten przystankowy SIP kupiło miasto z funduszy unijnych, więc nie może to pracować razem :]

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

W Poznaniu jakoś się da, możliwe że były potrzebne dodatkowe zgody urzędników, ale w jakiś sposób się je uzyskało.
Amalio pisze:Jest to osobno, bo ten przystankowy SIP kupiło miasto z funduszy unijnych, więc nie może to pracować razem
Podejrzewam, że to nie wina przepisów UE tylko chorej nadinterpretacji kogoś w UM albo z MPK.

ppln

Post autor: ppln »

KKS pisze:
Podejrzewam, że to nie wina przepisów UE tylko chorej nadinterpretacji kogoś w UM albo z MPK.
Podejrzewam, że to nie wina chorej nadinterpretacji tylko niekompatybilności systemów. W ten sam sposób w Warszawie część tramwajów ma 4 różne sterowniki (SIP, kasowniki, GPS-Gorba i radiotelefon, też z funkcją lokalizacji po GPS), mimo że przynajmniej dwa ostatnie dałoby się zwinąć w jeden (wystarczyłoby żeby SIP przystankowy czytał dane z bazy SIP nadzoru)

KKS pisze:W Poznaniu jakoś się da, możliwe że były potrzebne dodatkowe zgody urzędników, ale w jakiś sposób się je uzyskało.
A w ramach jakich projektów były kupowane tramwaje? "Poprawa komunikacji w Poznaniu" czy "Modernizacja trasy ..."?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

ppln pisze:Podejrzewam, że to nie wina chorej nadinterpretacji tylko niekompatybilności systemów.
Hm, to nie dało się zamówić kompatybilnych? :P
ppln pisze:A w ramach jakich projektów były kupowane tramwaje? "Poprawa komunikacji w Poznaniu" czy "Modernizacja trasy ..."?
Chyba pierwszego, co nie zmienia faktu, że były przypisane do konkretnych linii a z okazji remontów i zamknięć pojawiają się regularnie na innych (na przykład na 7, teraz jest połączona z objętą projektem "szóstką", ale wcześniej nie była a Tramino też jeździły).

spooney

Post autor: spooney »

Nówka dla Częstochowy przyłapana dzisiaj, na żywo wygląda rewelacyjnie :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście tramwaj wygląda naprawdę super. Coraz bardziej mi się podoba :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Generalnie dość fajny sprzęt, design przodu i tyłu zdecydowanie lepszy niż w Swingach, jedyne co razi to szerokie słupki między oknami. No i ciekawe jakby się prezentował z pantografem na środkowym członie i czemu Częstochowa zamówiła go akurat w takiej konfiguracji.

kszyszek

Post autor: kszyszek »

Pierwszy Twist jest już z powrotem w Częstochowie. Pantograf jest z przodu, bo tak sobie zażyczyło MPK, a to dlatego, że na niektórych łukach ślizgacz pantografu umieszczonego na środku, mógłby spadać z drutów. Jeśli chodzi o liniowy wyjazd, to Twist nie będzie czekał do otwarcia TnB. Ma wyjechać liniowo już w przyszłym tygodniu, ale tylko na linię 2 i to tylko do czasu otwarcia linii na Błeszno. Ma pozwolenie, podobnie jak, swego czasu, warszawskie 120N.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A trudno byłoby uzyskać bezterminowe pozwolenie na wszystkie częstochowskie linie?

kszyszek

Post autor: kszyszek »

W ogóle się nie da uzyskać takiego pozwolenia. Twisty zostały zakupione, z wykorzystaniem środków unijnych, do obsługi linii nr 3. Dopóki nie zostanie skończona, mogą warunkowo kursować na linii 2, ale od otwarcia TnB przez 5 lat będą mogły kursować tylko na 3.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dobrze chociaż, że tylko 5. Ale to i tak kretynizm.

kszyszek

Post autor: kszyszek »

Widział ktoś już drugiego Twista? Może kręcił się po terenie fabryki, bo podobno jest gotowy i w przyszłym tygodniu będzie już w Częstochowie.

karski1

Post autor: karski1 »

Sorki za odkop, ale odnośnie PESY - czy ona (wersja kolejowa) musi mieć dostosowane torowiska jak to muszą mieć bombardiery w przypadku tramwajów?
Czy na każdych torach PESA pojedzie?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Szwedzi zajnteresowani tramwajami PESA Twist:
Przyjeżdża delegacja z Goeteborga. MPK wyeksportuje twista do Szwecji?
Tomasz Haładyj

- Spokojnie, to tylko propozycja Goeteborga i nie wiadomo, czy wypożyczenie dojdzie do skutku - mówi wiceprezes MPK Robert Madej.
W poniedziałek 8 kwietnia zajezdnię na Ostatnim Groszu odwiedzi delegacja z Goeteborga. Podobnie jak wizytujących ostatnio częstochowskie MPK Słowaków z Bratysławy, także Szwedów przyciągnęły wagony typu Twist. - Geoteborg planuje zakupy taboru i chciałby pożyczyć na testy jeden z naszych siedmiu niskopodłogowych tramwajów - mówi wiceprezes MPK Robert Madej.

Zaletą twistów jest mniejszy nacisk kół na szyny niż np. w podobnej długości swingach jeżdżących po Warszawie czy Szczecinie (też produkcji Pesy). Przekłada się to na wolniejsze zużycie torowisk, czyli rzadsze kosztowne remonty. "Lekkie" tramwaje produkuje też m.in. koncern Bombardier, jednak polskie twisty są znacznie tańsze. Szwedzi chcą więc je w Częstochowie dokładnie obejrzeć oraz omówić wypożyczenie jednego egzemplarza na testy.

- Oczywiście zapłaciliby za wypożyczenie oraz pokryli koszty ubezpieczenia i transportu do Goeteborga, w tym przewóz twista promem przez Bałtyk - mówi Madej. - Jednak nie wiem, czy będzie to w ogóle możliwe. Nasze tramwaje są w 85-procentach dofinansowane przez Unię Europejską. Zapytamy więc Urząd Marszałkowski, który rozdzielał fundusze, o opinię w tej sprawie.

Szwedzi pukają do Częstochowy ponieważ bydgoska Pesa nie ma żadnego wolnego egzemplarza twista. To nowy typ pojazdów eksploatowany dotąd tylko w Częstochowie. Trzydzieści twistów zamówiły też Tramwaje Śląskie, lecz budowa wagonów jeszcze się nie rozpoczęła.

Goeteborg - drugie co do wielkości miasto w Szwecji, liczące 510 tys. mieszkańców - chwali się największą siecią tramwajową w Skandynawii. Składa się na nią 12 linii, obsługiwanych przez ok. 200 wagonów stacjonujących w dwóch zajezdniach. Tramwaje goeteborskie szczęśliwie przetrwały "Dzień H" 3 września 1967 r., gdy Szwecja przeszła z ruchu lewostronnego na prawostronny. Wówczas większość sieci tramwajowych zlikwidowano, w tym w Sztokholmie, z powodu konieczności przebudowy wagonów, by miały drzwi po właściwej stronie, tj. prawej, a nie lewej. Obecnie, tak jak w całej niemal Europie, również w Szwecji buduje się nowe linie tramwajowe.

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z2PcUQtNx7

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ciekawe którym portem będą go wysyłać, fajnie by było jakby ze Świnoujścia bo bym go uchwycił. :)

Awatar użytkownika
Suchy
Posty: 156
Rejestracja: 2007-07-04, 14:44
Lokalizacja: Nowa Wieś (gm. Nisko)
Kontakt:

Post autor: Suchy »

http://www.rynek-kolejowy.pl/46226/krot ... moskwy.htm
Kilka przykładów malowania tramwajów dla Moskwy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”