Solaris Urbino 13/18.75 - wydłużony jamnik
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solaris Urbino 13/18.75 - wydłużony jamnik
Solaris Urbino 18.75
Urbino 18 doczekało się kolejnej wersji po Urbino 18LE, Urbino 18 CNG i Hybrid. Tym razem jest to wydłużona wersja Urbino 18.75.
Dimensions
Length 18 750 mm
Width 2 550 mm
Height 3 050 mm
Interior height 2 370 mm
Wheelbase 5 880 mm / 6 770 mm
Front overhang 2 700 mm
Rear overhang 3 400 mm
Angle of approach 7°
Angle of departure 7°
Maximum entrance step height (doors 1+2) 320 mm
Maximum entrance step height (doors 3+4) 340 mm
Axles
Number of axles 3
Front axle ZF RL 75 EC (independent suspension)
Central axle ZF AVN 132
Drive axle ZF AVN 132
Body
Bodyframe Stainless steel
External sheeting Stainless steel and aluminium panels
Door layout 2-2-2-2
Number of seats 44+4+1
Drivetrain
Diesel engine DAF PR 265
Gear box Voith Diwa 5
Fuel tanks
Fuel tanks 2 x 175 l
AdBlue tank 40 l
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 77&secid=7
---------------------------------------------------
Solaris Urbino 13
Solaris zdobywa Tampere dzięki Urbino 13 Hybrid
Zgodnie z oczekiwaniami –krótko po otwarciu przedstawicielstwa w Finlandii firma Solaris Bus &Coach odnotowała tutaj pierwszy sukces. W przetargu ogłoszonym przez Tampereen Kaupinkiliikenne najkorzystniejszą ofertę złożył właśnie polski producent. 29 marca podpisano umowę przewidującą dostawę dwóch Urbino z napędem hybrydowym. A wszystko zaczęło się ... w lutym, kiedy firma Solaris informowała o rozpoczęciu sprzedaży swoich produktów na rynku fińskim. Działalność ta odbywa się we współpracy z tamtejszą firmą Valmet Automotive. Zgodnie z umową, Valmet wspiera polskiego producenta i doradza w kluczowych kwestiach związanych z wejściem na nowy rynek. Współpraca ta jak widać już przyniosła pierwsze efekty. Zgodnie z umową pomiędzy Solarisem a miejskim przewoźnikiem z miasta Tampere, Tampereen Kaupinkiliikenne (TKL), dwa autobusy hybrydowe zostaną dostarczone do końca listopada tego roku. Będą to Solarisy Urbino z systemem hybrydowym firmy Eaton. Nowością jest długość pojazdów wynosząca 12,9-metra. To nowy model, który tym samym poszerza paletę produktów ze znakiem zielonego jamnika.
- „Finlandia była ostatnim nordyckim krajem, w którym nie było jeszcze Solarisów. Bardzo cieszymy się, że udało nam się to zmienić. Mamy nadzieję, że to dobry prognostyk na przyszłość i że fińscy pasażerowie komunikacji miejskiej polubią Solarisy tak samo jak Szwedzi, Norwegowie i Duńczycy”–mówi Małgorzata Olszewska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu firmy Solaris.
Tampere położone w południowej Finlandii jest jednym z największych ośrodków przemysłowych tego kraju, będąc z tego powodu nazywanym „Manchesterem Finlandii”. Komunikacja miejska w aglomeracji, która liczy ponad 300 tysiecy mieszkańców, jest obsługiwana przez firmę TKL. Na 30 liniach autobusowych, wykorzystuje ona flotę 135 autobusów. Już wkrótce powiększy się ona o hybrydowe Solarisy Urbino z Polski. Finlandia jest 25 krajem, w którym jeździć będą autobusy marki Solaris.
Infobus
Ostatnio zmieniony 2012-08-07, 12:05 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 3 razy.
Ja bym nadal stawiał na Urbino 13/13LE i 20 (a na pewno prędzej, niż piętrusa). Solaris ostatnio zachłysnął się Mercedesem i będzie próbował się uprasować w ten rynek, zwłaszcza po falstarcie MAN-a. Notabene Urbino 18.75 też jest wzorowany na MAN-ie.Skowron59 pisze:A następnym projektem będzie piętrowy Urbino
BTW: Zastanawiałem się który człon wydłużą. Jednak padło na człon A.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Zasadniczo tak, ale chodziło mi o coś a'la Citaro MÜ.Przecież tak zasadniczo, to już istnieje taki autobus.
MAN już kilka lata temu zarzekał się, że wejdzie na rynek autobusów przedłużanych. Udąło im się tylko z 18.75 metrowym Lion's G. GXL rynku nie zawojował (1 sztuka), a wersja 13 metrowa pozostała do dziś w fazie projektu.Tzn?
Dalej Cię nie rozumiem. A co takiego jest niby w MÜ? Solaris ma trzynastometrowe Urbino, a zrobienie z tego podmiejskiej wersji to kwestia zamówienia.Coffee pisze: Zasadniczo tak, ale chodziło mi o coś a'la Citaro MÜ.
Ale w przeciwieństwie do innych mają wersję 13,5m.Coffee pisze:a wersja 13 metrowa pozostała do dziś w fazie projektu.
Bo rynek nie jest duży. Mercedes też nie ma zbyt wielu zamówień na ten model. To jest nisza.Coffee pisze: Tylko jakoś tych zamówień nie widać
A Solaris może niekoniecznie chcieć w ogóle taki model produkować. Zauważ, że jedyne trzynastki to hybrydy, a że takiego modelu nie oferuje nikt, to Solaris wypatrzył tu swoją szansę na zgarnięcie zamówienia.
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
W Warszawie chcieli.Marcin_FTŚ pisze: bo u nas wątpię żeby ktoś kupił takiego "kolosa"
Po za tym czemu od razu nastawiacie się na PL i CZ. Solaris to firma o znacznie większym zasięgu. Hybryda jakoś też nie ma u nas wzięcia, a dziwnym trafem to autobus który jest w ścisłej czołówce pod względem popularności w Europie.