PESA 120N/121N/122N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja myślę, że PESA specjalnie przygotowała ten wagon, bo Zobaczcie, że system informacji oraz obicia foteli pochodzą z wagonów przeznaczonych dla Warszawy. Prawdopodobnie jest to fragment jednego z przyszłych wagonów, który powróci po tej prezentacji do produkcji, ale niech się lepiej wypowiedzą fachowcy. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »


ppln

Post autor: ppln »

Może chociaż bez skosów. W USA chyba nie potrzebują takich wymysłów.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ppln pisze:Może chociaż bez skosów. W USA chyba nie potrzebują takich wymysłów.
Może i tak, chociaż nie jestem pewien, czy aby na pewno chodzi o rozkładanie każdego żartu na czynniki pierwsze ;)

ppln

Post autor: ppln »

Oj tam czynniki pierwsze, te skosy są na tyle widoczne, na tyle irytujące i (w takiej wielkości) na tyle polskie (zresztą jeśli to ma zmniejszać skrajnię, to wydatnie zwiększają ją te monstrualne osłony), że to nieco razi.

Tak to rysunek oczywiście fajny :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jakoś mi taki tramwaj w ogóle do Ameryki nie pasuje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Słówek kilka wróbla ćwirka... na temat Swinga Duo. Otóż, zainteresowani wiedzą, że Tramwaje Warszawskie od zeszłego poniedziałku (czyli od początku tego tygodnia) rozpoczęła eksploatację liniową swoich najnowszych nabytków - czyli dwukierunkowych Swingów DUO ;)

Kursują one po normalnych liniach, można je spotkać - aktualnie - na linia 1, 28, 35, czasami na 15-stce... choć z biegiem czasu to na pewno się zmieni ;)

Mnie się udało napotkać #3501 na 28 i widzieć #3502 na linii 35 ;)

Jechałem #3501 i muszę przyznać, że podoba mi się ten tramwaj, jego rozruch pod względem dźiękowym znacznie różni się od jednokierunkowych Swingów. Nie ma charakterystycznego wycia. Tramwaj jest znacznie cichszy ;)

PESA dosyć ciekawie rozwiązała kwestie zewnętrznych wyświetlaczy. "Przedni" wyświetlacz (pod względem jazdy) pokazuje numer linii i końcówkę, a "tylny" tylko numer linii.

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26852

Światła stopu są - tradycyjnie - podwójne

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26853

Tramwaj dobrze sobie radzi na liniach o średnim natężeniu. Mimo wszystko jest w miarę pojemny, chociaż i tak mniej niż jednokierunkowy Swing. Jak dla mnie tramwaj na plus. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

A czy wiadomo, czy można w nich otwierać drzwi od lewej strony od aktualnie zajmowanej kabiny motorniczego?

ppln

Post autor: ppln »

Można. Można nawet otworzyć wszystkie

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Chociaż stolica zakupiła kompletne w wyposażeniu dwustronne, dwukierunkowe tramwaje ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Jest jakoś więcej zdjęć czy jakieś filmy z eksploatacji? Jestem ciekaw tego dźwięku. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:Jest jakoś więcej zdjęć czy jakieś filmy z eksploatacji? Jestem ciekaw tego dźwięku. ;)
Fotki mam takie ;)

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26713
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26709
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26708
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26707
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26706

W moim filmie jest nieco więcej zdjęć i kabina motorniczego, a przynajmniej tyle ile udało mi się sfilmować, bo siedziący tam dzieciak - jak zwykle - starał się wszystko zasłonić ;)

:strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=OI_OPFVZzS4

Filmu z eksploatacji jeszcze nie mam, ale postaram się go nakręcić za jakiś czas ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

PESA podpisała dziś umowę z TS na dostawę 22 Swingów.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Jednak Swing ? A i może jakieś linki, cokolwiek ?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Rumpel pisze:Jednak Swing ? A i może jakieś linki, cokolwiek ?
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1351164 ... -Szczecina

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Rumpel pisze:Jednak Swing ?
Jakie jednak? Przecież cały czas było mówione o Swingach, nie było żadnej innej opcji. Od początku TS jasno mówiły, że chcą tramwaj 5-członowy o długości 28-32 metrów, a więc siłą rzeczy nie mógł to być Twist.

Solcity

Post autor: Solcity »

Było to wiadome i było wiadome iż, co ciekawe nie chcą Swingów w takiej wersji jak mają (o metr wydłużonej) tylko standardową "warszawską".

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

OPi pisze:Jakie jednak? Przecież cały czas było mówione o Swingach, nie było żadnej innej opcji. Od początku TS jasno mówiły, że chcą tramwaj 5-członowy o długości 28-32 metrów, a więc siłą rzeczy nie mógł to być Twist.
Mea culpa, mam porypany dzień i wszystko mi sie pierniczy.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Solcity pisze:nie chcą Swingów w takiej wersji jak mają (o metr wydłużonej) tylko standardową "warszawską"
A czemu nie chcą? Nikt nie mówił, że nie chcą. W zapisie przetargu było o wersji w długości 28-32 metrów, a PESA zgłosiła tramwaj o długości 30,12 bo im było wygodniej robić to w jednej linii montażowej w warszawskimi wagonami.

ppln

Post autor: ppln »

Chyba raczej z Szegedzkimi jeśli to ma być rozwinięcie 120Nb

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”