Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy
KPTS - powstał z połączenia 4 PKSów: PKS Włocławek, PKS Inowrocław, PKS Brodnica, PKS Lipno:
http://torun.gazeta.pl/torun/1,35576,10 ... racji.html
Marszałek oprócz PKSów planuje stać się organizatorem transportu publicznego na terenie być może Metropolii Bydgoskiej/Metropolii Bydgosko-Toruńskiej. Na razie trwają prace nad tym. Zobaczymy co z tego wyniknie:Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy - siedziba spółki PKS we Włocławku
We Włocławku ma być siedziba nowej spółki złożonej z czterech PKS-ów, które przejął marszałek. Będzie nosiła nazwę Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy.
Marszałek od skarbu państwa przejął cztery spółki komunikacji samochodowej: we Włocławku, Inowrocławiu, Brodnicy i Lipnie. Pierwszą zmianą było połączenie PKS-ów we Włocławku i Brodnicy oraz w Lipnie i Inowrocławiu. Kolejnym etapem ma być połączenie spółek w jeden podmiot. Uchwałę w tej sprawie sejmik podjął w czerwcu ubiegłego roku. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy zakończone zostaną procedury związane ze scaleniem PKS-ów.
Radny wojewódzki Stanisław Pawlak uważa, że władze regionu działają zbyt wolno w tej sprawie. - Słyszałem zapewnienia, że nowy podmiot zacznie działać na początku bieżącego roku, nic jednak nie wskazuje na to, by Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy został utworzony w najbliższym czasie - mówi radny. - Nie rozumiem, dlaczego trwa to tak długo .
W tej sprawie Stanisław Pawlak złożył zapytanie na sesji sejmiku. Z udzielonej mu odpowiedzi wynika, że zarządy spółek już uzgodniły plan połączenia. Został on złożony do właściwych sądów rejestrowych. Wpłynęły do nich również projekty uchwał o połączeniu oraz projekt statutu nowej spółki. I to właśnie od sądów zależy termin zakończenia procedury.
Wyjaśnienia nie przekonują jednak radnego. Jego zdaniem, już w pierwszym etapie restrukturyzacji, którego skutkiem było połączenie PKS-ów Lipno i Inowrocław oraz Włocławek i Brodnica, władze województwa działały wolno. Stanisław Pawlak sugeruje, że miało to związek z wybraniem na szefa PKS Włocławek i Brodnica Marka Błaszkiewi-cza, byłego burmistrza Rypina z PO, który po przegranych wyborach szukał nowego zajęcia. - Moim zdaniem, tylko w ten sposób można wytłumaczyć, dlaczego decyzję o konsolidacji tych spółek podjęto dopiero po wyborach - mówi Pawlak.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy przed kilkunastoma dniami rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Beatę Krzemińską. Odpowiedzi nie możemy się doczekać. Do tematu więc wrócimy
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /621547071
http://torun.gazeta.pl/torun/1,35576,10 ... racji.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Marszałek myśli nad zakupem Solarisów dla KPTS-u:
Przez najbliższy miesiąc Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy testować będzie autobus zasilany gazem ziemnym CNG.
Autobus ten ponad rok temu testowało inowrocławskie MPK, teraz będzie on ponownie jeździć po naszym mieście, ale i regionie. Pojazdami tego typu zainteresowana jest bowiem spółka KPTS, która powstała niedawno z połączenia PKS-ów w Inowrocławiu, Włocławku oraz Lipnie i Brodnicy. Do wymiany nadaje się większość użytkowanego, przestarzałego taboru.
Jak się dowiadujemy, nowoczesny autobus jeździć będzie głównie na terenie oddziału inowrocławskiego. - Testowanie autobusu zasilanego tym rodzajem paliwa wynika z naszych planów dotyczących wymiany taboru. Sprężony gaz ziemny jest paliwem ekologicznym, zwiększa się zatem nasza szansa na otrzymanie unijnego dofinansowania na pojazdy zasilane w ten sposób. Eksploatacja tych autobusów jest tańsza, rozwiązany zostałby także problem z uruchamianiem autokarów zimą – podkreśla Marek Błaszkiewicz, prezes Kujawsko-Pomorskiego Transportu Samochodowego S.A.
Autobus testuje Paweł Trawiński, który już za kilka dni będzie mógł podzielić się swoimi spostrzeżeniami. 12-metrowy solaris jest pojazdem niskopodłogowym, mogącym jednorazowo przewieźć 70 pasażerów. Posiada klimatyzację i wyposażony w nowoczesny system grzewczy, dzięki któremu możliwe jest utrzymywanie stałej temperatury.
http://www.ino-online.pl/n.php?wiadomosc=16451&nr=1
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy
Marszałek próbuje ratować trupa pod kroplówką który nie umie konkurować z Arrivą i PKS Bydgoszcz w województwie Kujawsko-Pomorskim:
Autobusy od marszałka w trybie pozakonkursowym
Łukasz Religa
Urząd Marszałkowski planuje za pieniądze unijne kupić nowoczesne autobusy warte 15 mln euro na potrzeby komunikacji pozamiejskiej. Samorządy oraz przewoźnicy nie będą mogli jednak wystartować w otwartym konkursie, gdyż wnioski do dofinansowania zostaną wybrane przez podległych marszałkowi Piotrowi Całbeckiemu urzędników w trybie pozakonkursowym.
Decyzje Zarządu Województwa w zakresie polityki autobusowej od wielu miesięcy wydają się dość kontrowersyjne. Pod koniec 2014 roku marszałek wydał zarządzenie, w którym chciał zlecić podległej Urzędowi Marszałkowskiemu spółce płatną obsługę linii, gdzie z powodzeniem jeżdżą inni przewoźnicy. Padły dość poważne zarzuty o nieuczciwą konkurencję i marszałek się z tej decyzji na razie wycofał. Beneficjentem tego zarządzenia miała być wojewódzka spółka z siedzibą we Włocławku – Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy, która ma problemy z utrzymaniem rentowności, zaś głównym poszkodowanym radzący sobie rynkowo bydgoski PKS SA.
Nieoficjalnie podejrzewać można, że w trybie pozakonkursowym głównym beneficjentem dotacji na zakup autobusów będzie K-PTS, któremu zakup autobusów marszałkowie już obiecali. Jako, że mamy do czynienia ze spółką należącą do województwa, to możliwe będzie zagwarantowanie wkładu własnego dla inwestycji autobusowych z pieniędzy województwa, bez angażowania finansów K-PTS.
http://www.portalkujawski.pl/index.php/ ... ankursowym
Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy
Bardzo trafna ocena działań Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego w sprawie samorządowego przewoźnika. Niestety, K-PTS nie jest w stanie realnie, samodzielnie i bez wsparcia władz z Torunia rywalizować z wspomnianym PKS Bydgoszcz i ARRIVA Bus Polska. Przewoźnik z siedzibą we Włocławku jest w tej chwili atrakcyjny dla miłośników autobusów i w zasadzie tylko dla nich. Ma ciekawy tabor o historycznym charakterze i tym znacznie wyróżnia się na tle pozostałych wymienionych firm. Właśnie z racji na tabor chętnie podróżuję z K-PTS, gdy jestem w okolicach Bydgoszczy.Marcin_558 pisze:Marszałek próbuje ratować trupa pod kroplówką który nie umie konkurować z Arrivą i PKS Bydgoszcz w województwie Kujawsko-Pomorskim: [...]
Problem w tym, że podróżni mają wygórowane oczekiwania względem przewoźników, a bardzo często bywa tak, że starsze autobusy po prostu odstraszają pasażerów (warunek ten nie dotyczy grupy wymienionej na początku).
Wyższa jakość usług, współcześniejszy tabor, korzystniejsze ceny biletów, czas podróży i komfort są atutami konkurencji.