[Śląskie] Tabor tramwajowy
Nie ma jak dobry argument,mogli zawsze kupić Tatry z Ukrainy, a tak to się zlitowali... wg mnie lepiej było by jakby odnowili pierw torowisko. Potem mogli kupić więcej Helmutów i porozdzielać je po zajezdniach. A dopiero jak będzie na większosci trasach w miarę dobre torowisko to sobie robić inwestycje na coś lepszego.J-31 pisze:I bardzo dobrze, że TŚ kupiły te Twisty. One dłużej pożyją na śląskich torowiskach - nawet tych wyremontowanych. A i same torowiska pożyją dłużej
Podsumuje żeby ktos mnie źle nie zrozumiał, osobiście wolał bym by sobie nie kupowali tych "nówek" tylko jak napisałem wyżej naprawili tory by coś o generację wyżej kupić, a potem zbierać na nowe.
Ewentualnie w sytuacji kupowania czegoś lepszego jak teraz kupić coś już na prawdę fajnego, a nie wszystko w najuboższej wersji. Dobrze ze oświetlenie w nich jest bo zawsze mogły się świecić lampki jak za dawnych czasów w kopalniach...
Dodaj do tego jeszcze cenę częstochowskiego Twista (przecież lepszego niż ten śląski). Nie wiem jak te Twisty wyglądają z pozycji obsługi (zresztą to się okaże dopiero po zakończeniu serwisu producenta, teraz w Łodzi zdarza się, że wyjeżdża tylko połowa Pes), ale z punktu widzenia pasażera są rewelacyjneTLG pisze: Porównajcie sobie cenę śląskiego Twista i warszawskiego Duo z ostatniej oferty, a później odpowiedzcie sobie na proste pytanie: kto dostanie dziadostwo?
I myślisz, że ile poszło w ramach tego brzydkiego słowa? Może wyprodukowali po kosztach części, ale nawet po dodaniu jako takiego zysku (i ew. kosztów robocizny i projektu) wyszłoby dość tanio za naprawdę fajne tramwaje.
A TŚ myślę, że straciły na tym, że zażądały nietypowego projektu - żaden poważny polski producent nie budował jeszcze taboru częściowo niskopodłogowego.
A TŚ myślę, że straciły na tym, że zażądały nietypowego projektu - żaden poważny polski producent nie budował jeszcze taboru częściowo niskopodłogowego.
Taa, przecież 200 mln tak łatwo spłacić w 20 lat że od razu coś nowego kupią...J-31 pisze:Nie narzekaj Arbeiterus.
PESA - nawet Twist - nie jest wcale złym wagonem. TŚ otrzymają już dopracowany produkt. A potem, w przyszłości, na pewno TŚ będą organizować kolejne przetargi na nowe niskopodłogowe tramwaje
Jeżeli głównym argumentem KM na Śląsku będzie "a mogli kupić tatry od Ukraińców!" to nigdy się nie wyjdzie ponad dno studni ...Ja tam i tak z tego Twista się będę cieszył....
Wszystkie dla Częstochowy. Niewielka seria, a - przy niewielkim własnym wkładzie - możliwość rozwinięcia oferty i przetestowania nowych rozwiązań. Zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż budowa jednego prototypu jak to było w przypadku FPS i Newagu.ppln pisze:I myślisz, że ile poszło w ramach tego brzydkiego słowa?
Jeżeli rzeczywiście tak jest to trochę źle myślą. Minęły czasy seryjnej produkcji jak to było w przypadku GT6, Tatry T3 czy KTM-5. Teraz to producent musi się przystosować do zamawiającego, a cena, którą zapłacą Tramwaje to jest cena realna za taki tramwaj.ppln pisze:A TŚ myślę, że straciły na tym, że zażądały nietypowego projektu
Na śląsku ta sprawa jest bardzo wrażliwa. Zwłaszcza że ta "alternatywa dla błyszczących Lionsów" trafia tylko do jednego miasta(tak samo jak i modernizacje gdzie z 45 sztuk tylko jedna trafi do Gliwic...) a konkretnie do Katowic a wszyscy za nie płacą, to samo tyczy się remontu torowiska. Co innego jakby tramwaje były częścią PKMów i by miasta same sobie opłacały/remontowały/kupowały nowe tramwaje a nie w takiej formie jaką mamy dzisiaj, że jest wielkie miasto a wokół niego prowincje , które na niego łożą.pmaster pisze:Wy naprawdę uważacie, że błyszczące Lionsy (przykład) są lepsze niż tramwaj?
Zawodzie oddaje 22 wagony do modernizacji z tego powodu, że przybędzie tam 30 wozów 32 metrowych więc docelowo trzeba usunąć jakieś 60 sztuk 105Na część na pewno skasować ale co z reszta? Jak myślisz gdzie się one tam zmieszczą? Po prostu wszystkie wagony dostaną przydziały niekoniecznie do swojej zajezdni.Arbeiterus pisze: Na śląsku ta sprawa jest bardzo wrażliwa. Zwłaszcza że ta "alternatywa dla błyszczących Lionsów" trafia tylko do jednego miasta(tak samo jak i modernizacje gdzie z 45 sztuk tylko jedna trafi do Gliwic...) a konkretnie do Katowic a wszyscy za nie płacą, to samo tyczy się remontu torowiska.
Ale zaraz, zaraz kto inny jak nie miasta są właścicielami TŚ?Arbeiterus pisze:Co innego jakby tramwaje były częścią PKMów i by miasta same sobie opłacały/remontowały/kupowały nowe tramwaje a nie w takiej formie jaką mamy dzisiaj, że jest wielkie miasto a wokół niego prowincje , które na niego łożą.
Struktura własnościowa TŚ:
Lp. Gmina
1. Bytom - 12,30 %
2. Chorzów - 9,95 %
3. Czeladź - 0,74 %
4. Dąbrowa Górnicza - 4,90 %
5. Gliwice - 3,76 %
6. Katowice - 32,67 %
7. Mysłowice - 0,82 %
8. Ruda Śląska - 4,25 %
9. Siemianowice Śląskie - 0,49 %
10. Sosnowiec - 14,89 %
11. Świętochłowice - 4,49 %
12. Zabrze - 10,74 %
Dla przykładu struktura własnościowa PKM Sosnowiec niestety nie wyszczególniona procentowo:
struktura właścicielska
Kapitał zakładowy Spółki wynosi: 37 908 000,00 zł i dzieli się na: 379 080 udziałów, po 100 zł każdy. Wspólnicy obejmują udziały w kapitale zakładowym w następujący sposób:
Gmina Sosnowiec - 213 540 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 21 354 000,00 zł
Gmina Dąbrowa Górnicza - 92 633 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 9 263 300,00 zł
Gmina Będzin - 56 668 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 5 666 800,00 zł
Gmina Czeladź - 16 239 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 1 623 900,00 zł
Przeliczając na procenty:Mily pisze:Dla przykładu struktura własnościowa PKM Sosnowiec niestety nie wyszczególniona procentowo:
struktura właścicielska
Kapitał zakładowy Spółki wynosi: 37 908 000,00 zł i dzieli się na: 379 080 udziałów, po 100 zł każdy. Wspólnicy obejmują udziały w kapitale zakładowym w następujący sposób:
Gmina Sosnowiec - 213 540 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 21 354 000,00 zł
Gmina Dąbrowa Górnicza - 92 633 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 9 263 300,00 zł
Gmina Będzin - 56 668 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 5 666 800,00 zł
Gmina Czeladź - 16 239 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 1 623 900,00 zł
- Sosnowiec - 56,33%;
- Dąbrowa - 24,44%;
- Będzin - 14,95%;
- Czeladź - 4,28%.
No i? Nie zmienia to faktu że w Zagłębiu które jest zaraz za Katowicami w udziałach TŚ kupa się dzieje a w Katowicach same remonty.Rozmawiajmy o faktach a nie o tym co jakieś magistry po psychologii powypisywały. Ogólnie w Zagłębiu tramwaje są wyłącznie kojarzone z menelami i dziadostwem, dlatego staram się z nich nie korzystać. Nie żebym był przeciwnikiem tramwajów, uważam tylko firmę TŚ za mało konkretną. To tak jakby PKM SC miał wyłącznie Ikarusy a jedynie co robił w kierunku polepszania jakości to je modernizował(i to jeszcze nieliczne sztuki).Mily pisze:Zawodzie oddaje 22 wagony do modernizacji z tego powodu, że przybędzie tam 30 wozów 32 metrowych więc docelowo trzeba usunąć jakieś 60 sztuk 105Na część na pewno skasować ale co z reszta? Jak myślisz gdzie się one tam zmieszczą? Po prostu wszystkie wagony dostaną przydziały niekoniecznie do swojej zajezdni.Arbeiterus pisze: Na śląsku ta sprawa jest bardzo wrażliwa. Zwłaszcza że ta "alternatywa dla błyszczących Lionsów" trafia tylko do jednego miasta(tak samo jak i modernizacje gdzie z 45 sztuk tylko jedna trafi do Gliwic...) a konkretnie do Katowic a wszyscy za nie płacą, to samo tyczy się remontu torowiska.Ale zaraz, zaraz kto inny jak nie miasta są właścicielami TŚ?Arbeiterus pisze:Co innego jakby tramwaje były częścią PKMów i by miasta same sobie opłacały/remontowały/kupowały nowe tramwaje a nie w takiej formie jaką mamy dzisiaj, że jest wielkie miasto a wokół niego prowincje , które na niego łożą.
Struktura własnościowa TŚ:
Lp. Gmina
1. Bytom - 12,30 %
2. Chorzów - 9,95 %
3. Czeladź - 0,74 %
4. Dąbrowa Górnicza - 4,90 %
5. Gliwice - 3,76 %
6. Katowice - 32,67 %
7. Mysłowice - 0,82 %
8. Ruda Śląska - 4,25 %
9. Siemianowice Śląskie - 0,49 %
10. Sosnowiec - 14,89 %
11. Świętochłowice - 4,49 %
12. Zabrze - 10,74 %
Dla przykładu struktura własnościowa PKM Sosnowiec niestety nie wyszczególniona procentowo:
struktura właścicielska
Kapitał zakładowy Spółki wynosi: 37 908 000,00 zł i dzieli się na: 379 080 udziałów, po 100 zł każdy. Wspólnicy obejmują udziały w kapitale zakładowym w następujący sposób:
Gmina Sosnowiec - 213 540 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 21 354 000,00 zł
Gmina Dąbrowa Górnicza - 92 633 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 9 263 300,00 zł
Gmina Będzin - 56 668 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 5 666 800,00 zł
Gmina Czeladź - 16 239 - po 100,00 zł każdy, na łączną kwotę: 1 623 900,00 zł
Fakty są takie, że Sosnowiec jest współwłaścicielem spółki więc jeśli chce jakiegoś remontu to wystarczy ją dokapitalizować odpowiednią kwotą z przeznaczeniem na ten właśnie remont.Arbeiterus pisze: Rozmawiajmy o faktach a nie o tym co jakieś magistry po psychologii powypisywały.
Sam przecież napisałeś:
Więc zasugerowałem Ci że TŚ organizacyjnie wygląda tak samo jak PKM Sc. Jedyna różnica jest taka że PKM cały czas dostaje kasę z UM natomiast TŚ nie, pomimo że nic nie stoi na przeszkodzie.Arbeiterus pisze:Co innego jakby tramwaje były częścią PKMów i by miasta same sobie opłacały/remontowały/kupowały nowe tramwaje a nie w takiej formie jaką mamy dzisiaj, że jest wielkie miasto a wokół niego prowincje , które na niego łożą.
Ponieważ nikt poważnie nie myśli o remontach infrastruktury a wręcz o jej likwidacji.Arbeiterus pisze:Ogólnie w Zagłębiu tramwaje są wyłącznie kojarzone z menelami i dziadostwem
Tak, wkońcu zajezdnia jest w Gliwicach. Nie wiem natomiast jak się ma sprawa rozliczeń za wozokm wykonanych w granicach administracyjnych Gliwic tzn. kto za nie płaci?Amalio pisze:Gliwice mają 3,76% udziałów dalej?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec