[Olsztyn] Przetargi
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
tom13:
1. Konsorcjum: KDD Dariusz Gackowski (lider) i Blue Line (partner) - 6,69 zł brutto za wozokilometr
2. Veolia Transport - 7,69 zł
3. Mobilis - 7,10 zł
4. Śląskie Konsorcjum Autobusowe - 10,15 zł
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=144
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Im mniejszy pakiet do obsłużenia tym większe koszty związane z utrzymaniem zaplecza. Ale stawka i tak mocno zadziwiająca. A do tej pory myślałem, że to konsorcjum DLA i Meteorexu dawało stawki z czapy ^^mars84 pisze:Czyżby ŚKA zaczynało szukać możliwości do zniwelowanie strat z Wałbrzycha?
To fakt, że dosyć długo wytrzymali na dumpingu. Ale to także stawia pytanie, czy stawki dla komunalnych przewoźników są wystarczające, skoro tutaj byli o dobrą złotówkę drożsi od nich.KKS pisze:Mobilis (i Warbus) też już nie te ceny co kiedyś, kryzys zajrzał im w oczy.
Proste działanie i 2 pieczenie na jednym ogniu załatwione. W końcu dzięki temu LT może powiększyć sobie portfolio do innych zamówień. Tak na dostawy autobusów jak na przewozy. W końcu pewnie ich rola w tym konsorcjum sprowadza się do dostarczenia pojazdów (obojętnie pod jakim tytułem) i zapewnienia finansowania całego projektu na etapie przygotowań.KKS pisze:Widać Solbus znów chce się wybić za wszelką cenę, tym razem bez żadnych dupereli, więc pójdzie im pewnie lepiej niż w Krakowie
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
To ja wrzucę link na potwierdzenie:
http://goo.gl/36SF6
http://goo.gl/36SF6
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
A ja widzę tu patologię, ponieważ żaden producent nie interesu w tym żeby wspierać finansowo jakiegokolwiek przewoźnika. To co zrobiono to czyste łapówkarstwo(w bardzo legalnej i niewinnej formie). Tzn my Wam damy wkład finansowy na start w przetargu i rozwój firmy na obsługę poważnego przetargu, a Wy bierzecie do obsługi to co Wam dostarczymy. I to właśnie po kosztach takich jakich nikt nie będzie w stanie przebić, bo Blue Line wyprodukuje autobusy sam dla siebie.marekJG pisze:W Olsztynie producent autobusów zawarł konsorcjum z przewoźnikiem ubiegającym się o zamówienie w przetargu na wykonywanie komunikacji miejskiej. Zaproponował korzystniejszą cenę niż konkurencja. Nie miał wpływu na ruchy pozostałych oferentów, nie miał wpływu na treść SIWZu. Nie widzę tutaj żadnej patologii. Wszyscy pozostali producenci autobusów mogli zawrzeć takie konsorcja.
Trudno by było więc przebić taką ofertę, a ponadto jest to świetny sposób by z jakiegoś zera (a dokładniej faceta który prowadzi KWIACIARNIę) zrobić milionera, a samemu zyskać na papierach wciskając mu autobusy które potrzebują zamówień by mieć szansę zaistnieć na rynku. A to świadczy o tym, że Solbus ma poważne problemy w znalezieniu klientów.
Czy naprawdę to jest normalne?
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 20:29 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
No ale co za problem? Na etapie składania oferty przewoźnik i tak musi mieć zaklepane autobusy (dokładna oferta z ceną i możliwym czasem dostawy - na podstawie tego kalkuluje się koszt wzkm i w ogóle opłacalność wejścia do danego miasta).
Więc ktoś wpadł na genialny pomysł żeby producent (do którego tak czy siak trafi minimum 1/3 przychodów z wzkm) dołączył się do konsorcjum i wspomógł całość finansowo (taki trochę tańszy leasing), w zamian na pewno wyprodukuje autobusy (czyli będzie miał doświadczenie)
Więc ktoś wpadł na genialny pomysł żeby producent (do którego tak czy siak trafi minimum 1/3 przychodów z wzkm) dołączył się do konsorcjum i wspomógł całość finansowo (taki trochę tańszy leasing), w zamian na pewno wyprodukuje autobusy (czyli będzie miał doświadczenie)
Gdzie tu jakiś nieuczciwy zysk? Bo osobiście wolałbym po wyprodukowaniu autobusów komuś je sprzedać i mieć to z głowy, niż próbować zarobić wożąc nimi ludzi. Porównanie z ewidentną zmową cenową przedsiębiorców
Widzę tutaj dążenie do niesamowicie uporządkowanego świata, gdzie producent autobusów może jedynie produkować autobusy, właściciel kwiaciarni nie może otworzyć solarium ani agencji towarzyskiej, skarpetki nosi się na nogach, a granaty przeciwpancerne w chlebaku. Nie chciałbym żyć w takim świecie.
Widzę tutaj dążenie do niesamowicie uporządkowanego świata, gdzie producent autobusów może jedynie produkować autobusy, właściciel kwiaciarni nie może otworzyć solarium ani agencji towarzyskiej, skarpetki nosi się na nogach, a granaty przeciwpancerne w chlebaku. Nie chciałbym żyć w takim świecie.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
MPK ogłosiło przetarg na dostawę 12 solówek i 18 przegubów. klik
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt: